F10 530d xDrive optimointi / ECU tune

F10, F11, F07
Rennsport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Syys 2017, 09:12

Onko kenelläkään kokemusta? Kannattaako ja mahtaako momentinmuunnin kestää automaatissa? Jos kannattaa niin missä kannattaa teettää? Muuta huomioitavaa...? Onhan tuossa jerkkua jo vakiona mutta jos onglelmia ei ole luvassa ja lisää saa niin maistuisi kyllä.

Edellisessä kulkineessa (MB E 530CDI 4matic) jätin optimoinnin tekemättä ja momentinmuunnin porsi 100tkm kohdalla. 3ke remppa.

Kiitollisna vastauksista etukäteen.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Kannattaa. On paljon mukavampi ajella ja kunhan vaihteisto on adaptoitunut uusiin arvoihin niin toimii huomattavasti alkuperäistä fiksummin. Ei kierrä läheskään yhtä korkealle kun jo vaihtaa isompaa. Ja veto on jykevää koko ajan. Kulutuksesta lähtee myös siivu pois.

Vaihteiston mitoitus on 700Nm. Itse mietin jakolaatikkoa (Magnan ATC35L) mutta en löytänyt mistään sen teknisiä tietoja. Varmaan on linjassa laatikon kanssa ja taitaa 530xD:ssä olla sama kuin 535xD. Harinen (Valkeakoskella) rullilla säädettynä 320 hp / 650Nm niin on selvästi vielä alle maksimin jonka päällä sitten vielä kertoimet.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Bemerenki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Huhti 2018, 18:26

Bemen laatikko ehkä kestää optimoinnin mutta rupeaa jurisemaan vähän alle 2000 rpm kun painaa rivakasti kaasua, ilman että hyppää pienemmälle. Ikävä piirre! Edellinen mersu E 320d kesti optimoinnin mukisematta, vaikka vissiin molemmissa ZFn askit
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Mesessä oma vaihdeloota.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Bemerenki kirjoitti: 14 Huhti 2018, 20:22 Bemen laatikko ehkä kestää optimoinnin mutta rupeaa jurisemaan vähän alle 2000 rpm kun painaa rivakasti kaasua, ilman että hyppää pienemmälle. Ikävä piirre! Edellinen mersu E 320d kesti optimoinnin mukisematta, vaikka vissiin molemmissa ZFn askit
Itselläni oli 320d:ssä sama ongelma, eli vääntöä otettiin 520nm@2000rpm 2l-dieselkoneesta. Se oli liikaa voimansiirrolle, joten se aiheutti jurinaa. Nyt on otettu *vain* 440nm ja mitään jurinoita ei kuulu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
ptikkala
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Marras 2011, 07:02

Täällä tuota jurinaa takapotkussa. Juurikin bemerenkin kuvaamassa tilanteessa. Perän puslat ainakin menee vaihtoon samoin kardaanin limput ja samalla vaihteiston tukikumi. Jos ei auta jurinoihin niin menee takaisin vakioksi.
_Jones_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Tammi 2018, 10:26
Auto: BMW 530d xdrive F10 -15
Paikkakunta: Helsinki

Itse olen omaan 530d xdrive kuolannut koko kesän celtic tuningin softaa. Sillä saisi mukavasti lisää potkua sekä vaihdelaatikon käytöstä paremmksi. Eniten vaan pelottaa, jos ohjelmoinnin jälkeen jotain hajoaakin ja sitten saakin laittaa kättä oikein syvälle taskuun. Mitenköhän autoliikkeet suhtautuu ohjelmoituihin autoihin kun jossain vaiheessa menee taas kaupoille...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

_Jones_ kirjoitti: 02 Elo 2018, 23:30 Itse olen omaan 530d xdrive kuolannut koko kesän celtic tuningin softaa. Sillä saisi mukavasti lisää potkua sekä vaihdelaatikon käytöstä paremmksi. Eniten vaan pelottaa, jos ohjelmoinnin jälkeen jotain hajoaakin ja sitten saakin laittaa kättä oikein syvälle taskuun. Mitenköhän autoliikkeet suhtautuu ohjelmoituihin autoihin kun jossain vaiheessa menee taas kaupoille...
Itse kun vein edellisen, niin siinä oli mukana laput ohjelmoinnista ja kerroin kyllä. Ei ollut vaikutusta kauppoihin. Mutta jos epäilyttää, niin eihän siitä tarvitse mitään mainita. Ei se kuitenkaan koskaan auton arvoa nosta kauppatilanteessa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Kaikki kunnolliset mestat ottaa sen tekemänsä ohjelman ilmaiseksi pois ja palauttaa vanhan backupista sitten x vuoden päästä kun haluat vaihtaa autoa. Unoha vaan se Celtic muutenkin.
_Jones_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Tammi 2018, 10:26
Auto: BMW 530d xdrive F10 -15
Paikkakunta: Helsinki

masaf1 kirjoitti: 03 Elo 2018, 07:57 Kaikki kunnolliset mestat ottaa sen tekemänsä ohjelman ilmaiseksi pois ja palauttaa vanhan backupista sitten x vuoden päästä kun haluat vaihtaa autoa. Unoha vaan se Celtic muutenkin.
Onko sinulla huonoja kokemuksia Celtic Tuningin ohjelmoinneista? Mitä suosittelit tilalle? Itse olen ymmärtänyt noista Celticin ohjelmista, että niissä otetaan kustakin autosta vain sen verran vääntöä ja hevosia irti minkä auto vielä kestää. Sen takia se huokuttelisi.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Vie Motorbittiin tai vastaavaan. Siellä saat dynolapun vaikka ennen ja jälkeem ja "henkilökohtaisen" palvelun koelenkkeineen ja hienosäätöineen, etkä massaväännöksiä. Celticillä on Suomessa(kin) saatu puimureita särki asti eli kansia solmuun ainakin pari (takuunalaista autoa). Eipä ollu siis esmes 320i ohjelmoinnit kovin häävisti väännettyjä / testattuja, kun ottivat 328i:n tehot. Niiden sivuilla luki sillon, että "toistaiseksi F30 bensakoneisten ohjelmoinnit keskeytetty".

Jos nyt luetella pitää niin Tuikku, Motorbit, Turbotec tai niiden johdannaiset.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

masaf1 kirjoitti: 03 Elo 2018, 20:25 Vie Motorbittiin tai vastaavaan. Siellä saat dynolapun vaikka ennen ja jälkeem ja "henkilökohtaisen" palvelun koelenkkeineen ja hienosäätöineen, etkä massaväännöksiä. Celticillä on Suomessa(kin) saatu puimureita särki asti eli kansia solmuun ainakin pari (takuunalaista autoa). Eipä ollu siis esmes 320i ohjelmoinnit kovin häävisti väännettyjä / testattuja, kun ottivat 328i:n tehot. Niiden sivuilla luki sillon, että "toistaiseksi F30 bensakoneisten ohjelmoinnit keskeytetty".

Jos nyt luetella pitää niin Tuikku, Motorbit, Turbotec tai niiden johdannaiset.
No, minulla on nyt Celticin softa ja toimii kyllä paljon paremmin kuin Tuikun softa. Eli ei nyt ehkä kannata ihan yleistää näitä juttuja.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

salmol kirjoitti: 03 Elo 2018, 07:31 Mutta jos epäilyttää, niin eihän siitä tarvitse mitään mainita. Ei se kuitenkaan koskaan auton arvoa nosta kauppatilanteessa.
Tästä olen täysin päinvastaista mieltä. Jos softatun eli käytännössä virallisesti katulaittoman auton myy vakiona ja katulaillisena, voi napsahtaa alipainepiikki omaan takataskuun jatkotoimenpiteiden myötä. Mielestäni parempi palauttaa auto vakioksi tai myydä rehdisti ja rehellisesti viritettynä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Vastaa Viestiin