Elikkäs nyt tämän vuoden (2018) alusta ois mahdollista saada tuohon flexfuel-päivitykseen 200 euron tuki trafilta jolloin esim omaani e36 M52b28 -96 kyseinen
boxi tulisi maksamaan enään n. 150e, jonka voi tilata esim
https://eflexfuel.fi/
sivulta.
Onko ihmisillä kokemusta mitä re85 tekee auton tiivisteille yms pitemmällä ajolla? Onko kokemuksia paljonko menovettä kuluu enemmän? Entäs kylmäkäynnistys?
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
M52 moottorit ja flexfuel-boxi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 03 Tammi 2018, 20:21
Löysin kyllå tämän topicin mutta tässä ei ollut mitään puhetta flexfuel-boxista. Mulla olisi myös tarkotus laittaa puhasta etanolia tankkiin eikä seoksia.traveller kirjoitti:http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=19&t=11762
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Tarkoitatko todella puhdasta alkoholia vai E85 refuelia? Jälkimmäisessä on hieman bensiinijakeita, joten pitäisi lähteä käyntiin kylmälläkin säällä.
Minulla on vakioauton M52 320i tankissa tällä hetkellä noin 50 - 50 seossuhde refuelia ja bensaa - menee oikein hienosti. Alkoholi puhdisti suuttimia ja kone alkoi käymään kunnolla ja vetämään kunnolla myöskin.
Tarkoitus on testata kuinka paljon refuelia voi laittaa vakioautoon ennenkuin ryytyy meno. Saattaa olla, että kannattaisi ennemmin kuin härpättimeen satsata suurempiin suuttimiin - ehkä. Silloin ei tarvittaisi uusia härpättimiä konehuoneeseen. Tyhjäkäyntiä saattaa joutua säätämään myös.
Testaus on seis keskitalven ajan kunnes takajarruremontti on valmis. Myös pitää saada toimimaan INPA-huolto-ohjelma ennenkuin voi laittaa vain pelkkää refuelia.
Jos vakiokone ryytyy E85-polttoaineella ja syttyy jotakin merkkivaloja mittareihin, voi tulla tarvetta softaresetoinnille.
Minulla on vakioauton M52 320i tankissa tällä hetkellä noin 50 - 50 seossuhde refuelia ja bensaa - menee oikein hienosti. Alkoholi puhdisti suuttimia ja kone alkoi käymään kunnolla ja vetämään kunnolla myöskin.
Tarkoitus on testata kuinka paljon refuelia voi laittaa vakioautoon ennenkuin ryytyy meno. Saattaa olla, että kannattaisi ennemmin kuin härpättimeen satsata suurempiin suuttimiin - ehkä. Silloin ei tarvittaisi uusia härpättimiä konehuoneeseen. Tyhjäkäyntiä saattaa joutua säätämään myös.
Testaus on seis keskitalven ajan kunnes takajarruremontti on valmis. Myös pitää saada toimimaan INPA-huolto-ohjelma ennenkuin voi laittaa vain pelkkää refuelia.
Jos vakiokone ryytyy E85-polttoaineella ja syttyy jotakin merkkivaloja mittareihin, voi tulla tarvetta softaresetoinnille.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 03 Tammi 2018, 20:21
Tarkoitin Re85.e36lab kirjoitti:Tarkoitatko todella puhdasta alkoholia vai E85 refuelia? Jälkimmäisessä on hieman bensiinijakeita, joten pitäisi lähteä käyntiin kylmälläkin säällä.
Minulla on vakioauton M52 320i tankissa tällä hetkellä noin 50 - 50 seossuhde refuelia ja bensaa - menee oikein hienosti. Alkoholi puhdisti suuttimia ja kone alkoi käymään kunnolla ja vetämään kunnolla myöskin.
Tarkoitus on testata kuinka paljon refuelia voi laittaa vakioautoon ennenkuin ryytyy meno. Saattaa olla, että kannattaisi ennemmin kuin härpättimeen satsata suurempiin suuttimiin - ehkä. Silloin ei tarvittaisi uusia härpättimiä konehuoneeseen. Tyhjäkäyntiä saattaa joutua säätämään myös.
Testaus on seis keskitalven ajan kunnes takajarruremontti on valmis. Myös pitää saada toimimaan INPA-huolto-ohjelma ennenkuin voi laittaa vain pelkkää refuelia.
Jos vakiokone ryytyy E85-polttoaineella ja syttyy jotakin merkkivaloja mittareihin, voi tulla tarvetta softaresetoinnille.
Oon nyt tuon asentanu ton eflexfuel-boxin. Asentamisessa meni 1,5h ja jouduin rikkomaan sen pienen "muovirännin" missä johdot kulkee koneen päällä kun ei mahtunu liittimet olemaan sen kans. Bensaletkun pistin poikki siitä imusarjan alta läheltä ohjaustehostimen säiliötä. Pääsi kohtuu hyvin käsiksi kun otti ilmanputsarinboxin pois. Etanolianturilla ei ole kuulemma merkitystä että asentaako Syöttö- vai paluu putkeen mutta suositellaan paluuputkeen.
Oon ajanu jotain ~200km lähinnä kaupunki/seka-ajoa. Nyt näytti ohjelma että etanolin ja bensiinin suhde on aika tarkkaan 50/50 kun oli vielä kolmasosa tankki bensaa kun tankkasin RE85.
Ei ole ollut mitään ongelmia käynnissä ja kokeilin kylmäkäynnistystä -13 pakkasella ja ihan normaalisti lähti käyntiin. Ajan nyt tankin melkeen tyhjäksi ja tankkaan uudestaan etanolia niin katotaan miten sitte pelaa pakkasilla.
Muutoskatsastuskin meni läpi ilman mitään ongelmia. Eikai ne kattonu ku päästöt ja että asennus oli ok.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 03 Tammi 2018, 20:21
50/50 Suhteella alko ilmeneen kovemmilla pakkasilla pätkimistä ja kun suhde oli 70/30 etanolin eduksi niin alkoi ongelmat. Kauhia pätkiminen ja nykiminen ku mittari alitti -20 ja käynnistäessä ensimmäiset 5min ei käyny kaikilla. Tuntu päästävän pakoputkeen asti polttoainetta kun paukautteli välillä. Ei vissiin riitä sytyttään tuota etanolia kunnolla. Täyty tyhjentää tankkia ja tankata täyteen 98:a nii alko pelaan taas kunnolla. Vois koklata vaihtaa tulpat ja alkaa varovasti lisäämään RE85:sta ja kattoa millä seoksella pystyy vielä talvella ajaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 401
- Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
- Auto: 325d e91 -08 M-Sport
- Paikkakunta: Lappeenranta
Mielenkiintoista. Ei mulla ollu mitään talviongelmia etanoliin liittyen.
Tosin mulla oli aina lohkolämmittimessä, ja kone oli M43.
Aina se toimi ihan normaalisti.
Nykyiseen (M54) suunnitellu laittavani flexfuel boksin, mutten ole vielä saanut aikaiseksi.
Tosin mulla oli aina lohkolämmittimessä, ja kone oli M43.
Aina se toimi ihan normaalisti.
Nykyiseen (M54) suunnitellu laittavani flexfuel boksin, mutten ole vielä saanut aikaiseksi.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 03 Tammi 2018, 20:21
Täytyy nyt itellä alkaa selvittään mikä tossa autossa on vikana ku nyt taas sama vika jatkuu vaikka tankissa on 98. Jätti jopa välille ku ei jaksanu pysyä käynnissä. Pari päivää pelasi taas tosi hyvin ja sit alkoi älytön pätkiminen ja vedot pois. Koitin kotona tutkia että missä vika nii alkoi taas käymään ihan normaalisti. Oiskohan joku anturi menossa tai liitin huono.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 03 Tammi 2018, 20:21
Lopuksi viaksi paljastui viallinen flexfuel-boxi. Vissiin tullu tuon uuden boxin myötä joku bugi. Pistin valmistajalle viestiä niin lähettivät uuden ja vanha lähtee samassa laatikossa takaisin. Nyt tuntuu taas toimivan niin kuin pitää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 401
- Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
- Auto: 325d e91 -08 M-Sport
- Paikkakunta: Lappeenranta
Nyt on asennettu M54:seen ja katotaan miten homma lähtee käyntiin. Puoli tankkia 98:ia vielä jäljellä, mutta tokihan ensin sen pitää toimia normaalisti bensalla, ennen kuin edes yritetään muuta.
Paljon helpompi se oli M43:seen asentaa, tässä on vähemmän tilaa yhtään millekään lisukkeille.
Paljon helpompi se oli M43:seen asentaa, tässä on vähemmän tilaa yhtään millekään lisukkeille.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 401
- Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
- Auto: 325d e91 -08 M-Sport
- Paikkakunta: Lappeenranta
Vastaava ongelma ilmeni mullakin, toivottavasti maanantaina tuleva toinen boksi korjaa asian.RadonJussi kirjoitti: ↑11 Helmi 2018, 05:49 Täytyy nyt itellä alkaa selvittään mikä tossa autossa on vikana ku nyt taas sama vika jatkuu vaikka tankissa on 98. Jätti jopa välille ku ei jaksanu pysyä käynnissä. Pari päivää pelasi taas tosi hyvin ja sit alkoi älytön pätkiminen ja vedot pois. Koitin kotona tutkia että missä vika nii alkoi taas käymään ihan normaalisti. Oiskohan joku anturi menossa tai liitin huono.
Miten pitkään se nyt on toiminut hyvin sen boksin vaihdon jälkeen?
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport