F30 Vanteet ja renkaat
Onko tästä mestasta kokemuksia? https://fi.wheeloutlet.com/en . Näyttäisi saavan vanteet+renkaat 1000-1200e , joka nyt on puolet siitä mitä Suomessa joutuis pulittaan. Ilmeisesti renkaat laitetaan myös vanteille valmiiksi. Sekä ilman postikuluja. Mielellään kuulisin mielipiteitä ennen kuin tilaan.
https://fi.wheeloutlet.com/en/alloy-whe ... im_id=2028
Tota settiä olen väijynyt. Saiskohan Orkkiskeskiönkin vaihdettua alkuperäisvanteista?
https://fi.wheeloutlet.com/en/alloy-whe ... im_id=2028
Tota settiä olen väijynyt. Saiskohan Orkkiskeskiönkin vaihdettua alkuperäisvanteista?
Moi. Kesärenkaat menevät viimeistään keväällä vaihtoon ja olen saanut tarjouksen seuraavista malleista
225/45R18 ContiPremiumContact 6 Conti 95Y XL
225/45R18 ContiSportContact 5 SSR (RunFlat) Conti 91V
225/45R18 EAG F1 ASY 3 XL FP Goodyear 95Y XL
225/45R18 EAG F1 ASY 3 AR ROF (RunFlat) Goodyear 91Y
225/45R18 PILOT SPORT 3 Michelin 95V XL
Mikä noista olisi KULUTUSKESTÄVIN?
225/45R18 ContiPremiumContact 6 Conti 95Y XL
225/45R18 ContiSportContact 5 SSR (RunFlat) Conti 91V
225/45R18 EAG F1 ASY 3 XL FP Goodyear 95Y XL
225/45R18 EAG F1 ASY 3 AR ROF (RunFlat) Goodyear 91Y
225/45R18 PILOT SPORT 3 Michelin 95V XL
Mikä noista olisi KULUTUSKESTÄVIN?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Itse vertailin kesärenkaita omaan autooni samoista merkeistä/malleista 19" koossa ja surffailun perusteella ostin Pilot Sport 4:set juuri samaisesta syystä. Ainakin Continentalit tuntuivat olevan muuten hyviä mutta kulutuskestävyys oli alle keskitason.salmol kirjoitti:Moi. Kesärenkaat menevät viimeistään keväällä vaihtoon ja olen saanut tarjouksen seuraavista malleista
225/45R18 ContiPremiumContact 6 Conti 95Y XL
225/45R18 ContiSportContact 5 SSR (RunFlat) Conti 91V
225/45R18 EAG F1 ASY 3 XL FP Goodyear 95Y XL
225/45R18 EAG F1 ASY 3 AR ROF (RunFlat) Goodyear 91Y
225/45R18 PILOT SPORT 3 Michelin 95V XL
Mikä noista olisi KULUTUSKESTÄVIN?
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
Hyvä kysymys, itse pohdin että jatkanko runflattien kanssa vai otanko tavalliset. Runflatteja ei puolla kuin se että ei tarvitse murehtia rengasrikkoja. Joo, varmaan jotain hinureita joillain vakuutusyhtiöillä voi tilailla, mutta vaiva on joka tapauksessa. Ja ei tuo nyt noilla renkailla vetele mihinkään kuten edellinen, niin en oikein tiedä miksi en valitsisi RFT:tä...lortti kirjoitti:Kysymykseen en osaa vastata mutta ihmettelen miksi listalla runflatteja? Eikö nyt kannattaisi ottaa tavalliset jos edellinen sarja on loppu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia noista MPS4:staWäinö kirjoitti:Itse vertailin kesärenkaita omaan autooni samoista merkeistä/malleista 19" koossa ja surffailun perusteella ostin Pilot Sport 4:set juuri samaisesta syystä. Ainakin Continentalit tuntuivat olevan muuten hyviä mutta kulutuskestävyys oli alle keskitason.salmol kirjoitti:Moi. Kesärenkaat menevät viimeistään keväällä vaihtoon ja olen saanut tarjouksen seuraavista malleista
225/45R18 ContiPremiumContact 6 Conti 95Y XL
225/45R18 ContiSportContact 5 SSR (RunFlat) Conti 91V
225/45R18 EAG F1 ASY 3 XL FP Goodyear 95Y XL
225/45R18 EAG F1 ASY 3 AR ROF (RunFlat) Goodyear 91Y
225/45R18 PILOT SPORT 3 Michelin 95V XL
Mikä noista olisi KULUTUSKESTÄVIN?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Autobild testasi maaliskuussa 52 rengasta 225/50-17 koossa, väärä koko eikä run flattejä mutta ehkä tuo Continentalin hyvä simuloitu kulutuskestävyys antaa jotain osviittaa myös run flat -versiolle. Aika hurjia eroja! Tuosta kulutustestistä voi olla montaa mieltä mutta antaa varmaan suuntaa miten renkaat keskenään pärjää. Mulla on ollut contit tämän kesän alla ja olen ollut tosi tyytyväinen. Täysin eri auto kuin run flateillä. Suorastaan surullista miten ainakin oman F30:n ajettavuus oli pilattu run flateillä, mutta hyvä jos sinä olet ollut niihin tyytyväinen. Minä ostin ebaystä 30 eurolla BMW:n orkkis paikkauspullon ja kompuran, vaikka en kyllä edes muista milloin rengas olisi viimeksi puhjennut. Eikö pienikin epäilys, että normirengas toimisi vieläkin paremmin (ja tietysti edullisempi hinta) ole riittävät perusteet luopua run flateistäsalmol kirjoitti:Moi. Kesärenkaat menevät viimeistään keväällä vaihtoon ja olen saanut tarjouksen seuraavista malleista
225/45R18 ContiPremiumContact 6 Conti 95Y XL
225/45R18 ContiSportContact 5 SSR (RunFlat) Conti 91V
225/45R18 EAG F1 ASY 3 XL FP Goodyear 95Y XL
225/45R18 EAG F1 ASY 3 AR ROF (RunFlat) Goodyear 91Y
225/45R18 PILOT SPORT 3 Michelin 95V XL
Mikä noista olisi KULUTUSKESTÄVIN?
PremiumContact 6 voitti testin ja Goodyearilta vertailussa oli mukana Eagle F1 Asymmetric 3 (sijoitus 8.).
Jos tuo testi kiinnostaa niin pdf-version saa eurolla autobildin sivuilta: http://www.autobild.de/heftarchiv/hefta ... 89585.html
Viimeksi muokannut Antore, 14 Loka 2017, 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvää materiaalia. Ainoa mikä mietityttää on se, että kuinka luotettava tuo kulutustesti on. Olen kuullut usealta taholta kuinka hyvät renkaat Contit ovat, mutta kuluvat nopeasti. Sen takia on todellinen yllätys että ne olisivat kestävimmät.Antore kirjoitti:Autobild testasi maaliskuussa 52 rengasta 225/50-17 koossa, väärä koko eikä run flattejä mutta ehkä tuo Continentalin hyvä simuloitu kulutuskestävyys antaa jotain osviittaa myös run flat -versiolle. Aika hurjia eroja! Tuosta kulutustestistä voi olla montaa mieltä mutta antaa varmaan suuntaa miten renkaat keskenään pärjää. Mulla on ollut contit tämän kesän alla ja olen ollut tosi tyytyväinen. Täysin eri auto kuin run flateillä. Suorastaan surullista miten ainakin oman F30:n ajettavuus oli pilattu run flateillä, mutta hyvä jos sinä olet ollut niihin tyytyväinen. Minä ostin ebaystä 30 eurolla BMW:n orkkis paikkauspullon ja kompuran, vaikka en kyllä edes muista milloin rengas olisi viimeksi puhjennut. Eikö pienikin epäilys, että normirengas toimisi vieläkin paremmin (ja tietysti edullisempi hinta) ole riittävät perusteet luopua run flateistä PremiumContact 6 voitti testin ja Goodyearilta vertailussa oli mukana Eagle F1 Asymmetric 3 (sijoitus 8.).
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Kulutustestin luotettavuudesta en osaa sanoa mitään. Omat on nyt kesän aikana pyörineet n. 10 tkm ja ovat todella hyvässä kunnossa. Urasyvyydestä uutena vs. tällä hetkellä ei ole mittauksia mutta ihan kirjaimellisesti näppituntumalla urat on vielä todella syvät. Tuossa testissä renkaille simuloitiin 4 000 km ajo ja voihan olla, että Contin kulutuspinta on päältä kovempaa ja kuluu nopeammin puolikuntoisena, jos siis olet kullut juuri noiden kutosten kuluvan nopeasti.salmol kirjoitti:Hyvää materiaalia. Ainoa mikä mietityttää on se, että kuinka luotettava tuo kulutustesti on. Olen kuullut usealta taholta kuinka hyvät renkaat Contit ovat, mutta kuluvat nopeasti. Sen takia on todellinen yllätys että ne olisivat kestävimmät.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Olen ollut varsin tyytyväinen. Aiempien Bridgestonen RunFlattien jälkeen mm. uraherkkyys loistaa poissaololllaan.alpin_sport kirjoitti: Kiinnostaisi kuulla kokemuksia noista MPS4:sta
Ei noissa ole ollut kertakaikkiaan mitään valittamista, oli sitten kyse märkäpidosta tai kuvan kelin ajosta.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Varmasti näin mutta ehkä mittaustuloksista voi kuitenkin vähän päätellä sitä, millaisia eroja kestävyyksissä on eri merkkien välillä?Heguli31 kirjoitti:Jos kulumistestit tehdään jonkun rullan päällä on mittaustulokset varmasti toisenlaisia,kuin Suomen uraisilla ja karhean asfaltin tiepinolla tehtynä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Ei ollut mainintaa noista mutta en oikein ymmärrä miksi kulmat eivät olisi tuollaisessa testipenkissä nollassa?wsaarja kirjoitti:Olikohan tuossa testissä mainittu millä kuormituksella tuota rengasta painettiin vasten rullaa ja oliko Caster, Camber ja auraukset kaikki nollissa?
Uskoisin kuitenkin että karhea asfaltti kuluttaa suhteessa pehmeämpiä renkaita enemmin,kuin tuossa rullan päällä pyöriessä. Eli kulutuserot voisi muuttua paljonkin.Antore kirjoitti:Varmasti näin mutta ehkä mittaustuloksista voi kuitenkin vähän päätellä sitä, millaisia eroja kestävyyksissä on eri merkkien välillä?
Olisikin mukava nähdä miten tuossa rullatesterissä caster kulmaa voisi säätää mihinkään.wsaarja kirjoitti:Olikohan tuossa testissä mainittu millä kuormituksella tuota rengasta painettiin vasten rullaa ja oliko Caster, Camber ja auraukset kaikki nollissa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Tästä lienee turha vängätä sen enempää kun ei testistä selviä miten karhea rulla siellä on ollut käytössä Erot voisi ehkä muuttua mutta ihan yhtä mutulla sanoisin, että järjestys tuskin kovin paljon ja se riittää mulle.Heguli31 kirjoitti:Uskoisin kuitenkin että karhea asfaltti kuluttaa suhteessa pehmeämpiä renkaita enemmin,kuin tuossa rullan päällä pyöriessä. Eli kulutuserot voisi muuttua paljonkin.
Kerro sitten paljonko Continentalit kestivät. Minulla oli Pirellin Cinturatot ja vaihdoin kesärenkaat kun autossa oli 92 tkm kilometrejä. Eli noin 50 tkm kesärenkailla ja loput talvirenkailla. Jos Continental kestää tuon, niin ihme on.Antore kirjoitti:Tästä lienee turha vängätä sen enempää kun ei testistä selviä miten karhea rulla siellä on ollut käytössä Erot voisi ehkä muuttua mutta ihan yhtä mutulla sanoisin, että järjestys tuskin kovin paljon ja se riittää mulle.Heguli31 kirjoitti:Uskoisin kuitenkin että karhea asfaltti kuluttaa suhteessa pehmeämpiä renkaita enemmin,kuin tuossa rullan päällä pyöriessä. Eli kulutuserot voisi muuttua paljonkin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
En oikein usko, että auto on enää minulla sitten kun nuo ovat vaihtokunnossa. Jos vuodessa tulee vähän kilsoja niin renkaatkin kestää pitempään, vaikka ominaisuudet katoaakin. HKPL kasit tuli mulla tämän nykyisen mukana ja vaikka kulutuspintaa oli vielä reilusti niin vaihtoon menivät ja nyt liukkaita odottaa contin IC kakkoset. Olivat paistettu melkein kuusi vuotta sitten ilmeisesti säilytetty kehnosti kun olivat ihan koppurat. Eivät käytännössä kuluneet yhtään viime talven ajossa.salmol kirjoitti:Kerro sitten paljonko Continentalit kestivät. Minulla oli Pirellin Cinturatot ja vaihdoin kesärenkaat kun autossa oli 92 tkm kilometrejä. Eli noin 50 tkm kesärenkailla ja loput talvirenkailla. Jos Continental kestää tuon, niin ihme on.
Teoriassa ainakin tuota rengasta voisi työntää horisontaalisesti vastustamaan rullausvoimaa, joka tuota camber vaikutusta simuloisi.wsaarja kirjoitti:Olikohan tuossa testissä mainittu millä kuormituksella tuota rengasta painettiin vasten rullaa ja oliko Caster, Camber ja auraukset kaikki nollissa?
Olisikin mukava nähdä miten tuossa rullatesterissä caster kulmaa voisi säätää mihinkään.
En tiedä mikä olisi käytännön vaikutus testiin mutta tulipahan vaan mieleen.