Itsekin huomannut kylmäkäynnistyksen jälkeen voimakkaamman pakoäänen. Moottorihan käy kylmänä "rikkaalla"
ns. ryyppy päällä. Oletan , että turbon hukkaportti on auki vähän aikaa. Onko muilla vastaavia havaintoja ?
F3X sekalaiset kysymykset
Mulla oli samaa viimetalvena. Kierroslukumittarikin vähän humpasi siihen asti ennenku kierrokset laski normaali tyhjäkäynnille.. rauhottu kun ilmat lämpesipedro78 kirjoitti:320i käy käynnistyksen jälkeen epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Huomaa äänestä helposti kun nousee autosta ja kuuntelee. Selkeästi "huojuu" ylös ja alas. Sisällä autossa sitä ei huomaa ja kierroslukumittari ei myöskään humpaa. Tämä ilmenee ainoastaan kylmäkäynnistyksissä. Tekeekö muilla N20 samaa?
pöriseehän se, ja välillä saattaa kylmänä kuulostaa että tukehtuu.. mutta ei kai siinä mitään hävettävää ole.pedro78 kirjoitti:Ok, taitaa olla normaalia n20 koneelle tuo hiukan epätasainen tyhjäkäynti kylmänä. Ja se rallipörinä käynnistäessä meinaa joskus vähän hävettää :l
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:33
Olen ostamassa 320 farkkua ja löytyi sopiva yksilö, mutta siinä on tuo punainen sporttiraita kojetaulussa. Kysymys kuuluu voiko sen ottaa vain pois vai pitääkö tilalle hommata uusi osa?
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Ainakin sen voi vaihtaa eri väriseen, esim. Siniseen tai mustaan.marginaalimies kirjoitti:Olen ostamassa 320 farkkua ja löytyi sopiva yksilö, mutta siinä on tuo punainen sporttiraita kojetaulussa. Kysymys kuuluu voiko sen ottaa vain pois vai pitääkö tilalle hommata uusi osa?
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:33
Ok, hyvä homma.salmol kirjoitti:Ainakin sen voi vaihtaa eri väriseen, esim. Siniseen tai mustaan.marginaalimies kirjoitti:Olen ostamassa 320 farkkua ja löytyi sopiva yksilö, mutta siinä on tuo punainen sporttiraita kojetaulussa. Kysymys kuuluu voiko sen ottaa vain pois vai pitääkö tilalle hommata uusi osa?
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Kuinka "tiivis" tuon sisäilmankierron pitäisi näissä olla? Omassa autossa ei tunnu olevan esim. edelläajavan pakokaasun välttämisen suhteen mitään hyötyä kytkeä sisäilmankiertoa päälle (manuaalinen).
Sisäilmankierto selvästi kyllä toimii, sillä ulkoa sisälle tulevat hajut pysyvät autossa pitkäänkin, mikäli kierto on päällä.
Ainakin vanhassa E39:ssä oli sisäkierto paljon nykyistä F32 tiiviimpi.
Sisäilmankierto selvästi kyllä toimii, sillä ulkoa sisälle tulevat hajut pysyvät autossa pitkäänkin, mikäli kierto on päällä.
Ainakin vanhassa E39:ssä oli sisäkierto paljon nykyistä F32 tiiviimpi.
Kyllä se aika tiivis on. Eli jos haju tulee sisään niin joko ikkuna on falski tai joku sulku jää auki. Eli varmaan huollon paikka.penttim kirjoitti:Kuinka "tiivis" tuon sisäilmankierron pitäisi näissä olla? Omassa autossa ei tunnu olevan esim. edelläajavan pakokaasun välttämisen suhteen mitään hyötyä kytkeä sisäilmankiertoa päälle (manuaalinen).
Sisäilmankierto selvästi kyllä toimii, sillä ulkoa sisälle tulevat hajut pysyvät autossa pitkäänkin, mikäli kierto on päällä.
Ainakin vanhassa E39:ssä oli sisäkierto paljon nykyistä F32 tiiviimpi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Joskus ajoin asfalttityömaan kärypilven läpi ilman että sisään tuli yhtään hajua, sisäkierto automaatilla. Joitain hajuja automatiikka ei osaa tunnistaa ja päästää sisään. Oletan ettei sisäkierron ihan tiivis kuulu ollakaan, muuten kabiinista loppuisi happi joissain tilanteissa.
Eli F31 320IA xDriveen vaihtoa katselemassa (335i ei riitä rahet eikä edes hyviä yksilöitä ole myynnissä).
Onko noissa 320iA:lla olevissa kahdessa eri moottorityypissä (N20B20 ja B48B20A) huomattaviakin eroja? Tunnistaako ne helposti toisistaan moottoritilaan vilkaisulla? Jos tunnistaa, miten? Onko jompi kumpi parempi valinta?
Onko noissa 320iA:lla olevissa kahdessa eri moottorityypissä (N20B20 ja B48B20A) huomattaviakin eroja? Tunnistaako ne helposti toisistaan moottoritilaan vilkaisulla? Jos tunnistaa, miten? Onko jompi kumpi parempi valinta?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Moottoritilasta en osaa sanoa, mutta jo ilmoitusta katsoessa kannattaa Suomessa myytävistä autoista työntää rekkari vaikka Bilteman sivuille, niin se kertoo mm. moottorikoodin. Valitettavasti vaatii 6-merkkisen rekkarin, mutta niitähän näissä yleensä on.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
- Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
- Paikkakunta: Imatra
Moottoritilasta tunnistaa siitä, että B48 huomattavasti enemmän muoveilla katettu, isompi muovikansi moottorin päällä yms. ja siitä, että N20 yhdellä pyöreällä jäähdytysnestesäiliöllä kun taas B48 on kaksi pienempää mustaa oikeassa etukulmassa.whatnot kirjoitti:Eli F31 320IA xDriveen vaihtoa katselemassa (335i ei riitä rahet eikä edes hyviä yksilöitä ole myynnissä).
Onko noissa 320iA:lla olevissa kahdessa eri moottorityypissä (N20B20 ja B48B20A) huomattaviakin eroja? Tunnistaako ne helposti toisistaan moottoritilaan vilkaisulla? Jos tunnistaa, miten? Onko jompi kumpi parempi valinta?
Tässä referenssiä:
N20
B48
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
Onko kellään ollut äänien kanssa ongelmia? F30 vm.2013, kaikki äänet hävisi aivan yllättäen, radio(kanavat),tutka. Soitin ei löydä kanavia eikä toista mitään ääntä (aux,cd). Mitään vikakoodia ei anna. Kaikki apu otetaan vastaan, jos jollakin vinkkejä/kokemusta vastaavanlaisesta ongelmasta!
Moi,
Käytiin ajamassa F31 316dA ja pari päivää myöhemmin 320dA. Molemmat oli saman verran ajettuja ja vm. 2013. Osaisiko täällä joku kertoa, onko ohjauksessa jotain eroa vai miten 316d tuntui jotenkin huterammalta? Ohjaus ei ollut ihan yhtä hyvä/jämäkkä. Molemmat ajettiin "comfort" -asetuksella.
Voihan se tietysti olla, että siinä oli nivelissä väljää tai pehmeärunkoiset renkaat.
Käytiin ajamassa F31 316dA ja pari päivää myöhemmin 320dA. Molemmat oli saman verran ajettuja ja vm. 2013. Osaisiko täällä joku kertoa, onko ohjauksessa jotain eroa vai miten 316d tuntui jotenkin huterammalta? Ohjaus ei ollut ihan yhtä hyvä/jämäkkä. Molemmat ajettiin "comfort" -asetuksella.
Voihan se tietysti olla, että siinä oli nivelissä väljää tai pehmeärunkoiset renkaat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
F30 taitaa saada kolme eri ohjausta muistaakseni. Normaali, sport ja servotronic. Katso auton VIN vaikka bilteman sivuilta rekkarilla ja sitten varustetiedot "bimmer.work" sivulta. Veikkaan että 320 oli servotronicilla.kt10734 kirjoitti:Moi,
Käytiin ajamassa F31 316dA ja pari päivää myöhemmin 320dA. Molemmat oli saman verran ajettuja ja vm. 2013. Osaisiko täällä joku kertoa, onko ohjauksessa jotain eroa vai miten 316d tuntui jotenkin huterammalta? Ohjaus ei ollut ihan yhtä hyvä/jämäkkä. Molemmat ajettiin "comfort" -asetuksella.
Voihan se tietysti olla, että siinä oli nivelissä väljää tai pehmeärunkoiset renkaat.