Uusi BMW X3 xDrive 30e

Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Nyt alkaa X3 plug-in julkistus olla lähellä: Geneven autonäyttelyssä kuukauden päästä 7 - 17.3.19. Pitäisiköhän laittaa tilaus sisään heti kun tilauskirjat aukeavat
Janisema
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*

https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... -benziner/

Julkaisu lähestyy, Saksassa arvioitu lähtöhinta 56000eur.
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Jos tuo hintatieto pitää paikkaansa, niin hinta täällä lähes sama. Toivotaan niin.

Ehkä Genevessä ei vielä tule, ainakaan lehdistötiedotteen mukaan, mutta joo varmaan kesän kynnyksellä.

https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... -show-2019
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Pikkasen isomman akun kun olisivat laittaneet, niin olis mainio peli. Tuolla akulla maantiellä pääsee noin 35 kilsaa. Kesällä testattiin kaverin Volvoa XC60 maantiellä, missä 80 kmh ja välillä 60, ja päästiin noin 35 kilsaa, akku kokolailla samaa kokoluokkaa.
Nykyisellä 330e n.7.6 kWh akulla oon sukkasillaan päässyt tosin reilu 38 km, mutta rajoitukset oli alle 80kmh miltei koko matkan, ja 330 luvataan 40 km pelkällä sähköllä.

Niin ja se sähkö X3 tulee jo ensvuonna vai oliko vasta -21?
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

315i kirjoitti: 28 Helmi 2019, 17:47 Pikkasen isomman akun kun olisivat laittaneet, niin olis mainio peli. Tuolla akulla maantiellä pääsee noin 35 kilsaa. Kesällä testattiin kaverin Volvoa XC60 maantiellä, missä 80 kmh ja välillä 60, ja päästiin noin 35 kilsaa, akku kokolailla samaa kokoluokkaa.
Nykyisellä 330e n.7.6 kWh akulla oon sukkasillaan päässyt tosin reilu 38 km, mutta rajoitukset oli alle 80kmh miltei koko matkan, ja 330 luvataan 40 km pelkällä sähköllä.

Niin ja se sähkö X3 tulee jo ensvuonna vai oliko vasta -21?
Volvossa taitaa olla 10kwh akku ja tuossa uudessa X3:ssa 12 kwh. Uudessa A6 ja Q5 audin plugarissa on 14 kwh akut
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

Jos toimitusajat on yhtä pitkät kuin Volvolla, niin toimitukset menee pitkälle vuoden 2020 puolelle.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Tsekkasin jostain, että Volvon akku olis reilu 11 kWh. Mut mitä olen seurannut kaupunkipyörityksessä näissä ns. talvikeleissä sähkönkulutusta, niin kyllä se usein on yli 20 kWh/100km. Noin 22 tas olla viimeks, tosin taajama-ajoa. Sähkikset tosin kuluttaa maantiellä/motarilla usein ainakin saman kuin taajamassa, jos ei jopa enemmän.
Joten jos autossa on esim. 70 kWh akku, niin Suomessa vaikka näin maaliskuussa pääsee reilu 300km sekalaisessa semitaajamamotariajossa.

Mulle tosin riittää kun maantietä pääsee talvella sen 250 km.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Mielenkiintonen laite, jos tosiaan 50km sähköllä pääsee.

Kuinkahan korkealle bensa kulutus tuossa pomppaa, kun sähkö loppuu vai meneekö pihisti edelleen kuin Prius hybridi ?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Turbo kirjoitti: 25 Maalis 2019, 22:29 Mielenkiintonen laite, jos tosiaan 50km sähköllä pääsee.

Kuinkahan korkealle bensa kulutus tuossa pomppaa, kun sähkö loppuu vai meneekö pihisti edelleen kuin Prius hybridi ?
Jos tää takaveto vitonen menee pitkää matkaa kutosella, niin tuo nelivetomöhkö tuskin samaan pystyy. Kaupungissa pari litraa vielä päälle.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Turbo kirjoitti: 25 Maalis 2019, 22:29 Mielenkiintonen laite, jos tosiaan 50km sähköllä pääsee.

Kuinkahan korkealle bensa kulutus tuossa pomppaa, kun sähkö loppuu vai meneekö pihisti edelleen kuin Prius hybridi ?
X5 40e menee maantiellä ilman sähköä 7-8l/100km väliin, tosin eihän se silloinkaan ihan ilman sähkö ole kun latailee akkua ajossa ja sähköllä auttelee tarvittaessa. 7 litran kahta puolen maantienopeuksilla ja motarilla 120km/h rajoituksilla sitten tuonne kahta puolen 8 litraa.
Veikkaan että X3:lla suuruusluokka on samaa.
Hyvin paljonhan se todellinen kulutus hybridissä riippuu siitä millaista ajoa ajaa. Meikäläisellä kun on aika paljon lyhyttä kaupunkiajoa, niin kokonaiskeskikulutus viimeisimmältä kuukaudelta taitaa olla jossakin 3l/100km paikkeilla.
Jos pääasiassa maantiellä ajelee niin kasvaahan se kulutus. Toisaalta jos laskee ostohetken autoveroedun ja vuosittaisen käyttövoimaveroedun niin aika paljon saa ajella ennenkuin diesel näin laskien kääntyy edullisemmaksi.

Sinänsä siis kuitenkin yllättävän pienellä tuo X5:kin kokoonsa nähden maantielläkin kulkee. Edellinen bensamaasturini hörppi päälle 10l/100km maantiellä vaikka kuinka rauhallisella kaasujalalla olisi ajellut. Sama varmasti pätee tuohon X3 40e:henkin.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Mielenkiintoista myös seurata, paljonko uusi X5 hybridi kuluttaa akut tyhjinä. Siinä on todennäköisesti minun seuraava auto
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

jva kirjoitti: 26 Maalis 2019, 11:13
Turbo kirjoitti: 25 Maalis 2019, 22:29 Mielenkiintonen laite, jos tosiaan 50km sähköllä pääsee.

Kuinkahan korkealle bensa kulutus tuossa pomppaa, kun sähkö loppuu vai meneekö pihisti edelleen kuin Prius hybridi ?
X5 40e menee maantiellä ilman sähköä 7-8l/100km väliin, tosin eihän se silloinkaan ihan ilman sähkö ole kun latailee akkua ajossa ja sähköllä auttelee tarvittaessa. 7 litran kahta puolen maantienopeuksilla ja motarilla 120km/h rajoituksilla sitten tuonne kahta puolen 8 litraa.
Hyvin kyllä pomppaa kulutus, kun sähkö loppuu. Onko ilmanvastus/massa vaan niin suuri, että ei mene perus hybridi moodissa millään kohtuu kulutuksella.

Pitänee odotella iX3 täys sähköä.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ei mene töpselitön hybridi-Toyotakaan maantiellä perus bensakoneista vähemmällä, töpselihybridissä se tyhjä akku on vielä kuolleena painona mukana. Kaupunkiajossa menee vähemmällä, silti häviää tavalliselle dieselille sielläkin. Mutta isoissa painavissa töpselihybrideissä autoverosta säästetyllä ostaa paljon bensaa, vaikka ei latailisikaan.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Huivei kirjoitti: 26 Maalis 2019, 13:12 Mielenkiintoista myös seurata, paljonko uusi X5 hybridi kuluttaa akut tyhjinä. Siinä on todennäköisesti minun seuraava auto
Veikkaan että menee aika samoihin. Tietysti kutoskone voi joillakin nopeuksilla olla isossa autossa taloudellisempi kuin neloskone, mutta tuskin siinä merkittävää eroa tulee.
"Akut tyhjinä" on sinänsä minusta vähän harhaanjohtavasti sanottu. Akuthan eivät ole koskaan tyhjänä/ sähkö on käytännössä aina mukana boostaamassa kuormitushuippuja jne. Akun varaustaso ei myöskään sinänsä vaikuta maantie-/moottoritiekulutuksiin, koska siellä joutuu kuitenkin ajamaan polttomoottorilla vaikka akussa olisi 100% varausta. Uusi 45e taitaa pystyä 110km/h nopeuteen pelkällä sähköllä. Se tietysti tasaa maantiekulutusta sen aikaa kun rangea riittää - joka ei kovin montaa kymmentä kilsaa ole.

Hybridi on kulutusten osalta omimmillaan kaupunkiajossa missä ajetaan pelkällä sähköllä ja pääsee auton lataamaan mahdollisimman usein. Siinä vaiheessa kun kaupungissa mennään isolla autolla polttomoottorille niin kulutus on sellaista kuin isolla autolla kaupungissa on.

Olen nyt noin 2,5v hybridillä ajanut. Kokemukseni on se, että lyhyt pätkä kaupungissa on hybridin vahvuus kulutusta ajatellen. Polttomoottorilla kaupungissa - ei ole taloudellista. Maantieajossa kulutus on auton kokoon nähden maltillinen, suurin ilo sähköstä tulee siellä siitä että sähköllä boostataan kiihdytyksiä ja muita kuormitushuippuja siten että suorituskyky on ihan mukavalla tasolla.
Jos ei ihmeitä tapahdu, on minunkin seuraava autoni 45e TAI MB GLE hybridi. X3 kiinnostaa kyllä myös. Hinta tulee olemaan kilpailukykyinen verrattuna isoveljeensä, tilan riittävyys on ratkaiseva asia mikä täytyy vielä huolella pohtia. Ajan kaupungissa paljon lyhyttä ajoa hyvillä latausmahdollisuuksilla = hyvä juttu. Sähkö boostaa suorituskyvyn mukavaksi = hyvä juttu. Mutta eihän siitä mihinkään pääse että pyöreästi 30t euron veroetu ostaessa ja 700-800e etu ajoneuvo- ja käyttövoimaverossa/ vuosi on ehkä se suurin syy miksi seuraavakin autoni on plug-in hybridi - ellein seuraava hallitus sitten poista autoveroa pikaisesti kaikissa päästöluokissa, mikä on kyllä ilmeisen epätodennäköistä.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

X3 Hybridi alkaa tulla konkreettisemmaksi: X3 30e on ilmeisesti ensimmäisenä netissä konfiguroitavissa Luxemburgin BMW nettisivuilla:
https://www.bmw.lu/de_LU/index.html

Olettaa sopii, että konfigurointimahdollisuus ja hinnastot leviävät piakkoin muuallekin. Sinällään Luxemburgin konfigurointitulokset eivät oikeastaan tuo esiin mitään suuria yllätyksiä: esim. peräkoukku on valittavissa kuten ennakkotiedoissa on ennustettukin. Voimalinja on sama kuin esim. uusissa 530e tai 330e malleissa ja mukana on uusi iDrive 7. Akun kapasiteettiä ei kerrota, joten ihan varmuutta ei ole siitä, onko se on 12 kWh tai ehkä vähän enemmän kuten jossain on spekuloitu.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Akun kapasiteetti on sama kuin 530e:ssä eli 12 kWh.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Huivei kirjoitti: 14 Syys 2019, 13:20 Akun kapasiteetti on sama kuin 530e:ssä eli 12 kWh.
Saksalaisilla foorumilla kertovat, että Frankfurtin IAA näyttelyissä olleessa esitteissä akun kapasiteetiksi olisi kerrottu olevan 17 kWh. Olen Suomessakin BMW liikkeistä kuullut vähän samansuuntaisista huhua. No saa nähdä...

Alla linkki tuohon em. Motor-talk.de foorumiin:
https://www.motor-talk.de/forum/informa ... st57244773
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Kyllähän sillä sitten reilu 50 km päsee hyvinkin, siis pelkällä sähköllä.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Mielelläni olisin tuon akkukapasiteetin suhteen väärässä. Tällä hetkellä kiikarissa x5 lähinnä tuon x3:n pienen akun vuoksi, mutta jos akku onkin 17kWh, niin pitää harkita uudelleen.
Vastaa Viestiin