E90 LCI flekti vika

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
IMertsiI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Marras 2017, 22:09

Moro, semmonen ongelma että joka kerta kun auton sammuttaa niin flekti lähtee hurisemaan. Pyörii sen yli 5 min, mutta alle 10 min. Ihan sama ajaako 100 km vai pakittaako 10 m kylmällä koneella kulman taakse. Aina sama hurina, lämpöanturi vaihdettu. Vika alkoi samoihin aikoihin kun autoon otin ohjelman, mutta ohjelmassa ei kuulemma ole vikaa.

E90 330d 2010.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Mikä lämpöanturi vaihdettu? Voi olla myös ilmastoinnin puolella anturi sökösöö.
IMertsiI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Marras 2017, 22:09

Se mikä on koneen etuosassa lohkossa. Eikö anturin pitäisi antaa vikakoodia jos se on sökö?
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Villi veikkaus,että ohjelmassa kuitenkin on joku "buki". Eikö autosta irtoa mitään vikakoodeja?
IMertsiI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Marras 2017, 22:09

Ei mitään koodeja. Ja anturi toimii hyvin laitteiden mukaan.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Heguli31 kirjoitti:Villi veikkaus,että ohjelmassa kuitenkin on joku "buki". Eikö autosta irtoa mitään vikakoodeja?
Niinpä. Virisoftassa voi olla lisäksi puukotettu erilaisia vikatiloja pois, jotta ohjausyksikkö toimii halutulla tavalla.
Selkokielellä: autossa voi olla joku vika, mutta siitä ei enää tule vikakoodia. Tuolllaisia on tullut muutama vastaan. Ne onkin sitten tosi "mukavia" korjattavia :mad:
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

jaki kirjoitti:Niinpä. Virisoftassa voi olla lisäksi puukotettu erilaisia vikatiloja pois, jotta ohjausyksikkö toimii halutulla tavalla.
Selkokielellä: autossa voi olla joku vika, mutta siitä ei enää tule vikakoodia. Tuolllaisia on tullut muutama vastaan. Ne onkin sitten tosi "mukavia" korjattavia :mad:
Käsittääkseni tämä "ristin ja nollan pelaaminen" on melko yleistä noissa "kilo-softissa". :thdw: Eli tehoja nostetaan,mutta ei ilman sivuvaikutuksia. Rapatessa roiskuu. Ainakin mitä tuolta toisilta Bmw foorumeilta on ohjelmien asennuksista lukenut.
Viimeksi muokannut Heguli31, 10 Marras 2017, 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IMertsiI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Marras 2017, 22:09

Sanotaan näin että erittäin todennäköisesti vika ei liity ohjelmaan niin onko flektin purun lisäksi ideoita? Sulakkeet läpi?
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Ilmastoinnin paineanturille ääni, kumma jos ei oo se. Muutaman kympin osa, mut ikävä kyllä vaatii kylmäaineiden tyhjennyksen ja täytön.

Edittiä, en huomannukaan et alko softauksen yhteydessä... Sitten epätodennäkösempää.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

No jos alkoi softauksen yhteydessä, niin voisin laittaa pääni pantiksi että johtuu softauksesta, eli joku paikka hajosi tai softa toimii huonosti. Molemmissa tapauksissa softasta on poistettu virheiden käsittely, eli ei raportoi vioista enää. Näistä on kuulunut tarinoita.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
IMertsiI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Marras 2017, 22:09

masaf1 kirjoitti:Ilmastoinnin paineanturille ääni, kumma jos ei oo se. Muutaman kympin osa, mut ikävä kyllä vaatii kylmäaineiden tyhjennyksen ja täytön.

Edittiä, en huomannukaan et alko softauksen yhteydessä... Sitten epätodennäkösempää.
Olen kokeillut niin että ennen sammutusta laittanu koko puhalluksen pois eli ilmastoinnin ei pitäisi olla päällä silloin. Seuraavan kerran ajanut pätkän loppuun niin lähtenyt taas flekti hurisemaan. Aina tulee semmoinen naksahdus koneesta ja sitten alkaa hurina.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ei ilmastointi koskaan käske flektiä puhaltamaan moottorin sammutuksen jälkeen. Minäkin löisin vetoa viallisen softan puolesta. Kun kerran vika ilmeni softan myötä.
IMertsiI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Marras 2017, 22:09

Moro, vika näytti olevan johdossa/liittimessä joka menee dpf:än kiinni. Antoi semmoista tietoa että pönttö olisi 800 asteinen. Liittimen kun otti irti niin näytti - 40 astetta. Dpf siis suolistettiin vuosi sitten ja silloin sitä poistava kaveri sanoi että joku tätä on sörkkinyt kun ei ollut alkuperäiset ruuvit pöntössä. Softa teki sen että tästä liittimestä tuleva vikakoodi ei näkynyt. Eli tämä johto on saanut kyytiä silloin saksassa edellisiltä omistajilta tai sitten tuossa dpf poistossa.
Vastaa Viestiin