Uuden X3:n kuskin penkki
Löytyykö tältä forumilta yhtään uuden X3:n omistajaa, jolla olisi perusjakkarat autossaan, varustettuna ristiselänsäädöllä? Kiinnostaisi tietää tarkoittaako säätö sekä ns. plus- että miinussäätöä verrattuna penkkiin, jossa säätöä ei ole.
Mulla on kyllä urheiluistuimet mutta uskoisin, että ristiseläntuki (varuste 488) on samantyylinen perusistuimissa: tukea säädetään pienestä "joystick" keinukytkimestä istuimen ulkosivulla ja se kohdistaa painetta tai vähentää painetta valitusta kohdasta. Istuimen sisällä alaselän kohdalla jonkinlaiset "painetyynyt" asettuvat ohjauksen mukaisesti tukemaan ristiselkää halutusta kohtaa.
Ristiseläntuen lisäksi urheiluistuimessa on vakioina selän leveyteen (tai kapeuteen) mukautuva tuki, jota säädetään siis leveämmäksi tai kapeammaksi keinukytkimellä myöskin istuimen sivusta. Sitä en tiedä, onko tämä myös mukana perusjakkarassa vakioina.
Molemmat yllä olevista säädöistä ovat minusta sellaisia, että kannattaa käydä jossain autoliikkeessä kokeilemassa, miten ne toimivat oman kropan kanssa. Uskoakseni säätöjen periaatteet ovat aika samanlaisia eri BMW malleissa.
Ainakin useimmissa muissa Bemarin penkeissä säädettävä ristiseläntuki on litteimmässäkin asennossa hieman pulleampi kuin vastaava selkänoja ilman säätöä. Säädöllisessä penkissä on siis ilmapussi välissä.
Ristiselän säätö on must varuste ja on todella käsittämätöntä, ettei sitä ole vakiona. Mikäli kuitenkin sattuu löytämään käytettynä muuten täydellisen auton mutta ilman ristiselän säätöä, niin käsittääkseni sen voi jälkiasentaa. Ei tosin varmaankaan ihan halpaa hommaa...
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
jaa.. off topic: Ristiselän säädön ja tummenevat peilit voisin itse jättää pois. Kaikille muille varusteille on käyttöä.Merikotka kirjoitti: ↑08 Tammi 2019, 21:40 Ristiselän säätö on must varuste ja on todella käsittämätöntä, ettei sitä ole vakiona. Mikäli kuitenkin sattuu löytämään käytettynä muuten täydellisen auton mutta ilman ristiselän säätöä, niin käsittääkseni sen voi jälkiasentaa. Ei tosin varmaankaan ihan halpaa hommaa...
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Enpä ole itsekään koskaan kaivannut ristiselän säätöä. Tummenevaan peiliin olen laittanut pienen teipinpalan siihen tunnistimen kohdalle, että peili ei tummuisixstr kirjoitti: ↑09 Tammi 2019, 16:47jaa.. off topic: Ristiselän säädön ja tummenevat peilit voisin itse jättää pois. Kaikille muille varusteille on käyttöä.Merikotka kirjoitti: ↑08 Tammi 2019, 21:40 Ristiselän säätö on must varuste ja on todella käsittämätöntä, ettei sitä ole vakiona. Mikäli kuitenkin sattuu löytämään käytettynä muuten täydellisen auton mutta ilman ristiselän säätöä, niin käsittääkseni sen voi jälkiasentaa. Ei tosin varmaankaan ihan halpaa hommaa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
TÄH?
Jos pimeällä joku tulee taakse, ei häikäisty, koska peilit tummenee. Ihan kunkku varuste.
Ristiseläntuki taas on ihan turha. Sillä saa vain aikaan epämiellyttävän tunteen selässä, jos sitä vähänkin täyttää.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i