Mitä tarkistaa 530 xD F11 2010-2014 bmw:stä?
Mihin kannattaisi kiinnittää huomiota noissa käytetyissä saksasta tuoduissa 530 xD F11 2010-2014 bemareissa? Noillahan on tyypillisesti ajettu noin 90tkm-200tkm. Onko niissä siis jotain tyyppivikoja, joita pystyisi tarkistamaan käytettyä autoa ostaessa? Takana olevat ilmajousten pussithan ainakin taitaa joutua vaihtamaan jossain vaiheessa noilla kilometreillä.
No ainakin etuvetarit ovat noilla kilsoilla joko vaihtokunnossa tai sitten jo kerran vaihdettu. Tarvike taitaa olla Saksasta parisadan luokkaa kappale. Samoin nelivedon jakolaatikosta kannattaa kysellä. Muuten sitten ilmapussit ainakin ja Arnottiin osilla halvimmillaan saa Suomessa vaihdettuna 480€ ellei mene goodwilliin tai kamppikseen. 2014 90000km ajettuna varmaan menee, 2010 160000km ajettuna taas ei.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Oireileeko nuo vetarit ennen hajoamistaan jotenkin? Voiko niiden kuntoa siis aavistella jotenkin etukäteen? Entäs tuo nelivedon jakolaatikko? Onko tuo jakolaatikko siis jonkinlainen tasauspyörästä? Vaihdetaanko sinne mahdollisesti öljyt? Oireileeko se jotenkin, jos siinä on vikaa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
No eihän ne nyt mitään porsi, jos kumit on ehjät. Meillä tuli just 200 tkm täyteen alkuperäisillä.
Molemmat ilmapussit taasen sitten onkin vaihdettu taakse...
Molemmat ilmapussit taasen sitten onkin vaihdettu taakse...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Minulla meni jakolaatikko 39tkm kohdilla. Oireili siten että nypytti ylämäkeen kiihdyttäessä, eikä siis kiihtynyt ihan tasaisesti vaan tuntui että arpoi koko ajan eri määrän voimaa eri renkaille. Jakolaatikko vaihdettiin uuteen ja oireet hävisivät. Jakolaatikko on kytkinlamelli-boxi jolla säädellään vetoakselista voiman määrän siirtoa etuakselille.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Onhan noissa erinäisiä vikapaikkoja - kohta puol vuotta moisen omistaneena ei kyllä mitenkään erityisen laadukkaaksi autoksi voi kehua. Tän auton hyveet on jossakin muualla ts. aikas tyytyväinen kuitenkin ostokseen. Noi tyyppiviat kandee tsekata kyseisistä säikeistä täältä tai btcf-foorumilta. Omassani nyt 179tkm ja vm 2011. Ajellut ite nyt 9tkm.
Ite olen noi jousipussit vaihtanut, vaihdatuttanut lootan ja jakolootan öljyt, ed omistaja vaihdatuttanut vetarien kumit ja egr-lauhduttimen hiljattain, egr-venttiili on hieman oikutellut eli pitäs vaihtaa(tai ohjelmoida vekettiin), kuskin penkinlämmitin toimii osittain, sähköinen vetokoukku hieman bugaa.. Kaikkee tommosta pientä - jos ei itellä olis tiloja ja intoa autoa ropata niin kyllä sit mietityttäs enempi tämmösen pito.
Edit: ainiin, tietty kannattaa youtubesta etsiä ohjevideo vikakoodien tsekkaukseen mittaristosta jos ei iteltä jotakin testeriä löydy. Trippinapilla saa kaiveltua koodit ja sit vaan kuukkelin avulla viat selville.
Ite olen noi jousipussit vaihtanut, vaihdatuttanut lootan ja jakolootan öljyt, ed omistaja vaihdatuttanut vetarien kumit ja egr-lauhduttimen hiljattain, egr-venttiili on hieman oikutellut eli pitäs vaihtaa(tai ohjelmoida vekettiin), kuskin penkinlämmitin toimii osittain, sähköinen vetokoukku hieman bugaa.. Kaikkee tommosta pientä - jos ei itellä olis tiloja ja intoa autoa ropata niin kyllä sit mietityttäs enempi tämmösen pito.
Edit: ainiin, tietty kannattaa youtubesta etsiä ohjevideo vikakoodien tsekkaukseen mittaristosta jos ei iteltä jotakin testeriä löydy. Trippinapilla saa kaiveltua koodit ja sit vaan kuukkelin avulla viat selville.
Ei olekaan normitilanne mutta huomattavan paljon niitä (vetareita ja pusseja) on mennyt tossa sadantonnin kohdalla. Aikaisemmin ei tainnut vetareita edes olla tarvikkeena mutta nykyään saa tarvikkeena siinä 200€/kpl alkuperäisosan noin 700€/kpl sijaan. Samoin pussit ostaisin tarvikkeena, kun Arnotteja saa kaksi alle yhden alkuperäisen hinnalla.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑15 Maalis 2018, 17:13Jes. Ei ole mikään normitilanne kummankaan noista hajoaminen ennen 200 000 kilometriä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Pahoittelen väärinymmärrystä. Nuo pussit ovat tosiaan heikkoa kamaa, mutta vetarit ja ajakolaatikko on ihme homma noin pienillä maileilla. Tietysti tätä nämä autot nykyään ovat. Faija ajoi aikanaan 740:llä Volvolla 350 000 Km ja ainoa normihuoltojen ja hihnojen lisäksi tehty spesiaalihuolto oli yksi alapallonivel. Eli valummeko autojen kestävyydessä takaisin 70-luvullemikse kirjoitti: ↑16 Maalis 2018, 14:46Ei olekaan normitilanne mutta huomattavan paljon niitä (vetareita ja pusseja) on mennyt tossa sadantonnin kohdalla. Aikaisemmin ei tainnut vetareita edes olla tarvikkeena mutta nykyään saa tarvikkeena siinä 200€/kpl alkuperäisosan noin 700€/kpl sijaan. Samoin pussit ostaisin tarvikkeena, kun Arnotteja saa kaksi alle yhden alkuperäisen hinnalla.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑15 Maalis 2018, 17:13Jes. Ei ole mikään normitilanne kummankaan noista hajoaminen ennen 200 000 kilometriä.
350tkm ajettuna Volvon iskarit, puslat, nivelet, jouset ja moni muu osa teki ajettavuudesta todennäköisesti huonomman kuin ehjässä nyky-Bemarissa. En kadehdi isääsi.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑16 Maalis 2018, 18:24 Faija ajoi aikanaan 740:llä Volvolla 350 000 Km ja ainoa normihuoltojen ja hihnojen lisäksi tehty spesiaalihuolto oli yksi alapallonivel. Eli valummeko autojen kestävyydessä takaisin 70-luvulle
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Missasit pointin. Pihvi tuossa keississä oli se, että Volvoon ei vaihdettu mitään ns. "kuluvien osien" ulkpuolelta tuohon mailimäärään. Eli edelleenkin alle 200 000 (puhumattakaan alle 100 000 kuten tuossa ylempänä) posahtelevat jakolaatikot ja vetarit ovat vain helvetin huonoa laatua. Kyydin laadun kanssa tällä topicilla ei ole mitään tekemistä. Ferrareissa ja lamborghineissa se vasta makeaa kyytiä onkin ja omistajansa kauhunsekaisin tuntein säälivät meitä Bemereilla körötteleviä köyhiä - samalla kun omat hperfiatit ovat pajalla tuon tuosta...Wonderi kirjoitti: ↑16 Maalis 2018, 19:01350tkm ajettuna Volvon iskarit, puslat, nivelet, jouset ja moni muu osa teki ajettavuudesta todennäköisesti huonomman kuin ehjässä nyky-Bemarissa. En kadehdi isääsi.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑16 Maalis 2018, 18:24 Faija ajoi aikanaan 740:llä Volvolla 350 000 Km ja ainoa normihuoltojen ja hihnojen lisäksi tehty spesiaalihuolto oli yksi alapallonivel. Eli valummeko autojen kestävyydessä takaisin 70-luvulle