Oma käyttis (E61 LCI) lienee valmistunut 12/2008 ja luovutettu 1/2009.
Huuteloo nyt jarrunesteen vaihtoon (2 vuotta) vaan seuraavaan huoltoon (60000 km) on matkaa 4000 km. Auto on huoltoliisari ja tiedossa tuo 30000 per vuosi. Eikö ne olisi voineet tuon jarrunestepuljauksen muuttaa 1/2011 moodiin luovutuksessa? Jurppii käyttää nyt ja kuukauden päästä
Nuija huoltovälin koodaus
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Varmaan veikeän kongin takia.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Eikait se kongikaan huuda ku kerran startissa? Vai joko se riittää stressaamaan? Saahan sen kongin resetoitua itsekin, eli laittaa siihen itse sen päivämäärän kohdilleen, jos se häiritsee. Ainakin E90:ssä pystyy säätämään tuohon mm/yyyy -arvon itse.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Kyllä se minua ressaa, huomattavasti nopeammin tulee täytettyä pissapojannesteetki kongin avulla vrt edelliset autot jossa vain paloi merkkivalo. Toki starttailen autoa pahimmillaan parikymmentä kertaa päivässä, kongi on viikonloppuisin huomattavasti hauskempaa seuraa.
Mutta jos tuon jarrunesteen vaihdon voi säädellä samoille ajoille normihuollon kanssa niin migreenihän loppuu siihen.
Mutta jos tuon jarrunesteen vaihdon voi säädellä samoille ajoille normihuollon kanssa niin migreenihän loppuu siihen.
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Miten se muka säädellään?
Kongikin riepoo mutta eniten riepoo se punainen Service overdue! kera tuon huutomerkin ja kyydissäistujat aina huomauttaa, etteikö perse kestä viedä huoltoon / ootko köyhä kun ei oo varaa ylläpitokustannuksiin?!?
Soitin huoltoon joo ja sanoivat että ajele vaan siihen seuraavaan huoltoon, vaihdellaan sitten.
Kongista vielä, se on kyllä aika riepova. Jopa pelottava, hitto kun sitä puoliunessa ajelee tiellä ja tulee joku syy miksi kongi kajahtaa (löpö vähissä, pisupojan nesteet vähissä, vakkari putoo ohittaessa) niin herää aina hyvästä ajamisen ilo -fiiliksestä. Tuleeko tuo kumaus auton kajareiden kautta vai miten se noin tuomion kelloilta kuullostaakin?!?
Perkele pienemmästäkin syystä autot menny vaihtoon
Kongikin riepoo mutta eniten riepoo se punainen Service overdue! kera tuon huutomerkin ja kyydissäistujat aina huomauttaa, etteikö perse kestä viedä huoltoon / ootko köyhä kun ei oo varaa ylläpitokustannuksiin?!?
Soitin huoltoon joo ja sanoivat että ajele vaan siihen seuraavaan huoltoon, vaihdellaan sitten.
Kongista vielä, se on kyllä aika riepova. Jopa pelottava, hitto kun sitä puoliunessa ajelee tiellä ja tulee joku syy miksi kongi kajahtaa (löpö vähissä, pisupojan nesteet vähissä, vakkari putoo ohittaessa) niin herää aina hyvästä ajamisen ilo -fiiliksestä. Tuleeko tuo kumaus auton kajareiden kautta vai miten se noin tuomion kelloilta kuullostaakin?!?
Perkele pienemmästäkin syystä autot menny vaihtoon
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Varmaan joku osaa kertoa, miten tuo E60:ssä säädetään (jos siis on mahdollista siinäkin...). En tosin tiedä, voiko sitä enää säätää, kun on jo mennyt punaiselle?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Voi toki. Itselleni siitä vaan aiheutuu 100 km edestakainen vaiva, tuo on matka lähimpään merkkihuoltoon. Suoraa kustannusta ei huollosta tule mutta tulon menetys palkkatyöstä on "silmitön"
Itseasiassa ei kongi muuten kumahda käynnistäessä tuon Service overduen takia. Kuten sanoinkin, huolto on hyvin lähellä ja siinähän tuo kuntoon hoituu.
Itseasiassa ei kongi muuten kumahda käynnistäessä tuon Service overduen takia. Kuten sanoinkin, huolto on hyvin lähellä ja siinähän tuo kuntoon hoituu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
Joo tuossa huoltotarpeen laskennassa ei hirveesti ole järkeä käytetty. Mulla alkoi joulukuussa kongi huutelemaan 60tkm:n Vehikletsekkiin ja jarrunesteen vaihto oli ajankohtaista 1/2011, siinä vaiheessa öljynvaihtoon taisi olla vielä jotain 5tkm tms.
No vehikletsekki viivästyi lopulta tammikuun alkuun pari tuhatta kilsaa lisää rullanneena. Piti kuitenkin varmistaa huollolta että vaihtavat varmasti myös öljyt, kun ei noista koskaan tiedä...
No vehikletsekki viivästyi lopulta tammikuun alkuun pari tuhatta kilsaa lisää rullanneena. Piti kuitenkin varmistaa huollolta että vaihtavat varmasti myös öljyt, kun ei noista koskaan tiedä...
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17