Uusi X2
No jos lukee noita juttuja tuosta 5-sarjan hybridistä, niin on hyvä vain ettei tule hybridiä. Esim. että kylmällä tehot on Corsan luokkaa ja vaihteisto nykii kun akku loppu jne jne. Ei herranjestas.Ludwig kirjoitti:Ei sähköä eikä hybridiä tästäkään? Mitä helvettiä sielä Olympia Parkin vieressä tehdään? Pakko vaihtaa merkkiä kun ei tule mallistoa joka löytyy esimerkiksi Volvolta ja Mersulta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Harmi. Mersun 350e voimalinja toimii erittäin loistavasti, suosittelen!Ludwig kirjoitti:Ei sähköä eikä hybridiä tästäkään? Mitä helvettiä sielä Olympia Parkin vieressä tehdään? Pakko vaihtaa merkkiä kun ei tule mallistoa joka löytyy esimerkiksi Volvolta ja Mersulta.
Käy muuten sinäkin vaan se hybridi viimein ajamassa, kun sulla niin paljon siihen juttua aina onsalmol kirjoitti: No jos lukee noita juttuja tuosta 5-sarjan hybridistä, niin on hyvä vain ettei tule hybridiä. Esim. että kylmällä tehot on Corsan luokkaa ja vaihteisto nykii kun akku loppu jne jne. Ei herranjestas.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Minulla on nyt huollon sijaisautona alla X2 1.8d sDrive. Hieno autohan tuo ulkomuodoiltaan on. Tilojen puolesta kävisi jopa meidän 5:n hengen taloudelle. Hyvin varusteltuna ja nelivetona tuo olisi varmaankin makea peli.
Suurin huomio on ihmetys rengasmelusta. Autossa on 17:n tuuma´nt ktkat, mutta silti moottoritienopaudessa rengasmelu on kova - ihme juttu! Eron omaan F11:een on valtava. Omassa on 18" rengastus.
Suurin huomio on ihmetys rengasmelusta. Autossa on 17:n tuuma´nt ktkat, mutta silti moottoritienopaudessa rengasmelu on kova - ihme juttu! Eron omaan F11:een on valtava. Omassa on 18" rengastus.
Tosiaan hybridi tässä SUV luokassa näyttää olevan hankala pala ei ainoastaan BMW:lle vaan muutamalle muullekin valmistajalle:
- Mersu on ilmeisesti vetänyt GLC hybridin pois markkinoilta, tai ainakaan sitä ei enää näy MB:n Suomen hinnastossa
- Audin Q7 hybridi on vähän oudossa "ei juuri nyt voi tilata" tilassa, Q5 hybridi on ehkä tulossa (kuten niin moni muukin malli)
- BMW X5 45e - ei vielä hintaa Suomessa, tulee aikanaan, BMW X3 hybridi lupailtu markkinoille 2019 lopussa ...
- Volkkarilla ei taida myöskään olla konkreettisia SUV hybridi lupauksia, saatavilla nyt Golf ja Passatin hybridiversiot
Tällä erää saatavissa jollain aikataululla:
- Volvo XC60 T8 ja XC90 T8 mallit - ovat (vielä) kalliita ja akkukapasiteetti on pienehkö 9.2 ja 10.4 kWh
- Mitsubishi Outlander (akkua 13.8 kWh)
- Toyota RAV4, Lexus NX ja RX, "itselataavia" hybridejä pienellä akulla
Mersu lopetti GLC:n tekemisen WLTP:n takia, mutta julkistavat päivityksen ihan lähiviikkoina. Autoon on tehty lievä facelift ulkopuolelle, mutta sisältä enemmänkin, kun infotainmentista tulee samanlainen kuin polttokennohybridissä.jpk kirjoitti: ↑14 Helmi 2019, 18:42 Tosiaan hybridi tässä SUV luokassa näyttää olevan hankala pala ei ainoastaan BMW:lle vaan muutamalle muullekin valmistajalle:
- Mersu on ilmeisesti vetänyt GLC hybridin pois markkinoilta, tai ainakaan sitä ei enää näy MB:n Suomen hinnastossa
- Audin Q7 hybridi on vähän oudossa "ei juuri nyt voi tilata" tilassa, Q5 hybridi on ehkä tulossa (kuten niin moni muukin malli)
- BMW X5 45e - ei vielä hintaa Suomessa, tulee aikanaan, BMW X3 hybridi lupailtu markkinoille 2019 lopussa ...
- Volkkarilla ei taida myöskään olla konkreettisia SUV hybridi lupauksia, saatavilla nyt Golf ja Passatin hybridiversiot
X3 hybridi julkistetaan Geneven autonäyttelyssä maaliskuun alussa, ensimmäiset mallit ole ajettavissa luultavasti syyskyyssa.
Myös G31 hybridi on tulossa kohtapuolin - olisikohan tuonkin julkistus Genevessä. 5- sarjan hybridi olisi kova sana nelivetoisena, mutta sen markkinoilletulo on epävarmaa. Todennäköisesti sedanin xdrive hybridi kuitenkin tulisi joko syksyllä tai sitten vuoden päästä faceliftin yhteydessä.
edit: Myös G21 (3 touring) hybridi on tulossa tuoreen tiedon mukaan (bmwblog.com)
Q7 hybridi on tosiaan outo. Q5 ja ehkä myös A6 hybridi tulevat syksyllä.
Volvo on hinnoitellut itsensä pihalle T8 malleilla, eikä nelivetoratkaisukaan oikein houkuta.
Outlander ja Rav4 on luokkaa tai kahta alempana, ei oikein innosta.
Volvo on profiloinut T8-mallinsa 407 hevosvoiman mukaan, kuinka todellisia hevosvoimia ne sitten onkaan. Siltä pohjalta käsittämätöntä että Volvot (eli käytännössä T8:t) on Suomen hybridimyyntitilaston huipulla.
1 - 1,5 vuoden päästä nähdään mikä on markkinaosuustilanne, kun mb, audi ja bmw saavat hybridit markkinoille. En ihmettele t8 menestystä, kun muilla ei ole hybrideitä markkinoilla.
Hinnoittelumielessä on mielenkiintoista, että volvon v60 on suunnilleen samanhintainen kuin uudet MB E - sarjan hybridit. Volvo on selvästi nostanut hintatason saksalaisten tasalle ja osin ylikin.
Onko kellään kokemuksia mittarivirheestä? Itselläni ihmetyttää 5km/h alempi nopeus ko mittari näyttää, navigaatista katsottuna, ja sama vähennys kaikilla nopeuksilla. Voisko mittaria mitenkään kalibroida. Paikallinen edustuskorjaamo sanoi ettei...
Siis mittari näyttää 5 kmh enemmän kuin GPS? Lienee aika normaalia että siinä pieni heitto on, toisin päinhän se ei ole edes sallittua.
Tuota autoa varmaan saa monilla eri gummeilla, niin sitten jollain setillä siitä tulee sellainen, että pyörintäkehä on pienempi kuin mitä pitäisi. Eli ratkennee sillä, että jos nyt on vaikka 225/45-17", niin otat 225/50-17" niin renkaan kehä kasvaa noin 4%, niin sitten jos aikaisemmin mittarin ollessa 100 kmh ja nopeus 95 kmh, niin nyt mittarin ollessa 100 kmh, niin mittari näyttää 99 kmh uusilla renkailla.
Laske täältä: http://vannelaskuri.bmwforum.fi/
Käsittääkseni mittaria ei voi mitenkään ohjelmallisesti kalibroida näyttämään tarkemmin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Jos vähennys on sama kaikilla nopeuksilla (eli absoluuttinen), niin ei johdu rengasprofiilista, jonka tekemä mittariheitto on suhteellinen.
Bemarilla on jo vuosikausia sitten ollut vakioasetuksena 4km/h varmuuslisä mitattuun nopeuteen, eli jos auto tietää kulkevansa 50km/h, se näyttää mittarissa 54km/h. Tämä on juuri siksi, että mittari ei saa vahingossakaan missään tilanteessa näyttää vähempää kuin oikea nopeus on (vaikka sitten renkaat olisivat hieman ylikokoiset). Jos OBD:stä kysyy auton nopeutta, se todennäköisesti näyttää oikean nopeuden ilman tuota varmuuslisää.
Varmuuslisä todennäköisesti on konfiguroitavissa koodaustyökaluilla, merkkiliike tuskin tätä suostuu (jos edes pystyy) tekemään.
Bemarilla on jo vuosikausia sitten ollut vakioasetuksena 4km/h varmuuslisä mitattuun nopeuteen, eli jos auto tietää kulkevansa 50km/h, se näyttää mittarissa 54km/h. Tämä on juuri siksi, että mittari ei saa vahingossakaan missään tilanteessa näyttää vähempää kuin oikea nopeus on (vaikka sitten renkaat olisivat hieman ylikokoiset). Jos OBD:stä kysyy auton nopeutta, se todennäköisesti näyttää oikean nopeuden ilman tuota varmuuslisää.
Varmuuslisä todennäköisesti on konfiguroitavissa koodaustyökaluilla, merkkiliike tuskin tätä suostuu (jos edes pystyy) tekemään.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Kiitos "Aero"
Tätä mieltä minäkin olen, ettei johdu renkaista. Nuo sakottajat on niin tarkkoja nykyään ettei uskalla oikein ylittää mittari nopeutta 5km/h. Ohittajia on aika paljon ja jono X2
sen perässä ko mittarin mukaan ajelee...
Tätä mieltä minäkin olen, ettei johdu renkaista. Nuo sakottajat on niin tarkkoja nykyään ettei uskalla oikein ylittää mittari nopeutta 5km/h. Ohittajia on aika paljon ja jono X2
sen perässä ko mittarin mukaan ajelee...
- miyli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
- Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport - Paikkakunta: Naantali
Meille tuli 3 viikkoa sitten uusi X2 25e käyttikseksi F36 430d xdriven tilalle. Vähentyneet kilometrit ja ajoista suurin osa nurkka ajoa joten päädyttiin lataus hybridiin. Itse olisin halunnut täys sähkön, mutta tähän hintaluokaaan ei ollut mitään kiinostavaa nelivetoista täys sähköautoa tarjolla paitsi hiukan käytetty Tesla 3, mutta sen ulkonäkö ja kojetaulu ei miellyttänyt meidän silmää. Nyt takana n.600km ja siitä suurin osa sähköllä, kotiin hommattiin BMW:n Walboxin kun 3x16A mahdollisuus virtaan. Meillä latausaika ollut tyhjästä täyteen pikkaisen yli 3 h ja sähkö range pyörinyt 40-50km paikkeilla, nyt kesällä riippuen missä ja miten on ajettu. Meille tuo range on täysin riittävä näihin nurkka ajoihin. Aluksi hiukan epäilimme miten mahdetaan pärjätä tälläisellä ja softatun 430d jälkeen miten tehot riittävät meidän käyttöön. No kaikkeen tottuu ja ehkä ajokäyttäytyminenkin on hiukan muuttunut rauhallisempaan suuntaan Ollaan oltu ihan tyytyväisiä tähän asti ja tilojen puolesta aika passeli meille 2 hengelle, mukava myös astua autoon ja pois kun auto on hiukan korkeampi kuin edellinen auto.
Ainut miinus mikä kaikissa näissä pikkuautoissa on tuo rengasmelu. X2 otettiin 19" vanteilla ja renkaat runflatit niin melua kyllä tulee. No onneksi se ole sen isompi kuin 430d oli 20" vanteilla ja kaupungissa se ei häiritse, mutta maantiellä kylläkin.
Auto tilattiin käytännössä kaikilla tehdaslisävarusteilla mitä siihen sai, paitsi väri on tavallinen valkoinen. Muun muassa M performance etupenkit on aivan mahtavat istua ja hintansa arvoiset jos joku suunnitelee X1 tai X2 M-sporttia kannattaa ehdottomasti lisätä varustelistalle nuo penkit kun maksavat vaan 530€ lisää.
Ajattelin nyt pienen jutun tästä tänne kirjoittaa kun ei täällä paljon kokemuksia löydy näistä hybrid X1 ja X2. Jatkoa tulee kokemuksista kun kilometrejä tulee lisää.
Ainut miinus mikä kaikissa näissä pikkuautoissa on tuo rengasmelu. X2 otettiin 19" vanteilla ja renkaat runflatit niin melua kyllä tulee. No onneksi se ole sen isompi kuin 430d oli 20" vanteilla ja kaupungissa se ei häiritse, mutta maantiellä kylläkin.
Auto tilattiin käytännössä kaikilla tehdaslisävarusteilla mitä siihen sai, paitsi väri on tavallinen valkoinen. Muun muassa M performance etupenkit on aivan mahtavat istua ja hintansa arvoiset jos joku suunnitelee X1 tai X2 M-sporttia kannattaa ehdottomasti lisätä varustelistalle nuo penkit kun maksavat vaan 530€ lisää.
Ajattelin nyt pienen jutun tästä tänne kirjoittaa kun ei täällä paljon kokemuksia löydy näistä hybrid X1 ja X2. Jatkoa tulee kokemuksista kun kilometrejä tulee lisää.
- miyli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
- Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport - Paikkakunta: Naantali
Nyt 4500km takana hybrid x2 ja tyytyväisiä ollaan, eli meille ihan passeli käyttöauto.
Sähkörange on edelleen ollut 45-50km nurkka ajossa ja tuosta 4500km on 3 pidempää reissua pelkällä bensalla, yksi n.1000km kesälomareissu joka ajettiin käytännössä pelkällä bensalla. Bensan kulutus riippuu myös ajotavasta paljon, mutta jos ajaa nopeusrajoitusta mukaan maantieajoa pääsee autolla n.5.8L.
Jos ajelee hiukan reippaammin esim. Moottoritie nopeutta +5 km yli sallitun kulutus oli 6.6L Turku-Helsinki-Turku välillä.
Kaiken kaikkiaan siis aika taloudellista ajoa. Auto on ajoltaan hyvä, ainut että rengasmelu välillä häiritsee jos tienpinta on oikein karkeaa pintaa.
Hankin myös itselle I3 talvi/työmatka käyttöön tuon Zetan rinnalle tuosta x2 sähköajosta innostuneena.
Sähkörange on edelleen ollut 45-50km nurkka ajossa ja tuosta 4500km on 3 pidempää reissua pelkällä bensalla, yksi n.1000km kesälomareissu joka ajettiin käytännössä pelkällä bensalla. Bensan kulutus riippuu myös ajotavasta paljon, mutta jos ajaa nopeusrajoitusta mukaan maantieajoa pääsee autolla n.5.8L.
Jos ajelee hiukan reippaammin esim. Moottoritie nopeutta +5 km yli sallitun kulutus oli 6.6L Turku-Helsinki-Turku välillä.
Kaiken kaikkiaan siis aika taloudellista ajoa. Auto on ajoltaan hyvä, ainut että rengasmelu välillä häiritsee jos tienpinta on oikein karkeaa pintaa.
Hankin myös itselle I3 talvi/työmatka käyttöön tuon Zetan rinnalle tuosta x2 sähköajosta innostuneena.