F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
- Auto: F11 535dA xDrive
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Se oli hauska kun pari vuotta sitten ostaessani F10 520d:tä sekä Laakkonen että Autokeskus vakuuttelivat, että ei ole mitään ongelmaa 20d/25d -koneissa jakoketjun suhteen. E60-malleissa oli, mutta näissä F-sarjalaisissa ei ole ollut mitään. Taisipa jopa Autokeskuksen myyjä sanoa, että heille ei ole tullut yhtään tapausta. Jepjep.
No, nyt sitten kun myin auton talvella (liikkeeseen), niin kovasti ostaja kyseli nimenomaan jakoketjun kunnosta, onko vaihdettu, jne.
Taitaa olla vähän sama juttu kuin VAG:n DSG-laatikoissa: ostaessa ei koskaan mitään vikoja ja myydessä kukaan ei suostu ottamaan vastaan kun niissä on niin paljon vikoja
Pitää itsekkin osallistua tähän, 2012/09 520d ajettu 158tkm kaikki huollot ajallaan ja ennenkin.. ostin pari vuotta vanhana 50tkm ajettuna. Tehtaan vastaantulo 0 ja maahantuojan vastaantulo 0. Oletin että näin yleisessä ongelmassa vastaantuloa olisi ollut vaikkei oltu ensimmäinen omistaja. Mutta nyt tuli erittäin selväksi että maahantuontiahan ei vastaa ollenkaan jos et ole ensimmäinen omistaja.
Ja tätä autoa ostaessa 4 vuotta sitten oli samat vakuuttelut, eli ei olisi enää ongelmaa ketjun kanssa (vanha oli 2009 320da, jossa ketju ei ääntänyt 140tkm kohdalla). Autolla ei olisi saanut ajaa ja kun työmatkaa on 200km päivässä niin auto meni vaihtoon. Toinen liike hoiti tämän auton ketjun vaihdon, ja itse kävin maksamassa laskun. Oma neuvo on että kiertäkää kaukaa nämä koneet jos vaan mahdollista, tai sitten varautukaan 2500e remppaan. Hyvä auto ajaa mutta erittäin kallis pitää, ensimmäiset 130tkm meni suht ongelmitta.
Ja tätä autoa ostaessa 4 vuotta sitten oli samat vakuuttelut, eli ei olisi enää ongelmaa ketjun kanssa (vanha oli 2009 320da, jossa ketju ei ääntänyt 140tkm kohdalla). Autolla ei olisi saanut ajaa ja kun työmatkaa on 200km päivässä niin auto meni vaihtoon. Toinen liike hoiti tämän auton ketjun vaihdon, ja itse kävin maksamassa laskun. Oma neuvo on että kiertäkää kaukaa nämä koneet jos vaan mahdollista, tai sitten varautukaan 2500e remppaan. Hyvä auto ajaa mutta erittäin kallis pitää, ensimmäiset 130tkm meni suht ongelmitta.
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Oliko kaikki huollot tehty BMW:n virallisessa huoltoliikkeessä? Jos on, niin tuntuu jotenkin ihmeelliseltä ettei tullut vastaan. Itsellä on Saksasta tuotu bemmi, josta meni toinen takailmapussi ja sain molemmat pussit vaihdatettua BMW:n piikkiin. Annettiin ymmärtää, että on kolmen ensinmäisen saksan vuoden aikana huollettu bemarilla saksassa ja suomen tuonnin jälkeen olen huollattanut Laakkosella ja kaikki huollot tehty ajallaan, niin GW toimii..ahautanen kirjoitti: ↑08 Kesä 2018, 23:54 Pitää itsekkin osallistua tähän, 2012/09 520d ajettu 158tkm kaikki huollot ajallaan ja ennenkin.. ostin pari vuotta vanhana 50tkm ajettuna. Tehtaan vastaantulo 0 ja maahantuojan vastaantulo 0. Oletin että näin yleisessä ongelmassa vastaantuloa olisi ollut vaikkei oltu ensimmäinen omistaja. Mutta nyt tuli erittäin selväksi että maahantuontiahan ei vastaa ollenkaan jos et ole ensimmäinen omistaja.
Moro,
no tämä ei ole vastaus edelliseen. Olen uusi foorumilainen. Mielessä pyöriskellyt ostaa 3...4 vuotta käytetty 520d tai 530 d bemari alle 150 t ajettu. Lueskelin vähän näitä juttuja po. autosta. Täytyy sanoa, että pienoinen kuumeen poikanen laski pakkasen puolelle ja reippaasti. Onkohan näitä vikoja nyt liioiteltu, kuten tapana monesti on?
Tällä hetkellä käytössä 520 D e39 (02) uudesta asti. Mittarissa reilu 460000 kilsaa. Käynti eiku paranee jos mahdollista, eikä tietoakaan mistään jakopää ongelmista. Voihan jakopää tietysti mennä nopeastikin mutta mitään siihen viittaavaa en ole havainnut. Ei ole aikomustakaan luopua tästä autosta, jättäisin vara-autoksi. Taitaisi kuitenkin käydä päin vastoin F10 / F11 tulisi oikeasti vara-auto.
Onko jollain tieto uusimmista 2015 / 2016 dieseli bemareista (tyypimerkintää en muista). Tiedosta kiitollinen....
no tämä ei ole vastaus edelliseen. Olen uusi foorumilainen. Mielessä pyöriskellyt ostaa 3...4 vuotta käytetty 520d tai 530 d bemari alle 150 t ajettu. Lueskelin vähän näitä juttuja po. autosta. Täytyy sanoa, että pienoinen kuumeen poikanen laski pakkasen puolelle ja reippaasti. Onkohan näitä vikoja nyt liioiteltu, kuten tapana monesti on?
Tällä hetkellä käytössä 520 D e39 (02) uudesta asti. Mittarissa reilu 460000 kilsaa. Käynti eiku paranee jos mahdollista, eikä tietoakaan mistään jakopää ongelmista. Voihan jakopää tietysti mennä nopeastikin mutta mitään siihen viittaavaa en ole havainnut. Ei ole aikomustakaan luopua tästä autosta, jättäisin vara-autoksi. Taitaisi kuitenkin käydä päin vastoin F10 / F11 tulisi oikeasti vara-auto.
Onko jollain tieto uusimmista 2015 / 2016 dieseli bemareista (tyypimerkintää en muista). Tiedosta kiitollinen....
Ahaa,
tyyppi on siis B47, kiitos tiedosa. 3 litrainen on sitten kaiketi B57. Onhan noilla jotku varmaan ajaneet kenties yli 300 tkm. Luulis bemarin lopultakin saaneen jakopää ongelman hallintaan myös 2,0 d:ssä. Ihmettelen ellei näin olisi lopultakin tapahtunut. No ehkä on vielä syytä odotella jonkin aikaa. Ei hirveästi kiinnosta laitaa autoon 30 tonttua ja alkaa sitä korjautella tuhansilla muutaman kuukauden kuluttua. Tällainen uhkakuva nousi väistämättä mieleen lukiessani F sarjan 2.0 D juttuja. Saattaa tietysti joukossa olla ylireagointiakin...
Eipä taida olla tällä sivustolla enään mielenkiintoa tuohon minun antiikkiseen E 39:ään. Niin en ole myymässä autoani (auto on menettänyt täysin arvonsa) mutta jos jotain kiinnostaa mitä korjausia on tehty, voin antaa raportin korjauksista. En nyt ihan mutterin tarkuudella mutta melkein. On selvää, että jos olisin ajellut vaikka Toyotalla pajalla käyntejä olisi tn. ollut vähemmän. Mutta mikä olsi melkein 0.5 milj. km ajetun Toyotan kunto nyt? Hmmm....voi vain arvailla....
t. ei mikään bemari fani
tyyppi on siis B47, kiitos tiedosa. 3 litrainen on sitten kaiketi B57. Onhan noilla jotku varmaan ajaneet kenties yli 300 tkm. Luulis bemarin lopultakin saaneen jakopää ongelman hallintaan myös 2,0 d:ssä. Ihmettelen ellei näin olisi lopultakin tapahtunut. No ehkä on vielä syytä odotella jonkin aikaa. Ei hirveästi kiinnosta laitaa autoon 30 tonttua ja alkaa sitä korjautella tuhansilla muutaman kuukauden kuluttua. Tällainen uhkakuva nousi väistämättä mieleen lukiessani F sarjan 2.0 D juttuja. Saattaa tietysti joukossa olla ylireagointiakin...
Eipä taida olla tällä sivustolla enään mielenkiintoa tuohon minun antiikkiseen E 39:ään. Niin en ole myymässä autoani (auto on menettänyt täysin arvonsa) mutta jos jotain kiinnostaa mitä korjausia on tehty, voin antaa raportin korjauksista. En nyt ihan mutterin tarkuudella mutta melkein. On selvää, että jos olisin ajellut vaikka Toyotalla pajalla käyntejä olisi tn. ollut vähemmän. Mutta mikä olsi melkein 0.5 milj. km ajetun Toyotan kunto nyt? Hmmm....voi vain arvailla....
t. ei mikään bemari fani
Tokko tuo riski kovinkaan suuri on. Netti on tänä päivänä siitä merkillinen paikka, että "jokainen", jonka kohdalle tuo vika on osunut, hakeutuu nettiin hakemaan vertaistukea ja kertoo oman kokemuksensa. Jos miettii kuinka moni on kertonut tuosta ongelmasta vs. se määrä mikä x20D autoja tien päällä liikkuu niin väittäisin, että todennäköisyys, että hajoaa, on pieni. Kuinka pieni - ei aavistustakaan kun BMW ei niitä tilastoja taatusti kerro.
Ok, kiitos wsaarja varsin analyyttisestä vastauksesta. Vähän samoilla linjoilla liikun itsekkin, mutta...
Aikoinaan katselin tuon nykyisen auton kohdalla (olikohan ajettu joku 200 tkm), että miten ihmeessä voin vielä ajaaa tällaisella autolla, jossa olisi pitännyt olla vaikka mitä vikoja. Jos en ihan väärin muista autossani ei ollut vielä ainuttakaan vikaa, jaa oli sentään konepelti ei auennut -----> vaijeri oli luistannut.
Vielä palaan auton arvon täydelliseen menettämiseen. Tein kokeita asian tiimoilta. Tarjosin antiikki autoani vaihdossa 3 kertaa 22500...32500 euron hintaisiin bemareihin. Sitten kaverini avustuksella suoraa tingittyä ostoa em. bemareihin. Bemarini arvo oli - 650 euroa, siis reippaasti negatiivinen. Nolla tuloksenkin neuvottelu olisi saattanut osoittautua haastelliseksi. No joo otos oli kovin pieni ja näin ollen ei tilastllisesti merkittävä mutta kuitenkin suuntaa antava.
Ajan piruuttani vielä ainakin 200 tkm täysin arvottomalla autollani. Jos en itse ehdi palkkaan jonkun ajamaan
Aikoinaan katselin tuon nykyisen auton kohdalla (olikohan ajettu joku 200 tkm), että miten ihmeessä voin vielä ajaaa tällaisella autolla, jossa olisi pitännyt olla vaikka mitä vikoja. Jos en ihan väärin muista autossani ei ollut vielä ainuttakaan vikaa, jaa oli sentään konepelti ei auennut -----> vaijeri oli luistannut.
Vielä palaan auton arvon täydelliseen menettämiseen. Tein kokeita asian tiimoilta. Tarjosin antiikki autoani vaihdossa 3 kertaa 22500...32500 euron hintaisiin bemareihin. Sitten kaverini avustuksella suoraa tingittyä ostoa em. bemareihin. Bemarini arvo oli - 650 euroa, siis reippaasti negatiivinen. Nolla tuloksenkin neuvottelu olisi saattanut osoittautua haastelliseksi. No joo otos oli kovin pieni ja näin ollen ei tilastllisesti merkittävä mutta kuitenkin suuntaa antava.
Ajan piruuttani vielä ainakin 200 tkm täysin arvottomalla autollani. Jos en itse ehdi palkkaan jonkun ajamaan
Ihan mielenkiinnosta: kuinka paljon vaihtoarvoksi nykyiselle autollesi määritettiin? Eli mihin tuota 650 euroa verrataan?BZO-500 kirjoitti: ↑06 Heinä 2018, 20:27Vielä palaan auton arvon täydelliseen menettämiseen. Tein kokeita asian tiimoilta. Tarjosin antiikki autoani vaihdossa 3 kertaa 22500...32500 euron hintaisiin bemareihin. Sitten kaverini avustuksella suoraa tingittyä ostoa em. bemareihin. Bemarini arvo oli - 650 euroa, siis reippaasti negatiivinen. Nolla tuloksenkin neuvottelu olisi saattanut osoittautua haastelliseksi. No joo otos oli kovin pieni ja näin ollen ei tilastllisesti merkittävä mutta kuitenkin suuntaa antava.