G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

BMW e90 kirjoitti:Vähän ohi aiheen mutta onko kellään hajuakaan koska tämä uusi moottori tulee?
Myyjä nyt ei yllättäen tiennyt koko moottorista mitään kun pariviikkoa sitten kysyin.
Tämän hetken tietojen mukaan koneet (tai ainakin osa..) päivittyy vuosimalliin 2019.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

BMW e90 kirjoitti:Vähän ohi aiheen mutta onko kellään hajuakaan koska tämä uusi moottori tulee?
Myyjä nyt ei yllättäen tiennyt koko moottorista mitään kun pariviikkoa sitten kysyin.
Mitä moottoria tarkoitat?
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Eli B47 on tulossa uusi päivitetty malli B47TU1.
Jos tulee vasta 2019 malliin niin sehän menisi syyskuulle asti?
Tämä mylly on kuitenkin esitelty marraskuussa.
Netistä ei löydy tietoa ei sitten mistään! Siis meinaan aikatauluista.
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Mitä nämä koneet ovat:
Eli B47 on tulossa uusi päivitetty malli B47TU1..
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

2 litrainen nelipyttyinen riisseli. Eli 520d ja mahdollisesti kai ehkä 518d.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

BMW e90 kirjoitti:2 litrainen nelipyttyinen riisseli. Eli 520d ja mahdollisesti kai ehkä 518d.
Eli legendaarisen ”Jumalkoneen” N47 perillinen...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ihan normaalia että muutaman vuoden välein tulee uusi versio moottoreista. Eikä niistä ole tapana huudella etukäteen, ettei myynti pysähdy kansan jäädessä odottamaan uutta versiota. Eri korimalleihin ilmestynee eri tahtia.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Eikö tää B47 joka tuli 2014 ole se oikea perillinen...
Ihan hyvä tää on ollu. Ei ainakaan vielä jakopää oo oireillu :cools:
Niin näinhän se kai aina menee et näistä ei huudella koska tulee mihinkäkin korimalliin.
Olis vaan mukava saada jotain infoa omaa autonvaihtoa ajatellen. Jos sitä sitten innoistuisi enemmän asiasta kun uus mylly saatavilla.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Jep!

Ulos on marssimassa nyt ainakin B47TU ja B48TU. Eli uusi kattaus nelosia. Uusia kutosia tulee myöhemmin.

Huhujen mukaan juuri neloset (ainakin 520d ja 530i) päivittyy 5-sarjassa 2019 vuosimallin kohdalla. 520d pitäisi pysyä hevosvoimiltaan samana, mutta mukaan tulee toinen turbo, alhaisempi kulutus ja hiljaisempia desibelejä. 530e pysyy ennallaan.

EU-päästömittausten uusi WLTP-standardi varmaan vauhdittaa sopivasti näitä uudistuksia..
tjvv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 12 Maalis 2012, 22:59
Auto: G31 520dA Sportline 2017

Nyt omistanut 3kpl 5 sarjalaista E61, F11 ja G31...kaksi viimeistä uudesta.

Pari ominaisuutta jotka aika ärsyttäviä ainakin kun vertaan joihinkin muihin merkkeihin - eikä parannusta ole tullut kolmessa sukupolvessa.

- Tuulilasin sivuissa olevat "kourut" ei pidä vettä ja ohjaa likavesiä katolle, vaan vesi tunkeutuu tiivisteiden välistä sivuikkunaan. Todella harmittava ominaisuus.....pesty auto, 20km kurasateessa ja sivuikkunat ihan paskassa. Vertailuna ainakin MB, Toyota ja Audin joku malli hoitaa mallikkaasti kurat katolle ja ikkuna pysyy puhtaana. Tää ongelma oli F11 ja E61.....eikä ole kukaan antanut ilmeisesti palautetta kun G31 toteutettu samalla tavalla. Pissapojan vedetkin valuu sivuikkunaan. Vai onko autoissani vika? Lisäksi peilien muotoilu on sellainen että kuraa tulee sen ympäri...mutta tää taitaa olla kaikissa nykyautoissa kun muotoilu menee käytettävyyden edelle. Ainakin vanhemmissa mersuissa peili kiinnittyi koko "korkeudeltaan" auton kylkeen ja piti ikkunat ja itse peilin lasin puhtaana. Peilien käytettävyys paljon parempi.

- Tuulilasin pesunesteen täyttö.....voi helvata. en muista miten oli E61 mutta F11 oli kohtuullisen hyvässä paikassa pieni aukko. Alla oli sähköboksi jonka päällä oli varoitus ettei saa kastella :thup: . Mitä teki bemari G31.....erittäin hankalassa kolossa lähellä saranapistettä pieni aukko....lisäksi aukon alla on 90 asteen mutka heti, jollloin saa lirutella ettei tulvi. Mielestäni kuuluisi olla esim 10cm korkki jossain keulan edessä jonne voisi kaataa reulusti nesteet, jopa pimeässä ja pakkasella.

Palautteet vapaasti käytettävissä seuraavaan mallisarjaan :wassat:
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

tjvv kirjoitti:pesty auto, 20km kurasateessa ja sivuikkunat ihan paskassa.
Laita Rain-X tms. ainetta sivuikkunoihin, niin tilanne ehkä vähän helpottuu. Tuulilasiin en sitä välttämättä laittaisi.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/8500457/ ... ent-200-ml
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

tjvv kirjoitti:...Palautteet vapaasti käytettävissä seuraavaan mallisarjaan :wassat:
Luulet BMW:n kehitysosaston lukevan Suomen BMW forumin turinoita? ;)
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Jännä että vitosten sivuikkunoissa on kuraantumisongelmaa, F31:ssa olen ihaillut erittäin hyvin puhtaana pysyviä sivulaseja ja peilejä, ainakin edelliseen vääränmerkkiseen verrattuna.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

tjvv kirjoitti:Nyt omistanut 3kpl 5 sarjalaista E61, F11 ja G31...kaksi viimeistä uudesta.

Pari ominaisuutta jotka aika ärsyttäviä ainakin kun vertaan joihinkin muihin merkkeihin - eikä parannusta ole tullut kolmessa sukupolvessa.

- Tuulilasin sivuissa olevat "kourut" ei pidä vettä ja ohjaa likavesiä katolle, vaan vesi tunkeutuu tiivisteiden välistä sivuikkunaan. Todella harmittava ominaisuus.....pesty auto, 20km kurasateessa ja sivuikkunat ihan paskassa. Vertailuna ainakin MB, Toyota ja Audin joku malli hoitaa mallikkaasti kurat katolle ja ikkuna pysyy puhtaana. Tää ongelma oli F11 ja E61.....eikä ole kukaan antanut ilmeisesti palautetta kun G31 toteutettu samalla tavalla. Pissapojan vedetkin valuu sivuikkunaan. Vai onko autoissani vika?

...
Tuttu juttu, että tuulilasin pesuvedet päätyy lopulta sivulasia pitkin valumaan, jos vettä lasissa on tarpeeksi mutta huuhtovaa sadetta ei. Ja kuten myös sama homma edellisen F11 kanssa.

En ole koskaan kuitenkaan huomannut että tuo kuraisi sivulasin. Nytkin ajanut 480 km suolattuja teitä pitkin, tuulilasia koko ajan pesten, mutta auto on silti ihan puhdas kylkipokkauksesta ylös päin ja sivuikkuna kirkas. Mulla on auto tietysti kattavasti pinnoitettu ja suojattu, ehkä se tekee sen eron.
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Säädettiin Laakkosen peltipuolella ovia vielä kertaalleen ja Jes! Suhinat poissa. Työnjohtaja oli itse testaillut autoa ja huomasi, että takaovestakin oli lievää suhinaa tullut. Itse en tuota takaovea edes hokannutkaan.

Sijaisautona oli uusi X1 ja voi pojat sitä melun määrää:). Nyt kun saisivat vielä nuo koelaudan natinat kuntoon niin Daa.

Samalla ajoivat uudet softat autoon. Kuulemma oli tullut liuta uusia päivityksiä.

Oikeasti jännä juttu miten monessa koeajamassani autossa noita suhinoita esiintyi. Monikohan itseni lisäksi noita edes noteeraakaan :blush: Luulisi, että essarit käytäisiin suurella huolellisuudella läpi, ettei niissä ole mitään häikkää, mutta katin kontit. Monesti essareissa en nyt sano, että BMW:ssä mutta kuitenkin voi olla renkaiden tasapainotus ihan miten sattuu tai ratti ei ole suorassa jne.
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Yritin vaihtaa mittariston digitaalisen kellonäytön analogiseksi. Mikä mahtaa olla ongelma kun ei onnistu. Menen manuaalin mukaan Own Car - iDrive - Displays - Instrument Cluster. Siellä pitäisi olla 'Time' ja asetus analog/digital. Sitä ei löydy. Ovatko poistaneet analogisen kellon? Any idea?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

SportySedan kirjoitti:Yritin vaihtaa mittariston digitaalisen kellonäytön analogiseksi. Mikä mahtaa olla ongelma kun ei onnistu. Menen manuaalin mukaan Own Car - iDrive - Displays - Instrument Cluster. Siellä pitäisi olla 'Time' ja asetus analog/digital. Sitä ei löydy. Ovatko poistaneet analogisen kellon? Any idea?
Sulla on autossa softat vinossa ... Pitäisi olla siellä, mutta jostain autoista on tuo valinta puuttunut. En nyt suoraan muista onko tuohon lupailtu softakorjausta vai onko sellainen jo olemassa. Joka tapauksessa merkkihuoltoon ja takuuhommia.
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Kiitos Inaukkar vastauksesta. Itse en voi ymmärtää miten marraskuussa valmistetussa autossa softat voisivat olla vinossa? Eikö viimeisimmät softat pitäisi olla 'korjattuja' bugeista. Vai onko viimeisimpään softaan päässyt mukaan jotain outoa menneisyyttä?
Joonasr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 14 Heinä 2016, 07:13
Auto: 530e

Eipä mullakaan kelloa mittaristossa saa analogiseksi.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Olihan teillä molemmilla täysdigitaalinen mittaristo?

Kyllä tuota ongelmaa vaikuttaisi esiintyvän ihan pitkin syksyn ja loppuvuoden tuotantoa. Lähestulkoon satunnaisen oloisesti autoissa ei ole tuota valintaa. Ja jos foorumeihin on uskominen, niin joiltakin se on jossain välissä auton softien päivityksen jälkeen myös kadonnut, ja toisille se on sitten tullut päivityksen jälkeen vihdoin esiin, kuten pitääkin kun aiemmin ei ollut ..

Kuva
Vastaa Viestiin