Eikös tuohon tankin avauspainikkeen takana ole liitetty jokin tankin/akkutilan tuuletus, toki kyllähän sekin voisi hyvin napilla hoitaa...melperri kirjoitti: ↑15 Touko 2018, 16:44 Sain auton eilen. Heti ensimmäiseksi meinasi kärry jäädä pihaan , kun en saanut latausjohtoa irti. Tovin sai pähkäillä ja rynkyttää kahvaa , ennen kuin tajusi , että ovi pitää avata avaimella ja samalla aukeaa latauspistokkeen salpa. Seuraavaksi meinasi jäädä tankaamatta , kun bensatankin läppä ei auennut. Ihme systeemi tuo kabiinin avauspainike. Miksei voi toimia avaimesta , kuten aina tähän asti muissakin malleissa ?
Yön yli oli latautumassa , aamulla ecopro päälle ja 25km työmatka mentiin käytännössä pelkällä sähköllä , jota riitti takaisin matkallakin vielä 5km , ennenkuin moottori kläynnistyi. 20 tuuman RF kuuluu ajossa , mutta ei läheskään samaan malliin , kuin aikanaan 18 RF E70:ssä. Hyvillä 18 eiRF kumeilla tästä voi saada ääni maailmaltaan ihan herraskaisen pelin.
Ohjaus on miellyttävän kevyt ja tunto mukavan etäinen. Ecoprossa heittää rullaukselle tosi hanakasti , eikä kumma kyllä ota jarrutusenergiaa talteen , ettei kevyesti paina jarrupoljinta koko ajan. Edeltävässä F 20 rullaus loppui , jos koski kerran jarrupolkimeen.
Autossa on näköjään joku kännykästä riippumaton nettiyhteys , kun antaa säätiedot , uutiset ym itsekseen. Mikäköhän juttu tämä on ?
BO soi hieman paremmin kuin HK edellisessä kiesissä.
Ensivaikutelma autosta täyttää odotukset. Hybridiajo ja kulutuksella kilvoittelu on koukuttavaa. Minusta tuli laakista sekakäyttäjä ilman pienintäkään motivaatiota irti pääsemiseen ( bensa ja sähkö)
Samansuuntaiset havainnot RFT:stä F15:ssa, jousitettu massa varmaan hieman tasoittaa niiden kovuutta vaikka sitä ne on vieläkin, F15 on aika hyvin äänieristetty auto ettei rengas jurinat pahasti tule ainakaan uudehkoilla rft-renkailla läpi. Itsellä tosin tässä "vain" 19":set.
Tuo säätieto taitaa kuulua ihan normi connecteddrive remoteservice palveluun, saa sitten esim lämppärin päälle, ovet lukkoon/auki ja lähettää kohteet kännyllä autoon. Kello&Säätieto ruutua kummempaa hyötyä en ole tuosta navin pään toiminallisuudesta en ole itse ainakaan löytänyt. Connecteddrive palvelusta voi sitten tilata&ladata karttojen päivitykset yms
Itsellä vaihtui E70:n High-end individualeista F15:n H/K:hon ja ero oli noissa jo ihan selkee, ei H/K:kaan huonot ole, mutta High-endit oli vain yksinkertaisesti selkeesti paremmat. Varmasti vähintään saman eron olevan F15:n edelleen BO vs H/K välillä