Muutama kuva tänne ajankuluksi... tuli tehtyä pieni keikka hiihtolomalla. Ja jälleen todettava, että on kyllä mahtava matka-auto tämä GT5. Edelleen ihmettelen lehdistön moitteita tavaratilan pienestä koosta. Sen verta reippaasti mahtuu kamaa mukaan kun vähän tinkii takajalkatiloista ja laittaa ne ns. normikokoisiksi.
Urheiluvälineistöä: 5 paria laskettelusuksia, niille monot ja sauvat, 5 kypärää, 4 murtsikkasukset, niille sauvat ja monot, pulkka, muutama liukuri. Kunnon lumilauta ei enää mahtunut kyytiin ja jäi matkasta. Lapset sai tyytyä leikkilautaan. Kuvan ulkopuolelta heitin vielä konttiin snow kickin kun sinne mahtui.
Reitti Pirkkala-Nilsiä. Alhaisimmillaan kulutus näytti 5.9 litraa sadalla. Mutta Kuopion motaripätkä sitä vähän lopulta nosti. Ei paha.
Perillä onneksi talvinen keli ja töllissä sai purkaa auton lämpimässä tallissa
F07 530xd GT 2013
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Pari otosta Tahkon ympäristöstä.
Vuokratölli oli ihan hyvä. Kannattaa zekata Golden Resort jos on kulmilla. Ihan fiksusti hinnoiteltu jos ei kaipaa hirsimökkiä metsässä.
Kauppaan kuului 2 kpl 50 euron kuponkia Nilsiän öljysheikin palveluihin... Karpo oli siis OIKEASSA!
Vanhahtavasta olemuksestaan huolimatta erittäin siististi hoidettu paikka.
Tässä vielä linkki Karpon jaksoon: https://www.youtube.com/watch?v=8GvCWnvOMhs
Vuokratölli oli ihan hyvä. Kannattaa zekata Golden Resort jos on kulmilla. Ihan fiksusti hinnoiteltu jos ei kaipaa hirsimökkiä metsässä.
Kauppaan kuului 2 kpl 50 euron kuponkia Nilsiän öljysheikin palveluihin... Karpo oli siis OIKEASSA!
Vanhahtavasta olemuksestaan huolimatta erittäin siististi hoidettu paikka.
Tässä vielä linkki Karpon jaksoon: https://www.youtube.com/watch?v=8GvCWnvOMhs
Viimeksi muokannut phuksi, 01 Maalis 2015, 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Ja tässä kuskin mieleen painunut oivallus
Auton varusteita ajatellen muutama on kyllä yli muiden: Proffa Hifi, takana oleva ilmajousitus joka jaksaa olla mukava painavassakin lastissa, riittävän vääntävä kone ja sitten HUD. Se on ihan mainio peli.
Takaisin tavaratilaan... mukana oli kaksi kapsäkkiä joista hopeinen on Samsoniten suurin pyörillä kulkeva. Se ja toinen ns. normikokoinen matkalaukku menee ihan heittämällä sisään.
Kun loputkin kamat nakkaa kyytiin lopputuloksena on lähes perkeleellisesti tavaraa joka lähtöön eikä yhtään kassia matkustamon puolella. Ihan oikea valinta perheautoksi ettei joutunut antamaan periksi tila-autolle.
Ja lopuksi veilä koko keikan tiedot. Nurkka-ajoa tuli yllättävän paljon ja se näkyy myös kulutuksessa. Ja pitihän se käydä hiljaisilla sivuteillä vähän koittamassa miten etenee kun oli pöperöä lunta eikä liikennettä. Ja hyvinhän se kulki
-p
Auton varusteita ajatellen muutama on kyllä yli muiden: Proffa Hifi, takana oleva ilmajousitus joka jaksaa olla mukava painavassakin lastissa, riittävän vääntävä kone ja sitten HUD. Se on ihan mainio peli.
Takaisin tavaratilaan... mukana oli kaksi kapsäkkiä joista hopeinen on Samsoniten suurin pyörillä kulkeva. Se ja toinen ns. normikokoinen matkalaukku menee ihan heittämällä sisään.
Kun loputkin kamat nakkaa kyytiin lopputuloksena on lähes perkeleellisesti tavaraa joka lähtöön eikä yhtään kassia matkustamon puolella. Ihan oikea valinta perheautoksi ettei joutunut antamaan periksi tila-autolle.
Ja lopuksi veilä koko keikan tiedot. Nurkka-ajoa tuli yllättävän paljon ja se näkyy myös kulutuksessa. Ja pitihän se käydä hiljaisilla sivuteillä vähän koittamassa miten etenee kun oli pöperöä lunta eikä liikennettä. Ja hyvinhän se kulki
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Auto näkyy olevan hyvässä käytössä ja talvellakin todella arvoisensa näköinen
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Käyttöönhän nämä on tehty ja hyvin on BMW:t käyttöä kestäneetkin. Kilometrejä ei tosin mahdottomasti tule kun ei juurikaan työmatkoja autolla vaan ne hoituu lentäen. Yhdeksän kk:n aikana tähän autoon tullut 18000 km joka on mulle paljon.
Sellainen tuli vielä karmittomista ikkunoista huomattua, että suksiboksia lastatessa kandee laskea lasi alas. Sattuu ikävästi selkään jos seisoo kynnyskotelon päällä ja horjahtaa lasin päälle, varsinkin takaovessa olevan. Huonolla säkällä sen varmaan saa rikkikin mekanismistaan.
Pienen tappion olen myös joutunut kuittaamaan kun joku pysäköintipaikalla on taputellut auton puskuria. Pakeni paikalta, näkyy valvontakameralla mutta rekkaria eivät saaneet selville. Harmittaa tollaset ääliöt jotka eivät ota vastuuta tekemisistään
Ei muuta kuin kovaa ajoa...
-p
Sellainen tuli vielä karmittomista ikkunoista huomattua, että suksiboksia lastatessa kandee laskea lasi alas. Sattuu ikävästi selkään jos seisoo kynnyskotelon päällä ja horjahtaa lasin päälle, varsinkin takaovessa olevan. Huonolla säkällä sen varmaan saa rikkikin mekanismistaan.
Pienen tappion olen myös joutunut kuittaamaan kun joku pysäköintipaikalla on taputellut auton puskuria. Pakeni paikalta, näkyy valvontakameralla mutta rekkaria eivät saaneet selville. Harmittaa tollaset ääliöt jotka eivät ota vastuuta tekemisistään
Ei muuta kuin kovaa ajoa...
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Auto osoittaa edelleenkin käyttökelpoisuuttansa. 90cm x 200cm runkopatja meni kyytiin ja luukku kiinni. Jos tästä autosta jotain on oppinut, niin sen, että lehtien arvosteluja ei kannata ottaa kovinkaan tosissaan. Kaikissa maailman autolehdissä moitittiin GT5:n tavaratiloja mutta auton monikäyttöisyys on ihan huippua.
Mielenkiintoinen ilmiö on myös ajettavuuden ja suuntavakauden parantuminen nyt kun originaalit runflat-renkaat on kuluneemmat. Ei enää hakeudu uriin läheskään samalla tavalla kuin uutena.
-p
Mielenkiintoinen ilmiö on myös ajettavuuden ja suuntavakauden parantuminen nyt kun originaalit runflat-renkaat on kuluneemmat. Ei enää hakeudu uriin läheskään samalla tavalla kuin uutena.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Tuntuu tuo GT5 olevan omiaan lomareissuihin!
Kun nuo painavat runflat-nakit aikanaan menevät vaihtokuntoon, kannattaa pohtia siirtymistä normirenkaisiin. Valinnanvara kasvaa, hinnat ja paino madaltuvat reilusti, samalla ajettavuus ja mukavuus nousevat uudelle tasolle
Kun nuo painavat runflat-nakit aikanaan menevät vaihtokuntoon, kannattaa pohtia siirtymistä normirenkaisiin. Valinnanvara kasvaa, hinnat ja paino madaltuvat reilusti, samalla ajettavuus ja mukavuus nousevat uudelle tasolle
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Ehdottomasti, pitkät matkat menee tosi mukavasti. Tänään vaan arkirealismi iski ja lomareissut on kaukaisia ajatuksia...alpin_sport kirjoitti:Tuntuu tuo GT5 olevan omiaan lomareissuihin!
Tämä on suunnitelma. Ensi kesä vielä menee varmaan näillä kumeilla mutta sitten vaihtuu normaalit alle. Mukavuuden kannalta 19" vanteet olisi parempi ratkaisu. Mutta kun nyt on 20" vanteet suvikumeissa niin ei niitä oikein viitsi vaihtaakaan. Ja kyllä auton ulkonäköön isot kiekot sopii.alpin_sport kirjoitti: Kun nuo painavat runflat-nakit aikanaan menevät vaihtokuntoon, kannattaa pohtia siirtymistä normirenkaisiin. Valinnanvara kasvaa, hinnat ja paino madaltuvat reilusti, samalla ajettavuus ja mukavuus nousevat uudelle tasolle
Jostakin lueskelin, että runflatit aiheuttaa jousittamattoman massan kasvamisen kahta kautta: itse rengas on rungoltaan paljon jäykempi ja siten painavampi; toisaalta vanteesta on tehtävä myös tavallista vahvempi kun sen pitää kestää iskut joita kumi ei vaimenna em. syistä. Eli BMW:n vanteet on myös painavia - sanoivat viisaat. En ole verrannut. Jos en ihan väärin muista, on GT:n 20" takavanne kesärunflateilla 275/35 kumeilla tasan 30kg kappale.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Oikeilla jäljillä olet RF-renkaan osalta, mutta ei se vanne ole erilainen eikä 20" vanne paina renkaineen kuin n. 15 kg /kpl.phuksi kirjoitti:Mutta kun nyt on 20" vanteet suvikumeissa niin ei niitä oikein viitsi vaihtaakaan. Ja kyllä auton ulkonäköön isot kiekot sopii.
Jostakin lueskelin, että runflatit aiheuttaa jousittamattoman massan kasvamisen kahta kautta: itse rengas on rungoltaan paljon jäykempi ja siten painavampi; toisaalta vanteesta on tehtävä myös tavallista vahvempi kun sen pitää kestää iskut joita kumi ei vaimenna em. syistä. Eli BMW:n vanteet on myös painavia - sanoivat viisaat. En ole verrannut. Jos en ihan väärin muista, on GT:n 20" takavanne kesärunflateilla 275/35 kumeilla tasan 30kg kappale.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
En tosiaan tosta erilaisuudesta tiedä, spekulaatiota varmaan. Pitääpä mielenkiinnosta punnita uudelleen kun tulee talvirenkaiden vaihto ajankohtaiseksi. Viimeksi tosiaan punnitsin kun tuntui painavalle aiempiin verrattuna ja se oli tuolla 30kg nurkilla http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=66&t=1167#p78708. Pelkkä vanne taitaa olla 15-16 kiloa näissä M303:ssa http://felgenkatalog.auto-treff.com/?felge=3030 ja runflatkumi toiset 15 kg (34lbs) päälle.Ricracing kirjoitti: Oikeilla jäljillä olet RF-renkaan osalta, mutta ei se vanne ole erilainen eikä 20" vanne paina renkaineen kuin n. 15 kg /kpl.
Täältä muuten näkee renkaan painoja http://www.tirerack.com/tires/TireSearc ... iameter=20, valitsee tuotteen ja sen tarkemmasta kuvauksesta kurkkaa Specs osioon. Runflat vs. non-RFT tekee painossa 2-3 kiloa eroa.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Taas tuli kietastua pala suomalaista maantietä. Meno pohjoiseen Kajaanin kautta, paluu Oulun kautta. Tässä autossa ja comfort sitzeillä ei kyllä tunnu missään 800 km siivu varsinkin kun junnujen ollessa matkassa tuli pidettyä kaksi reilua 40 min taukoa suuntaansa. Tällä kerralla oli vähän ajon seurantaakin päällä.
Perillä hyvä talvikeli ja kiva mökki.
Reissuun lähdettiin täydellä tankilla. Pohjoisessa ennen ensimmäistä täyttöä näytti auton mittari jäljellä tankin pohjalla 3 litraa. Sain mahtumaan 62 litraa kun piri pintaan valutin. Paluumatkan jälkeen tankissa näytti jäljellä 5.3 litraa ja täytöllä sain mahtumaan tasan 60 litraa. Koko reissun kulutus siis huoltoasemien pumppujen mukaan 122 litraa. Tankattua täyteen auton anturit näyttivät yhteensä yllättävän lähelle samaa mitä tankin pohjalla oleva polttoneste + täyttömäärä antaisivat matikalla.
Perillä hyvä talvikeli ja kiva mökki.
Reissuun lähdettiin täydellä tankilla. Pohjoisessa ennen ensimmäistä täyttöä näytti auton mittari jäljellä tankin pohjalla 3 litraa. Sain mahtumaan 62 litraa kun piri pintaan valutin. Paluumatkan jälkeen tankissa näytti jäljellä 5.3 litraa ja täytöllä sain mahtumaan tasan 60 litraa. Koko reissun kulutus siis huoltoasemien pumppujen mukaan 122 litraa. Tankattua täyteen auton anturit näyttivät yhteensä yllättävän lähelle samaa mitä tankin pohjalla oleva polttoneste + täyttömäärä antaisivat matikalla.
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Koko reissusta maantietä noin 1560 km, kaikkinensa 1715 km ajoa. Alla koko reissun ajotietokoneen näkymä kotoa kotiin. Nurkka-ajo todella lyhyttä pätkää ja toisaalta ronskin reilua auton rajojen kokeilua pohjoisen pikkuteillä.
Tankkauksista kun laskee auton ajotietokoneen koko reissun 1715 km ajomatkalla, tulee kulutukseksi 7.11 l/100km. Eli yllättävän lähellä auton omaan laskelmaa. Puhelimen GPS ei ollut koko viikkoa päällä niin ei todellista koko ajetua matkaa tullut tallennettua. Havaintona myös, että eco pro ei kyllä talvella auta yhtään. 790 km ajolla koneen mielestä tienasi 17 km. Kesällä tulee enemmän eco-kilometrejä johtuen varmaan ilmastoinnin säätelystä joka ei talvikeleillä purase kun kompura ei käy muutenkaan.
Polkeminen pienillä syrjäteillä näkyy auton omissa käyrissä selvästi. Tosin silloinkin hyvinkin kohtuullisesti kun omamassa on rapiat 2100 kg. Kuvan keskikulutus 7.7 l/100km on 40000 km ajalta ilman resettiä. Vasen matala palkisto on siirtymää pohjoisesta etelään ja korkeammat palkit vintterdraivingia. Sanovat mitä sanovat Nokian Renkaista, mutta kyllä Hakka kaseissa on järjetön pito lumisella tiellä. Niin vedätettäessä ilman rajoittimia kuin sitten jarrutettaessakin ennen kurvia ja lumivallia.
Menomatkalla pohjoiseen DriveLooper pilkkoi ajon kahteen reissuun kun tauko oli määritelty liian lyhyeksi. Tästä viisastuneena tuunasin softan asetuksia ja paluumatkalle sain DriveLooperin kiinni koko ajalle. DriveLooperin kulutuslukemat ovat vähän todellisia suuremmat. Kaikki OBD-ohjelmat ovat näyttäneet diesel-autoissa enemmän tai vähemmän väärin. En ole korjauskerrointa jaksanut koittaa viritellä.
Jostain kumman syystä piti poiketa kesken pikataipaleen Oulun Ideaparkissa? Laita tonne paksiin nyt sitten jotain ostoksia...
Kotona auto oli ajetun näköinen. Oulun koillispuolelta lähtien oli suolattu ja rapaa roiskui sitten koko loppumatkan. Auton muoto pitää kuran hyvin kylkilinjojen alapuolella. Lasia tuli ruiskittua todella paljon ja positiivinen yllätys oli miten lika sitten kuitenkin irtoaa ajovaloista. Ero oli valtaisa kääntymislamppujen pesemättömän ja xenonin kohdalla. Normaalisti sateella ja kurakeleissä takalasi pysyy täysin kuivana ajon aikana mutta kattoboxi tuhoaa aerodynamiikan ja lasi muurautuu kurasta umpeen. Josko siitä nyt muutenkaan kattoon asti lastatun luukun vuoksi mitään näkynyt muutenkaan.
-p
Tankkauksista kun laskee auton ajotietokoneen koko reissun 1715 km ajomatkalla, tulee kulutukseksi 7.11 l/100km. Eli yllättävän lähellä auton omaan laskelmaa. Puhelimen GPS ei ollut koko viikkoa päällä niin ei todellista koko ajetua matkaa tullut tallennettua. Havaintona myös, että eco pro ei kyllä talvella auta yhtään. 790 km ajolla koneen mielestä tienasi 17 km. Kesällä tulee enemmän eco-kilometrejä johtuen varmaan ilmastoinnin säätelystä joka ei talvikeleillä purase kun kompura ei käy muutenkaan.
Polkeminen pienillä syrjäteillä näkyy auton omissa käyrissä selvästi. Tosin silloinkin hyvinkin kohtuullisesti kun omamassa on rapiat 2100 kg. Kuvan keskikulutus 7.7 l/100km on 40000 km ajalta ilman resettiä. Vasen matala palkisto on siirtymää pohjoisesta etelään ja korkeammat palkit vintterdraivingia. Sanovat mitä sanovat Nokian Renkaista, mutta kyllä Hakka kaseissa on järjetön pito lumisella tiellä. Niin vedätettäessä ilman rajoittimia kuin sitten jarrutettaessakin ennen kurvia ja lumivallia.
Menomatkalla pohjoiseen DriveLooper pilkkoi ajon kahteen reissuun kun tauko oli määritelty liian lyhyeksi. Tästä viisastuneena tuunasin softan asetuksia ja paluumatkalle sain DriveLooperin kiinni koko ajalle. DriveLooperin kulutuslukemat ovat vähän todellisia suuremmat. Kaikki OBD-ohjelmat ovat näyttäneet diesel-autoissa enemmän tai vähemmän väärin. En ole korjauskerrointa jaksanut koittaa viritellä.
Jostain kumman syystä piti poiketa kesken pikataipaleen Oulun Ideaparkissa? Laita tonne paksiin nyt sitten jotain ostoksia...
Kotona auto oli ajetun näköinen. Oulun koillispuolelta lähtien oli suolattu ja rapaa roiskui sitten koko loppumatkan. Auton muoto pitää kuran hyvin kylkilinjojen alapuolella. Lasia tuli ruiskittua todella paljon ja positiivinen yllätys oli miten lika sitten kuitenkin irtoaa ajovaloista. Ero oli valtaisa kääntymislamppujen pesemättömän ja xenonin kohdalla. Normaalisti sateella ja kurakeleissä takalasi pysyy täysin kuivana ajon aikana mutta kattoboxi tuhoaa aerodynamiikan ja lasi muurautuu kurasta umpeen. Josko siitä nyt muutenkaan kattoon asti lastatun luukun vuoksi mitään näkynyt muutenkaan.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Tässä päivänä aurinkoisena tarttui käteen korrekin vahapullo. Sipaisin sitä GT:n pintaan tuomaan vähän kiiltoa - ja tulihan sitä.
Tämän auton puleeraus on aina yhtä epäkiitollista kun maalipintaa katsoo läheltä ja näkee turhan hyvin kaikki naarmut. Pienet hankaumat niinkään häiritse vaan kiveniskut ja naarmut joista paistaa vaalea pohjamaali. Niitä kun ei vaan tahdo millään pystyä välttämään. Kauempaa ne ei onneksi erotu ja auto kiiltelee ihan kivasti.
Autossa on nyt 66700 kilometriä ja keula on melko ammuttuna kivien isuista. Pitänee kesällä vähän paikata noita jollakin konstilla. Taisi foorumilla olla jokin ketjukin aiheesta mitä voisi vilkaista vinkkiä.
Tässä vielä kalusto valmiina kovaan ajoon
-p
Tämän auton puleeraus on aina yhtä epäkiitollista kun maalipintaa katsoo läheltä ja näkee turhan hyvin kaikki naarmut. Pienet hankaumat niinkään häiritse vaan kiveniskut ja naarmut joista paistaa vaalea pohjamaali. Niitä kun ei vaan tahdo millään pystyä välttämään. Kauempaa ne ei onneksi erotu ja auto kiiltelee ihan kivasti.
Autossa on nyt 66700 kilometriä ja keula on melko ammuttuna kivien isuista. Pitänee kesällä vähän paikata noita jollakin konstilla. Taisi foorumilla olla jokin ketjukin aiheesta mitä voisi vilkaista vinkkiä.
Tässä vielä kalusto valmiina kovaan ajoon
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Täälläkin on sama vaihdos edessä, joten kiinnostaisi kuulla että mitkä renkaat laitoit alle?Eilen koitti kaksi vuotta odotettu päivä. Vaikka oli jo aiempaa kokemusta edellisistä autoista siitä mitä voi tapahtua kun runflätit poistetaan, oli kyllä makeeta saada uudet non-runflätit alle.
Autosta tuli vihdoin mahtava ajettava kokoisekseen
- Liitteet
-
- 20160719_214529-600x1067.jpg (163.38 KiB) Katsottu 17282 kertaa
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Nautinnollisia kilometrejä
Eikun kevyemmät vanteet hankintaan ensi vuodeksi...
Eikun kevyemmät vanteet hankintaan ensi vuodeksi...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Pientä ominaisuuksien lisäystä. Osa käyttökelpoisempia kuin toiset...
Sanokaas miten YouTube-pätkät saa upotettua suoraan tähän? Kopioin urlin ja laitoin YouTube "tägien" väliin niin kuin ohje sanoo mutta ei jekkase
https://www.youtube.com/watch?v=xOVMfI1 ... e=youtu.be
Route Simulator: https://youtu.be/raFzBn0aLzM
Ja entäs mitenkä tämä mahtaa toimia? Ilmeisesti suunnitellun reitin jonkin sorttinen kellotus?
-p
Sanokaas miten YouTube-pätkät saa upotettua suoraan tähän? Kopioin urlin ja laitoin YouTube "tägien" väliin niin kuin ohje sanoo mutta ei jekkase
https://www.youtube.com/watch?v=xOVMfI1 ... e=youtu.be
Route Simulator: https://youtu.be/raFzBn0aLzM
Ja entäs mitenkä tämä mahtaa toimia? Ilmeisesti suunnitellun reitin jonkin sorttinen kellotus?
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
...takapenkille säädöt...
Ja kurvivaloihin vähän potkua lisää. Nyt niistä on jo jotain hyötyäkin. Ero valokuvassa aika pieni mutta käytännössä huomattava, etenkin kun on pimeää. Kuvan ottohetkellä vasta hämärsi ja kännykän valotusautomatiikka teki taustasta pimeän.
-p
Ja kurvivaloihin vähän potkua lisää. Nyt niistä on jo jotain hyötyäkin. Ero valokuvassa aika pieni mutta käytännössä huomattava, etenkin kun on pimeää. Kuvan ottohetkellä vasta hämärsi ja kännykän valotusautomatiikka teki taustasta pimeän.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Tuo lap timer on nimensä mukainen ja tarkoitettu radalle. Voit ladata M Lap Timer sovelluksen ja kun puhelin on piuhalla kiinni autossa niin saa aika paljon lisäinformaatiota muun muassa kaasupolkimen asennon ja paljon muuta. Toimii myös 0-100km/h kellotukseen.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Tämä pullukka on ihan väärä auto radalle vaikka nykyisin liikkuukin ihan sutjakkaasti
Pitääpä joskus kokeilla puhelimella kun ei nää mitään muuta tekemistä keksi.
-p
Pitääpä joskus kokeilla puhelimella kun ei nää mitään muuta tekemistä keksi.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 09 Syys 2012, 10:35
- Auto: Porsche Cayenne e-hybrid
BMW G30 530e ///M-Sport - Paikkakunta: Helsinki
Kävin tällaista 550i koeajamassa. Yllätyin tuosta auton koosta. Prkl, sehän on ISO. Ja tykkäsin kovasti.
Daily BMW 530e ///M-sport Alpinweiß mit 19"
Daily BMW 535i ///Non-sport Havanna mit 21"
Daily BMW 535i ///Non-sport Havanna mit 21"