BMW G30 (uusi 5-sarja)
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Lähtihän se latausluukku auki pienellä ruuvimeisselillä. Hienoa tuossa monitoimiavaimessa näyttää olevan auton lataustilan näyttö, ja ilmeisesti siinä on aikaestimaatti milloin akku on täynnä. Olettaisin tuon oudon ajan olevan se, kun se näkyy lataustason alapuolella.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 36
- Liittynyt: 30 Kesä 2017, 09:46
- Auto: BMW iX1, (2023)
Volvo V60 T8, (2021) - Paikkakunta: Kouvola
Jep tämä oli myös minun ratkaisu. Minulla Gigantista ostettu Samsung langaton laturi ja toimii hyvinWonderi kirjoitti:Helppo ja halpa vaihtoehto avaimen langattomaan lataukseen on ostaa kotiin puhelimille tarkoitettu langattoman latauksen asema, maksaa kympin tai pari. Ei tarvitse ottaa avainta taskusta autossa.
https://www.gigantti.fi/product/puhelim ... turi-musta
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Kiitos laturivinkistä. On sen verran edullinen laite, että tuollainen pitää hankkia. Monitoimiavaimen käyttö jäänee aika vähäiseksi, mutta saa sillä aika näppärästi lämmityksen päälle (oletan, en ole vielä testannut). Lataustilan näyttö on mielenkiintoinen. Kantama näyttää riittävän meidän asunnosta autolle.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Heinäkuu selkeästi hiljaisempi vitosten ensirekisteröinneissä. Pari kuukautta mentiin 170 auton kuukausivauhtia, mutta nyt tiputtiin sataan, jollaisia lukuja oli viimeksi maaliskuussa. Muut mallit pitivät tasaisen vauhtinsa, mutta suosituimman 520dx-mallin rekisteröinnit tippuivat roimasti eli 60 kappaletta.
Arvaisin, että parin seuraavan kuukauden aikana taas nousee kun farkkuja saapuu Suomeen.
Arvaisin, että parin seuraavan kuukauden aikana taas nousee kun farkkuja saapuu Suomeen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 01 Elo 2017, 20:12
- Auto: F20 116i, G30 LCI 530e
- Paikkakunta: Espoo
Tuli myöskin tilailtua kesäkuussa 530e lokakuun toimitukseen, nyt vasta rekisteröidyin. Tilailin juuri äsken langattoman laturin 11,90 € Espoon Datasystemsistä (tämä ei ole mainos ), saa nuo avaimet ja seuraavan puhelimenkin latailtua helpommin
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Onnittelut, uskallan veikata että olet todella tyytyväinen autoon!kebis kirjoitti:Tuli myöskin tilailtua kesäkuussa 530e lokakuun toimitukseen, nyt vasta rekisteröidyin. Tilailin juuri äsken langattoman laturin 11,90 € Espoon Datasystemsistä (tämä ei ole mainos ), saa nuo avaimet ja seuraavan puhelimenkin latailtua helpommin
Ruksaa(jos et ole vielä ruksannut) kuitenkin se langaton lataus varuste autoosi, hintaa n.115€ veroineen, kun tuo Connected paketti on autossasi.kebis kirjoitti:Tuli myöskin tilailtua kesäkuussa 530e lokakuun toimitukseen, nyt vasta rekisteröidyin. Tilailin juuri äsken langattoman laturin 11,90 € Espoon Datasystemsistä (tämä ei ole mainos ), saa nuo avaimet ja seuraavan puhelimenkin latailtua helpommin
On pirun hyvä systeemi, ja puhelin aina täynnä virtaa ajon jälkeen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Kohta 9000km ajettu ja kaikki toimii niin kuin pitääkin. Saksan baanalla varsinkin kuin kotonaan pitemmilläkin siirtymillä. Uskomattoman ketterä auto kyllä aktiivi-ohjauksellla ja takavetoisena Vakio sport penkit ristiseläntuella huimasti paremmat kuin 3/4 sarjassa ja muukin laatuvaikutelma. Kulutus pyörinyt siinä 5.7-6.9 välissä sekalaisessa ajossa ja autossa 20" renkaat alla. Tyytyväinen siis kaikinpuolin autoon
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ajovaloista! Ekaa kertaa pimeässä ajettu, joten nyt voi vertailla uusia adaptiivisia LED-ajovaloja edellisen sukupolven vastaaviin omaan hataraan muistiin perustellen. Fiilispohjalta voin arvioida, että keila on läheltä leveämpi ja kantama hieman pidempi. Toiminnallisuudessa silmään pistää oikeastaan vain sellainen ero, että nyt ihan kuin pitkien valojen keila seuraa vastaantulevan auton takana paremmin.
Sellainen ero myös löytyy, että nyt ajovalojen kuvio vaihtelee sen mukaan missä ajat. Moodeja on ohjekirjan mukaan normaali, kaupunki, moottoritie sekä liikenneympyrä. Liikenneympyrään ajettaessa syttyy molemman puolen kulmavalot. Moottoritiellä lyhyetkin suunnataan kauemmaksi. Kaupungissa valokeila levenee. Aiemman sukupolven valoissa kuvio vaihtui mun muistaakseni vain ajonopeuden perusteella.
Taidan jossain välissä koodata valoautomatiikan (korjaus: kaukovaloautomatiikan) aina oletuksena päälle, se oli varsin kätevää jo edellisen auton kanssa. Ei oikein syytä miksi pitäisi painaa tuota nappia viiksen päädystä. Sama olla aina päällä.
Sellainen ero myös löytyy, että nyt ajovalojen kuvio vaihtelee sen mukaan missä ajat. Moodeja on ohjekirjan mukaan normaali, kaupunki, moottoritie sekä liikenneympyrä. Liikenneympyrään ajettaessa syttyy molemman puolen kulmavalot. Moottoritiellä lyhyetkin suunnataan kauemmaksi. Kaupungissa valokeila levenee. Aiemman sukupolven valoissa kuvio vaihtui mun muistaakseni vain ajonopeuden perusteella.
Taidan jossain välissä koodata valoautomatiikan (korjaus: kaukovaloautomatiikan) aina oletuksena päälle, se oli varsin kätevää jo edellisen auton kanssa. Ei oikein syytä miksi pitäisi painaa tuota nappia viiksen päädystä. Sama olla aina päällä.
Viimeksi muokannut lnaukkar, 23 Elo 2017, 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Minä en ole G30:n valoja päässyt vielä testaamaan. Pitääkö mukautuminen tosiaan painaa erikseen päälle, ja ellei sitä tee, niin ovatko valot silloin perinteiset kiinteät ? Tuntuisi aika turhalta näppäilyltä tuokin.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Sanoinpa huonosti. Tarkistin vielä myös ohjekirjasta ja vain kaukovaloautomatiikka täytyy pistää erikseen päälle joka kerta viiksestä. Muu mukautuminen pitäisi olla päällä kun ajovalot päällä. Täytyypä seurata onko tosiaan myös noin.Markku J kirjoitti:Minä en ole G30:n valoja päässyt vielä testaamaan. Pitääkö mukautuminen tosiaan painaa erikseen päälle, ja ellei sitä tee, niin ovatko valot silloin perinteiset kiinteät ? Tuntuisi aika turhalta näppäilyltä tuokin.
Huomasin nyt samalla ohjekirjasta myös, että eco pro -ajotilassa lähivalojen kirkkautta vähennetään kun ajetaan toisen auton perässä... "dynaaminen eco-valotoiminto" .. kaikkea sitä.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
OK, tämä on hyvä uutinen. Kiitokset infosta. Tuo eco -moodin ajovalojen tehon alentaminen on aika marginaalinen juttu ledien kanssa, mutta osoitus siitä, mihin uusien autojen elektroniikka pystyy. Tällainen tekniikan tuoma auton järjestelmien integraatio on tervetullutta, vaikka tässä tapauksessa säästö onkin olematon.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
- Auto: Ford Ranger Wildtrak
Offtopickina edelliseen kommenttiin jatkeena: led takavalot eivät pala päivisin säästösyistä, mutta auton sisätiloissa kaikenlaised valoshowt senkun lisääntyvät... Hieman nurinkurista toimintaa ja typerää sääntelyä...
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Omaan autoni takavalot koodattiin päälle päivävalojen kanssa ennen luovutusta ja ilman rahastusta. Kannattaa sopia koodaus myyjän kanssa. Turvallisuusjuttuhan tuo on, talvikeleillä lumi pöllyää, eikä sumussakaan tee pahitteeksi että takanakin on 'huomiovalot', miksi vain edessä? Ainakin Audit nykyään tulevat takavalot koodattuna päälle, ilmeisesti valitusten jälkeen.JeanMichell kirjoitti:Offtopickina edelliseen kommenttiin jatkeena: led takavalot eivät pala päivisin säästösyistä, mutta auton sisätiloissa kaikenlaised valoshowt senkun lisääntyvät... Hieman nurinkurista toimintaa ja typerää sääntelyä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 01 Elo 2017, 20:12
- Auto: F20 116i, G30 LCI 530e
- Paikkakunta: Espoo
Tuo onnistui itsellekin hyvin 2014 F10:ssä, silloin siihen oli tehtaan tuki ja prosessi. Miten G30:ssä, myyjä kertoi, että enää ei tehdas tue, joten lienee sovittu sakemannivalmistajien kartellipalaverissa? Lupasi teettää epävirallisella koodarilla, kun totesin tilaavani vain auton jossa takavalot palavat jatkuvasti. Onko sinulle koodattu jo G30 vaiko edellisiä?SportySedan kirjoitti:Omaan autoni takavalot koodattiin päälle päivävalojen kanssa ennen luovutusta ja ilman rahastusta. Kannattaa sopia koodaus myyjän kanssa. Turvallisuusjuttuhan tuo on, talvikeleillä lumi pöllyää, eikä sumussakaan tee pahitteeksi että takanakin on 'huomiovalot', miksi vain edessä? Ainakin Audit nykyään tulevat takavalot koodattuna päälle, ilmeisesti valitusten jälkeen.JeanMichell kirjoitti:Offtopickina edelliseen kommenttiin jatkeena: led takavalot eivät pala päivisin säästösyistä, mutta auton sisätiloissa kaikenlaised valoshowt senkun lisääntyvät... Hieman nurinkurista toimintaa ja typerää sääntelyä...