Käytiin frendin kanssa koeajamassa 540ix M-sport ja nyt sitten käänteiden jälkeen, viikkoa myöhemmin, hänellä on 530e M-sport tilauksessa. Auto tulee aikalailla kaikilla herkuilla ja ajoavustimilla, mukaan lukien eksoottisempia m-turvavyöt ja individual "champagne quartz metallic" väri.
Hyvin se myy!
Tosiaan päästöjen nousu 2019 mallivuodelle on WLTP-standardin ansiota.
530e kokemuksia ja keskustelua
Kaveri oli tilannut 16A(3x16a) latauspisteen Saksasta, ja huomasi sen ainoaksi lataustehoksi n.11kwh.
Elikkäs ainut teho tuo mitä se työntää.
Varmistetaan vielä täältä asiantuntijoilta, että eikös auto itse rajaa turvallisesti tuo latauksen max n.3,7kw ja lataus on turvallista tuolla tehokkaammallakin laturilla?
Muuten, tuon latauspisteen hinta postikuluineen n.400€ ja kytkentä suoraan ns.16A työmaapistokkeeseen, kätevän näköinen laite.
Elikkäs ainut teho tuo mitä se työntää.
Varmistetaan vielä täältä asiantuntijoilta, että eikös auto itse rajaa turvallisesti tuo latauksen max n.3,7kw ja lataus on turvallista tuolla tehokkaammallakin laturilla?
Muuten, tuon latauspisteen hinta postikuluineen n.400€ ja kytkentä suoraan ns.16A työmaapistokkeeseen, kätevän näköinen laite.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Kiitos!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Eikös WLTP mittaus konvertoida kaavalla vanhan mittauksen mukaiseksi? Verotukseen ei pitänyt olla vaikutusta..lnaukkar kirjoitti: ↑31 Touko 2018, 08:23 Käytiin frendin kanssa koeajamassa 540ix M-sport ja nyt sitten käänteiden jälkeen, viikkoa myöhemmin, hänellä on 530e M-sport tilauksessa. Auto tulee aikalailla kaikilla herkuilla ja ajoavustimilla, mukaan lukien eksoottisempia m-turvavyöt ja individual "champagne quartz metallic" väri.
Hyvin se myy!
Tosiaan päästöjen nousu 2019 mallivuodelle on WLTP-standardin ansiota.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Konvertoidaan, mutta vain "keskimäärin ei ole vaikutusta" -- toiset nousee ja toiset laskee. Tai näin ainakin verottajan mielestä, itse en ole vielä yhtään automallia nähnyt, jonka päästöt eivät nouse WLTP -> NEDC takaisinlaskennan ansiosta. Tähän on muutamiakin syitä, mm. se että nyt autot ajaa testistä läpi painavat lisävarusteet asennettuna.Kuudensuora kirjoitti: ↑31 Touko 2018, 21:21
Eikös WLTP mittaus konvertoida kaavalla vanhan mittauksen mukaiseksi? Verotukseen ei pitänyt olla vaikutusta..
Ei kai tuossa pala 530e?
latausluukulta näyttää lokasuojan kohdalta vai pitäiskö tuo luukku olla hieman alempana?
ja munuaiset kanssa näyttäis nykymallilta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005702378.html
latausluukulta näyttää lokasuojan kohdalta vai pitäiskö tuo luukku olla hieman alempana?
ja munuaiset kanssa näyttäis nykymallilta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005702378.html
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Vanteet näyttäis kovasti edellisen korimallin style 236, oisko kuitenkin F10 autogestapo kirjoitti: ↑01 Kesä 2018, 06:40 Ei kai tuossa pala 530e?
latausluukulta näyttää lokasuojan kohdalta vai pitäiskö tuo luukku olla hieman alempana?
ja munuaiset kanssa näyttäis nykymallilta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005702378.html
Niin taitaa olla. Puuttuu tuo sivulinjan toinen pokkaus, kun tarkkaan katsoo.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Eikö täs oo ollenkaan hetkellistä kulutus mittaria? Muuta ku se palakki mihinä menöö se "viisari" erestakaasin. Siitä ny ei vaan näe niin tarkasti mikä on sen hetken lukema. Äffälääsis ku oli hetkellinen kulutus.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
- Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)
Eipä taida muuta olla kuin se tolppa keskikulutuksen takana... itsekin sitä välillä yrittää tihrustaa, kun kiinnostaa hetkellinen kulutus.
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
edellinen F10 520d Business
Taitaa riippua siitä, mitä iDrive-valikosta on valinnut info-näyttöön aktiiviseksi. Ainakin 330e:ssä saa info-näyttöön hetkellisen kulutuksen sekä bensalla että sähköllä, samoin keskikulutukset, kuten myös esim. kokonaistoimintasäteen, sähköajon toimintasäteen, ajoakun varaustilan, nopeusrajoituksen ym.
Ensimmäiset 500km takana 530e:llä ja pakko sanoa että hymyilyttää. Voimalinja on todella hienosti rakennettu ja vielä kun saa lämmitystolpan vaihdettua ns. aina lataavaksi niin alkaa kulutuskin olla mallillaan. Edelliseen F10 535D X-Driveen verrattuna vielä astetta enemmän luksusta.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Mulla on nyt 1000km takana josta yksi pitempi mökkireissu noin 600km ja kulutus on 3,8l/100km. Täytyy sanoa että mukavuus edelliseen kolmosen geeteehen nousi kyllä ihan eri tasolle.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
- Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)
Tänään tuli vihdoin kiillotettua latausluukun kansi, joka oli pahasti kärsinyt viime talvena: selvä sumentuma pinnassa siinä kohtaa, josta painan luukun auki + yksi naarmukin oli. Päälle tulee kiveniskukalvo, joka olisi pitänyt laittaa heti, koska eturengas heittää kaiken kakan juuri luukulle...
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
edellinen F10 520d Business
Puoli vuotta ja 13700km takana. Kulutus tuolta ajalta on 3.9L/100km.
Vähintään puolet ajosta on moottoritieajoa 120kmh ja matkat pitudeltaan 10-50 km. Poislukien satunnaiset pidemmät 600km reissut muutaman kerran vuodessa.
Nollakulutuksella ei pääse koskaan, sillä kiihdytykset moottoritielle on pakko tehdä moottoria käyttäen, sillä kiihtyvyys pelkällä sähköllä 120kmh nopeuteen kestää ikuisuuden ja siitä on nautinto kaukana.
Kulutus olisi ainakin puoli litraa pienempi jos alusta alkaen olisi ollut parempi laturi, joka muuten asennettiin viime viikolla.
Vähintään puolet ajosta on moottoritieajoa 120kmh ja matkat pitudeltaan 10-50 km. Poislukien satunnaiset pidemmät 600km reissut muutaman kerran vuodessa.
Nollakulutuksella ei pääse koskaan, sillä kiihdytykset moottoritielle on pakko tehdä moottoria käyttäen, sillä kiihtyvyys pelkällä sähköllä 120kmh nopeuteen kestää ikuisuuden ja siitä on nautinto kaukana.
Kulutus olisi ainakin puoli litraa pienempi jos alusta alkaen olisi ollut parempi laturi, joka muuten asennettiin viime viikolla.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Jotta tuo olisi vertailukelpoinen edes jotenkin "ei-hybridien" kanssa, niin mikä oli keskinopeus, matkustajien määrä, paljonko meni rahaa sähköön ja paljonko tuo uusi laturi maksoi? Bensat maksoivat noin 800€, joten jos laturi maksoi saman verran, niin kokonaiskulutus ensimmäisen 14tkm matkalta vastaa kuluiltaan bensa-autoa joka vie 8l/100km + sähköt vielä päälle.El_Ucca kirjoitti: ↑19 Kesä 2018, 15:24 Puoli vuotta ja 13700km takana. Kulutus tuolta ajalta on 3.9L/100km.
Vähintään puolet ajosta on moottoritieajoa 120kmh ja matkat pitudeltaan 10-50 km. Poislukien satunnaiset pidemmät 600km reissut muutaman kerran vuodessa.
Nollakulutuksella ei pääse koskaan, sillä kiihdytykset moottoritielle on pakko tehdä moottoria käyttäen, sillä kiihtyvyys pelkällä sähköllä 120kmh nopeuteen kestää ikuisuuden ja siitä on nautinto kaukana.
Kulutus olisi ainakin puoli litraa pienempi jos alusta alkaen olisi ollut parempi laturi, joka muuten asennettiin viime viikolla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 19 Kesä 2018, 13:46
- Auto: BMW 520 G30 xdrive M-sport -06/18 carbon black.
Jos kulutusmittari näyttää tuon 3,9 litraa niin mikä on todellinen eli tankkauksen yhteydessä tehty litra vertaus ajettuun km määrään. Usein on niin että totuus litran enempi kuin mitä mittarit kertoo. Minun diesel näyttää 5,9 litraa auton mittarilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Olen huvikseni merkkaillut kulutuksia ylös ja ihan sama keskikulutus näyttäis olevan auton ja bensiksen mittarin mielestä. Sama oli edellisessäkin bemarissa. Webaston kanssa varmaan ehkä valehtelee suhteessa trippiin.