Minulla toimii prikulleen samalla tavalla. Myös uusimmat päivitykset on ajettu autoon. Mielenkiintoista kylläBMW e90 kirjoitti: ↑22 Elo 2018, 18:03 Toi ilmastointi on kyllä kummallinen. Mulla ajettihin vajaa kuukausi sitten uusimmat päivitykset mutta empä osaa sanoa vaikuttiko mitään. Välillä tuntuu toimivan paremmin ja välillä taas ei. Ja tekee just sen että jäähdyttää kyllä aluuksi hyvin mutta sitten alkaa laskea tehoa ja kohta on kuuma. En tiä, kai tohon joskus tulee toimiva päivitys saataville.
530e kokemuksia ja keskustelua
Tässä lähiaikoina kun on tullut testattua F10 535d ja uusi Audi Q7 3.0 TDI, niin ero mm. kaasunvasteessa on yllättävän suuri vrt 530e. En olisi myöskään uskonut miten 530e saa jopa 535d:n tuntumaan laiskemmalta, vaikka siinä on tehoa 313hv ja vääntöä 630nm. Toki tuo diesel menee menojaan sitten isoimmilla nopeuksilla, mutta käyttöalueella sähkö vie. Samanten juuri tuo viive kaasun painamiseen on ilman sähköä yllättävänkin pitkä. Sen oli vaan unohtanut
Vielä kun sen nelivedon saisi, niin olisi ihan täydellinen auto.
Vielä kun sen nelivedon saisi, niin olisi ihan täydellinen auto.
Viimeksi muokannut El_Ucca, 23 Elo 2018, 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Ahdetussa Porchessakin tuo viive on +2s ja olisiko hybridillä arviolta 0;1-0:3s (voimansiirto vaihteiston läpi). 530e tapauksessa saa sen 2s odotella polttomoottoria alle 2000rpm. Mitään rata ajoa eron huomaaminen ei vaadi,vaan tuo tulee esiin jo bulevardilla.El_Ucca kirjoitti: ↑23 Elo 2018, 20:21 Tässä lähiaikoina kun on tullut testattua F10 535d ja uusi Audi Q7 3.0 TDI, niin ero mm. kaasunvasteessa on yllättävän suuri vrt 530e. En olisi myöskään uskonut miten 530e saa jopa 535d:n tuntumaan laiskemmalta, vaikka siinä on tehoa 313hv ja vääntöä 630nm. Toki tuo diesel menee menojaan sitten isoimmilla nopeuksilla, mutta käyttöalueella sähkö vie. Samanten juuri tuo viive kaasun painamiseen on ilman sähköä yllättävänkin pitkä. Sen oli vaan unohtanut
Vielä kun sen nelivedon saisi, niin olisi ihan täydellinen auto.
https://jalopnik.com/heres-a-perfect-ex ... 1783864579
Edit, linkin teksti on ihan hölynpölyä, mutta video kannattaa katsoa.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Onko kukaan kodaillut/koodauttanut 530e:tä? Minua kiinnostaisi erityisesti, onko sitä etäpysäköintiominaisuutta mahdollista koodata. Sinänsä minulla pitäisi olla kaikki siihen vaadittava rauta eli näyttöavain, 360 kamerat, park assistant plus jne.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jos luen tätä oikein, niin tuon listauksen osa numero 4 vielä puuttuu autosta. Ei siis mene pelkästään koodauksella.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=65_2644
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08 Helmi 2015, 23:06
- Auto: BMW 530e M-Sport MY19
Miten tarpeellinen tämä varuste on?lnaukkar kirjoitti: ↑28 Elo 2018, 09:23Jos luen tätä oikein, niin tuon listauksen osa numero 4 vielä puuttuu autosta. Ei siis mene pelkästään koodauksella.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=65_2644
Itselläni jäi: Soft Close, Ambient Air ja tämä varuste kun en keksinyt järkevää käyttöä (+ ilmastoidut+hierovat istuimet, kattoluukku ja night vision ihan maku kysymysten vuoksi).
Night vision on ollut F10 faceliftistä alkaen erinomainen varuste.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Kirjoitellaanpa vähän kokemuksia autosta n. 1000 kilsan matkalta.
On tämä järkyttävän paljon parempi,kun 330e. Isohan se on,mutta äkkiä tottuu. Voimaoinja on huomattavasti smoothimpi.
Akun käytännön range on huomattavasti pidempi. Tätä vauhtia ensimmäinen bensatankki tulee kestämään lähes 7000 km. Paras akullinen taiai kestää n. 42 kilsaa ilman suurempia ekoiluja. Kulutus taitaa olla tasolla 0.4 litraa.
Tuo uusi Idrive on kyllä suuri parannus vanhaan. Spotify vaan tökkii, ratin rulla ei anna valita listalta haluttua biisiä vaan valitsee ihan randomilla jotain.
Ajoltaan on huomattavasti vakaampi ja niin hiljainen vrt f30. Tämä nyt ei sinäänsä ole yllätys. Eniten posia tulee surround wiewstä, huikea varuste näin suuren auton kanssa.
Vanteet pitäisi vaan saada ulkonäkösyistä suuremmat. Jos jollakulla on 20" Individualit tai cross spoket, saa tarjota
Pitäisi koittaa tehdä showroom, kun jaksaisi
On tämä järkyttävän paljon parempi,kun 330e. Isohan se on,mutta äkkiä tottuu. Voimaoinja on huomattavasti smoothimpi.
Akun käytännön range on huomattavasti pidempi. Tätä vauhtia ensimmäinen bensatankki tulee kestämään lähes 7000 km. Paras akullinen taiai kestää n. 42 kilsaa ilman suurempia ekoiluja. Kulutus taitaa olla tasolla 0.4 litraa.
Tuo uusi Idrive on kyllä suuri parannus vanhaan. Spotify vaan tökkii, ratin rulla ei anna valita listalta haluttua biisiä vaan valitsee ihan randomilla jotain.
Ajoltaan on huomattavasti vakaampi ja niin hiljainen vrt f30. Tämä nyt ei sinäänsä ole yllätys. Eniten posia tulee surround wiewstä, huikea varuste näin suuren auton kanssa.
Vanteet pitäisi vaan saada ulkonäkösyistä suuremmat. Jos jollakulla on 20" Individualit tai cross spoket, saa tarjota
Pitäisi koittaa tehdä showroom, kun jaksaisi
Minkälaisella ajolla pääset noin pitkälle latauksella. Sain omani vihdoin Suomeen ja ajotietokone ehdottelee 28-30 km rangea latausten jälkeen. Ei tunnu nousevan vaikka ajaa kuinka nätisti
Eli siinä tulisi olla vielä joku erillinen antenni vain tätä ominaisuuta varten?lnaukkar kirjoitti: ↑28 Elo 2018, 09:23Jos luen tätä oikein, niin tuon listauksen osa numero 4 vielä puuttuu autosta. Ei siis mene pelkästään koodauksella.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=65_2644
Toivottavasti tämän saisi retrofittinä joskus. Itsellä on kotona juuri todella ahdas väli, johon monesti (riippuen naapuriautojen sijoittumisesta) saa todenteolla ahtautua ja samalla usein sotkea vielä työvaatteetkin.
- hege
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
- Auto: G30 530e Luxury Line
- Paikkakunta: Espoo
Ilmeisesti auto yrittää pitää akussa aina sen verran varausta, että eBoost on saatavilla joten täyskaasukiihdytyksissä on täysi bensan ja sähkön yhteisteho saatavilla. Osaakos joku kokemuksella sanoa, että onko tämä käytännössä aina näin vai onko tullut tilanteita vastaan, jossa akku olisi kuitenkin hyytynyt niin tyysti että eteenpäin mennään vain bensakoneen 184 humman jerkulla?
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Ei ole ainakaan vielä päässyt hyytymään. Auto kuitenkin regeneroi myös sähköä ja todennäköisesti tarvittaessa sen verran lataa että aina on akuissa virtaa.hege kirjoitti: ↑10 Syys 2018, 13:27 Ilmeisesti auto yrittää pitää akussa aina sen verran varausta, että eBoost on saatavilla joten täyskaasukiihdytyksissä on täysi bensan ja sähkön yhteisteho saatavilla. Osaakos joku kokemuksella sanoa, että onko tämä käytännössä aina näin vai onko tullut tilanteita vastaan, jossa akku olisi kuitenkin hyytynyt niin tyysti että eteenpäin mennään vain bensakoneen 184 humman jerkulla?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ei hyydy missään normaalissa tilanteessa eikä dynaamisessa ajossakaan. Mutta kuitenkin, kun sähkömoottori antaa ulos 83 kW ja toisaalta lataa sisään 20 kW, niin lopulta matematiikka voittaa. Vedät vaan pedaali pohjassa kiihdytyksiä ja jarrutuksia vuoronperään, niin lopulta se palkitsee
Tuo meni ihan normi taajama-ajolla ecoprolla. Lähtö kotoa, parit valot, sen jälkeen tasaista 60-80 rajoitusta kahteen suuntaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
- Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)
Täällä "ennätys" kesäkelillä (20 astetta ulkona) 45 km pelkällä sähköllä (EcoPro, pääasiassa 80 km tietä). Mutta kaupungissa, kun on useita kiihdytyksiä, niin tipahtaa heti vähän reiluun 30 kilometriin. Ja siis ei mitään ruuhka-ajoa, vaan sujuvaa kaupunkia ajoa 40-50 km/h teillä.
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
edellinen F10 520d Business
Minulla näyttäis menevän joka kerta reilusti yli 40km, mutta ajo on lähes kokonaan työmatka-ajoa 80-100kmh alueella, toki muutaman taajamakin on välissä.
Polttoaineen kulutus naurettavan alhaisella tasolla: 2,9-3,4l/100km. Tuo siivu mitä ajan on 120km pitkä, joten soveltuu loistavasti myös hieman pidemmille matkoille kulutuksenkin puolesta. Aina on sähkötankki täynnä kun lähden ajamaan.
Polttoaineen kulutus naurettavan alhaisella tasolla: 2,9-3,4l/100km. Tuo siivu mitä ajan on 120km pitkä, joten soveltuu loistavasti myös hieman pidemmille matkoille kulutuksenkin puolesta. Aina on sähkötankki täynnä kun lähden ajamaan.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- hege
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
- Auto: G30 530e Luxury Line
- Paikkakunta: Espoo
Olettekos kokeilleet akun tyhjennettyä, kuinka pitkä matka täytyy ajaa moottoritienopeuksia Battery Control -moodissa jotta akun saa ladattua 100% lukemiin ajossa? Ja paljon on ollut käytännön kulutus tällöin kun bensakone vie autoa eteenpäin sekä myös lataa akkua?
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d