F31 sähköinen takaluukku

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

salmol kirjoitti: 25 Huhti 2018, 19:34
kt10734 kirjoitti: 25 Huhti 2018, 18:33 EDIT: Kävin katsomassa kontin sisällä vielä, niin ei se aktuaattori vedä kiinni sitä konttia ja se jää vähän raolleen. Tästä syystä kontti ei aukea, koska se ei ole edes kunnolla kiinni. Näin siis olettaisin.
Katsoitko ettei kyseessä ole vain säätöjuttu, eli jos siellä jokin kanittaa niin ettei luukku mahdu menemään kunnolla kiinni ja tämän takia ei toimisi siis oikein?
Ja jos näin käy niin saatat hyvinkin olla samassa pisteessä missä minä olin. Auto ei osaa päätellä mikä on kontin todellinen tila koska ei saa yksiselitteistä tietoa molemmista lähteistä.

Säätöä epäilin minäkin ja sillä pystyi tekohengittämään. Ainakin luulen niin koska toimi monta kuukautta sen jälkeen kun säädin. Tutkin myös huolella että mitään ei jää väliin, esim. kuramatto kontin pohjalla. Mutta voi olla että kyseessä on esim. maadoitusvika ja se vaan etenee ajan kuluessa kunnes laaksahtaa kokonaan.

Mutta ilman muuta kannattaa koittaa katsoa onko tarpeen säätää.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
kt10734
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Joulu 2017, 22:01

Salmol ja phuksi...ISO KIITOS! Nyt kontti sulkeutuu normaalisti. Kokeilin ruuvarilla kääntää lukon kieltä ja heti se sulkumoottori surahti. Säädin luukussa olevaa lukon vastinkappaletta tästä innostuneena hieman niin, että menee syvemmälle lukkoon ja avot, homma toimii!! Nyt auto siis todnäk. tietää, että kontti on oikeasti kiinni ja toimii normaalisti.

Käyn 30min päästä vielä katsomassa tilanteen, kun auton on taas nollannut itsensä luukun asennon suhteen. Uskoisin, että nyt autolla on tieto, että kontti todellakin on kiinni!

Ootte te hyviä! :thup: Kiitos tietysti kaikille muillekin avusta!

Noh, eihän tuohon mennytkään vasta ku joku 600 euroa. No nyt on uudet pumput autossa ja kasa varaosia myytäväksi! :lol:

EDIT: Kävin testaamassa nyt 30min myöhemmin ja kontti toimii, jeah!

EDIT2: Kontti toimii (pakkasesta huolimatta) vielä paria päivää myöhemminkin. Pitänee hienosäätää, jos alkaa oikuttelemaan jossain välissä, mutta rikkihän laitteistossa ei ole mitään, eli halpaa huoltoa tuo säätäminen.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

kt10734 kirjoitti: 25 Huhti 2018, 21:14 Salmol ja phuksi...ISO KIITOS! Nyt kontti sulkeutuu normaalisti. Kokeilin ruuvarilla kääntää lukon kieltä ja heti se sulkumoottori surahti. Säädin luukussa olevaa lukon vastinkappaletta tästä innostuneena hieman niin, että menee syvemmälle lukkoon ja avot, homma toimii!! Nyt auto siis todnäk. tietää, että kontti on oikeasti kiinni ja toimii normaalisti.

Käyn 30min päästä vielä katsomassa tilanteen, kun auton on taas nollannut itsensä luukun asennon suhteen. Uskoisin, että nyt autolla on tieto, että kontti todellakin on kiinni!

Ootte te hyviä! :thup: Kiitos tietysti kaikille muillekin avusta!

Noh, eihän tuohon mennytkään vasta ku joku 600 euroa. No nyt on uudet pumput autossa ja kasa varaosia myytäväksi! :lol:

EDIT: Kävin testaamassa nyt 30min myöhemmin ja kontti toimii, jeah!

EDIT2: Kontti toimii (pakkasesta huolimatta) vielä paria päivää myöhemminkin. Pitänee hienosäätää, jos alkaa oikuttelemaan jossain välissä, mutta rikkihän laitteistossa ei ole mitään, eli halpaa huoltoa tuo säätäminen.
:thuup: :drink:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
2013F31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Touko 2018, 20:12

Heissan,

F31 takaluukun lasi ei aukea ja on nyt oikutellut muutaman päivän. Olen lukenut jo kauhutarinoita takaluukun johtosarjan vaihtamisesta jos sähkövika takaluukussa pääsee yllättämää. Niissä kuitenkin poikkeuksetta aina koko luukku on mykkänä, omassa tätä ongelmaa ei ole. Takaboksi aukeaa kuitenkin normaalisti avaimesta ja sähköisestä kahvasta, ainoastaan takalasi ei suostu aukeamaan.

Mitäs mietteitä tästä tulee?
TaRaE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Loka 2017, 19:20

Moro,
F25:n sähköisen takaluukun sulkumoottorit rutisee ja paukkuu avattaessa / sulkiessa.
Onko tietoa onnistuuko purkaminen? Lähteekö jotenkin siististi auki jotta pääsisi rasvailemaan? Jos yrittäsi CRC-voitelulla korjata nyt ensialkuun...
-t
kt10734
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Joulu 2017, 22:01

TaRaE kirjoitti: 09 Kesä 2018, 14:50 Moro,
F25:n sähköisen takaluukun sulkumoottorit rutisee ja paukkuu avattaessa / sulkiessa.
Onko tietoa onnistuuko purkaminen? Lähteekö jotenkin siististi auki jotta pääsisi rasvailemaan? Jos yrittäsi CRC-voitelulla korjata nyt ensialkuun...
-t
En usko, että voitelu auttaa, mutta voithan kokeilla tietysti. Jos ei auta, niin voit halutessasi ostaa minun entiset, jotka toimii normaalisti.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

kt10734 kirjoitti: 09 Kesä 2018, 17:42
TaRaE kirjoitti: 09 Kesä 2018, 14:50 Moro,
F25:n sähköisen takaluukun sulkumoottorit rutisee ja paukkuu avattaessa / sulkiessa.
Onko tietoa onnistuuko purkaminen? Lähteekö jotenkin siististi auki jotta pääsisi rasvailemaan? Jos yrittäsi CRC-voitelulla korjata nyt ensialkuun...
-t
En usko, että voitelu auttaa, mutta voithan kokeilla tietysti. Jos ei auta, niin voit halutessasi ostaa minun entiset, jotka toimii normaalisti.
Sopiiko F25 ja F31 samat?
kt10734
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Joulu 2017, 22:01

Tarkastin asian, ei ne käy kyllä tuohon X3:seen. Eri osanumerolla ovat, pahoittelut.
TaRaE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Loka 2017, 19:20

Ei se voitelu mitään auttanut, muutaman avauksen verran saatoi olla hiljaisempi "rutina".
No, sitten rusahti viimeisen kerran, ja vasemmalta puolelta jousi tms antautui ja väänsi kontin luukun vinoon. Ei auennut / sulkeutunut muuten kuin käsin avittamalla.
Uusi avausmoottori paikalleen ja taas toimii, eikä rutise...
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

TaRaE kirjoitti: 17 Kesä 2018, 20:40 Ei se voitelu mitään auttanut, muutaman avauksen verran saatoi olla hiljaisempi "rutina".
No, sitten rusahti viimeisen kerran, ja vasemmalta puolelta jousi tms antautui ja väänsi kontin luukun vinoon. Ei auennut / sulkeutunut muuten kuin käsin avittamalla.
Uusi avausmoottori paikalleen ja taas toimii, eikä rutise...
Vaihdoitko itse? Ihan mielenkiinnosta kun itsellä juuri vaihdettiin nuo nostimet uusiin takuun BPS piikkiin, mutta jos noita menee jatkossa niin voi joutua itse vaihtamaan. Ainakin vaihdettava osa on hyvin näkyvillä.
TaRaE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Loka 2017, 19:20

Galaxy1223 kirjoitti: 19 Kesä 2018, 17:32
TaRaE kirjoitti: 17 Kesä 2018, 20:40 Ei se voitelu mitään auttanut, muutaman avauksen verran saatoi olla hiljaisempi "rutina".
No, sitten rusahti viimeisen kerran, ja vasemmalta puolelta jousi tms antautui ja väänsi kontin luukun vinoon. Ei auennut / sulkeutunut muuten kuin käsin avittamalla.
Uusi avausmoottori paikalleen ja taas toimii, eikä rutise...
Vaihdoitko itse? Ihan mielenkiinnosta kun itsellä juuri vaihdettiin nuo nostimet uusiin takuun BPS piikkiin, mutta jos noita menee jatkossa niin voi joutua itse vaihtamaan. Ainakin vaihdettava osa on hyvin näkyvillä.
En vaihtanut itse. Piti lähteä työreissuun joten en ehtinyt värkkäileen auton kanssa. Auto kävi pajalla.
Sen verran kuitenkin tsekkailin etukäteen jos vaihtaisi itse että Stabiluksen sivuilta löytyi hyvät ohjeet:
http://www.stabilus.com/fileadmin/downl ... BMW_X3.pdf
Vastaa Viestiin