Etupään kolina f01 730d 2010

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Eok
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Tammi 2018, 19:31

Olisiko täällä kenelläkään tietoa tai kokemusta mistä voisi johtua etupään terävä ja tiheä kopina. Ilmenee ajettaessa röpelöisellä pinnalla. Ääni paikannettu oikealle eteen. Auto tutkittu äskettäin kauttaaltaan korjaamolla ja väljiä ei löydy mistään. Alustan osia on vaihdettu "turhaankin". Iskarit täysin ehjät. Pohjamuovit ym tiukasti kiinni ja ehjät. Vikaa haettu myös katsastuskonttorilla kolmen kokeneen katsastajan toimesta, mutta tuloksetta.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Iskarin yläpään laakerit?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Eok
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Tammi 2018, 19:31

Eipä ollu vikaa niissäkään. Iskaritkin on jo kertaalleen vaidettu :dumb:
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Tuskin näissä,jos kaikki on tutkittu,mutta heitetään jotain: Kallistuksen vakaajan kaikki osat kunnossa? Eli runkokiinnitykset ja koiranluut? Löytyykö Dynamic Drive? kaikki siitä tutkittu? Hammastangossa väljää?
Eok
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Tammi 2018, 19:31

Juu kaikki heitotkin ovat tervetulleita. On nimittäin niin ärsyttävää ääni muuten äärimmäisen hiljaiseen autoon. Vakaajien osat on ehjät. Dynamic Drivea ei ole. Hammastanko on poissuljettu, koska se on vaihdettu hieman vuotavana uuteen 09/2017... Tarkennuksena vielä että kopina kuuluu niin suoraan ajettaessa kuin kääntyessäkin jos siis sattuu olemaan röpelöpintaa ja nythän sitä röpelöjäätä on jokaisessa risteyksessä ainakin Keski-Suomessa.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Itsellä F25:ssa samanlaisen kolinan aiheutti ohjausvaihde. tuo sitten takuuseen (kampanjakin oli) vaihdettiin
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

VolvostaBemariin kirjoitti:Itsellä F25:ssa samanlaisen kolinan aiheutti ohjausvaihde. tuo sitten takuuseen (kampanjakin oli) vaihdettiin
Eikö tuossa aiemmassa viestissä lukenut,että sekin (hammastanko) oli vaihdettu 09/2017 uuteen.
Pete-69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Touko 2016, 22:31

Samantyyppistä kolinaa mullakin F25:ssa, mutta kuskin puolella. Hammastankoa epäiltiin, se on vaihdettu kahteenkin kertaan, eikä kolina ole hävinnyt. Katsuri yritti löytää syytä, eikä löytänyt, samoin kuin Autokeskuksen korjaajakin Tampereella... Edelleen siis kolisee montuissa.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Pete-69 kirjoitti:Edelleen siis kolisee montuissa.
Premium autoja... :thdw:
Viimeksi muokannut Heguli31, 05 Tammi 2018, 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Pete-69 kirjoitti:Samantyyppistä kolinaa mullakin F25:ssa, mutta kuskin puolella. Hammastankoa epäiltiin, se on vaihdettu kahteenkin kertaan, eikä kolina ole hävinnyt. Katsuri yritti löytää syytä, eikä löytänyt, samoin kuin Autokeskuksen korjaajakin Tampereella... Edelleen siis kolisee montuissa.
Vaihdetaanko iskarin yläpään laakerit aina iskareiden vaihdon yhteydessä?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

reaktiotangon etupään pultti löysällä/”pesä” kulunut väljäksi?
Koiranluut varmasti kunnossa?
Hammastangon pultit riittävän kireällä?
Moottorin kumityymyt?
Onko ääni kylmänä pahempi?
Eok
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Tammi 2018, 19:31

Pitänee varmuudeksi tutkituttaa vielä nuo kumityynyt ja hammastangon pulttien kireys. Koiranluut on takuulla kunnossa, kuten myös reaktiotangot sunmuut niihin liittyvät. Kylmällä autolla tai kelillä ei ole vaikutusta ääneen.
Kiitokset vinkeistä!

antti87 kirjoitti:reaktiotangon etupään pultti löysällä/”pesä” kulunut väljäksi?
Koiranluut varmasti kunnossa?
Hammastangon pultit riittävän kireällä?
Moottorin kumityymyt?
Onko ääni kylmänä pahempi?
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

salmol kirjoitti:Vaihdetaanko iskarin yläpään laakerit aina iskareiden vaihdon yhteydessä?
Ei, mutta melkein pitäisi = noidenkin laatu ei taida olla enää mitä ennen. Toisaalta: nuohan ei ole kovinkaan kalliitta komponentteja, ja iskarinvaihdon yhteydessä nuo vaihtuu ihan itsestään. :thuup:
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
AJH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 31 Maalis 2013, 15:29
Auto: F11 M550d

Huoltomiehen kiintoavain tai hylsy jossain pohjapanssarin kolossa? :)
f3113
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Tammi 2013, 13:38
Auto: X3 F25 3.0dA
ex: F31 318dA business

Itsellä aikoinaan e39:ssä reaktiotangon nivelet väljät, siis ne vinot alatukivarren. Väläys oli todella vaikea paikallistaa. Uudet tukivarret ja ääni loppui.
Vastaa Viestiin