Itsellänikin taisi kuulua kauppaan paremmat lisävarusteet kun ostin X5 40e:n runsas vuosi sitten.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑21 Joulu 2019, 19:10Nythän huomasin juurikin saman. Tuohan on lähes karvalakki,
X5 xDrive 40e
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56
- Liitteet
-
- Screenshot 2019-12-21 at 20.44.52.png (662.26 KiB) Katsottu 17444 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Pari tyhmää kysymystä 40e-noviisilta:
* Omassa on Sport-vaihteisto, mutta miksiköhän on normaali vaihdetikku, eikä Sport versio?
* Launch controlia ei taida 40e:ssä olla?
* Omassa on Sport-vaihteisto, mutta miksiköhän on normaali vaihdetikku, eikä Sport versio?
* Launch controlia ei taida 40e:ssä olla?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56
miten vaihdekeppi eroaa tästä:VolvostaBemariin kirjoitti: ↑11 Tammi 2020, 16:43 Pari tyhmää kysymystä 40e-noviisilta:
* Omassa on Sport-vaihteisto, mutta miksiköhän on normaali vaihdetikku, eikä Sport versio?
* Launch controlia ei taida 40e:ssä olla?
https://images.app.goo.gl/MB4MswDCBuWZYMZVA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ei mitenkään, mutta tyohan ei sporttitikku olekaan?ausdauersportler kirjoitti: ↑17 Tammi 2020, 15:30miten vaihdekeppi eroaa tästä:VolvostaBemariin kirjoitti: ↑11 Tammi 2020, 16:43 Pari tyhmää kysymystä 40e-noviisilta:
* Omassa on Sport-vaihteisto, mutta miksiköhän on normaali vaihdetikku, eikä Sport versio?
* Launch controlia ei taida 40e:ssä olla?
https://images.app.goo.gl/MB4MswDCBuWZYMZVA
Millainen sitten on sporttitikku?VolvostaBemariin kirjoitti: ↑22 Tammi 2020, 07:59Ei mitenkään, mutta tyohan ei sporttitikku olekaan?ausdauersportler kirjoitti: ↑17 Tammi 2020, 15:30miten vaihdekeppi eroaa tästä:VolvostaBemariin kirjoitti: ↑11 Tammi 2020, 16:43 Pari tyhmää kysymystä 40e-noviisilta:
* Omassa on Sport-vaihteisto, mutta miksiköhän on normaali vaihdetikku, eikä Sport versio?
* Launch controlia ei taida 40e:ssä olla?
https://images.app.goo.gl/MB4MswDCBuWZYMZVA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ohessa molemmatwsaarja kirjoitti: ↑22 Tammi 2020, 10:02Millainen sitten on sporttitikku?VolvostaBemariin kirjoitti: ↑22 Tammi 2020, 07:59Ei mitenkään, mutta tyohan ei sporttitikku olekaan?ausdauersportler kirjoitti: ↑17 Tammi 2020, 15:30
miten vaihdekeppi eroaa tästä:
https://images.app.goo.gl/MB4MswDCBuWZYMZVA
Mikä tuosta toisesta kepistä tekisi sporttisemman kuin toisesta ? Mä en ainakaan ymmärräVolvostaBemariin kirjoitti: ↑22 Tammi 2020, 10:52Ohessa molemmatwsaarja kirjoitti: ↑22 Tammi 2020, 10:02Millainen sitten on sporttitikku?VolvostaBemariin kirjoitti: ↑22 Tammi 2020, 07:59
Ei mitenkään, mutta tyohan ei sporttitikku olekaan?
tikut.png
Lienee vaan näkökysymys. Onko sulla tuo S2TBA varuste autossa? Kyllähän sen perusteella pitäis olla tuo kakkostikku.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=25_0540
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
No niinpä niin, mutta ei ole. Sport-vaihteisto on (näytössä näkyy S1, S2 jne kun tikun tökkää vasemmalle). Aiemmissa autoissani (ilman sport-vaihteistoa) on vain ollut M1, M2 jne. Eli tässä 40e:ssä on Sport-vaihteistö mutta epäsport tikku....
Mikä siitä toisesta tikusta epäsportin tekee? Onhan siinäkin S-moodi.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑22 Tammi 2020, 12:22No niinpä niin, mutta ei ole. Sport-vaihteisto on (näytössä näkyy S1, S2 jne kun tikun tökkää vasemmalle). Aiemmissa autoissani (ilman sport-vaihteistoa) on vain ollut M1, M2 jne. Eli tässä 40e:ssä on Sport-vaihteistö mutta epäsport tikku....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Tarkoitin lähinnä, että millä sinä sitä perustelet, että se ei ole sporttitikku?VolvostaBemariin kirjoitti: ↑22 Tammi 2020, 14:30Sitäpäs sinun täytyy kysyä Germaani-insinööriltä....
Kai se on tuo ulkonäkö
Minusta nuo molemmat on ihan yhtä sporttitikkuja..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Anti olla - en jaksa jankata kun mulle se on se ja sama.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑22 Tammi 2020, 15:58Googlettele vaikka niin saat detailjit kumpi on sporttitikku ja kumpi on normi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
- Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*
e-malleissa on tosiaan kaikissa ns. normaalitikku ja ei ole LC:a. Sport-vaihteisto on vakiovaruste, rattiläpyskät lisävaruste.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑11 Tammi 2020, 16:43 Pari tyhmää kysymystä 40e-noviisilta:
* Omassa on Sport-vaihteisto, mutta miksiköhän on normaali vaihdetikku, eikä Sport versio?
* Launch controlia ei taida 40e:ssä olla?
Eli vähän eri kombot kun d- ja i-malleissa.
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
ex: 330e M-Sport -16
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Juu näinhän se näyttää olevan. Hupaisaa oli muuten kun koitin testaamalla Prisman pihassa analysoida on LC:tä vai ei
Alkoi oma 40e täristää takaa jarruttaessa ja kuten arvata saattaa , takalevyt kierot. Aika nopeasti on mennyt , kun autolla ajettu vasta 58tkm. Tietenkin rajattu sekä takuun , että huolenpitosopimuksen ulkopuolelle. No , omaan piikkin vaihdettiin tänään Konalassa.
On vähän huonoja kokemuksia noista täristävistä jarruista X5:ssä. Edelliseen E70 vaihdetiin etulevyt jossakin 120tkm tienoilla kieroina. Parin tuhannen ajon jälken sama ongelma ja uudetkin levyt sitten kierot. Taas vaihtoon , minkä jälkeen heti myin auton. Muutaman viikon jälkeen uusi omistaja soitti , että jarrut täristää. Lähetin kuitit ja uusi omistaja meni sitten niiden kanssa Autokeskukseen vaatimaan takuuna jälleen levyjen vaihtoa.
Varovainen veikkaus on , että kovin kauaa ei nytkään kulu tärinän palaamiseen. Ilmeisesti korjaamolla ei ehditä , viitsitä tai osata herkistää kunnolla satuloita levyjen ja palojen vaihdon yhteydessä , jolloin tarkertelevat jarrut hakkaavat nopeasti uudetkin levyt kieroiksi. Muuta syytä en keksi levyjen jatkuvaan vääntyilemiseen.
Satuloiden putsaus ja herkistys pitäisi sisältyä huoltoohjelmaan , mutta se ilmeisesti heikentäisi liikaa uusien levyjen myyntiä , joten ei taida korjaamon näkökulmasta kannattaa.
On vähän huonoja kokemuksia noista täristävistä jarruista X5:ssä. Edelliseen E70 vaihdetiin etulevyt jossakin 120tkm tienoilla kieroina. Parin tuhannen ajon jälken sama ongelma ja uudetkin levyt sitten kierot. Taas vaihtoon , minkä jälkeen heti myin auton. Muutaman viikon jälkeen uusi omistaja soitti , että jarrut täristää. Lähetin kuitit ja uusi omistaja meni sitten niiden kanssa Autokeskukseen vaatimaan takuuna jälleen levyjen vaihtoa.
Varovainen veikkaus on , että kovin kauaa ei nytkään kulu tärinän palaamiseen. Ilmeisesti korjaamolla ei ehditä , viitsitä tai osata herkistää kunnolla satuloita levyjen ja palojen vaihdon yhteydessä , jolloin tarkertelevat jarrut hakkaavat nopeasti uudetkin levyt kieroiksi. Muuta syytä en keksi levyjen jatkuvaan vääntyilemiseen.
Satuloiden putsaus ja herkistys pitäisi sisältyä huoltoohjelmaan , mutta se ilmeisesti heikentäisi liikaa uusien levyjen myyntiä , joten ei taida korjaamon näkökulmasta kannattaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Kaverin audissa toistuvan jarrulevyjen vääntymisen syyksi löytyi lopulta kiero laippa navassa. Olikohan kolmet vai neljät jarrut jotka siinäkin ehti mennä ihmetellessä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Juurikin näin! Omalle 40e:lle tuo tehtiin eieln erikseen oikein - sillä poistui toisessa ketjussa manaamani laahaavien jarrujen aiheuttama vinkuminen.
BTW: Samalla odotellessa ajoin Hämeenlinnan Autokeskuksessa esittelyautona olevaa 45e:tä. Ja ksäittämätön ilmiö --> ei tullut mitään omistamisen himoa Johtunee siitä että muuten täyteen varustellussa autossa oli vain sporttipenkit (tuuletetut Comfortit on ihan must). Ja kutoskoneen mahtava murina pääsi oikeuksiinsa vasta kun motarilla vinkutti päkiä lattiassa. Liian hyvä äänieristys.....
Eipä poistunut tärinä jarruttaessa päiväksikään takalevyjen vaihdolla. Maantienopeuksissa edelleen voimakas tärinä takaa. Tuo napojen heittokin täytyy tietysti pitää mielessä. Se tuntuu vaan tässä sen takia epätodennäköiseltä , että n 50tkm mentiin tärinöittä , ja nyt tärinä heti päällä uusista levyistä huolimatta. Jos navoissa olisi heittoa , luulisi , että olisi tärissyt hetikohta uutena.
Tässä ollaan taas sen tyypillisen tilanteen edessä , että vika ei näy testerillä , jolloin sen selvittäminen vaatisi ajatustyötä ja päättelykykyä , mitä ei näytä huollosta löytyvän.
Täytyy ottaa uusi aika ja käskeä poikia herkistämään takajarrusatulat , mitä ei tietenkään tehty levyjen vaihdon yhteydessä , vaikka olisi ehdottomasti pitänyt.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ja kahina palasi parin päivän jälkeen Kai ne on sitten palat vaihdettavaVolvostaBemariin kirjoitti: ↑27 Elo 2020, 08:24Juurikin näin! Omalle 40e:lle tuo tehtiin eieln erikseen oikein - sillä poistui toisessa ketjussa manaamani laahaavien jarrujen aiheuttama vinkuminen.