Moro,
Ostin noin 3kk:tta siitten BMW 320D Xdrive auton (alunperin ruotsista tuotu), jossa ei tullut mukana kesärenkaille vanteita. Tarkoitus tämmöiset hankkia, mutta tarvitsenko nuo painesensorit renkaisiin? Kyseessä siis 24.3.2014 valmistettu auto (Vin-koodin perusteella), jossa "S2VBA Tire pressure display". Itse olen ymmärtänyt, että kyseisessä autossa olisi vain pyörien pyörimisnopeuteen perustuva varoitus rengaspaineen laskusta. Kiitokset.
Yt,
Magnus Kj
Tarvitsenko renkaiden paineilmatunnistimet?
Oletan, että tarvitset. Omassani tuo rengaspaine valvonta on koodilla "2VB Tyre Pressure Indicator" ja siihen jouduin hankkimaan uudet venttiilinvarressa olevat tunnistimet uusien talvirenkaiden oston myötä.
Oli alkuperäisissä talvirenkaissa nimittäin liimattu ne tunnistimet renkaan sisäpinnalle.
Nämä tunnistimet on minullekin uusi asia, niin nyt jännittää mitä tapahtuu kesärenkaiden allelaiton jälkeen, tuleeko taas reissu rengasliikkeeseen...
Oli alkuperäisissä talvirenkaissa nimittäin liimattu ne tunnistimet renkaan sisäpinnalle.
Nämä tunnistimet on minullekin uusi asia, niin nyt jännittää mitä tapahtuu kesärenkaiden allelaiton jälkeen, tuleeko taas reissu rengasliikkeeseen...
Kannattaa tilata ebaysta nuo tunnistimet, sieltä saa uusia oem sarjoja n.100€ hintaan, tarvikeanturit rengasliikkeessä n.200€. Tai sitten jossain koodauttaa koko systeemin pois ja vierintäkehään perustuvan tunnistuksen tilalle.
Kiitokset, tuossa vielä kuva venttiilistä: https://drive.google.com/open?id=187EkB ... mCJ_geSOuJ
Itse
Itse
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Pelkän eron. Eli käytännössä, jos yhdestä nakista rupeaa ilma karkaamaan, järjestelmä hälyttää.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Mulla on molemmissa renkaissa tunnistimet. Jos tunnistin menee mykäksi ja joutuu vaihtamaan niin joutuuko uuden tunnistimen koodaamaan? Rengasliikkeessä kerrottiin että saattaa tunnistin ottaa itteensä litteiden runflättien vaihdossa ja saa varautua tunnistimien vaihtoon.
Ei joudu koodaamaan ja ei ne itseensä ota kunhan rengastöissä ei hosuta.*Ari* kirjoitti: ↑30 Maalis 2018, 11:48 Mulla on molemmissa renkaissa tunnistimet. Jos tunnistin menee mykäksi ja joutuu vaihtamaan niin joutuuko uuden tunnistimen koodaamaan? Rengasliikkeessä kerrottiin että saattaa tunnistin ottaa itteensä litteiden runflättien vaihdossa ja saa varautua tunnistimien vaihtoon.
Pyörintänopeuden perusteella tunnistava ei huomaa ollenkaan tasatahtia hiljakseen vuotavia renkaita, vaan joutuu sotkemaan kädet ja tarkistamaan paineet perinteisin menetelmin muutaman kerran kaudessa. Mielelläni vaihtaisin paineanturiversioon.
Aika kovaa tahtia tyhjenee renkaat, minulle on riittänyt tarkistus ja mahdollinen ilman lisäys pari kertaa ajokaudessa. Olipa tunnistustapa millainen tahansa, kaipa tuossa on oleellisinta että järjestelmä havaitsee yllättäen vauriosta tms. syystä vuotamaan alkaneen renkaan ja siihen tuo köyhempikin versio kykenee.
En siis mitenkään ole noita antureita vastaan, päinvastoin, mutta itse en jaksanut niitä toisiin renkaisiin ostaa ja asennuttaa.
En siis mitenkään ole noita antureita vastaan, päinvastoin, mutta itse en jaksanut niitä toisiin renkaisiin ostaa ja asennuttaa.