F07 -11 on toiminut miltei moitteettamasti, miltei siksi, että akku taitaa olla pikkuhiljaa sökö, kun pakkaskaudella ei meinannut millään jaksaa ottaa varausta niin paljon vastaan että olisi päivän selvinnyt ilman "lataa akku" varoitusta.
No torstaakina sitten tulin töistä kotipihaan ja tunnin päästä menin hakemaan työkalusalkun autosta. Auton ilmoituskello kilahti ja ilmoitti "Parking Brake Partially Engaged". En jäänyt sitä sitten ihmettelemään vaan ajattelin katsovan asian myöhemmin illalla.
No lähettiin siinä sitten parin tunnin päästä pihasta liikkeelle ja tuon varoituksen lisäksi ilamaantui "Tyre pressure monitor fault" sitten hetken päästä "Luiston esto (en muista tarkkaan mitä siinä luki)" ja lopuksi "Drivedrain fault". Ajoin pienen mutkan autolla jos vaikka akku lataantuisi sen verran kun epäilin näiden olevan sähkövikaa. Mutta viat ei poistuneet ja vaikka käynnistin auton uudelleen tienpäällä viat ilmaantui heti.
Kotipihalla kun tulin takaisin auto meni limp modeen, kierroslukumittari jähmettyi n 2500rpm kohdalle eikä tehoa ollut auton liikuttamiseen ollenkaan. Lisäksi pihaan ajaessani peruutusvaihdetta en saanut päälle ennenkuin käynnistin auton jälleen uudelleen.
Lueskelin täältä foorumilta mikä vois olla mutta jotenkin ihmetyttää, kun vika näyttää saaneensa alkunsa pihalla, parkissa..
Olisko jollain ajatuksia miten tämän vaivan sais setvittyä?
Ainiin, latasin auton akun tallissa yön yli to-pe ja kokeilin vaikutusta mutta samat viat ilmaantui heti.
F07 mielenkiintoista tarinaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Akku se on. Kelvottoman akun lataaminenkaan ei aina auta.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 35
- Liittynyt: 18 Marras 2014, 07:32
- Auto: F07 530GT xDrive 2011
- Paikkakunta: Vihti, Haimoo
No eipä ollut akku. Kaveri joka vaihtoi akun sai vikadiagnoosina vtg oil wear ja joku pyörän nopeusanturi mutta edelleen on:
Drivedrain stabilisation. Drive moderately
Drivedrain fault
Flat tyre monitor (RPA) failure
Parking brake only partially available
Ja kaikki viat tuli tostaina, käytännössä samalla hetkellä.
Drivedrain stabilisation. Drive moderately
Drivedrain fault
Flat tyre monitor (RPA) failure
Parking brake only partially available
Ja kaikki viat tuli tostaina, käytännössä samalla hetkellä.
Ainakaan ei kannata niitä asioita ruveta korjaamaan mistä vikailmoitukset kertoo. Kun niitä tuli yhtä aikaa monta, ja oireet selvästi viittaaa sähkön vähyyteen, jossain on kohta josta auto ei saa sähköä läpi. Akkukaapelivika ehkä? Jonkun tietokoneen virransyöttö/maadoitusvika?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Akun vaihdon jälkeen pitää ajaa parikyt kilsaa. Vikailmot häviää.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Tämä on kummallista miten nämä tänne ensimmäistä kertaa kirjautuvat toimivat. Kysyvät huonoilla selityksillä välitöntä ratkaisua ongelmaan ja kun ei heti selviä, niin vittuillaan. Maksaisi 150€ tunti per mies vikojen arvuuttelusta niin kuin merkkiliike tekee, niin silloin olisi varaa olla kusipää vastauksissaan. Mene marmorille selvittelemään ongelmaasi. Ja viittaan nyt tähän JaKKiin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 35
- Liittynyt: 18 Marras 2014, 07:32
- Auto: F07 530GT xDrive 2011
- Paikkakunta: Vihti, Haimoo
No kiitos salmol, olen kyllä ollut jäsenenä muutaman vuoden ja kirjoitellut joskus aikaisemminkin. Vastaukseksi aikaisempiin kyselyihin, kyllä akku koodattiin eikä viat hävinneet. Hommat on tosin kunnossa nyt, tarvittavat osat vaihdettu ja niin edespäin.
Ja pyydän mitä nöyrimmin anteeksi jos olen kommentillani jotakuta loukannut, ihmistä vaan voi joskus vituttaa ja se saattaa tulla läpi kirjoitetustakin tekstistä. Ja kun löytää kanssaihmisen, syvällä rintaäänellä ja vuosien kokemuksella antamasta neuvosta toivonkipinän joka sitten osoittautuu vääräksi niin turhautuminen on aikalailla selviö. Ainakin omalla kohdallani.
Mutta perstaskusta vaan lompakko esiin ja auki, sillähän näistä selviää. Ja ei taida jatkossa olla hyvä kyselläkään täällä mitään kun sitten tulee tällainen kaplakka.
Ja pyydän mitä nöyrimmin anteeksi jos olen kommentillani jotakuta loukannut, ihmistä vaan voi joskus vituttaa ja se saattaa tulla läpi kirjoitetustakin tekstistä. Ja kun löytää kanssaihmisen, syvällä rintaäänellä ja vuosien kokemuksella antamasta neuvosta toivonkipinän joka sitten osoittautuu vääräksi niin turhautuminen on aikalailla selviö. Ainakin omalla kohdallani.
Mutta perstaskusta vaan lompakko esiin ja auki, sillähän näistä selviää. Ja ei taida jatkossa olla hyvä kyselläkään täällä mitään kun sitten tulee tällainen kaplakka.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Mikä siellä oli vikana?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Sama jäi itselle kysymykseksi. Laittaisitko JaKKi vielä tiedoksi mitä korjaavia toimenpiteitä tehtiin niin viisaus taas lisääntyy. Tuo akkuveikkaus tai löysä akkukengän kiinnitys on se klassikko mistä kannattaa lähteä veikkaamaan silloin kun kaikki brakaa kerralla ja elektroniikka herjaa. Mutta ei se ole ainoa hajoava kohta autossa.
Oma kokemus GT:stä on ollut positiivinen mutta vähän on alkanut mietityttää kuinka kalliiksi ylläpito jatkossa tulee. Autossa meni juuri 100tkm puhki. Pientä renkkaa on ollut mutta toistaiseksi kalliimmat on onneksi menneet tehtaan avustamana. Vikalista seuraavanlainen:
- Molemmat etuoven ja toisen takaoven comfort kahvat. Diagnoosi on helppo ja lähes satavarma. Nyt kun tietää nämä on helppo vaihtaa itse, siitä on turha maksaa ja osat saa Saksasta halvelmmalla. Varmaan viimeinenkin vaihtamaton menee kohta...
- EGR-venttiili ja siihen liittyvät jäähdytin ja letkut (tehdas maksoi, olisi ollut kallis korjaus)
- toinen takajousipussi (tehdas maksoi), toista odotellessa. Näyttää olevan ihan kulutustavaraa...
Ensi viikolla mulla auto menee korjattavaksi kun takaluukku jumittuu kiinni piukkaan tai jumittuu kiinni löysälle eli heiluu sentin verran muttei aukea. Tuntuisi olevan säätöjuttu mutta ehkä se sittenkin on kiristysvaijerin venyminen tai vastaava mikä siellä aiheuttaa että ei pysy rajoissa. Lopputuloksena oma veikkaus on, että tilatieto kiristysmoottorista ja lukosta menee ristiin ja auto tulkitsee että luukku on auki (herjaa näytössä ja peruutuskamera ei toimi) mutta silti ei suostu aukeamaan. Ylisuunniteltu toteutus minun mielestä. Kun jymähtää jumiin joutuu kömpimään konttiin sisäkautta ja avaamaan vapautinvaijerista (kyllä sellainen löytyy vaikkei sitä missään olekaan käyttäjälle dokumentoitu). Lukkomekanismi moottoreineen menossa vaihtoon, pelkkä osa noin 350 euroa. Samalla korjataan käsijarru joka huutaa kuin sikaa tapettaisiin eikä aina ota siltikään kiinni vaan heittää herjan. Muutaman kerran myös jarru jumittunut kiinni ja on todella vaikea saada irtoamaan. Se mitä tutustuin aiheeseen niin vaikuttaa äkkiseltään pöljältä toteutukselta ja on melko uniikki ratkaisu F07:ssa. Diagnoosi puuttuu vielä, osia menee vaihtoon mutta hintalappua vielä jännitän.
Off topic: Yleisemmin toivosi ja olisi suotavaa että osattaisiin viestinnässä suodattaa puolin ja toisin jos joskus joltakin lipeää kun on vtus kohdillaan. Ei siihen tarvitse lähteä heittämään vastapalloa vaan lukea rivien välistä ja ymmärtää, että joskus on huonoja päiviä jolloin harkinta pettää ja suodaan se itse kullekin. Ja provosointi on ihan turhaa. Tämä on ollut yksi asiallisimmista forumeista josta saa oikeastikin apua eikä vain heittoja sinne tänne. Mutta aika äkkiä kuolee jos keskustelun taso menee puukkojen viskelyksi. Kunnioitetaan toistemme näkemyksiä ja ollaan eri mieltä rakentavasti
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Eiköhän siellä ole comfort-access -kahva ollut oikkarissa ja polttanut sulakkeensa (joka sattuu syöttämään myös DSC-yksikköä).
Edit. Taitaa olla jotain muuta ollut, sen verran tähän ca-kahvaan kuulumattomia oireita näytti olleen..
Edit. Taitaa olla jotain muuta ollut, sen verran tähän ca-kahvaan kuulumattomia oireita näytti olleen..
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Jos ei ne kauheita maksa, niin etukäteen vaihtamalla saisi varmaan mielenrauhaa vuosiksi. Tosin sulla taisi olla jo jotain vaihtohaaveita koko autolle, silloin ei välttämäti kannata talous/mielenrauha -suhteen osalta.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Siinähän tuo vähän onkin että varaosat on hinnoiteltu tömäkästi. Kahva, jossa toki myös ledivalo, maksaa 330 euroa kappale. Aika monet osat saa Saksasta halvemmalla (esim. parkkiavustimen ultraäänianturi 150 euroa vs suomessa 350 euroa) mutta kahvoissa ei isoa säästöä olisi juurikaan tullut kun päälle lisää rahdin. On nimittäin kilohintaa osalla. Enkä keksinyt miten ne saisi avattua että voisi itse koittaa korjata. Tosin sisällä lienee printattua elektroniikkaa niin voi olla että jää vähiin se mitä pystyy tekemään.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Mullakin on 5GT:ssä ensimmäistä kertaa nuo comfort access kahvat led-valoilla, soft close ovet ja jalalla avautuva peräkontti. Vikoja noissa ei ole vielä ollut korjaushistorian mukaan. Ilmapusseista toinen on juuri vaihdettu, autossa on adaptiivinen alusta. Koputanpa puuta.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Toinenkin ilmapussi alkoi vuotaa ja vaihdettiin takuuseen. Samalla vaihdettiin molempiin takaiskareihin suojakumit rikkinäisten tilalle. Lisäksi vaihdoin vielä 18" vanteet alkuperäisiin 19 tuumaisiin ja peräkontin kulunut avausnappi vaihtui uuteen.
Itellä f07 gt 530D
Alkoi ensimmäisillä kylmillä auton hankittuani herjaamaan jos jonkinmoista vikakoodia. Taisi parhaillaan ilmoittaa jopa n. 70 eri vikakoodia.
Akun syyksi ensin myös epäiltiin mutta turhaan meni vaihtoon.
Vika löytyi moottorinohjain yksiköstä jossa jokin komponentti alkoi oikkuilemaan kylmässä. Sen vaihdatettuani pelittänyt moitteettomasti.
Alkoi ensimmäisillä kylmillä auton hankittuani herjaamaan jos jonkinmoista vikakoodia. Taisi parhaillaan ilmoittaa jopa n. 70 eri vikakoodia.
Akun syyksi ensin myös epäiltiin mutta turhaan meni vaihtoon.
Vika löytyi moottorinohjain yksiköstä jossa jokin komponentti alkoi oikkuilemaan kylmässä. Sen vaihdatettuani pelittänyt moitteettomasti.