G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

Bemmisti kirjoitti: 20 Maalis 2018, 05:51 Mulla korjattiin toi polttoaineluukku just viikko sit. Vaati 2 pajakäyntiä. Eka kerralla irrottivat ja koittivat saada asennoitua sen keskelle. Ei onnistunut. Nyt sit tuli uudet mekanismit ja luukku on taas nätisti keskellä. Eli taitaa olla tyyppivika.

Ton hätäjarrutuksen tiimoilta olen myös ravannut huollossa mutta tuloksetta.

Kojelaudan natinoihin saatiin pieni korjaus. Siihen keskikaiuttimen ritilään oli tullut joku korjausohje. Nyt natisee vielä mittariston takaa.

Uutena lisänä nyt alkanut napsamaan ne a-palkit sekä etuovet. Lisäksi kuskin oven tiivisteet alko narisemaan kovilla pakkasilla. Siihen auto huollon tiivisteiden rasvaus. Tiedä sit miten pitkään.

Eli lähtölaskenta on alkanut tälle kinnerille.

Omassani narisi tiivisteet myös uutuuttaan, kyselin huollosta rasvauksesta, mutta tyrmäsivät rasvauksen täysin. Kuulema rasvaan tarttuu pitkässä juoksussa pölyä yms. joka saattaa aiheuttaa narinaa uudestaan. Ohje oli perusteellinen tiivisteiden pesu saippuavedellä (ei vahapitoista pesuainetta) ja hyvä kuivaus. Näillä ohjeilla narinat ovat loistaneet poissaolollaan jo 1,5 vuotta. :thuup:
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^^Carbaflo KSP 105 on silti aika hyvä aine, sitä pyhkäsee vähä ja paperilla perään niin narinat veks. Ei tarvi saippuavedellä olla hieromassa koko ajan.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Kävin näyttämäs tota tankinluukkua. Reilun parin viikon päästä aika ja siihen tilattiin käsittääkseni kokonaan uus "mekanismi"
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Eikös gummi pflege enää olekaan in 😁, sitä marmorin tiskiltä ennen tarjottiin tiivistenarinoihin .
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

BMW e90 kirjoitti: 20 Maalis 2018, 21:39 Kävin näyttämäs tota tankinluukkua. Reilun parin viikon päästä aika ja siihen tilattiin käsittääkseni kokonaan uus "mekanismi"
Ois kiinnostava nähdä kuva, että miltä näyttää.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

lnaukkar kirjoitti: 20 Maalis 2018, 08:32Voe harmi! Kyllä se kuitenkin on onneksi vain muovi ja tiiviste :thuup:
Kuva
Pahan näköinen, pitäisi olla saman värinen sisusta bensaluukussa kuin on ulkovärikin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Joo laittaisin mutta kun en saa laitettua. Valittaa et kuva liika isoo... Mä en oo mikään nörtti näiden kans :blush:
Tiätysti jos joku osaa neuvoa :)
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Nyt oon huomannut vähän samaa vikaa eli kojelauta naksahtelee ja tuntuu tekevän sitä kun on lämpötilaeroja. Eli ei kun ajaa huonoa tietä tai koloista. Taitaa olla kojelaudassa oleva koristelista joka ääntelee. Sitä kun sormilla painelee niin naksahtelee samallalailla. Onkohan tälle mitään tehtävissä vai onko tää nyt sit ominaisuus? Tältä osin oli kyllä F10/F11 parempi ja laadukkaampi.
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Kyllä noita napsumisia yms hälyjä taitaa näissä g30 olla ihan kiitettävästi. Mistä lie ämpärimuovista kasattu :) .Meidän 1-sarjalainen oli hälyistä vapaa samoin kuin 3-sarjalainen. Luulisi, että 5 ois paremmin kasattu mut katin kontit. Jokohan uuden A6 hinnat on tiedossa? Voisin kuvitella et siinä vois olla laatu kohdillaan. Ainakin noitten hälyjen suhteen :)
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Huoltoon vaan niin kauan/monta kertaa, että natinat häviää, ei ton tason autossa kuulu kojelaudat natista yhtään kun ei natise ykkösessäkään. Just eilen käytin vaimon puolivuotiaan Nissan takuukorjauksessa kun resonoi kojelaudasta, kiltisti pistettiin kuntoon ilman mitään mutinoita.

Ps. Kerran kysyin mun ex E-meseen, että voiko kojelaudan keskikonsolin resonoinnille tehdä jotain seuraavassa huollossa (just olin varaamassa aikaa), niin sain aika hyvän vastauksen "joo, siinä Comandin vasemmassa yläreunassa on sellanen volumenappula, käännä sitä myötäpäivään..." :curse:

Noh, vittuunnuksissani korjasin ite, laitoin resonoivan kohdan sauman väliin cocktail-tikulla työntämällä pesusienestä leikatun soiron, eipä rämissy mese sen koommin ja sienen pala pysyi näkymättömissä jossain paneelisauman uumenissa.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Pitääpä kysellä kun tankinluukkua menee fiksauttamahan. Sellaanenki huomio että sisätilan lämpötila pyyntiä pitää pitää korkeammalla asteilla kun vertaa edelliseen autoon F11. Siinä oli 22 astetta aika sopiva lämpö. Tässä nykyisessä se on liika kylmä. Joutuu laittaa 24 astetta pyynnin että alkaa tuntua lämpöiseltä. Mistä lie johtuu... onko mulla säädöt jotenkin pielessä tai en osaa vaan käyttää...
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

BMW e90 kirjoitti: 30 Maalis 2018, 11:26 Pitääpä kysellä kun tankinluukkua menee fiksauttamahan. Sellaanenki huomio että sisätilan lämpötila pyyntiä pitää pitää korkeammalla asteilla kun vertaa edelliseen autoon F11. Siinä oli 22 astetta aika sopiva lämpö. Tässä nykyisessä se on liika kylmä. Joutuu laittaa 24 astetta pyynnin että alkaa tuntua lämpöiseltä. Mistä lie johtuu... onko mulla säädöt jotenkin pielessä tai en osaa vaan käyttää...
Itse pidän yleensä 19-20 asteessa ja ihan sopiva omaan makuun. Laajennettu ilmastointi omassa autossa. Myös aikaisemmissa BMW samat lukemat ollut taulussa. Penkinlämmityskin ihan riittävän nopea kun laittoi lämpiämisen täysille idrivestä. 17tkm nyt ajettu eikä mitään vikaa eikä nitise myöskään mistään.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

BMW e90 kirjoitti: 30 Maalis 2018, 11:26 Sellaanenki huomio että sisätilan lämpötila pyyntiä pitää pitää korkeammalla asteilla kun vertaa edelliseen autoon F11.
Tää nyt perustuu ihan mutu-tasoisiin muistikuviin intternetistä luetun perusteella, mutta olikos G30:ssä fiilisrulla korvattu valikon uumeniin piilotetulla valinnalla? Jos näin, niin kai se on kutakuinkin samassa asennossa kuin mitä äffäläisessä pidit?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Fiilisrullan olen aina talvisin laittanut lämpöisimpään asentoon ja niin nytkin. Kesällä taas laitan sen viileälle. Ja kyllä Gxx sen säätö on valikon uumenissa.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

BMW e90 kirjoitti: 30 Maalis 2018, 11:26 Pitääpä kysellä kun tankinluukkua menee fiksauttamahan. Sellaanenki huomio että sisätilan lämpötila pyyntiä pitää pitää korkeammalla asteilla kun vertaa edelliseen autoon F11. Siinä oli 22 astetta aika sopiva lämpö. Tässä nykyisessä se on liika kylmä. Joutuu laittaa 24 astetta pyynnin että alkaa tuntua lämpöiseltä. Mistä lie johtuu... onko mulla säädöt jotenkin pielessä tai en osaa vaan käyttää...
Ilmanvaihtoon liittyen tosi paljon softapäivityksiä tullut, aika pitkälti itkun aihe numero 1 ulkomaan foorumeilla. Kannattaa mainita huollolle.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Sellainen ominaisuus, että auto hold pysyy päällä profiiliin sidottuna ikuisesti, kunhan sen kerran laittaa päälle. En ihan varmaksi sano, mutta muistaakseni vielä luovutuksen jälkeen auto hold katosi heti kun auto sammui. No nyt ainakin pysyy päällä. Oisko sitten tullut uutena kun softat päivitettiin vai muistanko ihan väärin.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

lnaukkar kirjoitti: 17 Huhti 2018, 08:21 Sellainen ominaisuus, että auto hold pysyy päällä profiiliin sidottuna ikuisesti, kunhan sen kerran laittaa päälle. En ihan varmaksi sano, mutta muistaakseni vielä luovutuksen jälkeen auto hold katosi heti kun auto sammui. No nyt ainakin pysyy päällä. Oisko sitten tullut uutena kun softat päivitettiin vai muistanko ihan väärin.
Uudessa G01 mallisarjan X3:ssa tuo auto hold tila muistetaan samoin "käynnistysten yli" eli näyttäisi toimivan samoin kuin G30:ssa. Jos auton pysäyttää esim. liikennevaloihin ilman auto holdia, liikkeelle lähtiessä auto kuitenkin odottaa jonkin hetken (1 sek ?) kaasun painamista. Jos kaasua ei tämän ajan puitteissa paina, lähtee auto sitten tyhjäkäynnillä hiljalleen eteenpäin. Nämä ominaisuudet ovat uutta edelliseen F-sarjaan (F25:en) verrattuna.
xx520ixx
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Heinä 2015, 13:19

Olen tällä hetkellä tyytyväinen F10 (vm. 2015) omistaja ja kenties tulevaisuudessa autoksi vaihtuu G30. Yksi asia minua G30:ssä mietityttää ja se on tuo etulokasuojassa oleva ilmanvastuksen vähentämiseksi oleva aukko. Yritin etsiä ko. aukosta keskustelua täältä, mutten nopeasti katsomalla löytänyt. Eli kysyisinkin nyt G30 omistajilta, onko aukosta ollut haittaa auton puhtaana pysymisen kannalta. Tuleeko aukosta likaa/pölyä/lunta/suolaa/hiekkaa auton kylkiin.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

xx520ixx kirjoitti: 21 Elo 2018, 21:41 Olen tällä hetkellä tyytyväinen F10 (vm. 2015) omistaja ja kenties tulevaisuudessa autoksi vaihtuu G30. Yksi asia minua G30:ssä mietityttää ja se on tuo etulokasuojassa oleva ilmanvastuksen vähentämiseksi oleva aukko. Yritin etsiä ko. aukosta keskustelua täältä, mutten nopeasti katsomalla löytänyt. Eli kysyisinkin nyt G30 omistajilta, onko aukosta ollut haittaa auton puhtaana pysymisen kannalta. Tuleeko aukosta likaa/pölyä/lunta/suolaa/hiekkaa auton kylkiin.
Kyllä, kerää kuraa, soraa ja hiekoitusmurskettakin tarttuu tuonne. Tuntuu että erityisesti auton peruutus kerää tuonne tavaraa. Jos sitä ei erikseen painepesurilla auton pesun yhteydessä putsaa, niin varmaa siellä olisi sammalta pidemmän päälle. Vedellä saa helposti tuupattua roskat renkaan puolelta ulos.

En ole huomannut eritystä kulumista kyljissä siellä paikkeilla tai muuallakaan, ainakaan vielä kun mittarissa 28 tkm.

Mutta tältä se näyttää jos yhtään muuta kuin puhdasta asfalttia pitkin ajaa.

Kuva
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Miten ACC toimii käytännössä verrattuna äffäläisiin? F-malleissa acc aiheuttaa tietyissä tilanteissa tarpeetonta jarrutus/kiihdytys vuorottelua. Jos ajat toisen perässä, niin acc pitää ajallisen etäisyyden vakiona, jolloin nyit yhtä paljon kun edellä ajava. Hermostunutta ajoa ja sitä jarruttelun määrää ei halua toista kertaa kokea. Jos järjestelmä toimisi paremmin, niin se tasoittaisi edellä olevan nykimiset ja jarruttamiset suurelta osin. Lisäksi mutkatiellä edellä olevan auto saattaa pudota tutkan keilasta, jolloin nopeus kasvaa esim. 60–>80 ja mutkan oietessa tulee taas äkkijarrutus 80—>60 ja sama seuraavaan mutkaan.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Vastaa Viestiin