Uusi BMW X3 vm 2018 (G01)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07 Heinä 2015, 18:31
- Auto: F31 320i xDrive 2014
Ilmeisesti pistokehybridi tulossa sittenkin täyssähköversion lisäksi: https://www.motor1.com/news/229988/bmw- ... hev-spied/ Saa nähdä tuleeko Suomeen/Eurooppaan asti vai käykö kuten X1-hybridin ja 530e xDriven kanssa..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Toivottavasti!
Ajoin tänään xdrive-kiertueen yhteydessä X3 30d autoa ja en saanut hyvää ajoasentoa, en sitten millään. Penkkinä oli joku täysin manuaalina veivattava nahkapenkki, ehkä sport-istuin. Oiskohan sähkösäätöinen parempi?
Ajoin tänään xdrive-kiertueen yhteydessä X3 30d autoa ja en saanut hyvää ajoasentoa, en sitten millään. Penkkinä oli joku täysin manuaalina veivattava nahkapenkki, ehkä sport-istuin. Oiskohan sähkösäätöinen parempi?
Mihin suuntaan säätö ei osunut kohdalleen?
Olen nyt parituhatta kilometriä ajanut uudella X3'lla (G01) enkä omalla kohdallani ole huomannut manuaalisäätöisen sport penkin suhteen hankaluuksia. Jos penkkiä pitää kuskin vaihtuessa säätää, on sähkösäätö tietysti paikallaan. Mutta kun olen auton ainut kuski ja kun penkin on säätänyt kerran kohdalleen (ja kun penkissä on kuitenkin leveys ja ristiselänsäädöt), olisi täysisähkösäätö vähän "overkiller".
Tähän kohtaan on hyvä referenssi saksalainen "Motor-talk" X3(G01) foorumi, jolla nimenomaan penkki on kirvoittanut jo reilun parin kuukauden aikana vajaat 200 mielipidekirjoitusta, joissa mieltymysten ja arvostelujen ääripäitä on vaikea ajatella kuvaavan samaa autoa. Kirjoitusten suuri määrä ja kirjo kertonee penkin ja kuljettajan läheisestä ja hyvin henkilökohtaisesta yhteydestä.
Muuten olen kyllä tykännyt tästä uudesta X3:sta, meno on edellistä X3:sta hiljaisempaa joka suhteessa. Myös kuljettajan ympäristö ja avustavat järjestelmät ovat kohdallaan samoin kuin uusin iDrive ja viihdejutut ovat nyt täysin up-to-date.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Sanoisin että tulee kyllä ja jos ei tule, niin melkoinen markkinoiden arviointivirhe on tehty.Eqro kirjoitti: ↑09 Helmi 2018, 20:51 Ilmeisesti pistokehybridi tulossa sittenkin täyssähköversion lisäksi: https://www.motor1.com/news/229988/bmw- ... hev-spied/ Saa nähdä tuleeko Suomeen/Eurooppaan asti vai käykö kuten X1-hybridin ja 530e xDriven kanssa..
Viittaan mm. muutaman viikon takaiseen uutiseen MB GLC 350e:stä jossa todettiin että siitä ei kyetä tällä hetkellä ottamaan edes tilauksia vastaan. Kysyntä niin Suomessa kuin muualla on ollut niin kova että vuodelle 2018 varattu akkumäärä on jo mennyt sisällä olevien tilausten myötä.
X3 hybridille siis olisi mitä ilmeisimmin myös kysyntää melkoisesti.
Ja lisäksi järkevä myös autonveron suhteen, jonka moni varmaan huimannut, on sulaa hulluttaa ostaa jokin muu kuin plugin.jva kirjoitti: ↑10 Helmi 2018, 15:13 Sanoisin että tulee kyllä ja jos ei tule, niin melkoinen markkinoiden arviointivirhe on tehty.
Viittaan mm. muutaman viikon takaiseen uutiseen MB GLC 350e:stä jossa todettiin että siitä ei kyetä tällä hetkellä ottamaan edes tilauksia vastaan. Kysyntä niin Suomessa kuin muualla on ollut niin kova että vuodelle 2018 varattu akkumäärä on jo mennyt sisällä olevien tilausten myötä.
X3 hybridille siis olisi mitä ilmeisimmin myös kysyntää melkoisesti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07 Heinä 2015, 18:31
- Auto: F31 320i xDrive 2014
Kysynnästä ei varmastikaan jäisi kiinni. Eiköhän taustalla ole pikemminkin konsernin kannattavuuden optimointi, myydään paksun marginaalin dieseliä niin kauan kun pystyy. Esim. JPMorganin arvion mukaan 530e:stä jää Bemarille jopa 5000 euroa sähkötöntä vähemmän voittoa..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Tämäkin on varmasti totta. Toki sitten taas vaakakupissa toisella puolella on tässäkin autoluokassa melko armoton kilpailu markkinaosuuksista ja asiakkaista. Minusta olisi lyhytnäköistä luovuttaa suosiolla markkinaa Mersulle tilanteessa jossa olisi heittää jo valmis tuote kehään. Mersun tuote kun on tällä kertaa varsin hyvä ja se kannustaa asiakasta valitsemaan seuraavankin tuotteen samasta leiristä.Eqro kirjoitti: ↑10 Helmi 2018, 19:18 Kysynnästä ei varmastikaan jäisi kiinni. Eiköhän taustalla ole pikemminkin konsernin kannattavuuden optimointi, myydään paksun marginaalin dieseliä niin kauan kun pystyy. Esim. JPMorganin arvion mukaan 530e:stä jää Bemarille jopa 5000 euroa sähkötöntä vähemmän voittoa..
No, kai he ovat näitä puntaroineet, mutta uskon että X3 e tulee markkinoille Euroopassa ja Suomessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Istuimen kallistusta ja korkeutta en saanut juuri kohdalleen. Jos oikein muistan niin etureuna tuntui jäävän liian ylös. Olisi varmaan pitänyt perehtyä penkkiin paremmin. Jäi mieleen, että ajon aikana palasin penkin säätöihin useasti, mutta en löytänyt sellaista itselle oikeata asentoa.
x-drive kiertueen auto näytti kyllä hyvältä. Edelleenkin keskikonsoli oli ainoa heikkous siellä sisällä.
Istuin säädetään ennen ajon aloitusta.lnaukkar kirjoitti: ↑10 Helmi 2018, 21:18Istuimen kallistusta ja korkeutta en saanut juuri kohdalleen. Jos oikein muistan niin etureuna tuntui jäävän liian ylös. Olisi varmaan pitänyt perehtyä penkkiin paremmin. Jäi mieleen, että ajon aikana palasin penkin säätöihin useasti, mutta en löytänyt sellaista itselle oikeata asentoa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Jännästi tulee eroa vähän korkeammasta/pystymmästä ajoasennosta, jos oletetaan että sporttipenkki säätöineen on samanlainen kuin F31:ssakin. Omassa F31:ssa hienointa penkissä on, että sopiva asento löytyi todella helposti, eikä sitä ole tarvinnut säädellä siitä mihinkään sen jälkeen. Toisin kuin niin monissa muissa autoissa.lnaukkar kirjoitti: ↑10 Helmi 2018, 21:18 Istuimen kallistusta ja korkeutta en saanut juuri kohdalleen. Jos oikein muistan niin etureuna tuntui jäävän liian ylös. Olisi varmaan pitänyt perehtyä penkkiin paremmin. Jäi mieleen, että ajon aikana palasin penkin säätöihin useasti, mutta en löytänyt sellaista itselle oikeata asentoa.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Uuden X3:n manuualisäätöisten sportpenkkien istuinosan kallistuksensäätö toimii erilailla kuin muissa Bemareissa. Vaatii hieman perehtymistä ennen ajamaan lähtöä että saa säädöt kohdalleen. Kallistus on ns. pumpattava kohdalleen kun se aiemmin toimi kahvasta vetämällä ja painopistettä muuttamalla. Ihan hyvän ajoasennon tuossa sai kun oppi käyttämään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jees kiitos! Kuulostaa juuri siltä että tätä en tajunnut. Mun ihmettelyn penkistä voi siis kuitata käyttäjän piikkiin///Marko kirjoitti: ↑11 Helmi 2018, 07:16 Uuden X3:n manuualisäätöisten sportpenkkien istuinosan kallistuksensäätö toimii erilailla kuin muissa Bemareissa. Vaatii hieman perehtymistä ennen ajamaan lähtöä että saa säädöt kohdalleen. Kallistus on ns. pumpattava kohdalleen kun se aiemmin toimi kahvasta vetämällä ja painopistettä muuttamalla. Ihan hyvän ajoasennon tuossa sai kun oppi käyttämään.
Ajoin vitosia ja kutosen eri penkeillä, mutta aina sai ihan hetkessä penkin omaan asentoon, vaikka lähtötilanne oli kuinka kurja. Sitten tätä X3 penkkiä vastaavasti ihmettelin ehkäpä pari minuuttia ennen ajoon lähtöä ja lopulta luovutin, kun ajattelin että omaa asentoa ei saa, täytyy keksiä uusi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Niin no, ehkei ihan yksiselitteisesti sulaa hulluutta, koska joissakin tarpeissa diesel voi olla hyvä ja perusteltu vaihtoehto.
Mutta...kun olen nyt reilun 1,5v hybridillä ajanut, niin kyllä siinä monta hyvää järkiperustetta on pelkkään polttomoottoriin verrattuna.
1,5v ajojen keskikulutus on vähän päälle 5l/100km ajotietokoneen mukaan. Mökkireissuilla (pääosin motaria, osin maantietä) kulutus on noin 7l/100km. Erittäin hyvä X5:n kokoiselle autolle.
Ostohetkellä veroetu edullisimpaankin polttomoottori-malliin oli 5-numeroinen summa ja vuosittainen ajoneuvovero on pieni.
Eli kyllä hybridi monelle meistä on hyvin myös järkisyillä perusteltavissa verrattuna saman mallisarjan polttomoottoriversioon verrattuna.
Toivon todella että X3:stakin se hybridi markkinoille tulee. Kysyntää taatusti on.
Jos paljon ajaa, täyssähkö ei edes Teslan tekniikalla ole vielä vaihtoehto (paitsi jos ajo on sopivanlaista ja pyörii latauspisteiden ympärillä), ja PHEV-tekniikka on pelkkää painolastia. Jos ajaa paljon ja lähinnä maantietä/motaria, töpselitönkin hybriditekniikka on pelkkää painolastia. Edes suomalaisen verotuksen tuki sähköistetyille ei riitä kattamaan kuluja.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Täyssähkö ehkä ei, mutta miten lienee esimerkiksi isojen maastureiden kohdalla?Wonderi kirjoitti: ↑12 Helmi 2018, 17:43 Jos paljon ajaa, täyssähkö ei edes Teslan tekniikalla ole vielä vaihtoehto (paitsi jos ajo on sopivanlaista ja pyörii latauspisteiden ympärillä), ja PHEV-tekniikka on pelkkää painolastia. Jos ajaa paljon ja lähinnä maantietä/motaria, töpselitönkin hybriditekniikka on pelkkää painolastia. Edes suomalaisen verotuksen tuki sähköistetyille ei riitä kattamaan kuluja.
Kuten tuossa mainitsin, ostohetkellä autoveroetu on niissä usein 5-numeroinen, vuosittainen ajoneuvovero+käyttövoimavero on selvästi pienempi kuin dieselissä ja ainakin tuo X5 menee motari-/maantiepätkää noin 7l/100km kulutuksella.
Tietysti jos on tarve vetää jotakin vähänkään raskaampaa, niin varmasti kulutusetu on dieselin eduksi huomattava.
Tottakai tämä on varmasti autoluokkasta paljon kiinni ja vaikkapa 330e vs diesel paljon ajavalle on ihan eri vertailu kuin vaikkapa 40e vs 40d tai vaikka 25d:kin. Sen autoluokan autoissa jo tuo veroetu ostohetkellä + ajoneuvovero+käyttövoimavero tekee niin ison köntin rahaa että aika monta tankillista sillä ostaa bensaa ennenkuin ero on kurottu dieselillä kiinni.
Jos edes autovero pudotettaisiin pois, se tietysti muuttaisi tilannetta merkittävästi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Tai yleensäkin vetää kunnon kuormia. Eihän noilla tyttömalleilla saa mitään 3000 kg kärryä edes laittaa perään. Mutta olen samaa mieltä, että X3 kantsii ottaa sähköisellä voimalinjalla. Se kun ei varsinaisesti muutenkaan ole mikään vetojuhta.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Ainakaan mua ei enää kiinnosta lapata pelkkää autoveroa yli 20 000€ yhdestä autosta jonka mm. nykysessä maksoin. Plugin / täyssähkö pelkästään verotuksen kannalta fixua ja onneksi BMW on tuomassa tähän erittäin hyvät vaihtoehdot!