F21 M135i xDrive 2014

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 02 Helmi 2018, 22:41

Käytettynä ostettu 2014 M135i xDrive automaatti. Mineral Grey / Oyster White. Halusin tummentaa ulkopuolen osat ja saada vähän lisää N55 ääntä.

- MPE-takapönttö lisätty
- mustat munuaiset
- taakse diffuser
- takavalot, ebaysta
- feikit peilinkuoret
- ebaysta noi tummat orkkisvanteet
- keulan viikset maalattu mustaksi
- sisälle vaihdettu poljinpinnat ja lisätty puhelimen langaton lataus

Äänet on aika kohdallaan omaan makuun ja kulkua riittää enemmän kuin tarpeeksi.

(Uusia kuvia klikkaa tästä)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut msalojaa, 22 Touko 2018, 23:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3953
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja salmol » 02 Helmi 2018, 22:51

Mikä on MPE? Tuo takapuskuri näyttää oudolta, onko se vakio?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 02 Helmi 2018, 23:01

M Performance Exhaust eli vähän äänekkäämpi takavaimennin. Puskurin alaosa on samaa sarjaa, sopi mun silmään paremmin vähän pidempiin putken päihin.

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 02 Helmi 2018, 23:24

Tässä varustelistaa kuten näkyis muutkin postanneet. HUD ois kiva ja lämmintä rattia kaipaa kylmillä säillä.

Color Mineralgrau Metallic - B39
Upholstery Leder Dakota/dh Oyster/oyster - LCDH

1CB Co2 Content
2NH M Sportbrake
2PG 18"m Lt/aly Wheels Double Sp. 436m/
2TB Sport Automatic Transmission
2VL Variable Sports Steering
249 Multi-function For Steering Wheel
4AE Armrest Front Retractable
4MR Int. Tr. Fin. Aluminium Hexagon
481 Sport Seats F Driver/front Passenger
548 Speedometer With Kilometer Reading
710 M Leather Steering Wheel
715 M Aerodynamics Package
760 Individual High-gloss Satin Chrome
775 Individual Roof-lining Anthracite
851 Language Version German

1CA Selection Cop Relevant Vehicles
2VF Adaptiv M Suspension
230 Eu Specific Additional Equipment
3AG Backup Camera
302 Alarm System
322 Comfort Access System
4DL High.trim Fin. Black High-gloss
4NE Blow-by-heater
4UK 5 Seats
403 Glas Roof, Electric
420 Sun Protection Glazing
423 Floor Mats, Velour
428 Warning Triangle
430 Interior And Exterior Mirror Packa
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
441 Smokers Package
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory
465 Through-load System
493 Storage Compartment Package
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
5AC Autom. High-beam Headlights Control
5DA Passenger Airbag Deactivate
5DC Folding Rear-seat Headrests
502 Headlight Washer System
508 Park Distance Control (pdc)
521 Rain Sensor
522 Xenon Light
524 Adaptive Headlights
534 Automatic Air Conditioning
544 Cruise Control With Braking Function
563 Lights Package
575 Additional 12v Power Socket
6AC Intelligent Emergency Call
6AE Teleservices
6AK Connecteddrive Services
6AM Real Time Traffic Information
6AN Concierge Services
6AP Remote Services
6NR Apps
6NS Enhanced Telephony With Extended Sm
6WA Instrument Cluster W. Extended Cont
609 Navigation System Professional
654 Dab Tuner
674 Hifi Loudspeaker System Harman Kardon
698 Area-code 2
7VB Comfort Package
7VD Visibility Package
7VE Adaptive Xenon-light Package
7V1 Combination Advantage + Connecteddr
8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months
8TH Speed Limit Info
8V1 Ncap Label
801 Germany Version
879 German / On-board Documentation
Viimeksi muokannut msalojaa, 15 Helmi 2018, 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F21 LCI M135i xDrive
Paikkakunta: Turku

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja bfi1864 » 05 Helmi 2018, 17:05

Hieno peli, jonka jo bongasin babybmw sivustoilla :thup:
Saksasta ilmeisesti tuotu juuri, mitäs oli ajettu?
Hienoa, että näitä ilmestyy lisää katukuvaan!

MPE kävi itelläkin mielessä, mutta ajattuani erästä 340i:tä MPE:llä suunnitelma muuttui, siinä oli ärsyttävä humina putkistosta +100 vauhdissa, tosin F2x kohdalla en tiedä tosin onko näin.

drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja drago » 05 Helmi 2018, 20:11

Eikö noissa M rateissa ole kaikissa lämmitysmatto olemassa, katkaisija ja johtonipun hankinta, koodaus ja sulla on lämmin ratti. Näin olen antanut itselleni ymmärtää kun olen noita ulkolaisia foorumeita lukenut.

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 05 Helmi 2018, 23:35

bfi1864 kirjoitti:
05 Helmi 2018, 17:05
Hieno peli, jonka jo bongasin babybmw sivustoilla :thup:
Saksasta ilmeisesti tuotu juuri, mitäs oli ajettu?
Hienoa, että näitä ilmestyy lisää katukuvaan!
Kiitti! Tää oli tuotu Saksasta jo parisen vuotta sitten. Tuli syksyllä täällä myyntiin ja päätti mun autokuumeen. Tais ehtiä päivän olla myynnissä :) Mittarissa on 46tkm josta 7tkm mun aikana.

Ei toi MPE mun mielestä mitenkään häiritsevästi ääntele matka-ajossa. Sanoisin jopa ettei sitä vakkarilla ajaessa ees huomaa.

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 05 Helmi 2018, 23:37

drago kirjoitti:
05 Helmi 2018, 20:11
Eikö noissa M rateissa ole kaikissa lämmitysmatto olemassa, katkaisija ja johtonipun hankinta, koodaus ja sulla on lämmin ratti. Näin olen antanut itselleni ymmärtää kun olen noita ulkolaisia foorumeita lukenut.
Tässä on se vanhempi M-ratti. Lämmitys tuli tehtaalta optioksi vasta LCI:n myötä muistaakseni. Mutta pitääpä silti tutkia asiaa, jos ois mahdollinen.

Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 11:30

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja SpeedyG » 06 Helmi 2018, 07:37

Hieno peli, kulkupuoli on tosiaan vähintäänkin riittävä.
Mukava nähdä että näitäkin vielä hankitaan. Ensi vuonna M140 tullee jo vajaalla moottorilla, huhuja myös etuvedosta.
Ex: E60, F10, F22, F82, F22
nyk. F22 M240iX-drive

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 08 Helmi 2018, 20:08

SpeedyG kirjoitti:
06 Helmi 2018, 07:37
Hieno peli, kulkupuoli on tosiaan vähintäänkin riittävä.
Mukava nähdä että näitäkin vielä hankitaan. Ensi vuonna M140 tullee jo vajaalla moottorilla, huhuja myös etuvedosta.
Kiitti! Joo huhut sanoisi ettei kutoskonetta enää ykköseen tule. Ehkä enemmän tehoa, mutta ei silti ihan kauheasti kiinnosta.

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 03 Maalis 2018, 20:51

Vaihdoin poljinpinnat. Varsinkin toi vaalea jalkatuki sattui silmään, nyt ei enää.

Kuva

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 659
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 04 Maalis 2018, 09:21

Mulla toi jalkatuki onkin tommonen, mut kerropas onko jarru- tai kaasu liukas "lumisilla" kengänpohjilla näillä pakkasilla? Mistä ostit poljinpinnat, paljonko maksoi ja sopiko hyvin paikoilleen? Jos en väärin muista niin jossain setissä jompi kumpi vaatii jotain virittelyä.

partasuti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 13 Heinä 2015, 18:52

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja partasuti » 04 Maalis 2018, 17:04

Vastaan vaikken isäntä olekaan. Minäkin mietin aikoinaan liukkautta ennen omieni asennusta. Alkuperäinen kaasupoljin on kovaa muovia, joten sitä liukkaampaa on vaikea keksiä. Jarrupoljin voi olla vähemmän pitävä, mutta ainakaan minä en sitä sellaiseksi ole kokenut. Toimii siis hyvin myös talvella.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 659
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 04 Maalis 2018, 18:09

Mulla on lci:ssä orggikset ainaski kumipintaisia eikä ole ikinä luistanut vs. Nissanissa oli teräspinnat kuminystyröillä ja liukasta oli jos jäi lunta kengän pohjaan. Sen takia kyselen...

Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 301
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: F36 440i xDrive Gran Coupe M Sport M Perform. 2018

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja JMV » 04 Maalis 2018, 18:27

Kyllä ne vakiopoljinpinnat ihan rehellistä muovia ovat. Jarrupolkimen pinta ehkä pehmeähkö, mutta muovia silti. Itselläni oli edellisessä autossani rosteripolkimet kumimaisilla "koristeilla", enkä ikinä kokenut niitä liukkaiksi. Toki auttaa talvella, kun huolellisesti kopistelee jalat toisiaan vasten penkin reunalla istuen ennen oven sulkemista, ei tule sulamisvesiäkään niin paljon lattialle - riippuu kyllä vähän kengistäkin, toiset keräävät enemmän lunta pohjiinsa. Liike asentaa tulevaan 4-sarjan autooni tuommoiset M Performance -rosteripolkimet ennen luovutusta, tekee aika paljon kuljettajan jalkatilan ulkonäköön ja sopii hyvin yhteen vakion M Sport -jalkatuen kanssa.

Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 301
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: F36 440i xDrive Gran Coupe M Sport M Perform. 2018

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja JMV » 04 Maalis 2018, 18:57

msalojaa kirjoitti:
02 Helmi 2018, 23:01
M Performance Exhaust eli vähän äänekkäämpi takavaimennin.
Onko siis 1-sarjassa radikaalisti erilainen MPE kuin 4-sarjan MPE on? Olen ollut siinä luulossa, että olisi käytännössä samanlainen. Omaan tulevaan 4-sarjan autooni asennetaan MPE ennen luovutusta ja ainakin siinä koko putkisto korvautuu uudella (rosteria toisin kuin alkuperäinen vakioputkisto) pakosarjan jälkeen olevasta katalysaattorista lähtien. Samalla etuäänenvaimennin poistuu kokonaan. Tässä kuva samanlaisesta MPE:stä (kuvissa 340i xDrive):

Kuva
Kuva

Niitä maahantuojan nykyisin entisiä 340i xDriveä ja samoin M140i xDriveä olen ajanut, joissa molemmissa oli MPE ja äänet olivat kyllä kohdallaan.

Miten olet kokenut noiden hiilikuituputkenpäiden puhtaanapidon, onko suolalika tiukassa? Molemmat M Performance -putkenpäävaihtoehdot (rosteri ja hiilikuitu) ovat termisesti erotettu pääputkesta, joten putkenpäiden ei pitäisi kuumentua niin paljon kuin vakioputkistossa, mikä täten vähentää lian palamista kiinni niihin, mutta miten on käytännössä.

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 04 Maalis 2018, 19:24

masaf1 kirjoitti:
04 Maalis 2018, 09:21
Mulla toi jalkatuki onkin tommonen, mut kerropas onko jarru- tai kaasu liukas "lumisilla" kengänpohjilla näillä pakkasilla? Mistä ostit poljinpinnat, paljonko maksoi ja sopiko hyvin paikoilleen? Jos en väärin muista niin jossain setissä jompi kumpi vaatii jotain virittelyä.
Ihan samaa mieltä kuin tässä jo vastattiinkin - eli ihan hyvin on pitänyt, ei mitään ongelmaa (kopistelen aina kengät). Noita saa Kiinasta muutamalla kympillä, mutta otin aidon setin ja se oli Saksasta satkun (https://www.salesafter.eu/product_info. ... riebe.html). Kaasupoljin meni ihan tarralla, mutta jarruun pitää porata ruuvinreiät.

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 04 Maalis 2018, 19:39

JMV kirjoitti:
04 Maalis 2018, 18:57
Onko siis 1-sarjassa radikaalisti erilainen MPE kuin 4-sarjan MPE on?
Näköjään on! 1-sarjassa putki poikkaistaan takavaimentimen edestä ja vaihdetaan vain se. Tässä on kyllä aika kivasti vakiota enemmän murinaa ilman, että menee liian äänekkääksi. En ole katunut, päinvastoin tulee välillä käytettyä kierroksia enemmän ihan vaan äänien takia. :D Toi sun setti näyttää aika herkulliselta, pakosti on vielä parempi, kun koko putkisto vaihtuu!
JMV kirjoitti:
04 Maalis 2018, 18:57
Miten olet kokenut noiden hiilikuituputkenpäiden puhtaanapidon, onko suolalika tiukassa?
Mä olen aika laiska puunaamaan autoja.. Pesumesta missä olen käynyt putsaa putkenpäätkin pyytämättä ja ihan suht ok ne hiilikuitupinnat on näyttänyt pesun jälkeen näin talvellakin. Tossa hiilikuituversiossa kromi jää sinne alle joten sen putsaaminen lienee vähän hankalampaa.

Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 301
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: F36 440i xDrive Gran Coupe M Sport M Perform. 2018

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja JMV » 05 Maalis 2018, 13:22

msalojaa kirjoitti:
04 Maalis 2018, 19:39
JMV kirjoitti:
04 Maalis 2018, 18:57
Onko siis 1-sarjassa radikaalisti erilainen MPE kuin 4-sarjan MPE on?
Näköjään on! 1-sarjassa putki poikkaistaan takavaimentimen edestä ja vaihdetaan vain se. Tässä on kyllä aika kivasti vakiota enemmän murinaa ilman, että menee liian äänekkääksi. En ole katunut, päinvastoin tulee välillä käytettyä kierroksia enemmän ihan vaan äänien takia. :D Toi sun setti näyttää aika herkulliselta, pakosti on vielä parempi, kun koko putkisto vaihtuu!
Ahaa, tämä oli uutta tietoa minulle, että 1-sarjan MPE on tehty erilailla. Onko tullut koskaan keneltäkään ohikulkijalta peukkua ylös tai pahansuopaisia katseita, kun olet Sport-asennolla hieman pitänyt ääntä normaalia enemmän ajaessasi vaikka taajamassa? :mus: Tai myöhään illalla/aikaisin aamulla herättänyt naapurisi MPE:llä? ;)

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 05 Maalis 2018, 22:53

JMV kirjoitti:
05 Maalis 2018, 13:22
Ahaa, tämä oli uutta tietoa minulle, että 1-sarjan MPE on tehty erilailla. Onko tullut koskaan keneltäkään ohikulkijalta peukkua ylös tai pahansuopaisia katseita, kun olet Sport-asennolla hieman pitänyt ääntä normaalia enemmän ajaessasi vaikka taajamassa? :mus: Tai myöhään illalla/aikaisin aamulla herättänyt naapurisi MPE:llä? ;)
Enpä ole kaupungissa huomannut mitään kummempia reaktioita. Toi 1-sarja on niin viattoman näköinen ettei kukaan sitä osaisi edes epäillä.. ;) Kylmäkäynnistyksellä on ehkä potentiaalia heikentää välejä naapurien kanssa, mutta onneksi mun auto on useimmiten parkkihallissa missä se ei haittaa. :) Tää pätkä on aika lähellä totuutta, joskin video taitaa korostaa ääntä: https://www.youtube.com/watch?v=5WP3kGEUXPY