Ihan tarkkaan en muista, toki satasien tarkkuudella. Huippu taisi olla 1700 ja minimi taisi olla jonkun verran alle tonnin. Suoran oston hinnan alennuksen jälkeen tarjousten aritmeettinen keskiarvo oli
juuri mainitsemani. Kuten mainitsin, otos oli kovin pieni eikä näin ollen tilastollisesti merkitsevä. Suntaa antava se ilman muuta on. -----> On siis edullista aja käytetyillä. No tämän nyt tietää jokainen, no nyt näyttää, että on entistä edullisempaa ajaa kätetyillä, kuten meistä jokainen ajaa.
Eipäs näytä tulleen kokemuksia uuden mallisesta d bemusta. No niitä odottelen ja vastaan kaikkiin kysymyksiin....
F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen
Ok, tuolla asialla ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Väliraha ratkaisee. mmm...tuo taisi pyöriä noissa lukemissa. Mutta sitten vasta toteutunut kauppa määrittä kiesisi arvon. On erittäin vaikeaa ellei mahdotonta myydä autoa noilla kilometrellä. Tiedän sen siksi ajankin tuolla autolla vielä muutaman statatuhatta kilometri'ä
Ostin tuossa äskettäin F32 420d 2014vm, eli tuolla N47 koneella. Äänet ok ja huollettu hyvin, käyn vielä kohta katsomassa, kuinka usein öljyt oli vaihdeltu, mutta voinko olettaa, että vielä tämänkin vuosimallin N47 koneessa tulee olemaan tämä sama jakopää ongelma? Ostin auton kamuxilta (älkää haukkoko vielä henkeänne) ja otin siihen 25tkm turvan, juuri tätä ketjua ajatellen. Autolla ajettu nyt 133tkm. Tarkoitus omistaa auto 1-3v max ja vaihtaa pois.
N47-ongelmat olivat suurimmat 3/2011 saakka, sen jälkeen noita mennyt vain satunnaisesti. Kunhan huollettu säännöllisesti, öljyt vaihdettu ja joka huollossa kuunneltu jakopää, niin ei pitäisi olla murhetta.Kimide kirjoitti: ↑04 Elo 2018, 16:32 Ostin tuossa äskettäin F32 420d 2014vm, eli tuolla N47 koneella. Äänet ok ja huollettu hyvin, käyn vielä kohta katsomassa, kuinka usein öljyt oli vaihdeltu, mutta voinko olettaa, että vielä tämänkin vuosimallin N47 koneessa tulee olemaan tämä sama jakopää ongelma? Ostin auton kamuxilta (älkää haukkoko vielä henkeänne) ja otin siihen 25tkm turvan, juuri tätä ketjua ajatellen. Autolla ajettu nyt 133tkm. Tarkoitus omistaa auto 1-3v max ja vaihtaa pois.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Tapahtuiko niiden suunnittelussa joku muutos 3/11 jälkeen?salmol kirjoitti: ↑04 Elo 2018, 20:19N47-ongelmat olivat suurimmat 3/2011 saakka, sen jälkeen noita mennyt vain satunnaisesti. Kunhan huollettu säännöllisesti, öljyt vaihdettu ja joka huollossa kuunneltu jakopää, niin ei pitäisi olla murhetta.Kimide kirjoitti: ↑04 Elo 2018, 16:32 Ostin tuossa äskettäin F32 420d 2014vm, eli tuolla N47 koneella. Äänet ok ja huollettu hyvin, käyn vielä kohta katsomassa, kuinka usein öljyt oli vaihdeltu, mutta voinko olettaa, että vielä tämänkin vuosimallin N47 koneessa tulee olemaan tämä sama jakopää ongelma? Ostin auton kamuxilta (älkää haukkoko vielä henkeänne) ja otin siihen 25tkm turvan, juuri tätä ketjua ajatellen. Autolla ajettu nyt 133tkm. Tarkoitus omistaa auto 1-3v max ja vaihtaa pois.
Kappas tänne oli tullu kyssärikin viimekuussa, oli joo kaikki tehty Laakkosella ajallaan ja ns. suomiauto, käytettynä ostin Laakkoselta aikoinaan ja taisi edellinen omistaja ollut myös ostanut auton Laakkoselta.Hydrophyte kirjoitti: ↑02 Heinä 2018, 14:45Oliko kaikki huollot tehty BMW:n virallisessa huoltoliikkeessä? Jos on, niin tuntuu jotenkin ihmeelliseltä ettei tullut vastaan. Itsellä on Saksasta tuotu bemmi, josta meni toinen takailmapussi ja sain molemmat pussit vaihdatettua BMW:n piikkiin. Annettiin ymmärtää, että on kolmen ensinmäisen saksan vuoden aikana huollettu bemarilla saksassa ja suomen tuonnin jälkeen olen huollattanut Laakkosella ja kaikki huollot tehty ajallaan, niin GW toimii..ahautanen kirjoitti: ↑08 Kesä 2018, 23:54 Pitää itsekkin osallistua tähän, 2012/09 520d ajettu 158tkm kaikki huollot ajallaan ja ennenkin.. ostin pari vuotta vanhana 50tkm ajettuna. Tehtaan vastaantulo 0 ja maahantuojan vastaantulo 0. Oletin että näin yleisessä ongelmassa vastaantuloa olisi ollut vaikkei oltu ensimmäinen omistaja. Mutta nyt tuli erittäin selväksi että maahantuontiahan ei vastaa ollenkaan jos et ole ensimmäinen omistaja.
En oikein ymmärrä tuota huollosta vouhottamista jakoketjun kestämiseen liittyen. Tietenkin autoon pitää vaihtaa riittävän usein huippuluokan öljyt ja alkup. öljyn suodatin. Huollossa kyllä lisätään pissapoikaan nestettä, voidellaan oven saranat....mitä tehdään jakoketjun hyväksi? Oikein kuunnellaan. Lisääkö se muka jakoketjun ikää??? Ainakin minä lopetin turhat hintavat huollot 2.v jälkeen mittarissa tais olla tuolloin n. 70000 km. Nyt M47 on kiertänyt lisää 400000 km ja olen kuunnellut... kuuluu vain vaimeaa suhinaa...kaikki on ymmärtääkseni ok. Olen viennyt auton huoltoon vasta, kun autossani on oikeasti selvä vika esim. latausvalossa alkaa palaamaan punainen valo-------> selvä tapaus, laturin tasasuuntaus silta palannut.
Kertokaapa viisaammat olenko ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin auton huoltoihin liittyen?
Kertokaapa viisaammat olenko ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin auton huoltoihin liittyen?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Kohta 5 vuotta ollut b47 mylly markkinoilla. Luulis et olis jo tullut ilmi aikaa sitten jos jakopäävikainen olisi edelleen. Eiköhän tää paljon parempi oo jakopään osalta kuin n47. Itsellä on toiminut ainakin ilman pienintäkään häikkää(F11 ja G31)
Ainakin merkkihuollossa tehtynä tulee aina orkkis osat, öljyt ja huollot ajallaan (avainluvut jää talteen). Muualla huollettuna ei voi tietää onko huoltoa tehdessä ollut kilometrit yli mitä auto on kertonut koska ei lueta avainta järjestelmään, nollataan vain huolto. Tässä nyt pari asiaa jotka tulee mieleen, myös yleinen tapa on tehdä auton ilmoittama öljynvaihto eikä muuta (koska muuta ei autossa näy, ilmanpuhdistin ja pa-suodatin menee esim joka toisessa huollossa ja raitisilmasuodatin aina). Esim useasti näkyy riippumattomilla korjaamoketjuilla tehdyissä huolloissa, ikävä kyllä. Siitä myös hintaeroja syntyy vaikka ei ole koko totuus.BZO-500 kirjoitti: ↑03 Loka 2018, 19:11 En oikein ymmärrä tuota huollosta vouhottamista jakoketjun kestämiseen liittyen. Tietenkin autoon pitää vaihtaa riittävän usein huippuluokan öljyt ja alkup. öljyn suodatin. Huollossa kyllä lisätään pissapoikaan nestettä, voidellaan oven saranat....mitä tehdään jakoketjun hyväksi? Oikein kuunnellaan. Lisääkö se muka jakoketjun ikää??? Ainakin minä lopetin turhat hintavat huollot 2.v jälkeen mittarissa tais olla tuolloin n. 70000 km. Nyt M47 on kiertänyt lisää 400000 km ja olen kuunnellut... kuuluu vain vaimeaa suhinaa...kaikki on ymmärtääkseni ok. Olen viennyt auton huoltoon vasta, kun autossani on oikeasti selvä vika esim. latausvalossa alkaa palaamaan punainen valo-------> selvä tapaus, laturin tasasuuntaus silta palannut.
Kertokaapa viisaammat olenko ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin auton huoltoihin liittyen?
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99