Mihinkäs kohtaan porukka on ruuvaillut noita sisälämmittimiä kiinni?
Jotenkin ei kiinnostaisi laittaa Defaa siihen keskikonsolin seinään apukuskin jalkatilaan, jotenkin se on hieman liikaa esillä ja tiellä siinä.
Miten esimerkiksi hansikaslokeron alapinta? onko siihen kukaan lämmitintä ruuvannut kiini? Siinähän se lämmitin jäisi aika mukavasti piiloon eikä välttämättä ahdistaisi jalkatilaakaan pahemmin. Kokemuksia?
F20 sisälämmittimen asennuspaikka
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
E90:ssä ruuvasin terminin juurikin tuonne hanskalokeron pohjaan kiinni. Toimii hyvin. Jos se pohja lähtee samalla tapaa irti kuin E90:ssä, niin kannattaa kurkata, ettei mene mitään johtoja tmv. siellä alla ennen kuin ruuvailee.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Onko se siinä hansikaslokeron luukussa kiinni vai siellä syvemmällä?GiraFFi kirjoitti:Hanskalokeron pohjaan oli minulla laitettu liikkeessä. Piti itseasiassa ihan etsimällä etsiä että onko sitä koko lämmitintä edes laitettu kun ei meinannut osua silmään millään
Osoittaako se puhallin sinulla yläviistoon vai suoraan siihen pelkääjän puolen penkin istuimeen?
Ex: F20 118dA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
- Auto: F20 LCI 118dA M-sport
Siellä pitemmällä. Osoittaa siis suoraan istuimeen. Vielä ei ole kovia pakkasia ollut, joten ei voi tietää lämmittääkö hyvin ylemmäs että lasit sulaa, mutta pelkääjän puolen penkki on ainakin lämminaavee kirjoitti:Onko se siinä hansikaslokeron luukussa kiinni vai siellä syvemmällä?GiraFFi kirjoitti:Hanskalokeron pohjaan oli minulla laitettu liikkeessä. Piti itseasiassa ihan etsimällä etsiä että onko sitä koko lämmitintä edes laitettu kun ei meinannut osua silmään millään
Osoittaako se puhallin sinulla yläviistoon vai suoraan siihen pelkääjän puolen penkin istuimeen?
Näillä pikku pakkasilla ainakin lasit sulana tunnin lämmityksellä.
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Ok, eikä ole ilmeisesti vielä syttynyt pelkääjän puolen penkkikään tuleen.GiraFFi kirjoitti:Vielä ei ole kovia pakkasia ollut, joten ei voi tietää lämmittääkö hyvin ylemmäs että lasit sulaa, mutta pelkääjän puolen penkki on ainakin lämmin
Näillä pikku pakkasilla ainakin lasit sulana tunnin lämmityksellä.
Ex: F20 118dA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Lämppärit pitäisi asentaa, mistä saa helpoiten vietyä johdon sisälle? Apparin puolella rintapellissä näyttää oleva yksi alumiinifoliolla peitetty läpivientireikä joka menee ilmeisesti hanskalootan alle, vai onko muita vaihtoehtoja?
Moottorilämmitintä (B47) vielä mietitään, Calix letku/lohko vai Defa öljypohjaan.
Moottorilämmitintä (B47) vielä mietitään, Calix letku/lohko vai Defa öljypohjaan.
Mulla Calixin letku (RE485 malli jos en väärin muista) nyt toista talvee käytössä, pistä se ja lopeta sen paskemman pohtiminen. Calixin sisälämppäri myös hanskalokeron alapinnassa, ei näy ollenkaan joten saa olla kesät talvet ja Calixissa kääntöpykälät -> käännetty sieltä hantin suunnalta osoittamaan 30 astetta kuskille päin. Ei siis hanskalokeroon kiinni vaan ihan sinne hantin jalkatilan oikean jalan ylänurkkaan, imu suoraan alhaalta ja lämppäri vaakatasossa. On mul kuviakin jos haluut. Pistä vaik privana sähköpostis.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Calixin letku taitaa olla se jonka haen, saattaa toimia paremmin kun pelkkä öljypohjan lämmitin kun Calixissa (RE808) menee vastukset lohkon sisään ja on enemmän lohko- kuin letkulämppäri. On myös mielekkäämpi laittaa kun ei tarvii mennä auton alle ja purkaa pohjalevyä pois edestä. Viittikkö kurkata mistä sisäjohto menee rintapellistä läpi?
Lämppärin teline tuli tehtyä 2mm alumiinista, hiekkapuhallus ja kilikoli päälle. Pitää vielä katsoa jääkö lämppäri tuohon vai siirtyykö se hanskalokeron alapintaan, rippuu siitä alkaako, mirkku protestoimaan pienentynyttä jalkatilaa. Tuota leveää T-alaosaa ei välttämättä tarvii mutta ei siitä haittaa ole tukevuuden osalta, konsolin alle menevän osan teippasin mustalla jesarilla ettei hankaa konsolin muovia ja muutamaan kohtaan laitoin velcroa joka puree mattoon kiinni niin hyvin että teline on "yhtä puuta" ja pysyy kunnolla paikallaan. Muutama huono kuva pikaisesti känyllä räpsäisty, pahoittelen hiekkasta mattoa, huomenna siivoillaan ja vahataan
Lämppärin teline tuli tehtyä 2mm alumiinista, hiekkapuhallus ja kilikoli päälle. Pitää vielä katsoa jääkö lämppäri tuohon vai siirtyykö se hanskalokeron alapintaan, rippuu siitä alkaako, mirkku protestoimaan pienentynyttä jalkatilaa. Tuota leveää T-alaosaa ei välttämättä tarvii mutta ei siitä haittaa ole tukevuuden osalta, konsolin alle menevän osan teippasin mustalla jesarilla ettei hankaa konsolin muovia ja muutamaan kohtaan laitoin velcroa joka puree mattoon kiinni niin hyvin että teline on "yhtä puuta" ja pysyy kunnolla paikallaan. Muutama huono kuva pikaisesti känyllä räpsäisty, pahoittelen hiekkasta mattoa, huomenna siivoillaan ja vahataan
Hieno teline! Kyllähän tuokin hyvältä paikalta näyttää varsinkin lämmönjaon kannalta, ei se hanskalokeron pohja liene ihan niin paras kun puhaltaa penkin lämpimäksi, toki ikkunatkin sulaa kyllä hyvin. Käyn tallista kahtomassa jahka kerkiin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
- Auto: F20 LCI 118dA M-sport
On muuten hieno teline!
Minulla vastaavalla paikalla sisälämppäri liikkeen asentamana ja sulattaa ikkunat, sekä jakaa lämmön paljon paremmin noin kuin hanskalokeron pohjalla ollut asennus aiemmassa autossa. Hanskalokeron pohjassa ollut ei sulattanut kuskin puolen lasia yhtä hyvin ja grillasi apukuskin penkin todella kuumaksi.
Minulla vastaavalla paikalla sisälämppäri liikkeen asentamana ja sulattaa ikkunat, sekä jakaa lämmön paljon paremmin noin kuin hanskalokeron pohjalla ollut asennus aiemmassa autossa. Hanskalokeron pohjassa ollut ei sulattanut kuskin puolen lasia yhtä hyvin ja grillasi apukuskin penkin todella kuumaksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Kiitti, joskus sattuu tuurilla onnistumaan...
Viittsiskö joku vielä kurkata sen sisäjohdon läpiviennin paikan, äsken tuli tekstari Motonetista että Calix RE808 elementti on saapunut ja loppuviikosta pitäisi laittaa lämppäri/johdotus paikalleen.
Viittsiskö joku vielä kurkata sen sisäjohdon läpiviennin paikan, äsken tuli tekstari Motonetista että Calix RE808 elementti on saapunut ja loppuviikosta pitäisi laittaa lämppäri/johdotus paikalleen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Kiitos, aika haastavalta paikalta näytti kun sitä omasta autosta katselin eikä samaan kohtaan saanut mistään suoraa näköyhteyttä. Ihan kun siellä olisi joku peitetulppa ollut mutta en ole varma, vai meneekä poraamiseksi? Rintapellissä se alumiinifoliolla tulpattu reikä on vielä kysymysmerkki, saako siitä läpiviennin vai onko sillä joku muu tarkoitus.
Osui sattumalta silmään tuommoinen Defan sisäpuhaltimen valmis teline jos ei viitsi askarrella...
https://www.defa.com/content/uploads/2017/05/705929.pdf
https://www.defa.com/content/uploads/2017/05/705929.pdf
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Tuo näyttää asialliselta eikä tarvii alkaa etsiä materiaaleja ja askartelemaan. Jos pystyy laittamaan velcro tarraa johonkin pintaan tartunnaksi mattoa vasten niin pysyy taatusti paikallaan. Saako tossa kalistettua lämppärin kiinnikkeen 45 asteen kulmaan? Jos saa niin on aika perfect kiinnike.
Lämppärit tuli asennettua, hitaasti kiiruhtaen pojan kanssa noin 3h ja kahden laastarin homma. Kuvia ei siinä hölötellessä huomannut ottaa mutta eipä siinä mitään ihmeellistä ollut. Sisäjohdon läpivienti onnistuu hyvin apparin puoleisen rattiputken läpiviennin kautta, poralla 20mm reikä, johto läpi ja tiivistemassa konehuoneen puolelle. Otan kuvia jossain vaiheessa jos muistan, tai jos joku kaipaa kuvia miten on läpivienti tehty.
Calixin moottorilämmitin oli aika asiallisen oloinen ja siitä voisi käyttää nimikettä lohkolämmitin eikä letkulämmitin kuten he mainostavat. Asennus oli helpohko eikä tarvinnut muuta poistaa kun moottorin päältä muovikoppa, siinä ahtaasti ährätessä ne laastarivammat saatiin aikaan kun ei viitsinyt alkaa irroittamaan moottorista maadoitusjohtoa.
Huomenna sen sitten näkee onko parkkiksella hiiltynyt peltikori vai lämmin auto
Lämppärit tuli asennettua, hitaasti kiiruhtaen pojan kanssa noin 3h ja kahden laastarin homma. Kuvia ei siinä hölötellessä huomannut ottaa mutta eipä siinä mitään ihmeellistä ollut. Sisäjohdon läpivienti onnistuu hyvin apparin puoleisen rattiputken läpiviennin kautta, poralla 20mm reikä, johto läpi ja tiivistemassa konehuoneen puolelle. Otan kuvia jossain vaiheessa jos muistan, tai jos joku kaipaa kuvia miten on läpivienti tehty.
Calixin moottorilämmitin oli aika asiallisen oloinen ja siitä voisi käyttää nimikettä lohkolämmitin eikä letkulämmitin kuten he mainostavat. Asennus oli helpohko eikä tarvinnut muuta poistaa kun moottorin päältä muovikoppa, siinä ahtaasti ährätessä ne laastarivammat saatiin aikaan kun ei viitsinyt alkaa irroittamaan moottorista maadoitusjohtoa.
Huomenna sen sitten näkee onko parkkiksella hiiltynyt peltikori vai lämmin auto