F21 M135i xDrive 2014

Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 301
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: F36 440i xDrive Gran Coupe M Sport M Perform. 2018

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja JMV » 26 Maalis 2018, 00:33

msalojaa kirjoitti:
04 Maalis 2018, 19:39
JMV kirjoitti:
04 Maalis 2018, 18:57
Onko siis 1-sarjassa radikaalisti erilainen MPE kuin 4-sarjan MPE on?
Näköjään on! 1-sarjassa putki poikkaistaan takavaimentimen edestä ja vaihdetaan vain se. Tässä on kyllä aika kivasti vakiota enemmän murinaa ilman, että menee liian äänekkääksi. En ole katunut, päinvastoin tulee välillä käytettyä kierroksia enemmän ihan vaan äänien takia. :D Toi sun setti näyttää aika herkulliselta, pakosti on vielä parempi, kun koko putkisto vaihtuu!
Täytyy myöntää, että olin väärässä. Minulle selvisi äskettäin, että myös 4-sarjan MPE on vain tuo takaäänenvaimennin. Mutta vaihdoin tilaustani ja nyt autooni on tulossa M Performance Power and Sound Kit (MPPSK), jossa siis tulee tuo aiemmin kuvailemani kokonainen (catback) uusi rosteriputkisto sähköisesti ohjatuilla läpillä. Lisäksi tulee moottorin ohjelmisto, jolla irtoaa 360 hv ja 500 Nm. Alkuperäiset kulutus- ja päästöarvot säilyvät.

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 13 Huhti 2018, 20:02

JMV kirjoitti:
26 Maalis 2018, 00:33
Mutta vaihdoin tilaustani ja nyt autooni on tulossa M Performance Power and Sound Kit (MPPSK), jossa siis tulee tuo aiemmin kuvailemani kokonainen (catback) uusi rosteriputkisto sähköisesti ohjatuilla läpillä. Lisäksi tulee moottorin ohjelmisto, jolla irtoaa 360 hv ja 500 Nm. Alkuperäiset kulutus- ja päästöarvot säilyvät.
Nyt vasta huomasin sun viestin. Kuulostaapa tosi herkulliselta auto tolla kitillä varustettuna! Teho ja vääntö on kohdillaan ja äänet on luultavasti tosi kivat.

Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 301
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: F36 440i xDrive Gran Coupe M Sport M Perform. 2018

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja JMV » 16 Huhti 2018, 00:40

msalojaa kirjoitti:
13 Huhti 2018, 20:02
JMV kirjoitti:
26 Maalis 2018, 00:33
Mutta vaihdoin tilaustani ja nyt autooni on tulossa M Performance Power and Sound Kit (MPPSK), jossa siis tulee tuo aiemmin kuvailemani kokonainen (catback) uusi rosteriputkisto sähköisesti ohjatuilla läpillä. Lisäksi tulee moottorin ohjelmisto, jolla irtoaa 360 hv ja 500 Nm. Alkuperäiset kulutus- ja päästöarvot säilyvät.
Nyt vasta huomasin sun viestin. Kuulostaapa tosi herkulliselta auto tolla kitillä varustettuna! Teho ja vääntö on kohdillaan ja äänet on luultavasti tosi kivat.
Kyllä ne äänet ainakin videoiden perusteella ovat varsin mukavat :drool: Tässä sinulle kasa fiilistelypätkiä äänistä:
https://www.youtube.com/watch?v=IymxkJXpxgk
https://www.youtube.com/watch?v=FzP72M1VGYg
https://www.youtube.com/watch?v=_0JdGUxYVOc
https://www.youtube.com/watch?v=rzhZgmWg6W0
https://www.youtube.com/watch?v=rAcI0Ss_F4g

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 22 Touko 2018, 22:59

Uusia kuvia kesän ja pesulassa käynnin kunniaksi.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 11:30

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja SpeedyG » 22 Touko 2018, 23:14

On se vaan hyvän värinen. Mittarilukemasta ei ihan saa selvää, onko 30 vai 50t täynnä ? Onko nelikon kanssa ollut mitään ongelmaa
Ex: E60, F10, F22, F82, F22
nyk. F22 M240iX-drive

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 22 Touko 2018, 23:17

Kiitti! 50t napsahti täyteen. Ei ole onneksi ollut ongelmia (koputtaa puuta..).

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 13 Heinä 2018, 22:43

Saksassa tuli auton nopeusrajoitin vastaan.

Kuva

Nürburgringilläkin tuli käytyä.

Kuva
Kuva

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 793
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja phuksi » 16 Heinä 2018, 20:15

Hyvä että on rajoitettu. Olisi muuten mennyt nopeusmittari pitkäksi ja todennäköisesti mekaanisesti rikki :lol:

Tuuppasin juuri GT:llä myös baanalla päästellen ja helposti kelasi 230 km/h ja hyvin jatkoi vielä kiihtymistä. Mutta se riitti testaamiseksi ja marssivauhti pysytteli 160-180 haarukassa.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: F31 320d Connected 2018
ex F22 218d sport 2014
Paikkakunta: Uppsala

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja TurboKoo » 16 Heinä 2018, 22:04

Miten tuo ratti on noin oudon näköinen? Ihan kuin olisi laitettu sportrattiin m-logo? Itselläni oli -14 F22 ja siinä oli ihan erilainen M-sport ratti. Muutenhan auto on todella namu.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 17 Heinä 2018, 08:07

TurboKoo kirjoitti:
16 Heinä 2018, 22:04
Miten tuo ratti on noin oudon näköinen? Ihan kuin olisi laitettu sportrattiin m-logo? Itselläni oli -14 F22 ja siinä oli ihan erilainen M-sport ratti. Muutenhan auto on todella namu.
Toi on se vanhempi M-ratti. Uudempi tuli autoihin maalis-huhtikuussa 2014 ja tää auto on tullut tehtaalta ulos just ennen sitä. Mieluummin itsekin olisin halunnut uudemman, mutta eipä tota kyllä tule ajellessa juuri tuijoteltua.

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 06 Loka 2018, 19:41

Autoon tuli laitettua MHD stage 1 joka tuntuisi lisäävän vetoja ihan kivasti.

Tänään ruuvasin ekan (helpoimman) palikan konepellin alle - BMS intake. Alkoi turbon äänet kuulumaan. Nälkä kasvaa syödessä.

Kuva

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 892
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja Aero » 06 Loka 2018, 21:08

Tulitko katsoneeksi, että miten tuo filtteri vaikuttaa imulämpöihin? Saattaa imeä kuumaa ilmaa konehuoneesta, mikä ei ole hyvä asian voiman kannalta, joten jos imulämmöt vakioon nähden nousee, nin voi kannattaa tehdä sellainen kaulus tuohon klemmarin tienooseen ohjaamaan, että ilma tulee filtterille asti alkuperäistä reittiä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 07 Loka 2018, 15:25

Aero kirjoitti:
06 Loka 2018, 21:08
Tulitko katsoneeksi, että miten tuo filtteri vaikuttaa imulämpöihin? Saattaa imeä kuumaa ilmaa konehuoneesta, mikä ei ole hyvä asian voiman kannalta, joten jos imulämmöt vakioon nähden nousee, nin voi kannattaa tehdä sellainen kaulus tuohon klemmarin tienooseen ohjaamaan, että ilma tulee filtterille asti alkuperäistä reittiä.
On ne jokusen asteen korkeammat täydessä kiihdytyksessä, mutta ei ainakaan näillä keleillä näyttäisi vaikuttavan negatiivisesti. Pitää kyllä seurailla, ihan hyvä pointti.

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 05 Marras 2018, 20:52

Autoon laitettiin H&R 25mm pudottavat jouset.

Kuva

Sitten spacerit, että sai pyöriä enemmän kaarelle.

Kuva

👌🏻

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 313
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 06 Marras 2018, 06:17

Aika asiallisen näköinen tolla setupilla :)

Mulla oli keväällä edessä 15mm ja takana 12mm spacerit, 18" MSport vanteet ja runflatit. Siinä oli ajamisen iloa kun yritti pysyä kaistalla, repi urista joka suuntaan koko ajan.

Tuliko sulle vastaavaa ilmiötä spacereilla? Omassa luulen suurimmaksi syyksi noita typeriä runflat renkaita.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3954
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja salmol » 06 Marras 2018, 07:30

*Ari* kirjoitti:
06 Marras 2018, 06:17
Aika asiallisen näköinen tolla setupilla :)

Mulla oli keväällä edessä 15mm ja takana 12mm spacerit, 18" MSport vanteet ja runflatit. Siinä oli ajamisen iloa kun yritti pysyä kaistalla, repi urista joka suuntaan koko ajan.

Tuliko sulle vastaavaa ilmiötä spacereilla? Omassa luulen suurimmaksi syyksi noita typeriä runflat renkaita.
Minulla oli esiasennus Runflat-renkaat F36:n alla ja nyt kesällä vaihdoin tavallisiin Continental-merkkisiin renkaisiin ja vetely loppui kuin seinään. Eli johtuu runflat-renkaista mielestäni.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 06 Marras 2018, 08:50

*Ari* kirjoitti:
06 Marras 2018, 06:17
Aika asiallisen näköinen tolla setupilla :)

Mulla oli keväällä edessä 15mm ja takana 12mm spacerit, 18" MSport vanteet ja runflatit. Siinä oli ajamisen iloa kun yritti pysyä kaistalla, repi urista joka suuntaan koko ajan.

Tuliko sulle vastaavaa ilmiötä spacereilla? Omassa luulen suurimmaksi syyksi noita typeriä runflat renkaita.
:thuup: Ei tullut lisää vetelyä, enemmänkin ajettavuus parani. Veikkaisin myös runflateja aiheuttajaksi. Mulla oli yhden kesän edellisessä autossa ja niihin piti laittaa lähemmäksi 3 bar, että sai vähän vähennettyä vetelyä.

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 313
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 06 Marras 2018, 18:07

Noin se varmaan on, pitää ensi kesänä kokeilla uudestaan spacereita kun tulee alle oikeat renkaat. 3 barin paineet on arkipäivää litteissä ja leveissä renkaissa, oli ne runflatit tai ei, matalammilla paineilla on ehkä hiljaisempi mutta kuluu epätasaisesti.

Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 202
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
Auto: M135i xDrive
Paikkakunta: Kaarina

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja Tomm1 » 18 Marras 2018, 20:53

Aero kirjoitti:
06 Loka 2018, 21:08
Tulitko katsoneeksi, että miten tuo filtteri vaikuttaa imulämpöihin? Saattaa imeä kuumaa ilmaa konehuoneesta, mikä ei ole hyvä asian voiman kannalta, joten jos imulämmöt vakioon nähden nousee, nin voi kannattaa tehdä sellainen kaulus tuohon klemmarin tienooseen ohjaamaan, että ilma tulee filtterille asti alkuperäistä reittiä.
Kaupungissa kun hiljalleen ajelee, niin saattaa imuilman lämmöt olla hiukan koholla. Mutta kun antaa jalkaa pedaalille niin tuosta menee läpi sellainen määrä ilmaa ettei se ehdi lämmetä käytännössä yhtään. N54:ssa kun vaihdetaan inletit niin ne imee ilmaa turbojen yläpuolelta, no problem siinäkään.
p.s.
Hieno auto tämä :thup:
nyt alla harraste F20 M135i xDrive, ex bimmerit: E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) :thup: , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: F21 M135i xDrive 2014

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 11 Joulu 2018, 21:29

Löysin lopulta Ebaysta suht hyvään hintaan uudemman mallisen ratin oikeilla varusteilla. Asennus oli muuten helppo, mutta vanhan airbag ei meinannut millään irrota (tekniikka oli oikea, voimaa oli liian vähän). Sen jälkeen oli nopee homma.

Uudessa on tärinä ja lämmitys joten kunhan tilattu lämmityksen nappula saapuu pitää koodailla se ja ehkä kaistavahti toimintaan.

Kuva