BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Käyttäjät esittelevät autojaan
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

Ei lähtenyt sormenjäljet savella, himmenivät kyllä hieman. Tiivistenatinatkin tuli takaisin eikä kuminpuhdistusaineella peseminenkään auttanut. :(
jannes
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 77
Liittynyt: 22 Touko 2016, 22:25

Varmaan IPA jo testattu?
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Jos et hieronu tarpeeks tai liian pehmee savi..?

(Itse savestelin spraymaalit pois omasta F20 just pari viikkoo sit laseista, peileistä, mustista listoista ja peltipinnoilta eli koko auto paitsi perä ja vasemman puolen kylki... Itse maalasin vahingossa, kyllä ketutti kun auto oli täynnä pientä pilkkua ja pinnat niin karheet ettei esim jaksanu pyyhkimet pyyhkiä lasilla kun kitkaa liikaa... noh tulipahan motivaatiota syväpuhdistukselle taas. Operaatioon riitti 1/8 Zainon Clay Bar.)

Asetonia sit eli vaiks ostat pullon Pirkka kynsilakanpoistoainetta. Mut älä sohi kumiosiin tai ovenkarmilistoihin hirveesti (ei se 2k-lakalle maaliin mitään tee, mut noi kiiltomustat ovilistat on niin paskoja ja pehmee pinta, että voipi tehdä hallaa...kun naarmuuntuu suunnilleen ajatuksesta).
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

masaf1 kirjoitti:Asetonia sit eli vaiks ostat pullon Pirkka kynsilakanpoistoainetta. Mut älä sohi kumiosiin tai ovenkarmilistoihin hirveesti (ei se 2k-lakalle maaliin mitään tee, mut noi kiiltomustat ovilistat on niin paskoja ja pehmee pinta, että voipi tehdä hallaa...kun naarmuuntuu suunnilleen ajatuksesta).
Tähän velä lisäoppia naisilta, asetonin/kynsilakanpoistoaineen kaveriksi vanulappuja. Ei mielellään niitä halvimpia, hieman etsimällä löytynee puuvillaisia, nukkaamattomia versioita jotka ovat pirusti parempia. On helppo täsmälaappia suht pieniäkin alueita rähläämättä asetonia ympäri maita ja mantuja.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

Noista bemareiden tiivisteiden nitinöistä on keskusteltu tällä ja btcf:llä muillakin foorumeilla aika paljon.
Tuossa mm. yksi ketju aiheesta.
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=9296#p82841

Monilla tuntuu auttaneen BMW:n oma gummipflege noihin nitinöihin. Itsekin ostin (vaikka mulla ei nitisekään) tuota heräteostoksena Scmiedmannilta joku aika sitten kun sattui siinä hyllyssä olemaan. Semmoista geelimäistä ainetta. Tais olla joku 8eur.

https://www.amazon.co.uk/d/Automotive/B ... B00RT5WHUA
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^Laakkosella sanoi kaksikin huoltoneuvojaa, että tota ei pistetä usiin tiivisteisiin kun kysyin siellä muilla asioilla käydessäni. Käski putsata tiivisteiden alta jne. ja auttoihan se, kato toi Autotallin toinen topikki 118iA viewtopic.php?f=32&t=9244&p=100391#p100232

Ikkuna- ja ovitiivisteet alkaa helposti hiertään pesuainejämiin/likaan, paskasti suunniteltu tai huono materiaali.
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

Käytin tänään kolme tuntia aikaa ja putsasin vielä kerran kaikki tiivisteet kaikilta pinnoilta mihin pääsin. Mitään silmin nähtävää likaa ei ollut mutta rätteihin irtosi jonkun verran mustaa. Ei auttanut. Nitinä on ja pysyy. Ainoa mikä tulee enää mieleen on poistaa vaha maalipinnoilta ovien väleistä. Tai sitten pitää repiä tiivisteet irti putsausta varten.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Olen kyllä tyytyväinen että olen puolikuuro. Ei natinat haittaa vaikka tikka nakuttaisi ovenpieltä. Mutta renkaiden humina on hallaa puolikuurollekin. Onneksi nelonen tuntuu kolmosta hiljaisemmalta. Johtunee renkaista
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Mikkoro putsasitko myös oven yläkarmissa olevan ovessa kiinni olevan tiivisteen takaa/alta ja laskit lasit alas ja putsasit niiden urat? Etuovista lasin pystyurasta lähtu suht paljo paskaa vuoden / 11 tkm ajoilla olevasta autosta.

Nyt kun asiaa olen tutkinut, niin mun mielestä se on oven yläkarmin takapää tai ikkuna (tai molemmath. Itsellä vaan kuskin ovessa, miksi? Suolapaskaa tahmeesti kuitenkin jossain oli ja vaati kunnon putsia? Hiljaista taas pidellyt nimittäin. Yhden BH AF pesun jälkeen natisi mutta laskin ikkunan alas ja nostin ylös niin hiljeni eikö oo palannut. Luultavasti pesuaine valuu lasia pitkin tiivisteen väliin ja taitaa olla tää F20 vähän yliherkkä noille.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Suolapaska syynä tuskin on, kun ongelma ei esiinny laiskan pesijän autossa.
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

Nitinät hävisi sitten kuitenkin sen puhdistuksen myötä. Ehkä oli vielä kosteutta tiivisteissä kun tein koeajon. Eli varmaankin jotain oli tarttunut mukaan metsästä mökkiparkista, joka vaati täydellisen tiivisteiden puhdistuksen.

Nyt kesälomalla on tullu mittariin lähes kolmannes tähän asti ajetuista kilometreistä eli aavistuksen vajaa 4000 km. Ilo on ollut ajellessa, kun on pysytellyt pois ruuhkaisilta valtateiltä ja "körötellyt" mutkapätkiä pitkin.

Nyt kun on enemmän tullut kilometrejä alle uskaltaa tehoreservejä vähän käyttääkkin ja olen yhä enemmän sitä mieltä, että alustalle pitäisi tehdä jotain. Jopa Sciroccolla uskalsi 60-80 km/h syherötiellä painaa mutkiin suurinta sallittua, mutta huomaan tämän auton kohdalla nostavani aina jalan kaasulta. Vaikka mitään katastrofaalista niiausta ei tapahdukaan niin jopa sport-asetuksella alusta on turhan pehmeä kaarteissa. Tavallaan hieman ristiriitaista, kun periaatteessa alusta toimii hienosti, mutta ei siltikään. Onko sitten korkeampi massakeskipiste syynä vai mikä. Pieni juttu kyseessä ja ajamisen iloa riittää tuosta huolimatta, mutta silti tekisi mieli tehdä asialle jotain.

Kuva

Kuva
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Hieno laite, mutkateillä nämä M-litet on mukavuusalueella, varsinkin kun on tyhjää suoraa välillä edessä.. :thuup:
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Ajatko yleensä aina sport asetuksella, vai onko muille (comfort?) asetuksille oikein edes kunnon tarvetta, paitsi nyt jossain tietyömaiden/rupukivikujien kohdalla?
Kyllä tuollainen ajopeli tarvii kunnon alustan johon omistaja on tyytyväinen, ei muuta kuin etsimään jämympiä alustapalikoita :rolle:
Takavetoisissa suurin ongelma on runsaudenpula, mutta eikös x-Drive malleihinkin jo luulisi jotain palikkaa löytyvän, sen verran niitäkin myyty?
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Mikkoro, sä et vielä osaa ajaa sitä, mutkissa pitää painaa kaasua eikä päästää sitä pois (varsinkaan talvella jos leikit jossain rampissa, niin ihan viimenen temppu päästää kaasu pois kesken jyrkän mutkan -> saattaa päästä metsähallituksen puolelle). Ihan sama minkä mutkan ajat, mutta älä vaan päästä xDrivella kaasua pois. Itellä ainakin 120xDa herää alusta vasta henkiin kun sitä käskyttää, muuten hissun kissun ajellessa hyvin perusmukava. Kokeilepa vetästä joku pikku liikenneympyrä 50-60 km/h läpi, niin hiffaat kun puolivälissä ympyrää käännät ratin toiseen suuntaan ns. tiukka oikee + tiukka vasen. Ohjautuu ihan pirun hyvin ja tarkasti ja pyytää oikein lisää. Matalallahan näissä on painopiste ja ideaalinen painojakauma, joten kyllä pitäis päästä.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Mikkoro kirjoitti:Nyt kun on enemmän tullut kilometrejä alle uskaltaa tehoreservejä vähän käyttääkkin ja olen yhä enemmän sitä mieltä, että alustalle pitäisi tehdä jotain. Jopa Sciroccolla uskalsi 60-80 km/h syherötiellä painaa mutkiin suurinta sallittua, mutta huomaan tämän auton kohdalla nostavani aina jalan kaasulta.
Tosi erikoista jos M-sport alustaan ei voi luottaa. Onko paineet renkaissa kohdillaan?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

Ajan varmaan comfortilla enemmän kuin sportilla, comfort on ihan paikallaan nurkkapyörityksessä ja puuduttavilla moottoritiesiirtymillä. Ohjauksen voisin kyllä parkkipaikkaa lukuunottamatta pitää sportilla, mutta valitettavasti näitä ei säädetä erikseen.

Osittain on varmasti totuttelua erilaiseen autoon, jossa on painoa, tehoa, korkeutta ja vetäviä pyöriä enemmän kuin aikaisemmassa kulkupelissä. Sen kyllä allekirjoitan, että kovemmissa nopeuksissa tuntuu alusta toimivan paremmin. "Ongelmia" on enemmänkin 60 km/h rajoituksella olevilla syheröillä, 80 km/h mutkapätkät menee paljon nautinnollisemmin. Paineet on kunnossa, 2,9 bar joka kulmassa, tarkistin juuri alkuviikosta. Ehkä pitäisi vaan uskaltaa, mutta aika kaukana ollaan esim. M3:n ja M2:n alustoista.

Ja tarkennetaan nyt vielä, että kaasua en kokonaan nosta vaan ajan mutkat kevyemmällä kaasulla eli nopeus pois jo ennen mutkaa. Eikä tässä nyt mistään totaalisesta luotonpuutteesta ole kysymys, alusta vaan voisi olla parempikin. :)

No näin mennään joka tapauksessa takuuajan loppuun ja ekan huollon yli. M performance takapönttöjä olen huomannut jonkin verran googleilevani, joten seuraavaksi tarjous marmorilta ja sitten katsotaan meneekö nettitilaukseksi ja jonkun pajan asennettavaksi.
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

Kesä tulee ja sitä kautta pääsee taas autontuunaus-kärpänen puraisemaan. M performance takapönttö tilattu, kromatuilla putkenpäillä. Pakoputket kun on se ainoa paikka missä autossani saa ja pitääkin olla kromia. :tong:

Asennus menee heinäkuulle, samalla auto pääsee huoltoon ja saa uuden tuulilasin. Kilometrejä on tullut parissa vuodessa vähän reilu 20 tkm. Mitään ihmeitähän ei tämän auton kanssa ole ollut, ei mitään ongelmia, on vaan saanut nauttia ajamisesta. Ainoa miinus maalipinnan kestävyydestä. Tuntuu pienikin kivi tekevän kunnon kraaterin maalipintaan, joten pientä paikkamaalausta on saanut harrastaa. Helmat alkaa (jo näilläkin kilometreillä) olla hyvin mattapintaiset, joten jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt teippauttaa ne. Nyt on vaan ajan kysymys ennen kuin nuo joutuu maalauttamaan.

Loppukesälle oli takapöntön lisäksi suunnitelmissa tehdä vähän muitakin hillittyjä muutoksia, mutta ne saavat nyt odottaa. Löysin hetkellisesti autoa paremman sijoituskohteen rahoilleni, mutta tämä auto kun on tarkoitus pitää vielä vuosia, niin ehtiihän sitä. :)
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Mikkoro kirjoitti: 27 Touko 2018, 10:35 Helmat alkaa (jo näilläkin kilometreillä) olla hyvin mattapintaiset, joten jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt teippauttaa ne. Nyt on vaan ajan kysymys ennen kuin nuo joutuu maalauttamaan.
Jos ne nyt kiillottaisi ja teippaisi, niin menisikö ihan sillä? Vai joko maali on liiaksi puhki asti? Voisi olla edukkaampi kuin maalaus ja paremmasta näöstä pääsisi nauttimaan heti.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

Aero kirjoitti: 27 Touko 2018, 15:18 Jos ne nyt kiillottaisi ja teippaisi, niin menisikö ihan sillä? Vai joko maali on liiaksi puhki asti? Voisi olla edukkaampi kuin maalaus ja paremmasta näöstä pääsisi nauttimaan heti.
Kiillotusta ajattelin yrittää kesälomalla. Aika paljon on kyllä ihan puhki asti olevaa kiveniskemää, mutta ne voisi paikkamaalata. Yksi vaihtoehto olisi laittaa M performance teipit, tai oikeastaan vastaavat kiiltävän mustina, mutta en ole ihan varma tykkäänkö.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Olipas kunnia nähdä tämä yksilö läheltä ja vaihdella sanoja kuskin kanssa. Erittäin hyvällä maulla tämä paketti ja kuskikin oli mainiota seurataa :thup:

Vanteet sopii autoon loistavasti, livenä vielä paljon paremmin kuin täällä kuvissa.
Vastaa Viestiin