V:ttu , mitä tuotekehittelyä ! Eihän pohjolan oloihin yksinkertaisesti voi ostaa autoa , jossa ei ole valompesimiä , jos maantiellä joutuu ajelemaan. No , eipä sitten tarvitse edes konfiguraattoria availla. Siihen tyssäsi hankintaprosessi tuon pirssin suhteen.jpk kirjoitti:Uuden X3 G01:en etuvalojen pesulaitteiden suhteen tarkennus: BMW:n teknisen tuen mukaan pesimiä ei uuteen G01:een ole tulossa. Taustalla mm. lainsäädäntö, joka vaatii valonpesimet autoihin, joihin voidaan asentaa Xenonit. Mutta kun ei G01:een ole tulossa Xenoneja, ei tarvita pesimiäkään.
Uusi BMW X3 vm 2018 (G01)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Sama täällä, odotin enemmän uudesta X3:sta. Maahantuojan olisi syytä miettiä valopolitiikkaa Suomen markkinoita ajatellen. Näissä malleissa myös päästöt niin isot, että putoavat monen ison yrityksen listoilta heti pois. Hybridistä ei tietoa ?? Vaihtoehto tietysti on 530e, mutta kun katsastin tavaratilan, niin huh huh. Sinne saattaa eväskori sopia kun kenkälusikalla sovittaa -> Ei jatkoon sekään. Ehkä voisi harkita Mercedes GLC:tä, joka tarjoaa hybridinä myös hyvän kokoista tavaratilaa. Korotus lattiassa on alle 5cm, sitten kun 'hattuhyllyn' poistaa niin ylöspäin riittää tilaa jos tarvetta on. Ja nehän valmistetaan Suomessa.
Kyselin tuosta GLC:stä jokunen viikko sitten myyjältä, ja kertoi auton toimituksen olevan n.9kk.
Myydään muuten paljon tuota GLC hybridiä suomessa.
Myydään muuten paljon tuota GLC hybridiä suomessa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Häh? 9kk? Eli tilaus nyt menisi ensi vuoden huhtikuulle.. No sitten lisättävä Uudenkaupungin tahtia, 2000 ihmistä lisää tehtaalle. Auto kyllä on hieno ja sen tiedän, että kaikki Suomen autot tulevat Suomen hihnalta. X3 hybrid on pahasti tässä myöhässä.gestapo kirjoitti:Kyselin tuosta GLC:stä jokunen viikko sitten myyjältä, ja kertoi auton toimituksen olevan n.9kk.
Myydään muuten paljon tuota GLC hybridiä suomessa.
Kaikkia GLC-malleja ei tehdä Suomessa ollenkaan, esim. coupet tulee kaikki jostain muualta.SportySedan kirjoitti:Häh? 9kk? Eli tilaus nyt menisi ensi vuoden huhtikuulle.. No sitten lisättävä Uudenkaupungin tahtia, 2000 ihmistä lisää tehtaalle. Auto kyllä on hieno ja sen tiedän, että kaikki Suomen autot tulevat Suomen hihnalta. X3 hybrid on pahasti tässä myöhässä.gestapo kirjoitti:Kyselin tuosta GLC:stä jokunen viikko sitten myyjältä, ja kertoi auton toimituksen olevan n.9kk.
Myydään muuten paljon tuota GLC hybridiä suomessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
- Auto: Ford Ranger Wildtrak
Tuo 530e takarontti muistuttaa hanskalokeroa, näin pelkkiä farkkuautoja omistaneen silmissä. Eikä siinä mitään jos sais peräkoukun. Mutta ei. Kysyin sitten X3:n hybridin perään. Ensin tulisi kuulemma 40e malli joskus loppuvuodesta ja sitten ehkä sen jälkeen 30e. En tiedä sitten, muuta veikkaan tuon 40e mallin menevän tavallisen pulliaisen budjetin yli. Koukusta ei myöskään myyjällä täyttä varmuutta... Täytyy katsoa josko Volvon uusi XC60 hybridiversio tulisi siedettävään hintaan. V90 hybridi ei ole halpa verrattuna 530e malliin...SportySedan kirjoitti:Sama täällä, odotin enemmän uudesta X3:sta. Maahantuojan olisi syytä miettiä valopolitiikkaa Suomen markkinoita ajatellen. Näissä malleissa myös päästöt niin isot, että putoavat monen ison yrityksen listoilta heti pois. Hybridistä ei tietoa ?? Vaihtoehto tietysti on 530e, mutta kun katsastin tavaratilan, niin huh huh. Sinne saattaa eväskori sopia kun kenkälusikalla sovittaa -> Ei jatkoon sekään. Ehkä voisi harkita Mercedes GLC:tä, joka tarjoaa hybridinä myös hyvän kokoista tavaratilaa. Korotus lattiassa on alle 5cm, sitten kun 'hattuhyllyn' poistaa niin ylöspäin riittää tilaa jos tarvetta on. Ja nehän valmistetaan Suomessa.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Jotenkin tilanne saattaa näkyä myös BMW Suomen myynnissä, eka puoli vuotta:
1. Volvo 5161 kpl, +26%
2. Mercedes 3502 kpl, +13,5%
3. Audi 3122 kpl, -7,8%
4. BMW 2834 kpl, -3,0%
Jos lisäksi esim. MB GLC:een tilauskirjat täynnä, on BMW Suomella jonkinmoinen miettimisen paikka, vaikuttaa epäonnistumiselta. Kenkää vastuullisille?
1. Volvo 5161 kpl, +26%
2. Mercedes 3502 kpl, +13,5%
3. Audi 3122 kpl, -7,8%
4. BMW 2834 kpl, -3,0%
Jos lisäksi esim. MB GLC:een tilauskirjat täynnä, on BMW Suomella jonkinmoinen miettimisen paikka, vaikuttaa epäonnistumiselta. Kenkää vastuullisille?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
- Auto: Ford Ranger Wildtrak
Ei tiennyt myyjä tästä, enkä ole netistä nopsaan löytänyt. Ei kait nyt kuitenkaan x3 40e pata sama voi olla kuin x5 40e?Turbo kirjoitti:Millä moottorilla nuo ovat ja mitkä teholukemat bensa + sähkö ?JeanMichell kirjoitti:Ensin tulisi kuulemma 40e malli joskus loppuvuodesta ja sitten ehkä sen jälkeen 30e.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
Miksei? X3 20d on sama kuin 320d, 335d on sama kuin x3 35d, 435d, 535d jne. Eli lienee sama.JeanMichell kirjoitti:Ei tiennyt myyjä tästä, enkä ole netistä nopsaan löytänyt. Ei kait nyt kuitenkaan x3 40e pata sama voi olla kuin x5 40e?Turbo kirjoitti:Millä moottorilla nuo ovat ja mitkä teholukemat bensa + sähkö ?JeanMichell kirjoitti:Ensin tulisi kuulemma 40e malli joskus loppuvuodesta ja sitten ehkä sen jälkeen 30e.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
- Auto: Ford Ranger Wildtrak
Mietinkin lähinnä tuota kokonaisuutta hybridijärjestelmän kera. Eli sähkömoottorin teho ja akkujen kapasiteetti. Mutta voihan se olla niin, että 40e mallit ovat voimalinjaltaan samoja x3 ja x5 kesken ja 30e mallit samoja x3 ja 530e kesken. Onko 330e ja 530e voimalinjoissa eroja?salmol kirjoitti:Miksei? X3 20d on sama kuin 320d, 335d on sama kuin x3 35d, 435d, 535d jne. Eli lienee sama.JeanMichell kirjoitti:Ei tiennyt myyjä tästä, enkä ole netistä nopsaan löytänyt. Ei kait nyt kuitenkaan x3 40e pata sama voi olla kuin x5 40e?Turbo kirjoitti: Millä moottorilla nuo ovat ja mitkä teholukemat bensa + sähkö ?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
Istuimien säädöistä, alla tietoja saksalaisesta "X3 Katalogista":jaja kirjoitti:Nyt saisi jo auton tilata ja auto tulisi marraskuussa, mutta myyjillä ei juuri tarkempaa tietoa uudesta mallista ole. Yksi myyjä kertoi asiasta heille olevan koulutuksen vasta marraskuussa. Esim. vakioistuimista ei ole tietoa, ovatko täysin mekaanisilla säädöillä kuten vanhassa vai ovatko jo osittain tai kokonaan sähkösäätöiset.
Netistä löysin sellaisen tiedon, että uudessa X3:ssa olisi päivitetty Xdrive-versio eli olisi enemmän takapainoitteinen kuin vanha. Pitäneekö paikkaansa ja päivyttyykö tämä esim myös 5-sarjaan jossain vaiheessa? Olisi kyllä mielestäni hyvä uudistus.
http://www.bmwblog.com/2017/07/17/new-b ... time-road/
- Uuden X3:n perusmalliset etuistuimet ovat mekaanisesti säädettäviä (kuten ennenkin)
- Esim. X-Line malleihin tulevissa sport istuimissa istuimen selkämyksen "leveyttä" voi säätä sähköisesti (niin kuin vanhassakin mallissa), mutta muut säädöt ovat mekaanisia
Tarkemmin täältä:
https://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/x/x3 ... akten.html
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 18 Syys 2017, 15:34
Olen uusi kirjoittaja foorumilla ja nykyinen Volvo XC60:n omistaja. Auton vaihto olisi edessä ja rouva sanoo, että seuraava auto on hybridi. Koska japanilaiset ovat poissa laskuista niin vaihtoehdot kutistuvat käytännössä Bemariin, Mersuun tai Volvoon. BMW kiinnostaisi ja erityisesti uusi X3. Paikalliselta jälleenmyyjältä sanottiin, että hybridiä voitaisiin ehkä odotella keväälle. Tältä palstalta kuitenkin luin huhua, että ensin tulisi jokin tehokkaampi hybrid malli (40e) ja sen jälkeen vasta peruskuluttajan kukkarolle sopivampi (30e). Jos sen lanseeraus jää jonnekin loppuvuoteen ja siihen kun lisätään toimitusaika, niin liian pitkälle venyy. Joutuu ajamaan entisen auton paaliin ennen kuin saa uuden. Onko täällä sisäpiirin toimijoilla mitään uutta huhua aiheen suhteen etenkin lanseerausajankohtaan liittyen? Itse vanhoja hintoja ja hybridien veroja pähkäiltyäni arvioin, että X3 hybridin hinta asettuisi jonnekin vähän yli 60 000 euroon, eli samoihin kuin MB GLC 350e:n. Lieneekö edes sinne päin.
Jos käy ilmi, että hinta on kovin paljon enemmän tai lanseeraus menee loppuvuodelle, niin joutuu varmaan kääntymään suomi-mersun puoleen. Niitä on saanut jo jonkin aikaa ja luulisin että kohta alkaa vähän käytettyjäkin liikkumaan markkinoilla samoin kuin esittelyautoja. Volvo on hinnoitellut itsensä ulos näistä hybrideistä. Ei viitsi yli 70 000 euroa alkaa maksamaan, vaikka Volvojen perusvarustelu onkin hyvä.
Ja uutena kirjoittajana on kyllä vielä kitistävä tuota BMW 530e:tä. Kävin koeajamassa. Hieno auto ja tuli himo. Himo vähän laski kun vilkaisin takaluukkuun, joka oli mallia huumori. Himo hyytyi lopullisesti kun kävi ilmi, ettei autoon saa vetokoukkua. Miksi? Miksi tuollainen ratkaisu, jolla rajataan heti ostajakuntaa pienemmäksi? Ja miksi ihmeessä näitä hybridejä ei saa farmareina kuten Mersun puolella? Tuossahan sahataan omaa jalkaa molemmilta puolin.
Jos käy ilmi, että hinta on kovin paljon enemmän tai lanseeraus menee loppuvuodelle, niin joutuu varmaan kääntymään suomi-mersun puoleen. Niitä on saanut jo jonkin aikaa ja luulisin että kohta alkaa vähän käytettyjäkin liikkumaan markkinoilla samoin kuin esittelyautoja. Volvo on hinnoitellut itsensä ulos näistä hybrideistä. Ei viitsi yli 70 000 euroa alkaa maksamaan, vaikka Volvojen perusvarustelu onkin hyvä.
Ja uutena kirjoittajana on kyllä vielä kitistävä tuota BMW 530e:tä. Kävin koeajamassa. Hieno auto ja tuli himo. Himo vähän laski kun vilkaisin takaluukkuun, joka oli mallia huumori. Himo hyytyi lopullisesti kun kävi ilmi, ettei autoon saa vetokoukkua. Miksi? Miksi tuollainen ratkaisu, jolla rajataan heti ostajakuntaa pienemmäksi? Ja miksi ihmeessä näitä hybridejä ei saa farmareina kuten Mersun puolella? Tuossahan sahataan omaa jalkaa molemmilta puolin.
Hybrideiden markkinat on vahvasti Amerikan mantereella. Siellä farmareita myydään nykyään erittäin vähän, samoin kärrynvetäminen millään järeää maasturia tai pickuppia pienemmällä on harvinaista. Ilmeisesti hybriditekniikan sovitus jokaiseen korimalliin erikseen vaatii vielä paljon työtä, ehkä jonain päivänä saadaan oikeasti modulaarinen rakenne.
Minäkin odottelen X3 hybridin saapumista. Sen aikataulusta ei ole löytynyt oikein mitään tietoa tai edes uskottavia huhuja. Melko varma tieto on se, että 30e pohjainen hybridi olisi ainakin tulossa. Aikatauluna on todennäköisesti vuoden 2018 puoliväli tai vähän sen jälkeen ("vähän ennen Audi Q5 hybridin tuloa vuoden loppupuolella")
Se pitää paikkaansa, että Volvo on hinnoitellut itsensä täysin ulos T8 mallinsa kanssa. Eikä sen varustelu ole edes kovin kattava, kun haluamani kohtuulliset varusteet vievät auton yli 80.000 euron (sekä V90 että XC60). 530e on vastaavilla varusteilla melkein 15 ke halvempi. Volvo menee hyvin kaupaksi leasingasiakkaille, kun varusteet on paketoitu siten että varsinaisia lisävarusteita ei juuri tarvita.
Itse odotan, että X3 hybrid asettuisi noin 5 ke kalliimmaksi kuin 530e, jolloin se varusteltunakin jäisi selvästi XC60 T8:n alle.
GLC on myös erittäin mielenkiintoinen, mutta sen ohjaamo on jäänyt aika pahasti vanhanaikaiseksi. Esim näyttö on onneton.
Se pitää paikkaansa, että Volvo on hinnoitellut itsensä täysin ulos T8 mallinsa kanssa. Eikä sen varustelu ole edes kovin kattava, kun haluamani kohtuulliset varusteet vievät auton yli 80.000 euron (sekä V90 että XC60). 530e on vastaavilla varusteilla melkein 15 ke halvempi. Volvo menee hyvin kaupaksi leasingasiakkaille, kun varusteet on paketoitu siten että varsinaisia lisävarusteita ei juuri tarvita.
Itse odotan, että X3 hybrid asettuisi noin 5 ke kalliimmaksi kuin 530e, jolloin se varusteltunakin jäisi selvästi XC60 T8:n alle.
GLC on myös erittäin mielenkiintoinen, mutta sen ohjaamo on jäänyt aika pahasti vanhanaikaiseksi. Esim näyttö on onneton.
Saksalaisella BMW foorumilla on yhtälailla arvuuteltu hybridin tulemista, mutta ei oikein luotettavia päivämääriä sieltäkään löydy, vaikka luulisi heillä tässä olevan kotikenttäetu:M.J.Siskind kirjoitti: ...Onko täällä sisäpiirin toimijoilla mitään uutta huhua aiheen suhteen etenkin lanseerausajankohtaan liittyen? Itse vanhoja hintoja ja hybridien veroja pähkäiltyäni arvioin, että X3 hybridin hinta asettuisi jonnekin vähän yli 60 000 euroon, eli samoihin kuin MB GLC 350e:n. Lieneekö edes sinne päin.
https://www.motor-talk.de/forum/bmw-x3-g01-b1019.html
Aikataulusta voisi heittää arvauksen, että kun uusi BMW X3 näytetään saatavan laajempaan levitykseen 2018 alusta, menee hybridin markkinoille tuloon ainakin vuosi lisää? Aikataulua hämmentää myös omalta osaltaan BMW:n suunnittelupöydällä oleva täyssähkö -X3 versio, jonka senkin pitäisi tulla markkinoille muutaman vuoden kuluttua.
Hinta-asiaan muutama tuore poiminta BMW "hinnat alkaen" listalta:
- 520dA: noin 52 - 54 k€
- 530e: noin 59 - 62 k€
- X5 25dA xDrive: noin 85 k€
- X5 40e xDrive: noin 86 k€
Uusi X3 20dA xDrive: noin 59 - 62 k€
- asettuisiko X3 hybridi jonnekin 65 k€ seutuville? ....Mersun GLC 350e "hinnat alkaen" on nyt noin 61 k€
Tässä on myös hyvä muistaa, että niin BMW:n kuin Mersun perushinnoilla saa aika rajatusti varustellun auton, joka on kaukana merkkien "premium" mainosteksteistä. Kovin ihmeellisiä juttuja ei tarvi X3:n tai GLC:n varustelistalta ruksailla, kun ollaan on jo 70 k€ tietämissä.
Se on totta, että saksalaisia pitää varustella noin 10ke:lla, jolloin hinta päätyy 70 ke seutuville. Mutta kun esim XC60:n varusteita alkaa tutkimaan niin huomaa, että saadakseen vastaavat turvavarusteet kuin saksalaisiin, T8:n hinta onkin yli 80 ke.jpk kirjoitti: Uusi X3 20dA xDrive: noin 59 - 62 k€
- asettuisiko X3 hybridi jonnekin 65 k€ seutuville? ....Mersun GLC 350e "hinnat alkaen" on nyt noin 61 k€
Tässä on myös hyvä muistaa, että niin BMW:n kuin Mersun perushinnoilla saa aika rajatusti varustellun auton, joka on kaukana merkkien "premium" mainosteksteistä. Kovin ihmeellisiä juttuja ei tarvi X3:n tai GLC:n varustelistalta ruksailla, kun ollaan on jo 70 k€ tietämissä.