X-driven jakolaatikko
X-driven jakolaatikko
Viesti Kirjoittaja rrm » 21 Kesä 2018, 13:23
E91 xdrive vm. 2011. Hei, nyt hyvät neuvot tarpeen! Olen jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota, että liikkeelle lähdön yhteydessä auto nykäsee automaatin vaihtaessa isommalle. Kävin korjaamolla kyselemässä mahdollista syytä. Siellä arveltiin oikopäätä, että vika on jakolaatikossa. osien arvio hinta on kuulemma noin 3500 € ja työtä noin pariituntia. Onko kellään kokemusta moisesta ongelmasta, onko tuo hinta oikea, vai löytyykö hallvempia korjaumahdollisuuksia.
Re: X-driven jakolaatikko
Viesti Kirjoittaja salmol » 22 Kesä 2018, 11:16
Minulla meni jakolaatikko, eikä se oirehtinut noin. Jakolaatikko oirehtii niin, että esim. tasaisessa kiihdytyksessä auto nypyttää, eli vähän arpoo eri määrän tehoa eri renkaille. Tuo vaihdon yhteydessä tapahtuva nykiminen voisi olla ihan mahdollisesti vain kyse siitä, että vaihteiston adaptaatiot tulisi resetoida. Itse lähtisin siitä. Eli aja huoltoon ja pyydä että resetoivat vaihteiston adaptaatiot.rrm kirjoitti: ↑21 Kesä 2018, 13:23E91 xdrive vm. 2011. Hei, nyt hyvät neuvot tarpeen! Olen jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota, että liikkeelle lähdön yhteydessä auto nykäsee automaatin vaihtaessa isommalle. Kävin korjaamolla kyselemässä mahdollista syytä. Siellä arveltiin oikopäätä, että vika on jakolaatikossa. osien arvio hinta on kuulemma noin 3500 € ja työtä noin pariituntia. Onko kellään kokemusta moisesta ongelmasta, onko tuo hinta oikea, vai löytyykö hallvempia korjaumahdollisuuksia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Aero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 927
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina - Paikkakunta: Janakkala
Re: X-driven jakolaatikko
Viesti Kirjoittaja Aero » 22 Kesä 2018, 12:23
Se voimanjaon temppuilu on helppo testata - nyppää etukardaanin (muistaakseni xDriven kytkimen ohjauskaapeli riittää, mutta kardaani on ainakin varma) irti, niin jakolaatikon nyppiminen loppuu kuin seinään, kun auto toimii vain takavetona.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
- Auto: F11 520D XDrive 2014
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: X-driven jakolaatikko
Viesti Kirjoittaja jkz66 » 29 Kesä 2018, 00:06
Tänään vaihdoin 3:nnen kerran jakolaatikon öljyt, aina 50-250km välillä ajaen. Loppui nypytys vedättäessä jo toisen vaihdon jälkeen, mutta varman päälle... Reilu 4 desiä sai kerralla ulos. 100mm ruiskuun letku ja sillä ensin mitä tulee. Sitten hokasin tallissa "mopon" etuputkien öljymäärän balanssiin tehdyn ruiskun, jossa on tosi ohut letku ja sen sai ujutettua syvemmälle. Öljynä BMW DTF1.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
- Auto: F11 520D XDrive 2014
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: X-driven jakolaatikko
Viesti Kirjoittaja jkz66 » 29 Kesä 2018, 09:27
Katselin äsken noita litran öljypulloja joihin olen imaissut vanhat öljyt. Oli sieltä sentään tullut yli 4,5 desiä ulos.
- tonysoprano
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
- Auto: BMW E90 335Xi
- Paikkakunta: Oulu
Re: X-driven jakolaatikko
Viesti Kirjoittaja tonysoprano » 11 Heinä 2018, 09:43
Carly ohjelmaan on myös tullut vaihdelaatikon adaptaation nollaus ohjelma, joten ei välttämättä kannata liikkeeseen viedä, jos omistaa ko appsin...salmol kirjoitti: ↑22 Kesä 2018, 11:16Minulla meni jakolaatikko, eikä se oirehtinut noin. Jakolaatikko oirehtii niin, että esim. tasaisessa kiihdytyksessä auto nypyttää, eli vähän arpoo eri määrän tehoa eri renkaille. Tuo vaihdon yhteydessä tapahtuva nykiminen voisi olla ihan mahdollisesti vain kyse siitä, että vaihteiston adaptaatiot tulisi resetoida. Itse lähtisin siitä. Eli aja huoltoon ja pyydä että resetoivat vaihteiston adaptaatiot.rrm kirjoitti: ↑21 Kesä 2018, 13:23E91 xdrive vm. 2011. Hei, nyt hyvät neuvot tarpeen! Olen jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota, että liikkeelle lähdön yhteydessä auto nykäsee automaatin vaihtaessa isommalle. Kävin korjaamolla kyselemässä mahdollista syytä. Siellä arveltiin oikopäätä, että vika on jakolaatikossa. osien arvio hinta on kuulemma noin 3500 € ja työtä noin pariituntia. Onko kellään kokemusta moisesta ongelmasta, onko tuo hinta oikea, vai löytyykö hallvempia korjaumahdollisuuksia.
Tai jos jollain kaverilla sattuu löytymään, niin sitä kokeilisin ensin..

I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
Re: X-driven jakolaatikko
Viesti Kirjoittaja kallek77 » 17 Loka 2018, 19:11
Merkkitesterillähän öljyn vaihdon yhteydessä opetetaan kytkin uudestaan. Pelkkä öljynvaihto ei periaatteessa riitä.jkz66 kirjoitti: ↑29 Kesä 2018, 00:06Tänään vaihdoin 3:nnen kerran jakolaatikon öljyt, aina 50-250km välillä ajaen. Loppui nypytys vedättäessä jo toisen vaihdon jälkeen, mutta varman päälle... Reilu 4 desiä sai kerralla ulos. 100mm ruiskuun letku ja sillä ensin mitä tulee. Sitten hokasin tallissa "mopon" etuputkien öljymäärän balanssiin tehdyn ruiskun, jossa on tosi ohut letku ja sen sai ujutettua syvemmälle. Öljynä BMW DTF1.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
- Auto: F11 520D XDrive 2014
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: X-driven jakolaatikko
Viesti Kirjoittaja jkz66 » 17 Loka 2018, 19:29
Juu, Istalla nollailtu öljynvaihdon jälkeen...kallek77 kirjoitti: ↑17 Loka 2018, 19:11Merkkitesterillähän öljyn vaihdon yhteydessä opetetaan kytkin uudestaan. Pelkkä öljynvaihto ei periaatteessa riitä.jkz66 kirjoitti: ↑29 Kesä 2018, 00:06Tänään vaihdoin 3:nnen kerran jakolaatikon öljyt, aina 50-250km välillä ajaen. Loppui nypytys vedättäessä jo toisen vaihdon jälkeen, mutta varman päälle... Reilu 4 desiä sai kerralla ulos. 100mm ruiskuun letku ja sillä ensin mitä tulee. Sitten hokasin tallissa "mopon" etuputkien öljymäärän balanssiin tehdyn ruiskun, jossa on tosi ohut letku ja sen sai ujutettua syvemmälle. Öljynä BMW DTF1.
Palaa sivulle “3-sarja [ E90 ]”
Hyppää
- VIERAILLE
- ↳ Perustietoa foorumista
- YLEINEN
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Tekniikka ja varusteet
- ↳ DIY-ohjeet
- ↳ Renkaat ja vanteet
- ↳ Rengas- ja vannelaskuri
- ↳ Viat ja ongelmat
- ↳ Jälleenmyyjät
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Off-topic
- MALLIKOHTAISET
- ↳ 1-sarja [ muut ]
- ↳ 1-sarja / 2-sarja [ F20 ]
- ↳ 2-sarja Active / Gran Tourer [ F45 ]
- ↳ 3-sarja [ muut ]
- ↳ 3-sarja [ E90 ]
- ↳ 3-sarja / 4-sarja [ F30 ]
- ↳ 3-sarja [ G20 ]
- ↳ 5-sarja [ muut ]
- ↳ 5-sarja [ E60 ]
- ↳ 5-sarja [ F10 ]
- ↳ 5-sarja [ G30 ]
- ↳ 6-sarja / 8-sarja
- ↳ 7-sarja
- ↳ X-sarja
- ↳ X1 / X2 (F48, F39)
- ↳ X3 / X4 (F25, F26)
- ↳ X3 / X4 (G01, G02)
- ↳ X5 / X6 (F15, F16)
- ↳ X5 / X6 (G05, G06)
- ↳ X-sarja (muut)
- ↳ M-sarja
- ↳ Z-sarja
- ↳ BMWi
- ↳ Oldtimer
- ↳ Moottoripyörät
- ↳ Muut merkit
- AUTOTALLI
- ↳ Autotalli
- ↳ Projektit
- KAUPPAPAIKKA - MYYDÄÄN
- ↳ Myydään autot
- ↳ Myydään osat ja tarvikkeet
- ↳ Myydään renkaat ja vanteet
- ↳ Myydään muut
- KAUPPAPAIKKA - OSTETAAN
- ↳ Ostetaan autot
- ↳ Ostetaan osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan renkaat ja vanteet
- ↳ Ostetaan muut