420i xdrive vai 330e?

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Niitä kysymyksiä:

1) mitkä ovat vahvimmat argumentit hypridin puolesta?
2) mitkä on must-varusteet?
-omasta mielessä ainakin sport-penkit ja moottorilämmitin
3) mitkä varusteet on oikeasti hyvät olla mukana?
-black panel mittaristo kiehtoo, tällöin käsittääkseni tulee mukaan mm. hyvä navi sekä muutenkin enemmän infoa
-millaiset valot?
4) onko no-no-varusteita (lähinnä sellaisia, jotka karkottaa ostajia muutaman vuoden päästä tai joista muuten maksaa turhaan euroja)
-kattoluukku? Joidenkin kuulopuheiden mujaan riski (ruostuminen, ongelmat talvella)
-360 kamera? Vikaherkkiä ja kalliita korjata - taas kuulopuheiden pohjalta...
-hud?
5) softat/optimoinnit?
-kannattaako takuun alaista autoa milloinkaan piristää, jos kyseessä ei ole tehtaan optio (ei ymmärtääkseni saatavilla otsikon mukaisiin autoihin)

Itselläni oli täsmälleet samat autot viivalla ja päädyin 330e lähinnä suorituskyvyn ja kulutuksen lyömättömän yhdistelmän takia. Myös 330e suhteessa pienempi tavaratila ei ole ongelma. 4-sarjaan menee esim. Lastenrattaat heittämällä ja takapenkki soveltuu lähinnä muksuille tosi matalan kattolinjan takia. Se siis parempi "perheauto" vaikka ei siltä näytäkään.
Neliveto minulle turha ja lisää (mielestäni) turhaan kulutusta.Toki tämä makuasia.
Täytyy todeta että nyt kun on 10 000km 330e takana, en kyllä edes harkitsisi 420i koska se on "vain" bensakone. Mutta JOS ei ole hybridiin tottunut niin tällä ei mitään merkitystä. Ne nimittäin vievät mennessään :thuup:
Todellinen kulutus talvi- ja kesäajot yhdessä vajaa 4l/100km ja putoaa, koska kesällä kulutus pyörii 3l tuntumassa. Nämä ehkä hybridin "edut".

Must varusteet täysi iDrive ja suositeltava apple carplay, ainakin peruutuskamera (jo perus japsikinnereissäkin tuntuu olevan vakiona nykyään), tutkat, LED-valot, sport-penkit ja monitoimiratti, sadetunnistin ja autom. himmentyvä taustapeili (minulla kaikki peilit ja suosittelen), Harman kaiuttimet (tai vähintään hifi, peruskama huonoa) ja ainakin "perus" automaattinen jarrutus. Se on kallis, mutta monissa muissa uusissa autoissa jo vakiovaruste, joten parin vuoden päästä käytetyssä jo must juttu.
Kattoluukku turha (mielipide), autom. pysäköinti turha (tutkat riittää taatusti), avaimeton sisäänkäynti minusta turha. Oli edellisessä ja lähinnä aiheutti enemmän oho tilanteita (esim. autoa pestessä avain taskussa) kuin mitään konkreettista hyötyä. Myös turhan helppo slaavipoikien hakkeroida ja avata auto. Toki niiden suojaus kehittyy...

Huonoja eivät ole, mutta kuten täällä on todettu niin uusi 3-sarja tulossa. Minä jo melkein odottaisin ja katsoisin mihin hinnat ja varusteet asettuu.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Tosi hyvää pohdiskjelua edllisessä, mutta -->

"......ja lisää (mielestäni) turhaan kulutusta"

Tätä en ikinä hiffaa. Jos me käytämme 60 000 EUR auton hankintaan niin mitä väliä? Ellei sitten aja taksia. Onko kulutus 6 vai 7 litraa ei kerta kaikkiaan ole yhtään minkään arvoinen argumentti - mielestäni.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

VolvostaBemariin kirjoitti: 12 Kesä 2018, 17:53 Tosi hyvää pohdiskjelua edllisessä, mutta -->

"......ja lisää (mielestäni) turhaan kulutusta"

Tätä en ikinä hiffaa. Jos me käytämme 60 000 EUR auton hankintaan niin mitä väliä? Ellei sitten aja taksia. Onko kulutus 6 vai 7 litraa ei kerta kaikkiaan ole yhtään minkään arvoinen argumentti - mielestäni.
Heh, sama. Just olen vaihtamassa V6 Touaregia 4,2 V8 Touaregiin, ja kulutus noussee nykyisestä 14 litrasta 16-18 litraan. Kärryn kanssa siis. Mää vaan tykkään isoista polttomoottoreista ja maksan tarvittavan hinnan. Sähköautoilla saadaan sitten ajella tulevaisuudessa ihan tarpeeksi.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Juha kirjoitti: 12 Kesä 2018, 19:30
VolvostaBemariin kirjoitti: 12 Kesä 2018, 17:53 Tosi hyvää pohdiskjelua edllisessä, mutta -->

"......ja lisää (mielestäni) turhaan kulutusta"

Tätä en ikinä hiffaa. Jos me käytämme 60 000 EUR auton hankintaan niin mitä väliä? Ellei sitten aja taksia. Onko kulutus 6 vai 7 litraa ei kerta kaikkiaan ole yhtään minkään arvoinen argumentti - mielestäni.
Heh, sama. Just olen vaihtamassa V6 Touaregia 4,2 V8 Touaregiin, ja kulutus noussee nykyisestä 14 litrasta 16-18 litraan. Kärryn kanssa siis. Mää vaan tykkään isoista polttomoottoreista ja maksan tarvittavan hinnan. Sähköautoilla saadaan sitten ajella tulevaisuudessa ihan tarpeeksi.
:thup: Nyt on asiaa! Jeremy Clarksonia lainatakseni: Auto on hyvä kun käy delfiinin verellä :w00t:
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Kannattaa myös huomoida, että xdrive hidastaa hieman suorituskykyä ja 4-sarjan paino 3-sarjalaiseen lisää.

Esim. 420dx suorituskyky vastaa 316i:tä (eri mallit toki, mutta kuvaa 4-sarjalaisen painon ja xdrive vaikutusta).
420i x voi siis olla aika rauhallinen menijä vs. 330e.

Esim. 80-120km/h

316i 6,5s
420dx 6,7s
420i cab: 6,1s
330e: 3,8s

http://www.zeperfs.com/match4644-7343-5827-6209.htm
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Täysin totta, tämän vertailun koettu tehoero voi olla huima verrattuna hevosvoimiin paperilla. Jos tässä nyt kumpikin kelpaa, niin hällä väliä. Mutta omalla kohdalla saattaisi toinen tippua tuon takia.
Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Juha kirjoitti: 12 Kesä 2018, 19:30
VolvostaBemariin kirjoitti: 12 Kesä 2018, 17:53 Tosi hyvää pohdiskjelua edllisessä, mutta -->

"......ja lisää (mielestäni) turhaan kulutusta"

Tätä en ikinä hiffaa. Jos me käytämme 60 000 EUR auton hankintaan niin mitä väliä? Ellei sitten aja taksia. Onko kulutus 6 vai 7 litraa ei kerta kaikkiaan ole yhtään minkään arvoinen argumentti - mielestäni.
Heh, sama. Just olen vaihtamassa V6 Touaregia 4,2 V8 Touaregiin, ja kulutus noussee nykyisestä 14 litrasta 16-18 litraan. Kärryn kanssa siis. Mää vaan tykkään isoista polttomoottoreista ja maksan tarvittavan hinnan. Sähköautoilla saadaan sitten ajella tulevaisuudessa ihan tarpeeksi.
Ehkäpä se pointtini olikin 420i xrdiven ja 330e ero kulutuksessa.. Vähän niin kuin tuota alkuperäistä kysymystä mukaillen... Se on merkittävä etu 330e puolesta. En nyt oikein ymmärrä miten kivikautisella tekniikalla varustetut Volkkarit liittyvät tähän(kään) topikkiin millään lailla... :rolle:
Eiköhän näille jutuille ole ne omat voorumit siellä Esson baarissa.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Pointti on se, että kulutuserot näyttelevät mitätöntä roolia autoilun kokonaiskustannuksissa. Kannattaa mielummin maksaa niistä ominaisuuksista, joista pitää, eikä leveillä Essolla, miten pienellä jonkun pikkuauton saa menemään...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

lnaukkar kirjoitti: 13 Kesä 2018, 07:29 Täysin totta, tämän vertailun koettu tehoero voi olla huima verrattuna hevosvoimiin paperilla. Jos tässä nyt kumpikin kelpaa, niin hällä väliä. Mutta omalla kohdalla saattaisi toinen tippua tuon takia.
Kyllä! Koeajoin molemmat ennen ostopäätöstä ja 420i xdrive ei rehellisesti paini samassa luokassa. Tuntuvasti hitaampi kuin 330e, mutta toki täysin riittävä normaalin ajoon.
Viimeksi muokannut Jokerdef, 13 Kesä 2018, 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Juha kirjoitti: 13 Kesä 2018, 08:32 Pointti on se, että kulutuserot näyttelevät mitätöntä roolia autoilun kokonaiskustannuksissa. Kannattaa mielummin maksaa niistä ominaisuuksista, joista pitää, eikä leveillä Essolla, miten pienellä jonkun pikkuauton saa menemään...
"Heh, sama. Just olen vaihtamassa V6 Touaregia 4,2 V8 Touaregiin, ja kulutus noussee nykyisestä 14 litrasta 16-18 litraan. Kärryn kanssa siis. Mää vaan tykkään isoista polttomoottoreista ja maksan tarvittavan hinnan. Sähköautoilla saadaan sitten ajella tulevaisuudessa ihan tarpeeksi."

Pointtisi on tekstisi mukaan kertoa BMW foorumilla täysin erimerkkisen autosi vaihdosta toiseen erimerkkiseen autoon, ja vielä mainita oma käsityksesi autoilun tulevaisuudesta. Topikin alla jossa on tarkoitus keskustella kahdesta tarkalleen rajatusta BMW:n mallista joista kumpikaan ei ole Volkswagenisi.
Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta jotkut haluavat maksaa edistyksellisestä teknologiasta joka vähentää kulutusta suorituskykyä syömättä. Se on itseasiassa yksi BMW brändin kantavista ajatuksista. Ollut jo melkoisen pitkään.
Myöskään kaikki meistä eivät ole duunareita jotka ajavat työkoneilla kärry perässä, vaan ostavat auton jolla voivat nauttia ajamisesta. Muistaakseni BMW:n mallistosta ei työkoneita löydy. Vai olenko kenties missannut jonkin uuden lava-auton lanseerauksen?
Ehkä kannattaisi vain olla kommentoimatta jos ei oikeasti ole mitään annettavaa?
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Juha kirjoitti: 12 Kesä 2018, 19:30
Heh, sama. Just olen vaihtamassa V6 Touaregia 4,2 V8 Touaregiin, ja kulutus noussee nykyisestä 14 litrasta 16-18 litraan. Kärryn kanssa siis. Mää vaan tykkään isoista polttomoottoreista ja maksan tarvittavan hinnan. Sähköautoilla saadaan sitten ajella tulevaisuudessa ihan tarpeeksi.
En ikipäivänä ottaisi tuollaista louskua omaan talliini. Järjetön polttoaineen kulutus ei minulle ole kustannuskysymys.

Topicin kysymys on kyllä paha. Kumpikaan ei ole tällä hetkellä oikein hyvä valinta. 330e:stä tulee uusi malli todennäköisesti noin 1,5 vuoden päästä (n 1 vuosi G20 esittelyn jälkeen) ja uusi nelossarjalainen 4-sarjalainen noin 2 vuoden päästä (EOP 6/20). 330e olisi selvä valinta, jos siinä olisi xDrive (ja isompi tavaratila). 4-sarjalaisessa on isompi tavaratila ja xDrive, mutta muuten tuo on väliinputoaja. Itse miettisin myös muita vaihtoehtoja, esim G30
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Vastasin Volvostabemariin -nimimerkin mielipiteeseen omalla mielipiteelläni. Oma mielipiteeni on edelleen, että kulutus edellä ei voi perustella kaikkea.

Olen IT-alalla omassa yrityksessäni ja ajan asiakaskäynnit 256-hevosvoimaisella BMW:llä. Kesäpäivinä nautiskelen 6-sylinterisellä avo-BMW:llä. Kommentoin siis juuri siellä, missä haluan. Ilman wannabe-moderaattoreita.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Juha kirjoitti: 13 Kesä 2018, 09:00 Vastasin Volvostabemariin -nimimerkin mielipiteeseen omalla mielipiteelläni. Oma mielipiteeni on edelleen, että kulutus edellä ei voi perustella kaikkea.

Olen IT-alalla omassa yrityksessäni ja ajan asiakaskäynnit 256-hevosvoimaisella BMW:llä. Kesäpäivinä nautiskelen 6-sylinterisellä avo-BMW:llä. Kommentoin siis juuri siellä, missä haluan. Ilman wannabe-moderaattoreita.
"Kaikkea" ei kyllä perusteltukaan kulutuksella :rolle:
Se oli vain yksi osa automallien vertailussani... Mutta kukin toki ymmärtää luetun tyylillään.
Viimeksi muokannut Jokerdef, 13 Kesä 2018, 09:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Juha kirjoitti: 13 Kesä 2018, 09:00 Vastasin Volvostabemariin -nimimerkin mielipiteeseen omalla mielipiteelläni. Oma mielipiteeni on edelleen, että kulutus edellä ei voi perustella kaikkea.

Olen IT-alalla omassa yrityksessäni ja ajan asiakaskäynnit 256-hevosvoimaisella BMW:llä. Kesäpäivinä nautiskelen 6-sylinterisellä avo-BMW:llä. Kommentoin siis juuri siellä, missä haluan. Ilman wannabe-moderaattoreita.
:thup: Taas komppaan. Mielipiteitähän tässä tuodaan esille, eikä nyt oikein ole diskreettiä brassailla omia mielipitetiään toista paremmaksi. Joku sanoo kulutksen olevan oleellista. Itse sanon sen olevan merkityksetöntä taloudellisesti 8siis kontekstissa 60 000 hankintahinta). Toinen tuolla taas sanoo, että neliveto on turha, joka on minulle taas täysin käsittämätön lausunto. Jos kunnon tekniikkaa haluaa niin miksi nykyään hommaa vajaavetoisen!?

Jospa ottaisi kantaa itse topiikin mielipideosioon --> itse noista kahdesta toki haluaisin 330e:n, mutta kynnyskysymys olisi vajaavetoisuus ja vetokoukuttomuus. Eli jos nyt haluaisin tuon 60 000 käyttää autoiluun niin riita puoliksi --> pieni aasialainen sähköauto (laatukin parempi kuin BMW.ssä) ja sitten käytetty isokoneinen siihen pakettiin mukaan. case closed
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Jokerdef kirjoitti: 13 Kesä 2018, 09:15
Juha kirjoitti: 13 Kesä 2018, 09:00 Vastasin Volvostabemariin -nimimerkin mielipiteeseen omalla mielipiteelläni. Oma mielipiteeni on edelleen, että kulutus edellä ei voi perustella kaikkea.

Olen IT-alalla omassa yrityksessäni ja ajan asiakaskäynnit 256-hevosvoimaisella BMW:llä. Kesäpäivinä nautiskelen 6-sylinterisellä avo-BMW:llä. Kommentoin siis juuri siellä, missä haluan. Ilman wannabe-moderaattoreita.
:lol:
Ei taida olla kovin modernista softasta sitten kyse...
Pääh. Ikävää kun ihmiset alkaa mököttämään. keskusteluhan on vain virkistävää
Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

VolvostaBemariin kirjoitti: 13 Kesä 2018, 09:22
Juha kirjoitti: 13 Kesä 2018, 09:00 Vastasin Volvostabemariin -nimimerkin mielipiteeseen omalla mielipiteelläni. Oma mielipiteeni on edelleen, että kulutus edellä ei voi perustella kaikkea.

Olen IT-alalla omassa yrityksessäni ja ajan asiakaskäynnit 256-hevosvoimaisella BMW:llä. Kesäpäivinä nautiskelen 6-sylinterisellä avo-BMW:llä. Kommentoin siis juuri siellä, missä haluan. Ilman wannabe-moderaattoreita.
:thup: Taas komppaan. Mielipiteitähän tässä tuodaan esille, eikä nyt oikein ole diskreettiä brassailla omia mielipitetiään toista paremmaksi. Joku sanoo kulutksen olevan oleellista. Itse sanon sen olevan merkityksetöntä taloudellisesti 8siis kontekstissa 60 000 hankintahinta). Toinen tuolla taas sanoo, että neliveto on turha, joka on minulle taas täysin käsittämätön lausunto. Jos kunnon tekniikkaa haluaa niin miksi nykyään hommaa vajaavetoisen!?

Jospa ottaisi kantaa itse topiikin mielipideosioon --> itse noista kahdesta toki haluaisin 330e:n, mutta kynnyskysymys olisi vajaavetoisuus ja vetokoukuttomuus. Eli jos nyt haluaisin tuon 60 000 käyttää autoiluun niin riita puoliksi --> pieni aasialainen sähköauto (laatukin parempi kuin BMW.ssä) ja sitten käytetty isokoneinen siihen pakettiin mukaan. case closed
"Heh, sama. Just olen vaihtamassa V6 Touaregia 4,2 V8 Touaregiin, ja kulutus noussee nykyisestä 14 litrasta 16-18 litraan. Kärryn kanssa siis. Mää vaan tykkään isoista polttomoottoreista ja maksan tarvittavan hinnan. Sähköautoilla saadaan sitten ajella tulevaisuudessa ihan tarpeeksi"

Olet varmaankin samaa mieltä kanssani, että tätä mauttomampaa brassailua ei enää voisi olla? Ja täysin off topic...
Ymmärtääkseni kysymys ei niinkään ole vain mielipiteistä vaan kahden em. Automallin eroista. Mielellään kokemukseen perustuen, jotta informaatiosta on jotain konkreettista hyötyä. Muutenhan kyse on puhtaasti merkityksettömästä jargonista, eikö?

Sinun alkuperäinen kommenttisi vuorostaan asiallinen ja mainitsit (kuten minäkin) että kyseessä oma näkemys, ei hännännosto tai täysin irrelevantti provo.
Viimeksi muokannut Jokerdef, 13 Kesä 2018, 09:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Huivei kirjoitti: 13 Kesä 2018, 08:55
Juha kirjoitti: 12 Kesä 2018, 19:30
Heh, sama. Just olen vaihtamassa V6 Touaregia 4,2 V8 Touaregiin, ja kulutus noussee nykyisestä 14 litrasta 16-18 litraan. Kärryn kanssa siis. Mää vaan tykkään isoista polttomoottoreista ja maksan tarvittavan hinnan. Sähköautoilla saadaan sitten ajella tulevaisuudessa ihan tarpeeksi.
En ikipäivänä ottaisi tuollaista louskua omaan talliini. Järjetön polttoaineen kulutus ei minulle ole kustannuskysymys.
:thuup:
Niinpä. Se on näinä päivinä vain puhtaasti noloa.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Jokerdef kirjoitti: 13 Kesä 2018, 09:30
Huivei kirjoitti: 13 Kesä 2018, 08:55
Juha kirjoitti: 12 Kesä 2018, 19:30
Heh, sama. Just olen vaihtamassa V6 Touaregia 4,2 V8 Touaregiin, ja kulutus noussee nykyisestä 14 litrasta 16-18 litraan. Kärryn kanssa siis. Mää vaan tykkään isoista polttomoottoreista ja maksan tarvittavan hinnan. Sähköautoilla saadaan sitten ajella tulevaisuudessa ihan tarpeeksi.
En ikipäivänä ottaisi tuollaista louskua omaan talliini. Järjetön polttoaineen kulutus ei minulle ole kustannuskysymys.
:thuup:
Niinpä. Se on näinä päivinä vain puhtaasti noloa.
Ei herraisä tätä keskustelua. Mielipiteitähän tässä vaihdellaan, eikä tarvitsisi kärkeväksi ruveta. Kovin moni meikäläisenkin tuttu pitää meitä Bemarikuskeja stereotypisesti kusipäinä. Tässähän sitä ruokitaan

330e on omine puutteineen hieno peli (kunhan on vähintään proffanavi, eikä mitään lelunäyttöä); samoin isomyllyinen Touareg
Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

VolvostaBemariin kirjoitti: 13 Kesä 2018, 09:53
Jokerdef kirjoitti: 13 Kesä 2018, 09:30
Huivei kirjoitti: 13 Kesä 2018, 08:55

En ikipäivänä ottaisi tuollaista louskua omaan talliini. Järjetön polttoaineen kulutus ei minulle ole kustannuskysymys.
:thuup:
Niinpä. Se on näinä päivinä vain puhtaasti noloa.
Ei herraisä tätä keskustelua. Mielipiteitähän tässä vaihdellaan, eikä tarvitsisi kärkeväksi ruveta. Kovin moni meikäläisenkin tuttu pitää meitä Bemarikuskeja stereotypisesti kusipäinä. Tässähän sitä ruokitaan

330e on omine puutteineen hieno peli (kunhan on vähintään proffanavi, eikä mitään lelunäyttöä); samoin isomyllyinen Touareg
"Kannattaa mielummin maksaa niistä ominaisuuksista, joista pitää, eikä leveillä Essolla, miten pienellä jonkun pikkuauton saa menemään"...


Ehkä siihen stereotypian syntyyn on syynsä...

Yleisesti ottaen tuntuu, että ne joilla on vähiten asiaa on eniten sanottavaa.
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Samaa itsekin mietein, päädyin 330e. Suurin syy oli kulutus, joo huomasin, että joku miettii miksi säästää polttoainekuluissa jos auto maksaa xxx euroa. Mulle se oli se ratkaiseva ja tehot myös. 4 on paremman näköinen,varsinkin edestä. Varusteet olisi molempiin ollut varmaan samaa eli M sportii ja pari muuta.

Kulutuskommentti vielä, kyllähän jotkut ostaa kalliita diissel mersuja ja bemujakin. Tuskin kuitenkaan hienot talvikäynnistysäänet mielessä... ;)

Itsellä bensakulut on pudonnut yli puolet edellisestä, ja kun töissä joutuu käymään ihan palkan takia, niin tuo ero rahassa oli se suurin syy.
Vastaa Viestiin