Uusi BMW X3 vm 2018 (G01)

M.J.Siskind
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Syys 2017, 15:34

jpk kirjoitti: Tässä on myös hyvä muistaa, että niin BMW:n kuin Mersun perushinnoilla saa aika rajatusti varustellun auton, joka on kaukana merkkien "premium" mainosteksteistä. Kovin ihmeellisiä juttuja ei tarvi X3:n tai GLC:n varustelistalta ruksailla, kun ollaan on jo 70 k€ tietämissä.
Jep, on tullut noita autoja varusteineen sen verran tässä viime aikoina rakenneltua, että olen huomannut ettei näiden saksalaisten perusvarustelu välttämättä ole kovin kattava ja varusteilla on hintaa. Tämän vuoksi GLC lienee aika vahvoilla, koska sehän on ollut alkuvuoden myydyin hybridi, joten oletan että vähän käytettyjä malleja alkaa jossain vaiheessa tippumaan markkinoille. Näistä on niiden varusteiden hintaa ajettu sitten jo hyvin pois. Sinänsä BMW kiinnostasi ja innostaisi itseäni hieman enemmän. GLC:n ongelmana on tuo täälläkin jo mainittu vanhanaikaiselta tuntuva ohjaamo. Muutenhan se vaikuttaa hyvältä peliltä ja koeajettunakin jäi hyvä tuntuma. BMW merkkinäkin on itseäni hieman puhuttelevampi vaikka Mersustakin on hyvät mielikuvat.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ei Volvon T8 ole kallis, jos sitä vertaa yli 400hv Bemariin. Miedompikin versio varmaan on tulossa.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Wonderi kirjoitti:Ei Volvon T8 ole kallis, jos sitä vertaa yli 400hv Bemariin. Miedompikin versio varmaan on tulossa.
T8:n laatu ja ominaisuudet eivät vastaa lähellekään 400 hv bemaria, joten hintavertailu ei toimi. Jokainenhan saa verrata tietysti autoja kuten haluaa, mutta teho auto hyvyyden tai edullisuuden mittarina ei ainakaan minulle ole relevantti.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Huivei kirjoitti:
Wonderi kirjoitti:Ei Volvon T8 ole kallis, jos sitä vertaa yli 400hv Bemariin. Miedompikin versio varmaan on tulossa.
T8:n laatu ja ominaisuudet eivät vastaa lähellekään 400 hv bemaria, joten hintavertailu ei toimi. Jokainenhan saa verrata tietysti autoja kuten haluaa, mutta teho auto hyvyyden tai edullisuuden mittarina ei ainakaan minulle ole relevantti.
Ehkä parasta on verrata samantehoisia ja samanlaisilla varusteilla varustettuja malleja.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

Bemarin hybrideissä taitaa olla hieman parempi varustelu kuin muissa moottorivaihtoehdoissa. Eikös niissä ole vakiona esim. proffa-navi?
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Anteeksi lievä OT, mutta olen itsekin odotellut plugarihybridejä Bemarilta, mutta aina ne osuu "vääränmallisiin" autoihin, kuten sedaniin, etuvetoisiin tai isoon maasturiin.

Kävin tässä kerran sattumalta Hertsikan minikaupassa ja tuo uusi Countryman plugarina kyllä alkoi kovasti houkuttamaan. Se on isompi kuin vanha ja peräkonttikin "ok" hybridinä. Ja tiedän, että se on "etuvetoinen", mutta kaikki muu autossa tuntui niin kivalta, että se ei haitannut. Välittyi tunne, että auto on hauska, ja että olisi hauskaa kun se olisi omassa pihassa.

Vaikka se on pienempi kuin X3, niin hintakin on selvästi edullisempi ja tykkään tuon ulkonäöstä enemmän kuin esimerkiksi uuden X1:n.

Ainoa iso miinus, ja syy etten jo tuota tilannut, on se, että Miniin ei voi saada vetokoukkua, kun on plugari.

Muuten tuo oli ensimmäinen auto pitkään aikaan, joka alkoi poltella "autonostotuntosarviani" hyvällä mielellä. Kävin myös XC60 ja V90 Volvoja katsomassa, mutta eivät ne samalla tavalla poltelleet. Ei tullut sitä tunnetta, että tällainen olisi kyllä kiva.

Olen ollut liian tyytyväinen nykyiseen, ja nuo ostotunteet ovat loistaneet poissaololla, vaikka on käynyt koeajamassa kymmeniä autoja tässä omistusaikana.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

BMW on pudottamassa kaavaillun X3 ladattavan hybridin pois tuoteohjelmasta ja jatkaa suoraan täys-sähkö X3:een. Suomen pitkien etäisyyksien ja kylmien talvien olosuhteisiin tuo ladattava hybridi olisi toki minusta sopinut paremmin...

Uudelle täys-sähkö X3:lle esitettiin ajomatka arvioksi 500 km, joka kyllä on kunnioitettava tavoite. Mutta tuo näkynee todennäköisesti X3:n suht. painavassa SUV sarjassa suoraan hinnassa, jossa lähestytään varmaan parasta Tesla luokkaa.

http://www.bmwblog.com/2017/09/29/rumor ... ectric-x3/
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Tosi harmi, jos tuo huhu pitää paikkaansa. Haluaisin hybridin ostaa, mutta tällä hetkellä ei oikein sopivaa ole markkinoilla. 530e farkkuna ja nelivetoisena (ja vetokoukkumahdollisuudella) olisi jo tallissa. En halua laittaa autoon X5:n edellyttämää hintaa eikä rangekaan ole kummoinen. GLC 350e on ihan ok, mutta sisusta ei oikein nappaa ja range on heikko. Volvo T8:t on järjettömän hintaisia ominaisuuksiinsa nähden ja kosketusnäyttöohjaus on käytettävyydeltään surkea, vaikka hienon näköinen onkin. Myös T8:n "neliveto" on aika epämiellyttävä ja auto vetelee kiihdytyksissä. VW ei kiinnosta - voisi tosin käydä koeajolla kuitenkin.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Jenkkien "markkinalistalla" on jo merkitty X3 30e, joten kyllä se hybridikin tulee ensivuonna.
En nyt sivustoa muista missä oli.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

jpk kirjoitti:BMW on pudottamassa kaavaillun X3 ladattavan hybridin pois tuoteohjelmasta ja jatkaa suoraan täys-sähkö X3:een. Suomen pitkien etäisyyksien ja kylmien talvien olosuhteisiin tuo ladattava hybridi olisi toki minusta sopinut paremmin...

Uudelle täys-sähkö X3:lle esitettiin ajomatka arvioksi 500 km, joka kyllä on kunnioitettava tavoite. Mutta tuo näkynee todennäköisesti X3:n suht. painavassa SUV sarjassa suoraan hinnassa, jossa lähestytään varmaan parasta Tesla luokkaa.

http://www.bmwblog.com/2017/09/29/rumor ... ectric-x3/
Kyllä tuota täyssähkö X3.sta odotellaan mielenkiinnolla, ainakin itselle tuo 500km range riittäisi vallan mainiosti. Tosin jos hinta siellä 100ke luokkaa, niin kauppaan jää ja tuskin jonoksi asti muitakaan.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

X3 on ensimmäinen bensa-BMW, johonka tulee hiukkassuodatin vakiona.

http://www.autobild.de/artikel/eu-norm- ... 75519.html
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Teknavi ohjelmassa Risto Virtasen testissä oli 2,0dA M-sport malli.
Melkoista hehkutusta!

Mielenkiinnolla odota koeajoa, kait kohta esitellään. Ettei vaan jo tulevana viikonloppuna?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

No nehän kehuu kaikki autot nykyään, niin lehdissä kuin telkkarissakin. Mennyt ihan maku kaikkiin koeajoihin. Missä olisi kunnon kriittinen koeajo eikä mikään fanipojan kuolaussessio?
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Ludwig kirjoitti:No nehän kehuu kaikki autot nykyään, niin lehdissä kuin telkkarissakin. Mennyt ihan maku kaikkiin koeajoihin. Missä olisi kunnon kriittinen koeajo eikä mikään fanipojan kuolaussessio?
Juurikin näin.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

///Marko kirjoitti:
Ludwig kirjoitti:No nehän kehuu kaikki autot nykyään, niin lehdissä kuin telkkarissakin. Mennyt ihan maku kaikkiin koeajoihin. Missä olisi kunnon kriittinen koeajo eikä mikään fanipojan kuolaussessio?
Juurikin näin.
Maahantuoja ei lähetä autoja kyseisen ohjelman tai testin käyttöön jos liian paljon tulee negatiivista palautetta. Voit kuvitella että jos maahantuoja ei anna esim. mitään BMW-merkkisiä autoja testiin jollekin ohjelmalle, niin sillä on heille aika iso vaikutus. Mutta muuten olen samaa mieltä edellisten kanssa, eli aika hattaraa on testit nykyään. Vaikka auto silmin nähden heilahtaa 1-2 kertaa liian paljon tuosta Teknavin nypystä, niin Risto sanoo joka kerta "ettei tullut yhtään ylimääräistä joustoliikettä". Puusilmä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Erinäisten netistä luettujen ja nähtyjen koeajojen jälkeen tässä joitain tuoreita omakohtaisia kokemuksia uudesta X3/G01:stä (verraten nykyiseen F25 mallisarjaan):

- selkeästi hiljaisempi, sekä moottoriäänet kuin rengasmelukin
- kulku on jämäkämpää, pienet töyssyt menevät kuitenkin pehmeämmin ja äänettömämmin
- sisältä auto on selkeästi luokkaa tai paria "ylellisempi"
- iDrive ja muutenkin auton elektroniikka on tuoreinta mahdollista, toimintoja valittavissa enemmän kuin tarpeeksi
- kuljettajan ympäristö edelleen kiitettävä ja takapenkilläkin istutaan nyt ryhdikkäämmin
- joitakin käyttömukavuuteen liittyviä pieniä "mekaanisia" parannuksia
- takapakkia on ajovalojen pesurien puute
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Minäkin koeajoin uuden X3 20d M-Sportin tänään. Sisustan ilme on muuttunut tietysti paljon ja lisävarusteita on tullut paljon lisää saataville. Sport-penkit oli mielestäni paremmat mitä F25 -mallissa koska niskatuen saa nyt säädettyä päähän kiinni ja istuinosaan saa säädettyä kaltevuutta enemmän. Hyvä auto mutta vaatisi vähintään 30d moottorin koska noihin kutosiin on päässyt tottumaan. En tiedä koeajoauton tarkkaa hintaa, mutta luulen että noilla varusteilla se on yli 80ke (Innovation paketti Driving assistant plussalla, Connected, M-sport, panoraama, nahat).
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Kävin herttoniemen Laakkosella istumassa. Mitä jäi mieleen:

- Ulkonäkö toimii ja moderni "samalta se näyttää kuin kuvissa"
- Etupenkille kapuamisen jälkeen fiilis erittäin SUV.
- Keskikonsoli. Yllättävän halvan oloinen livenä, ulkonäkö ja koskettelu jättävät molemmat toivomisen varaa ja varsinkin säilytystilan kansi on aika vempula. Näyttää paremmalta kuvissa..
- Eturenkaan takana oleva feikki-ilmanohjain on nolo, koska näkee todella kaukaa, että selkeästi kolo ummessa
- Takapenkillä yllättävästi saman verran jalkatilaa kuin vitosessa, mutta asento hieman epämukava. Reisituki puuttuu eli polvet jää ilmaan ja penkkiin ei samalla tavalla uppoa kuin vitosessa. Ehkä ryhdikäs, kuten joku tuossa yllä mainitsi?
- Kontti.. kätevän oloinen, tilaa riittää, vitosen sedaniin verrattuna kaikin puolin erittäin hyvältä vaikutti :lol:

Vierekkäin kaksi autoa, toinen hinnat alkaen kangaspenkit pienellä idrivellä ja toisessa sitten mm. nahkapenkit, pro navi sekä nahkainen kojelauta. Massiivinen kontrasti. Varsinkin ovien yksityiskohdat oikein huutavat mustasta poikkeavaa verhoilua, muuten vaikutelma hieman lattea.

Erittäin positiivista, että näyttää ja vaikuttaa sisältä selkeästi arvokkaammalta edelliseen sukupolveen verrattuna. Odotin kuitenkin, että fiilis ja laatuvaikutelma olisi lähempänä vitosta, ja siinä petyin. Suurimpana yksittäisenä asiana keskikonsoli kokonaisuudessaan, takapenkin ja etupenkin kummankin näkövinkkelistä.

Kaikin puolin toimivan oloinen paketti. Oikealla varustelulla myös hyvin hulppean oloinen. :thuup:
M.J.Siskind
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Syys 2017, 15:34

Kirjoittelin tuossa syyskuussa, että mielenkiinnolla odottelen tämän uuden X3:n mahdollista hybridiversiota. Nyt kun huhut ovat kuitenkin kertoneet, ettei sellaista tulisi, vaan mentäisiin suoraan sähköversioon, niin en kestänyt painetta ja autokuumetta joten sovin kaupat 530e:stä. Vetokoukku jää nyt uupumaan mutta kai sen kanssa voi elää. Olen jo tuttavien, sukulaisten ja kavereiden kanssa sopinut autolainausoperaatioista jos ja kun koukulle tulee tarvetta. :) Kieltämättä X3:n mahdollinen hybridiversio olisi ollut houkuttava ja varmaan siihen olisi sen koukunkin saanut. Ja neliveto on pop. Mutta kun kävin koeajamassa 530e:tä niin se oli sen verran vakuuttava, etten päässyt sitten sen yli edes ajan kanssa. Katsotaan miten sillä pärjätään.

Nythän varmaan ensi viikolla julkistetaan sopuhintainen hybridi X3...
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

M.J.Siskind kirjoitti:Kirjoittelin tuossa syyskuussa, että mielenkiinnolla odottelen tämän uuden X3:n mahdollista hybridiversiota. Nyt kun huhut ovat kuitenkin kertoneet, ettei sellaista tulisi, vaan mentäisiin suoraan sähköversioon, niin en kestänyt painetta ja autokuumetta joten sovin kaupat 530e:stä. Nythän varmaan ensi viikolla julkistetaan sopuhintainen hybridi X3...
Aina voi vaihtaa. Ajelet tyytyväisenä 530e:llä ja jos tulee se hybridi X3, niin vaihdat sitten siihen. Tai johonkin muuhun. Uusia malleja tulee tuutista koko ajan, että ei sitä oikeaa hetkeä ole koskaan.
Vastaa Viestiin