Kiitos tiedoista. Olen siis vaan laiska ja tyhmä!
Tai sitten auton iDriveä ei ole päivitetty. Yritin katsoa versiota mutta sain vain hirveän listan lisensseistä (Tidal oli siinä) Samsung A51 mulla ja yhteys muodostuu sekä BT että wifinä kyllä. Pitää joskus yrittää opetella vielä peilausta, sellainen valikko kyllä autosta löytyy, mutta klikkaamalla ei tapahdu mitään
Uusi BMW X3 xDrive 30e
Uskonpa, että kun autosi on X3 30e ja on n. 2 vuotta vanha, se on aikoinaan toimitettu tehtaalta iDrive 6 versiolla, joka ei sisältänyt Android Autoa. Mutta jos kuitenkin olet nähnyt autossasi Android Auton viitteitä, autoon on jossain vaiheessa päivitetty iDrive 7 ja silloin esim. auton Media valikossa pitäisi myös näkyä Android Auto yhtenä valintana. Tarvittaessa iDrive 6 ja iDrive 7 eroja voi tarkistella esim. täältä:Juhazi kirjoitti: ↑31 Touko 2022, 12:48 Kiitos tiedoista. Olen siis vaan laiska ja tyhmä!
Tai sitten auton iDriveä ei ole päivitetty. Yritin katsoa versiota mutta sain vain hirveän listan lisensseistä (Tidal oli siinä) Samsung A51 mulla ja yhteys muodostuu sekä BT että wifinä kyllä. Pitää joskus yrittää opetella vielä peilausta, sellainen valikko kyllä autosta löytyy, mutta klikkaamalla ei tapahdu mitään
https://www.youtube.com/watch?v=_ozSVKtNUyo
Jos haluaa käyttää Screen Mirroria, niin se pitää ensin valita auton Media valikosta aktiiviseksi ja sen jälkeen kännykässä pitää valita "Smart View" aktiiviseksi - Samsungissa valinta on tyypillisesti näytön yläosasta alas vedolla aukeavasta valikosta. Jos SmartView ei näy valikon ylärivillä, valikkoa voi laajentaa lisää alaspäin vetämällä. Kun saa SmartView'n kännykässä auki, kännykän ruudulle pitäisi ilmestyä yhdeksi laitevalinnaksi BMWxxxx. Kun tuota BMWxxxx valintaa klikkaa, yhteys auton ja kännykän välillä pitäisi muodostua. Auton ruudulle pitäisi tulla nyt kännykän ruudun kuva. Mutta normi asetuksilla luulen, että auto näyttää Screen Mirror kuvaa vain, jos auto on paikallaan! Myös taitaa olla niin, että Android Auto ja Screen Mirror eivät voi yhtä aikaa voi olla aktiivisia.
Kävin töllistelemässä tuota tulevaa kulkinetta, ja huomasin pari seikkaa joista itsellä ei ole tietoa. Takimmaisissa sivuikkunoissa näyttäisi olevan lämmityslangat, ihan samanlaiset kuin tuulilasissa kameran edessä. Onko jollakulla tietoa, onko noissa sivuilla olevissa pikkuikkunoissa todellakin lämmitys? Joka tapauksessa oranssiin vivahtavat viivat menee lasissa.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Ensitunnelmia kokonaisen 130 ensikilometein matkalta
G30 jälkeen mukavan pehmeä ja mielestäni selvästi hiljaisempi. Hifit soi todella hienosti, verrattuna G30 hifeihin jotka olivat pohjanoteeraus. Reklamoin edellisen kohdalla hifeistä, ilmeisesti huono sointi oli ominaisuus.
Nyt ollut vasta lyhyttä koeajolenkkiä, menee näissä olosuhteissa sen minkä range lupaa. 39-42 km ollut muutamalla reissulla.
Navigoinnin kanssa optimoitu sähkönkäyttö on aika hieno. Esim kun kotimatkaa oli jäljellä 6 km ja rangea jäljellä 1 km, meni tuohon viimeiseen yhteen kilometriin asti bensalla ja viimeisen kilometrin kohdalla heitti sähkölle. Kartta vähän sekavan oloinen, täytyy katsella säätöjä ja asetuksia. Carplayn kanssa saa toki Google Mapsin tai Kartat -sovelluksen käyttöön. Carplayhin täytyy totutella ja opetella, jos vaikka olen päänäytössä ja tulee WA -viesti, niin hyppää aina hetkeksi Carplayhin ja palaa kyllä automaattisesti päänäyttöön pois Carplaysta.
Näkyvyys sivuille ja takaviistoon mielestäni paljon parempi kuin G30. Nokkaa vaikea hahmottaa. Suurin virhe oli sniiduilla ja jättää 360 kamerat pois, koska tuntui ettei edellisessä ollut paljoa käyttöä, nyt voisi olla.
Brooklyn Grey huutelisi kyllä mustia munuaisia, täytynee laittaa listalle.
Comfort Acces on kiva kapistus, aiemmin sellaista ei ole ollut.
Sport penkit mulle hieman liian ”löysät”, saisi olla enemmän tukea. Ilmeisesti sivutukien säätöä ei ole, vai poistuuko vain muistipenkeistä?
EDIT: Vihdoin saa takavalot valikosta päivävalojen yhteydessä
G30 jälkeen mukavan pehmeä ja mielestäni selvästi hiljaisempi. Hifit soi todella hienosti, verrattuna G30 hifeihin jotka olivat pohjanoteeraus. Reklamoin edellisen kohdalla hifeistä, ilmeisesti huono sointi oli ominaisuus.
Nyt ollut vasta lyhyttä koeajolenkkiä, menee näissä olosuhteissa sen minkä range lupaa. 39-42 km ollut muutamalla reissulla.
Navigoinnin kanssa optimoitu sähkönkäyttö on aika hieno. Esim kun kotimatkaa oli jäljellä 6 km ja rangea jäljellä 1 km, meni tuohon viimeiseen yhteen kilometriin asti bensalla ja viimeisen kilometrin kohdalla heitti sähkölle. Kartta vähän sekavan oloinen, täytyy katsella säätöjä ja asetuksia. Carplayn kanssa saa toki Google Mapsin tai Kartat -sovelluksen käyttöön. Carplayhin täytyy totutella ja opetella, jos vaikka olen päänäytössä ja tulee WA -viesti, niin hyppää aina hetkeksi Carplayhin ja palaa kyllä automaattisesti päänäyttöön pois Carplaysta.
Näkyvyys sivuille ja takaviistoon mielestäni paljon parempi kuin G30. Nokkaa vaikea hahmottaa. Suurin virhe oli sniiduilla ja jättää 360 kamerat pois, koska tuntui ettei edellisessä ollut paljoa käyttöä, nyt voisi olla.
Brooklyn Grey huutelisi kyllä mustia munuaisia, täytynee laittaa listalle.
Comfort Acces on kiva kapistus, aiemmin sellaista ei ole ollut.
Sport penkit mulle hieman liian ”löysät”, saisi olla enemmän tukea. Ilmeisesti sivutukien säätöä ei ole, vai poistuuko vain muistipenkeistä?
EDIT: Vihdoin saa takavalot valikosta päivävalojen yhteydessä
Viimeksi muokannut LuZiaN0, 05 Kesä 2022, 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X3 30e M-Sport 2022
^360 kameroita ei käytännössä ole saanut aikoihin, oisin itse ottanu mm. Drive Recorderin; ei saanut. Sivutukien säätö penkeissäkin meni varustelistan arvontoihin, itse en ole kaivannut. Nykyisessä (muutama pv jäljellä) tuo on, en ole käyttänyt ikinä. Mutta mukavat sähköranget heti alussa!
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Vai radioantennin langat?Jasp kirjoitti: ↑03 Kesä 2022, 19:22 Kävin töllistelemässä tuota tulevaa kulkinetta, ja huomasin pari seikkaa joista itsellä ei ole tietoa. Takimmaisissa sivuikkunoissa näyttäisi olevan lämmityslangat, ihan samanlaiset kuin tuulilasissa kameran edessä. Onko jollakulla tietoa, onko noissa sivuilla olevissa pikkuikkunoissa todellakin lämmitys? Joka tapauksessa oranssiin vivahtavat viivat menee lasissa.
Tuolta kun katsoo Infotainment -osion niin näyttää ettei olisi antenni, on tosin pre-LCI:stä... No ajastaan tämäkin selviää...
https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1563521
https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1563521
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Myyjää ei enää tavoita, kun saatiin kaupat tehtyä
1) Mielestäni toisessa pakoputkessa on läppä. Missähän tilanteessa aukeaa?
2) iDriven nupikka: edellisessä siihen pystyi sormella kirjoittamaan, nykyisessä ei. Liittyykö jonkin varusteen puuttumiseen, vai onko toiminto poistettu?
3) Jos hybriditilassa sähköllä ajettaessa auto esim. liikennevaloissa hieman pidempään, liikkeelle lähdettäessä auto ”hyökkää” hyvin agressiivisesti ja töksäyttämällä eteenpäin, vaikka ei paljoa kaasua paina. Mistähän moinen, ärsyttävän tuntuinen rykäisy?
1) Mielestäni toisessa pakoputkessa on läppä. Missähän tilanteessa aukeaa?
2) iDriven nupikka: edellisessä siihen pystyi sormella kirjoittamaan, nykyisessä ei. Liittyykö jonkin varusteen puuttumiseen, vai onko toiminto poistettu?
3) Jos hybriditilassa sähköllä ajettaessa auto esim. liikennevaloissa hieman pidempään, liikkeelle lähdettäessä auto ”hyökkää” hyvin agressiivisesti ja töksäyttämällä eteenpäin, vaikka ei paljoa kaasua paina. Mistähän moinen, ärsyttävän tuntuinen rykäisy?
X3 30e M-Sport 2022
^
1) Oisko feikki putki?
2) Komponenttipulan (?) takia tuota ominaisuutta ei enää ole X3:ssa (eikä kait monessa muussakaan)
3) Tuota en ole itse huomannut.
1) Oisko feikki putki?
2) Komponenttipulan (?) takia tuota ominaisuutta ei enää ole X3:ssa (eikä kait monessa muussakaan)
3) Tuota en ole itse huomannut.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Jostain Ameriikan sivuilta löytyikin jotain, että kylmänä kiinni päästöjen ja äänien vuoksi. Antaa pedaalia, pitäisi aueta. Oli muuten auton tyhjäkäynti ääni positiivinen yllätys.
X3 30e M-Sport 2022
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 17 Tammi 2020, 21:19
- Auto: X3 30e
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mun -00 30e pörpöttää kylmäkäynnistyksen jälkeen hetken kivasti, lämpösen koneen tyhjäkäyntiä ei kuulekaan. Mielestäni kylmänä pitää siis läppää auki. 30tkm ajon jälkeen kuskin puolen putkenpää karstaton, eli eipä juuri minun ajolla pidä sitä auki.
En muista, että pyörylän pinnan sensoria olisi ollut varusteoptionakaan -00. Eleohjaus on turhan epämääräinen, en käytä.
Pysäköintijarrun Hold toiminto tekee lähdöstä nykivän, eli koska ei ihan kaasun hipaisulla lähden, helposti tulee painettua liikaa. Kuitenkin tykkään Hold toiminnosta kaupunkiajossa. Rouvan 225xessä sitä ei edes ole.
En muista, että pyörylän pinnan sensoria olisi ollut varusteoptionakaan -00. Eleohjaus on turhan epämääräinen, en käytä.
Pysäköintijarrun Hold toiminto tekee lähdöstä nykivän, eli koska ei ihan kaasun hipaisulla lähden, helposti tulee painettua liikaa. Kuitenkin tykkään Hold toiminnosta kaupunkiajossa. Rouvan 225xessä sitä ei edes ole.
Löytyykö jostain manuaalia selvittämään nimenomaan mittariston eri näyttöjä? Tänään ajoin pakotetusti bensalla (sport -mode), ja "kieppimittarin" yläosassa alkoi kulkea sellainen harmaa palkisto, meni jonkun sentin ja muuttui sitten punaiseksi? Mitähän nää mahtaa meinata? Oikeastaan muu ei tässä kapineessa töki, mutta tuo mittaristo on kyllä jonkun bittifriikin aikaansaannos ilman suurempaa älyä...
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Eiköhän merkkiliikkeessä ole akkutesti saatavissa ja voi pyytää sen kaupan ehtona.
Netin syövereissä joku i3 omistaja kertoi, että akkukapasiteetti pieneni 134 t km aikana n 4% .
Netin syövereissä joku i3 omistaja kertoi, että akkukapasiteetti pieneni 134 t km aikana n 4% .
Tuntuuko teillä pientä nypytystä/nykimistä ehkä n. ½ minuutin ajan kun auto, tai itse vaihtaa polttikselle? Mulla tuntuu tuo selvästi, ja muuten tasaisen kyydin jälkeen tuo tuntuu vähän harmittavalta... Ominaisuus vai vika siis?
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 21
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 21:39
- Auto: 2022 G21 330e LCI
- Paikkakunta: oulu
Olen havainnut saman omassa 3-sarjalaisessa (G21 330e LCI). En osaa sanoa tapahtuuko tätä joka kerta, vai ilmeneekö nypytys vain kylmällä moottorilla. Toivottavasti joku tulevaisuuden softa päivityksistä korjaa ilmiön... ei sinänsä ole itseä häirinnyt.
Omien havaintojen mukaan juuri kylmänä tekee tuota selvemmin. Toivon mukaan päivityksellä häviäisi, jos tätä muillakin ilmenee. Tämä on ainut miinus mitä olen tähän mennessä autosta keksinyt. Tosin polttis on vieläkin alle 2 tkm ajettu, josko sillä olisi sitten merkitystä...
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Kysyin tätä nypytystä huollosta, ja kuulemma jonkin verran tästä on tullut kyselyjä. Olivat sitä mieltä, että kyse on ominaisuudesta, ei viasta.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.