Mulla oli edellisessä F34:ssä adaptiiviset xenonit, nykyisessä adaptiiviset ledit. Xenonit oli paremmatsalmol kirjoitti:Tähän täytyy kommentoida itselleni, että taitavat myös näyttää pidemmälle kuin tavalliset, ainakin minusta tuntuu nyt siltä. Eilen ajoin pimeällä maantiellä ja ajoin aika pitkään toisen perässä ja valot olivat pitkillä, mutta edessä ajavasta johtuen ei suunnattu täysin niin eteen kuin mahdollista.salmol kirjoitti:Adaptiiviset eivät varmaan sen pidemmälle pimeässä näytä, mutta käytännössä esim. ruuhkassa valoteho on parempi, kun se pitää pimeällä pitkiä päällä vaikka vastaan tulisi tai edessä olisi auto. Valokuvio säädetään niin ettei häiritse edessä ajavaa.
Kun edellä ajava kääntyi tieltä pois, valot vaihtuivat pitkille kunnolla ja noin sekunnin jälkeen valokuviot keskittyivät aivan keskelle ja häikäisysuoja nousivat kokonaan valojen edestä ja valaisi todella hyvin. Väitän että paremmin kuin perus-xenonit pitkillä. Mutta ei nyt satu olemaan lux-mittaria jotta voisin vahvistaa miten valovoima on 200m päässä. Mutta siis todellakin voin suositella xenon-adaptiivisia.
F36 Gran Coupe
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
440i A xDrive Gran Coupe tilattu seuraavilla lisävarusteilla:
ZPL Business Exclusive Edition (440i:n vakiovarusteiden lisäksi: PDC taakse, kääntyvät takaselkänojat, ConnectedDrive Services, automaattisesti himmentyvä taustapeili, säilytystilapaketti, nahkaverhoilu 'Dakota', lämmitettävä ohjauspyörä)
337 M Sport -paketti
ZGF Connected-paketti (navigaatiojärjestelmä Professional, puhelinvarustus jossa Wireless Charging, Remote Services, mittariston ajotietokonenäyttö laajennetulla sisällöllä)
21W BMW M 19" kevytmetallivanteet Double Spoke 704 M Bicolor Orbit Grey
2NH M Sport -jarrusatulat ja -levyt (M-merkinnällä)
2VF Mukautuva M Sport -alusta
2TB Sport-automaattivaihteisto
322 Comfort access -avaimeton sisäänkäynti
4GQ M-turvavyöt
420 Tummennetut taka- ja takasivuikkunat
430 Automaattisesti himmentyvä taustapeili ja kuljettajan sivupeili
508 Peruutustutka (PDC) eteen ja taakse
552 Mukautuvat LED-ajovalot ja kaukovaloassistentti
6WB Black Panel -mittaristonäyttö
610 Head-Up-näyttö tuulilasissa
688 Harman Kardon Surround Sound -kaiutinjärjestelmä
8TH Nopeusrajoitusnäyttö
320 Mallimerkinnän poisto
M Performance Power and Sound Kit (moottorin ohjelmointi ja uusi pakoputkisto)
M Performance -pakoputkenpäät kromia
M Performance -jaloteräspolkimet
Sisusta:
LCNL Nahkaverhoilu 'Dakota' Black/contrast stitching Blue / Black
4MN Sisäkoristelistat 'Aluminium Carbon dark', Pearl Chrome korostuksella
Ulkoväri:
300 Alpine White
Talvivanteet: BMW M 18" kevytmetallivanteet Double Spoke 441 M Decor Silver
Pitkä odotus edessä, arvioitu luovutus huhtikuussa
ZPL Business Exclusive Edition (440i:n vakiovarusteiden lisäksi: PDC taakse, kääntyvät takaselkänojat, ConnectedDrive Services, automaattisesti himmentyvä taustapeili, säilytystilapaketti, nahkaverhoilu 'Dakota', lämmitettävä ohjauspyörä)
337 M Sport -paketti
ZGF Connected-paketti (navigaatiojärjestelmä Professional, puhelinvarustus jossa Wireless Charging, Remote Services, mittariston ajotietokonenäyttö laajennetulla sisällöllä)
21W BMW M 19" kevytmetallivanteet Double Spoke 704 M Bicolor Orbit Grey
2NH M Sport -jarrusatulat ja -levyt (M-merkinnällä)
2VF Mukautuva M Sport -alusta
2TB Sport-automaattivaihteisto
322 Comfort access -avaimeton sisäänkäynti
4GQ M-turvavyöt
420 Tummennetut taka- ja takasivuikkunat
430 Automaattisesti himmentyvä taustapeili ja kuljettajan sivupeili
508 Peruutustutka (PDC) eteen ja taakse
552 Mukautuvat LED-ajovalot ja kaukovaloassistentti
6WB Black Panel -mittaristonäyttö
610 Head-Up-näyttö tuulilasissa
688 Harman Kardon Surround Sound -kaiutinjärjestelmä
8TH Nopeusrajoitusnäyttö
320 Mallimerkinnän poisto
M Performance Power and Sound Kit (moottorin ohjelmointi ja uusi pakoputkisto)
M Performance -pakoputkenpäät kromia
M Performance -jaloteräspolkimet
Sisusta:
LCNL Nahkaverhoilu 'Dakota' Black/contrast stitching Blue / Black
4MN Sisäkoristelistat 'Aluminium Carbon dark', Pearl Chrome korostuksella
Ulkoväri:
300 Alpine White
Talvivanteet: BMW M 18" kevytmetallivanteet Double Spoke 441 M Decor Silver
Pitkä odotus edessä, arvioitu luovutus huhtikuussa
Viimeksi muokannut JMV, 26 Maalis 2018, 00:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Onko tuo M Performance äänenvaimenninjärjestelmä minkä hintainen? Muuttaako äänimaailmaa? Tuleeko ulostulot molemmin puolin takapuskuria?JMV kirjoitti:440i A xDrive Gran Coupe tilattu seuraavilla lisävarusteilla:
ZPL Business Exclusive Edition (440i:n vakiovarusteiden lisäksi: PDC taakse, kääntyvät takaselkänojat, ConnectedDrive Services, automaattisesti himmentyvä taustapeili, säilytystilapaketti, nahkaverhoilu 'Dakota', lämmitettävä ohjauspyörä)
337 M Sport -paketti
ZGF Connected-paketti (navigaatiojärjestelmä Professional, puhelinvarustus jossa Wireless Charging, Remote Services, mittariston ajotietokonenäyttö laajennetulla sisällöllä)
21W BMW M 19" kevytmetallivanteet Double Spoke 704 M Bicolor Orbit Grey
2NH M Sport -jarrusatulat ja -levyt (M-merkinnällä)
2VF Mukautuva M Sport -alusta
2TB Sport-automaattivaihteisto
322 Comfort access -avaimeton sisäänkäynti
420 Tummennetut taka- ja takasivuikkunat
430 Automaattisesti himmentyvä taustapeili ja kuljettajan sivupeili
508 Peruutustutka (PDC) eteen ja taakse
552 Mukautuvat LED-ajovalot ja kaukovaloassistentti
6WB Black Panel -mittaristonäyttö
610 Head-Up-näyttö tuulilasissa
688 Harman Kardon Surround Sound -kaiutinjärjestelmä
8TH Nopeusrajoitusnäyttö
320 Mallimerkinnän poisto
M Performance -äänenvaimenninjärjestelmä
M Performance -pakoputkenpäät kromia
M Performance -jaloteräspolkimet
Sisusta:
LCNL Nahkaverhoilu 'Dakota' Black/contrast stitching Blue / Black
4MN Sisäkoristelistat 'Aluminium Carbon dark', Pearl Chrome korostuksella
Ulkoväri:
300 Alpine White
Talvivanteet: BMW M 18" kevytmetallivanteet Double Spoke 441 M Decor Silver
Pitkä odotus edessä, arvioitu luovutus huhtikuussa
X3 30e M-Sport 2022
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Hinnasta tai äänimaailmasta en tiedä mutta tietysti 440:ssä putket on sekä vasemmalla, että oikeallaLuZiaN0 kirjoitti:Onko tuo M Performance äänenvaimenninjärjestelmä minkä hintainen? Muuttaako äänimaailmaa? Tuleeko ulostulot molemmin puolin takapuskuria?
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
No niimpä tietysti, en huomannut katsoa moottoriaAntore kirjoitti:Hinnasta tai äänimaailmasta en tiedä mutta tietysti 440:ssä putket on sekä vasemmalla, että oikeallaLuZiaN0 kirjoitti:Onko tuo M Performance äänenvaimenninjärjestelmä minkä hintainen? Muuttaako äänimaailmaa? Tuleeko ulostulot molemmin puolin takapuskuria?
X3 30e M-Sport 2022
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Tosiaan 440i:n ulostulot molemmilla puolilla, joskin ovat vakioita hieman erinäköiset (ulostuloissa M-logot ja vakioita ohuempi reuna).LuZiaN0 kirjoitti:No niimpä tietysti, en huomannut katsoa moottoriaAntore kirjoitti:Hinnasta tai äänimaailmasta en tiedä mutta tietysti 440:ssä putket on sekä vasemmalla, että oikeallaLuZiaN0 kirjoitti:Onko tuo M Performance äänenvaimenninjärjestelmä minkä hintainen? Muuttaako äänimaailmaa? Tuleeko ulostulot molemmin puolin takapuskuria?
M Performance -putkiston (M Performance Exhaust, MPE) listahinta asennuksineen tilaamaani autoon on noin 1600 e. Tuo hinta sisältää kromiset M Performance -pakoputkenpäät (280 e ilman asennusta), jotka ovat pakolliset MPE:n kanssa. Kromisten sijasta on tarjolla myös hiilikuituiset pakoputkenpäät, mutta ne maksavat noin tuplasti verrattuna kromisiin eli noin 560 e.
Kyllä se äänimaailma muuttuu ihan kivasti 440i-mallia en ole luonnossa kuullut vakioputkistolla tai MPE:llä, mutta maahantuojan autoja ajaneena olen MPE:n kuullut malleissa M140i xDrive ja 340i xDrive. Niissä samanlainen B58-kone (M140i:ssä tehokkaampi versio) ja käytännössä myös samanlainen MPE eli vastaavanlaiset äänet. Täytyy sanoa, että hyvältä kuulosti! Sport-ajoasetuksella putkiston läpät aukeavat jo tyhjäkäynnillä ja ääni muuttuu vieläkin muhkeammaksi - paikoitellen todella kovaksi Tässä muutama MPE-video, joista saa jonkunlaisen käsityksen äänistä, mutta luonnossa kyllä kuulostaa paremmalta/kovemmalta:
https://www.youtube.com/watch?v=IymxkJXpxgk
https://www.youtube.com/watch?v=FzP72M1VGYg
https://www.youtube.com/watch?v=_0JdGUxYVOc
https://www.youtube.com/watch?v=rzhZgmWg6W0
https://www.youtube.com/watch?v=rAcI0Ss_F4g
Saa nähdä, kuinka paljon äänet aiheuttavat pahennusta naapurustossa varsinkin Sport-asetuksella ja ilta-/yöaikaan
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Lisäsin autoni lisävarustelistaan vielä optiokoodin 4GQ eli M-turvavyöt, jotka tulevat saataville nyt myös 4-sarjaan maaliskuun 2018 tuotannosta alkaen. On saatavana vain M Sport -paketin (337) yhteydessä eli vastaava tilanne kuin esimerkiksi G30 5-sarjassa. Veroton hinta on 320 e. Tuo optio ei vielä näy 4-sarjan hinnastossa, mutta tulee 1.3.2018 päivitettävän hinnaston mukana. Tuo mielestäni kivan lisän muiden M-osien rinnalle sisustaan (kuvissa M3/M4/M2):
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploa ... ive-23.jpg
https://s3.caradvice.com.au/wp-content/ ... ack-50.jpg
http://f87.bimmerpost.com/forums/attach ... 1494721261
Lisäksi 3/2018 tuotannosta alkaen 4-sarjan Navigaatiojärjestelmä Professionalin (609) iDrive-ohjelmisto päivittyy versioon 6.0 eli samanlainen kuin esimerkiksi uudessa G30 5-sarjassa on. Muita maaliskuun tuotannon muutoksia on, että Sport-automaattivaihteiston (2TB) juuressa nykyisin oleva "nahkapussi" poistuu.
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploa ... ive-23.jpg
https://s3.caradvice.com.au/wp-content/ ... ack-50.jpg
http://f87.bimmerpost.com/forums/attach ... 1494721261
Lisäksi 3/2018 tuotannosta alkaen 4-sarjan Navigaatiojärjestelmä Professionalin (609) iDrive-ohjelmisto päivittyy versioon 6.0 eli samanlainen kuin esimerkiksi uudessa G30 5-sarjassa on. Muita maaliskuun tuotannon muutoksia on, että Sport-automaattivaihteiston (2TB) juuressa nykyisin oleva "nahkapussi" poistuu.
Viimeksi muokannut JMV, 28 Tammi 2018, 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OK, 50€ / metri tuo lanka.JMV kirjoitti:Lisäsin autoni lisävarustelistaan vielä optiokoodin 4GQ eli M-turvavyöt.Veroton hinta on 320 e.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Tuli vaihdettua F30 käytettyyn 420dA xDrive Gran Coupeen. Tuntuu paljon paremmalta kuin 3-sarja, mutta jotain hämärää tässä yksilössä taitaa olla. Onneksi on takuuta jäljellä.
Autolla on ajettu 15000km ja satunnaisesti ilmenee ravistelua, kun lähtee paikaltaan liikkeelle. Ei taida saada kakkosta silmään tai jotain. Yleensä ongelma poistuu, kun pysähtyy ja yrittää uudelleen kiihdyttää. Taitaa olla enemmän vaihdelaatikko kuin neliveto vika.
Autolla on ajettu 15000km ja satunnaisesti ilmenee ravistelua, kun lähtee paikaltaan liikkeelle. Ei taida saada kakkosta silmään tai jotain. Yleensä ongelma poistuu, kun pysähtyy ja yrittää uudelleen kiihdyttää. Taitaa olla enemmän vaihdelaatikko kuin neliveto vika.
Suosittelen raportoimaan viasta KIRJALLISESTI mahdollisimman pikaisesti. Uusi vaihdelaatikko on 7000€.Umberto kirjoitti: ↑05 Helmi 2018, 16:49 Tuli vaihdettua F30 käytettyyn 420dA xDrive Gran Coupeen. Tuntuu paljon paremmalta kuin 3-sarja, mutta jotain hämärää tässä yksilössä taitaa olla. Onneksi on takuuta jäljellä.
Autolla on ajettu 15000km ja satunnaisesti ilmenee ravistelua, kun lähtee paikaltaan liikkeelle. Ei taida saada kakkosta silmään tai jotain. Yleensä ongelma poistuu, kun pysähtyy ja yrittää uudelleen kiihdyttää. Taitaa olla enemmän vaihdelaatikko kuin neliveto vika.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Sain viime viikolla autolleni alustavan tuotantopaikan viikolle 13, tuotantopaikka tuli reilussa kahdessa viikossa. Tänään sain tilannepäivityksen ja tehdas oli aikaistanut autoni tuotannon viikolle 12. Mutta tuo on edelleen alustava tuotantoviikko (status 111 tehtaan järjestelmässä), kunnes tehdas lukitsee tuotantoviikon (status 112) myöhemmin.
Olisin kyllä saanut autoni jo helmikuun tuotantoon, mutta halusin sen välttämättä maaliskuun tuotannosta silloin tehtävien pienten muutosten vuoksi, jolloin tehtaan järjestelmään laitettiin vaatimukseksi maaliskuun tuotantoviikko. Arvioitu luovutus on tällä hetkellä huhtikuun lopussa tai toukokuun alussa, joka on todennäköisempi vaihtoehto.
Olisin kyllä saanut autoni jo helmikuun tuotantoon, mutta halusin sen välttämättä maaliskuun tuotannosta silloin tehtävien pienten muutosten vuoksi, jolloin tehtaan järjestelmään laitettiin vaatimukseksi maaliskuun tuotantoviikko. Arvioitu luovutus on tällä hetkellä huhtikuun lopussa tai toukokuun alussa, joka on todennäköisempi vaihtoehto.
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Tällä viikolla tuotantoviikoksi vahvistui 12 ja status on nyt 112. Ensi viikon aikana auto lukittuu speksimuutoksilta ja siitä kahden viikon päästä auton pitäisi valmistua tuotantolinjalta.
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Minulle selvisi äskettäin, että tuo MPE onkin vain uusi takaäänenvaimennin. Joten MPE lähetettiin takaisin Saksaan ja tilalle tulee M Performance Power and Sound Kit (MPPSK), jossa tulee kokonainen (catback) uusi rosteriputkisto sähköisellä läppäohjauksella. Lisäksi MPPSK sisältää moottorin ohjelmiston, jolla irtoaa 360 hv ja 500 Nm. Alkuperäiset kulutus- ja päästöarvot säilyvät.JMV kirjoitti: ↑23 Tammi 2018, 00:13 M Performance -putkiston (M Performance Exhaust, MPE) listahinta asennuksineen tilaamaani autoon on noin 1600 e. Tuo hinta sisältää kromiset M Performance -pakoputkenpäät (280 e ilman asennusta), jotka ovat pakolliset MPE:n kanssa. Kromisten sijasta on tarjolla myös hiilikuituiset pakoputkenpäät, mutta ne maksavat noin tuplasti verrattuna kromisiin eli noin 560 e.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Helkkarin hieno homma! Jenkkifoorumeilla näistä on paljon juttua, upeaa että edes kerran täälläkin Eipä tuo 40i kone vakiona millään tavalla säväytä, asialliselta se kuulostaa, mutta ei siitä ääntä lähde.JMV kirjoitti: ↑26 Maalis 2018, 00:45 Minulle selvisi äskettäin, että tuo MPE onkin vain uusi takaäänenvaimennin. Joten MPE lähetettiin takaisin Saksaan ja tilalle tulee M Performance Power and Sound Kit (MPPSK), jossa tulee kokonainen (catback) uusi rosteriputkisto sähköisellä läppäohjauksella. Lisäksi MPPSK sisältää moottorin ohjelmiston, jolla irtoaa 360 hv ja 500 Nm. Alkuperäiset kulutus- ja päästöarvot säilyvät.
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Samaa mieltä, että vakio kaipaa ääntä lisäälnaukkar kirjoitti: ↑26 Maalis 2018, 09:39Helkkarin hieno homma! Jenkkifoorumeilla näistä on paljon juttua, upeaa että edes kerran täälläkin Eipä tuo 40i kone vakiona millään tavalla säväytä, asialliselta se kuulostaa, mutta ei siitä ääntä lähde.JMV kirjoitti: ↑26 Maalis 2018, 00:45 Minulle selvisi äskettäin, että tuo MPE onkin vain uusi takaäänenvaimennin. Joten MPE lähetettiin takaisin Saksaan ja tilalle tulee M Performance Power and Sound Kit (MPPSK), jossa tulee kokonainen (catback) uusi rosteriputkisto sähköisellä läppäohjauksella. Lisäksi MPPSK sisältää moottorin ohjelmiston, jolla irtoaa 360 hv ja 500 Nm. Alkuperäiset kulutus- ja päästöarvot säilyvät.
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Autoni on nyt laivassa matkalla Suomeen, vihdoinkin. Valmistumisen jälkeen se vietti ensin kaksi viikkoa Dingolfingissä tehtaan pihalla, sitten 1,5 viikkoa Belgiassa Zeebruggen satamassa, josta se lähti 16.4. aamulla EML Nordic Ace -laivalla kohti Hankoa. Laivan pitäisi saapua Hankoon maanantaina 23.4. Alkaa siis luovutus lähenemään, mutta menee kuitenkin toukokuun alkupuolelle.
- Altair76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 49
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
- Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood - Paikkakunta: Turku
Mistähän saisi tietoa näistä muutoksista? Oman auton luovutus ensi viikolla ja mielenkiinnosta tutkisin mahdollisia eroja.JMV kirjoitti: ↑27 Tammi 2018, 15:50 Lisäksi 3/2018 tuotannosta alkaen 4-sarjan Navigaatiojärjestelmä Professionalin (609) iDrive-ohjelmisto päivittyy versioon 6.0 eli samanlainen kuin esimerkiksi uudessa G30 5-sarjassa on. Muita maaliskuun tuotannon muutoksia on, että Sport-automaattivaihteiston (2TB) juuressa nykyisin oleva "nahkapussi" poistuu.
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Autoni saapuikin toisella laivalla, jonka alunperinkin piti kuljettaa sitä, mutta tehtaan järjestelmän viiveiset aikaleimat sotkivat kuviota ja siksi oli pientä epävarmuutta oikeasta laivasta. Laiva UECC Auto Energy saapui tänään Hangon ulkosatamaan klo 10.19 autoni sisällänsä jossain siellä niiden 10 kannen syövereissäJMV kirjoitti: ↑18 Huhti 2018, 01:57 Autoni on nyt laivassa matkalla Suomeen, vihdoinkin. Valmistumisen jälkeen se vietti ensin kaksi viikkoa Dingolfingissä tehtaan pihalla, sitten 1,5 viikkoa Belgiassa Zeebruggen satamassa, josta se lähti 16.4. aamulla EML Nordic Ace -laivalla kohti Hankoa. Laivan pitäisi saapua Hankoon maanantaina 23.4. Alkaa siis luovutus lähenemään, mutta menee kuitenkin toukokuun alkupuolelle.
Tämmöinen 2016 valmistunut 181 m pitkä ja 4000 autoa syövä LNG-käyttöinen mammutti: https://shortsea.blob.core.windows.net/ ... x450px.jpg
Tuo ja sisarlaivansa Auto Eco ajavat vuoroviikoin Hankoon, koukkaavat saman reitin sisällä sekä Belgian Zeebruggessa (josta oma autoni tuli) että Saksan Bremerhavenissa (josta suurin osa Bemuista saapuu Suomeen), saapumiset Hankoon aina perjantaisin. Maailman ainoat LNG-käyttöiset autonkuljetuslaivat. Aikataulua ja välipysähdyksiä voi kurkkia UECC:n aikataulusta: http://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf
14 viikkoa tilaushetkestä siihen, että auto saapui Hangon satamaan. Nyt sitten odotellaan luovutuspäivää, jonka pitäisi olla 1-2 viikon sisällä
Viimeksi muokannut JMV, 20 Huhti 2018, 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Itse sain maahantuojalta nuo tiedot silloin, mutta myös googlettamalla saattaa löytää esimerkiksi saksalaisista autojulkaisuista.Altair76 kirjoitti: ↑20 Huhti 2018, 10:45Mistähän saisi tietoa näistä muutoksista? Oman auton luovutus ensi viikolla ja mielenkiinnosta tutkisin mahdollisia eroja.JMV kirjoitti: ↑27 Tammi 2018, 15:50 Lisäksi 3/2018 tuotannosta alkaen 4-sarjan Navigaatiojärjestelmä Professionalin (609) iDrive-ohjelmisto päivittyy versioon 6.0 eli samanlainen kuin esimerkiksi uudessa G30 5-sarjassa on. Muita maaliskuun tuotannon muutoksia on, että Sport-automaattivaihteiston (2TB) juuressa nykyisin oleva "nahkapussi" poistuu.
Mikä auto sinulle tulee? 3- ja 4-sarjan 3/2018 muutokset minulla on tiedossa, joten ainakin niihin osaan vastata itsekin.