Ostettuani ensimmäisen BMWn kaksi vuotta sitten oli kriteerinä takavetoinen kompakti ”laatuauto” automaattivaihteilla. Löysin yksityiseltä 5000 km ajetun 118iA LCIn ja olin valintaani tyytyväinen.
Syksyllä kun LCI2 tuli julki alkoi kyteä ajatus päivittämisestä vielä kun 1-sarja on takavetoinen. 30 000 km jälkeen oli selvää mitä halusin ja kun vanhasta sai kohtuullisen hyvän hyvityksen tilaus tehtiin 30.11..2017. Vanhan suurimmat ”puuttet” olivat vakiopenkki ja -ratti, valopaketti oli kanssa toiveissa. Näistä lähtökohdista ensimmäinen konfiguraatio oli tehty perus Business (Advantage) pohjalta, Sport linessa kaikki ne mulle pakolliset olivat vakiona joten se otettiin lähtökohdaksi. Vanhan varustetasosta en tinkinyt muuten kun 40-20-40 takapenkki vaihtui 60-40 penkiksi.
Varustelista
S2FD 16" LM RAEDER V-SPEICHE 378
S2PA Lockable wheel bolt
S2VB Tyre pressure control (TPC)
S2VC REIFENREPARATUR-SET
S4AE Armrest front, retractable
S4LV INT.L.SCHW.HOCHGL.M.AKZENT.L. KORAL
S4NE BLOW-BY-HEIZER
S5A1 LED-NEBELSCHEINWERFER
S5A2 LED-SCHEINWERFER
S5DA Passenger airbag deactivation
S5DC Rear-seat headrests, folding
S5DP Park Assist
S6WA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF.
P7AC BMW SPORT LINE
P7LD MODELL SPORT LINE
S8AX FINNISCH / BORDLITERATUR
S8TG Thiefproofing device
S205 Automatic transmission
S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S230 Extra package, EU-speciifc
S248 Steering wheel heater
S249 Multifunction f steering wheel
S255 Sports leather steering wheel
S302 Alarm system
S320 Deleted, model lettering
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S481 Sports seat
S488 Lumbar support, driver and passenger
S493 Storage compartment package
S494 Seat heating driver/passenger
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S521 Rain sensor
S534 Automatic air conditioning
S544 Cruise control with brake function
S548 Kilometre speedo
S563 Light package
S650 CD player
S676 HiFi speaker system
S698 Area-Code 2 for DVD
S850 Additional Export tank filling
S853 Language version, English
S993 model year code in VIN
Tilauksen jälkeen metsästin talvirengassarjan kooten Borbet Y-spoke vanteet, BMW rengaspaineanturit ja mustat keskikupit Saksan E-baystä, Hankook Winter i-pike RS+ talvirenkaatVirosta.
Auto on valmistunut jo 15.12.2017 joten nopeasti meni tuotantoon tilauksesta. Luovutus oli 19.02. ja ennen luovutusta luvatut mustat munuaiset vaihdettiin vielä luovutushallissa. Toistaiseksi on vielä hymyilyttänyt, toivottavasti on yhtä luotettava kuin edellinen.
BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
- Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015 - Paikkakunta: Loviisa
Vanhassa oli talvirenkaina Hankook IPike RS 130 nastainen ja oli minusta todella miellyttävä ja hiljainen, uuteen oli tarkoitus laittaa samanlaiset alle mutta toimittivat nämä 170 nastaiset RS+ versiot samaan hintaan joten en ruvennut asiasta riitelemään. Todella mukavan tuntuinen rengas muuten (400 km kokemuksella) mutta nastamelu on huomattavasti kovempi kuin edellisissä. Ajellaan nyt näillä, radiota vaan kovemmalle.
Radiosta puheen ollen, autossa on HiFi kaiuttimet, tietoinen valinta, en sijoittanut HK stereoihin. Alunperinkin oli suunnitelmissa vaihtaa etupään (ovi, kojelauta) kaiuttimet Eton B100XW koaxiaaleihin. Äänenpaine riittää minulle hyvin, diskantit kaipaavat parannusta, Saksasta tilattuna Eton paketin hinnaksi jää 226€ kolmelle kaiuttimelle, onkohan täällä kukaan muu tehnyt vastaavaa?
Radiosta puheen ollen, autossa on HiFi kaiuttimet, tietoinen valinta, en sijoittanut HK stereoihin. Alunperinkin oli suunnitelmissa vaihtaa etupään (ovi, kojelauta) kaiuttimet Eton B100XW koaxiaaleihin. Äänenpaine riittää minulle hyvin, diskantit kaipaavat parannusta, Saksasta tilattuna Eton paketin hinnaksi jää 226€ kolmelle kaiuttimelle, onkohan täällä kukaan muu tehnyt vastaavaa?
- Liitteet
-
- etu.jpg (230.41 KiB) Katsottu 28741 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Kun saat popit kiinni niin kerro onko suurta eroa vakio hifiin. Vakiot on ihan ok enkä tarvitse meteliä lisää mutta stereokuva ja korkeiden äänien toisto on puutteellinen. Mielessä on käynyt kaiuttimien vaihto ja diskanttien lisääminen pilariin mutta vaatiiko jä'lkimmäinen koodaamista?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
- Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015 - Paikkakunta: Loviisa
Postipoika toi eilen kaiuttimetj joten tänään pääsin vaihtamaan. Työ sinänsä oli helppo, ovipahvit pois, en irroittanut edes johtoja, pienellä räikällä pääsi irroittamaan vanhat ja kiinnittämään uudet. Melkeinpä hävettää BMWn puolesta kun katsoo minkälaisia elementtejä käytetään ensiasennuksena. Äänenlaatu parani huimasti, nyt riittää minulle, korkeat äänet soivat kirkkaasti ja bassot tulee nyt myös ovista.
- Liitteet
-
- Paikoillaan
- Keskikaiutin.jpg (323.03 KiB) Katsottu 27547 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
No onpa tosiaan hinnat alkaen kaiutin, ilmankos vähänkään kovempaa kuunnellessa soundi muuttuu torvimaiseksi vaikka hiljaa soi ihan kohtalaisen hyvin. Täytyy varmaan laittaa kaiuttimet vaihtoon kunhan kerkiää. Riittääkö pelkästään kaiuttimien päivitys vai vaatiiko sen jälkeen vahvistimen? Äänenlaatu on äänenpäinetta tärkeämpää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
- Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015 - Paikkakunta: Loviisa
Mulla on perus HiFi eli takana on vahvistin, edellisessä joka oli perusmalli tein saman muutoksen eli vaihdoin ovikaiuttimet kaksitiekaiuttimiksi enkä mitään muuta. Korkeat äänet löytyivät, kuuntelu ei ärsyttänyt. Eli toimi kohtalaisesti. Silloin käytin Motonetistä löytyviä Match 2-tiekaiuttimia (79€ pari), johtojen päät joutui vaihtamaan ja johto meni kaiuttimen välistä oven sisälle.
Nyt käytin Eatoneita jossa ei tarvitse tehdä mitään muutoksia.
Nyt käytin Eatoneita jossa ei tarvitse tehdä mitään muutoksia.
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Hahaaa.. mitä helv.. Vielä 90 -luvun autoissa peruskirouksena oli huonot kaiuttimet, mutta 2010 -luvulla saksalaisessa premium autossa tuon kokoiset magneetit on kyllä jotain täysin anteeksiantamatonta; perus 10-15k hintaluokan ritsoissa vielä ymmärtäisin tämän kusannussäästön.
Ei ihme ettei peruskaiuttimet soi hyvin.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ai niin, ja piti vielä lisätä, että hienon auton ostit, onneksi olkoon! Laitappa vielä hieman lisää kuvia jossain vaiheessa tulemaan
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Eikä siinä vielä kaikki, samanlaisia kaiuttimia näyttää löytyvän kun varustelistaan on ruksattu Hifi-paketti.El Pantero kirjoitti: ↑09 Maalis 2018, 21:30Hahaaa.. mitä helv.. Vielä 90 -luvun autoissa peruskirouksena oli huonot kaiuttimet, mutta 2010 -luvulla saksalaisessa premium autossa tuon kokoiset magneetit on kyllä jotain täysin anteeksiantamatonta; perus 10-15k hintaluokan ritsoissa vielä ymmärtäisin tämän kusannussäästön.
Ei ihme ettei peruskaiuttimet soi hyvin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
- Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015 - Paikkakunta: Loviisa
[/quote]
Eikä siinä vielä kaikki, samanlaisia kaiuttimia näyttää löytyvän kun varustelistaan on ruksattu Hifi-paketti.
[/quote]
Nämä ovat nimenomaan Hifi-paketin kaiuttimet, Harman Kardon pakettiin lisätään vain erilliset diskanttikaiuttimet. Kotona on vanhasta jääneet perustason ovikaiuttimet ja ovat saman näköiset eri osanumerosta huolimatta. Tulee mieleen kun nämä alkuperäiset eivät paina juuri mitään, että onkohan kyse painonsäästöstä, jokainen poistettu gramma kun on hyvästä.
Eikä siinä vielä kaikki, samanlaisia kaiuttimia näyttää löytyvän kun varustelistaan on ruksattu Hifi-paketti.
[/quote]
Nämä ovat nimenomaan Hifi-paketin kaiuttimet, Harman Kardon pakettiin lisätään vain erilliset diskanttikaiuttimet. Kotona on vanhasta jääneet perustason ovikaiuttimet ja ovat saman näköiset eri osanumerosta huolimatta. Tulee mieleen kun nämä alkuperäiset eivät paina juuri mitään, että onkohan kyse painonsäästöstä, jokainen poistettu gramma kun on hyvästä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Sitä lähinnä tarkoitin että kun on Hifi niin luulisi siellä olevan hifi tasoiset kaiuttimet eikä samat kumisaappaat kuin perusmallissa. Mitä hifi tuo lisää, keskikaiuttimen ja supparit hinnat alkaen kaiuttimilla?
Painonsäästö ja tuotantokustannukset on niitä säästö paikkoja, halvinta kuraa sinne missä niillä pärjää ja äänieristys minimiin.
Painonsäästö ja tuotantokustannukset on niitä säästö paikkoja, halvinta kuraa sinne missä niillä pärjää ja äänieristys minimiin.
Se hifi tuo myös sen vahvistimen, joka tuolla aikaisemmin mainittiin.*Ari* kirjoitti: ↑10 Maalis 2018, 14:05 Sitä lähinnä tarkoitin että kun on Hifi niin luulisi siellä olevan hifi tasoiset kaiuttimet eikä samat kumisaappaat kuin perusmallissa. Mitä hifi tuo lisää, keskikaiuttimen ja supparit hinnat alkaen kaiuttimilla?
Painonsäästö ja tuotantokustannukset on niitä säästö paikkoja, halvinta kuraa sinne missä niillä pärjää ja äänieristys minimiin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Jos ne samat grammat veivais pois vanteista, niin vaikutus olisi merkittävästi parempi. Kyllä tuossa on kyse kustannuksista ennemmin kuin painonsäästöstä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
- Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015 - Paikkakunta: Loviisa
Vanhaa miestäkin joskus rupeaa lapsettamaan, kun auto on Sport line ja "voileipämoottorilla" niin ainahan voi vielä käynnistysnapin vaihtaa punaiseksi. Sekin saattaa urheilullisuutta lisätä. Leikki sikseen saksan foorumeilta löytyi ohjeet ja hankintapaikka punaiselle käynnistysnapille, ajattelin ettei 6,95€ minua köyhdytä vaikka menisikin pieleen. Eilen postissa oli kirjattu kirje odottamassa ja tänään väkersin paikoilleen, 10 min koko homma.
- Liitteet
-
- Nupit vierekkäin
- irtonaisena.jpg (278.39 KiB) Katsottu 27081 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Ei siellä takaluukun pohjan alla ole vahvistinta näkynyt ja mielestäni autossa oli myyntilistan mukaan hifi paketti, mistäs mä ton pystyn tarkistamaan mitä mun autoon on aikoinaan ruksattu?
Toi punainen starttinappula on pornon näköinen