Uusi 118 varusteet

F20, F21, F22, F23
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Eerote kirjoitti: 29 Tammi 2018, 21:01
Aero kirjoitti: 29 Tammi 2018, 20:30
Niksu kirjoitti: 29 Tammi 2018, 19:48 Vielä väännän ... valopaketti vai comfort access.
Mä ottaisin noista valopaketin. Ylipäätään, kun nyt vuoden olen vakituisesti hivellyt ovenkahvoja comfort accessin kanssa (sitä ennen vain satunnaisesti vuokra-autoissa) en vieläkään keksi syitä maksaa siitä rahaa (pl. cabrioissa katon kaukosäätö, mutta se ei liittyne tähän tapaukseen enkä edes tiedä koskeeko se äffäläisiä), vaikka "kaupan päälle" saataessa sinällään ihan kiva optio onkin.
Samaa mieltä, jos noista kahdesta pitää valita, niin ehdottomasti valopaketti. Ne halogeenilampuilla olevat kattovalot, jotka ovat autoissa ilman valopakettia ovat niin antiikkisen näköiset, varsinkin kun niissä ei ole edes erillisiä lukuvaloja. Valopaketin mukana tulee siis sisävalot ledeillä ja erillisillä lukuvaloilla, tunnelmavaloja sinne tänne, tuplavalot takakonttiin (led), meikkipeilien valot (led), ulkopuolen kahvojen valot ja valot myös etuovien alle.
No naisellinen ongelma - avain jossain käsilaukussa. Riittää siis että tuo sen käsilaukun auton lähelle, ei tarvii löytää niitä avaimia :D
Mä en halua siitä autosta tyyriimmän näköstä. Hirveä ongelma tuntuu olevan monelle jo ihan pelkkä merkki. :)
Ja ps. en meikkaa autossa.

Vielä arvon noita kalleimpia varusteita että tarviinko oikeasti sen navin ja sporttipenkit. Muista en luovu .... on varaa maksaa koko setti mutta jäis ilmaa enemmän.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Sporttipenkit oikeasti haluat.
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Wonderi kirjoitti: 29 Tammi 2018, 21:58 Sporttipenkit oikeasti haluat.
Ok. uskon. jos heitän apple carplayn pois ja tilalle se comfort access. Sillon myös valopaketti jää autoon :D hinta pysyy samana.... aina yhtä vaikeaa tämä auton osto
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Niksu kirjoitti: 29 Tammi 2018, 22:03
Wonderi kirjoitti: 29 Tammi 2018, 21:58 Sporttipenkit oikeasti haluat.
Ok. uskon. jos heitän apple carplayn pois ja tilalle se comfort access. Sillon myös valopaketti jää autoon :D hinta pysyy samana.... aina yhtä vaikeaa tämä auton osto
Mitkä stereot otat (en jaksa lukea koko ketjua... ;) ) mutta jos edes harkitset ottavasi perusmankan, niin älä harkitse. Perusmankka on just niin huonot kuin peruspenkit, eli sporttijakkarat ja vähintään ne keskimmäiset stereot on minun suositukseni.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

salmol kirjoitti: 29 Tammi 2018, 22:17
Niksu kirjoitti: 29 Tammi 2018, 22:03
Wonderi kirjoitti: 29 Tammi 2018, 21:58
Mitkä stereot otat (en jaksa lukea koko ketjua... ;) ) mutta jos edes harkitset ottavasi perusmankan, niin älä harkitse. Perusmankka on just niin huonot kuin peruspenkit, eli sporttijakkarat ja vähintään ne keskimmäiset stereot on minun suositukseni.
Kyllä mä oon tavallisella pärjännyt tähänkin asti ja se saa riittää. Striimaan bluetoohilla spotifytä ja oon ollut ihan tyytyväinen. :)
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Niksu kirjoitti: 30 Tammi 2018, 07:21
salmol kirjoitti: 29 Tammi 2018, 22:17 Mitkä stereot otat (en jaksa lukea koko ketjua... ;) ) mutta jos edes harkitset ottavasi perusmankan, niin älä harkitse. Perusmankka on just niin huonot kuin peruspenkit, eli sporttijakkarat ja vähintään ne keskimmäiset stereot on minun suositukseni.
Kyllä mä oon tavallisella pärjännyt tähänkin asti ja se saa riittää. Striimaan bluetoohilla spotifytä ja oon ollut ihan tyytyväinen. :)
Muistaakseni perusstereoissa ei ole bluetooth-striimausta, vain USB-tuki. Kannattaa tsekata myyjältä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

salmol kirjoitti: 30 Tammi 2018, 07:56
Niksu kirjoitti: 30 Tammi 2018, 07:21
salmol kirjoitti: 29 Tammi 2018, 22:17 Mitkä stereot otat (en jaksa lukea koko ketjua... ;) ) mutta jos edes harkitset ottavasi perusmankan, niin älä harkitse. Perusmankka on just niin huonot kuin peruspenkit, eli sporttijakkarat ja vähintään ne keskimmäiset stereot on minun suositukseni.
Kyllä mä oon tavallisella pärjännyt tähänkin asti ja se saa riittää. Striimaan bluetoohilla spotifytä ja oon ollut ihan tyytyväinen. :)
Muistaakseni perusstereoissa ei ole bluetooth-striimausta, vain USB-tuki. Kannattaa tsekata myyjältä.
On mulla ainakin nykyisessä. Businessvarusteltu perusbemmi.
kont
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Tammi 2018, 19:37
Auto: F20 LCI 120iA M-Sport -15

Niksu kirjoitti: 30 Tammi 2018, 08:43 On mulla ainakin nykyisessä. Businessvarusteltu perusbemmi.
Lähtikö uusi tilaukseen ja millaiseen varustesettiin päädyit? Vaihdossa menee ilmeisesti 118i -16, paljonko siihen ehti kertyä kilometrejä/saitko mielestäsi hyvän hyvityksen?
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

kont kirjoitti: 10 Helmi 2018, 21:39
Niksu kirjoitti: 30 Tammi 2018, 08:43 On mulla ainakin nykyisessä. Businessvarusteltu perusbemmi.
Lähtikö uusi tilaukseen ja millaiseen varustesettiin päädyit? Vaihdossa menee ilmeisesti 118i -16, paljonko siihen ehti kertyä kilometrejä/saitko mielestäsi hyvän hyvityksen?
Joo lähti tilauseen. Kadun kyllä jo näillä säillä ettei ole XDrive tulossa mutta siis varusteina tulee aktiivinen vakkari stop&go toiminnolla, comfort access, connected systeemi sen takia että parempi navi, sporttiratti, sporttipenkit, tutkat eteen ja taakse, lämpiävä ratti. Tavalliset renkaat!! Tää on tärkeä, nykyiset RF:t on ihan takapuolesta ja pääsen vihdoin kokeilemaan, onko ajomukavuus parempi noilla tavallisilla renkailla kuten kehutaan. Unohtuikohan jotain... AppleCarPlayn ja valopaketin jätin nyt pois. En keksi yhtään syytä mitä tolla Applejutulla tekee. Enkä kyllä connected paketillakaan tee varsinaisesti mitään muuta kun että siihen kuuluu se parempi navigaattori ja oli halvempi sillä tavalla otettuna. Laajennettu mittaristo. Vaihdossa menossa toi 1/16 jolla ajettu vaihtovaiheessa noin 25000, hyvitys oli varsin ok kun vertailin ja kysyin tarjousta suoraan myytynä. Sekä delta että laakkonen tarjosi ihan asiallista hyvitystä. Toki itse myymällä saisi varmaan enemmän mutta ei ole mun juttu. Sain myös alennusta yhteistyökumppanin kautta. Mulla oli muutenkin toi 3v sopparilla niin on noin vajaa 2,5v vaihtohetkellä kun uus tulee vihdoin. Mun soppari liittyy siis liittyy firman yhteistyökuvioon.
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Niksu kirjoitti: 26 Helmi 2018, 18:02
kont kirjoitti: 10 Helmi 2018, 21:39
Niksu kirjoitti: 30 Tammi 2018, 08:43 On mulla ainakin nykyisessä. Businessvarusteltu perusbemmi.
Lähtikö uusi tilaukseen ja millaiseen varustesettiin päädyit? Vaihdossa menee ilmeisesti 118i -16, paljonko siihen ehti kertyä kilometrejä/saitko mielestäsi hyvän hyvityksen?
Lisäys vielä edelliseen... olisin halunnut sen kaistavahdin ja pimeän kulman varottajan tai mikä niiden hienompi nimi onkaan, sekä sähkösen takaluukun ja webaston niin mitään näistä ei saa ykköseen. Webaston saa jälkiasennettuna jos haluaa mutta noita muita ei siis saa pikkubemmiin. Seuraava auto siis ei ole ykkössarjaa :D
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Noniin uusi auto on nyt viikon vanha ja 450km takana. Olen valitsemiini varusteisiin varsin tyytyväinen. Connected paketin jutut ja aktiivivakkari on koko ajan tehokäytössä. Tykkään. Ajomukavuuskin parempi, liekö sitten noi tavalliset renkaat se syy.
msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27

Noni, hyvähyvä ja onnea uudelle autolle!

Tavalliset vrt. runflatit on varmasti eroa hyvään suuntaan. Onko uudemmissa autoissa parempia ominaisuuksia Connectedissa ja varsinkin puhelimen appsien kautta? Mun auto on niin wanha ettei se osaa kuin about paikantaa itsensä puhelimen kautta. (mikä toki on todella hyvä ominaisuus hajamieliselle parkkeeraajalle :) )
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

msalojaa kirjoitti: 30 Touko 2018, 17:19 Noni, hyvähyvä ja onnea uudelle autolle!

Tavalliset vrt. runflatit on varmasti eroa hyvään suuntaan. Onko uudemmissa autoissa parempia ominaisuuksia Connectedissa ja varsinkin puhelimen appsien kautta? Mun auto on niin wanha ettei se osaa kuin about paikantaa itsensä puhelimen kautta. (mikä toki on todella hyvä ominaisuus hajamieliselle parkkeeraajalle :) )
Mä en pysty vertaamaan Connectedia kun edellisessä ei ollut mutta varmaan on kehitynyt paljon. Esim se tunnistuslevy vai mikäsenyon millä voi piirtää kirjaimet, on tosi hyvä. Kosketusnäyttö hyvä ja näytön jako erittäin jees kun väläyttää sinne aina kuvaa sivuun esim kaistoista ja opasteista kartan lisäksi. En tiedä onko ennenkin ollut. Spotify ja audible suoraan valikossa mut nehän toimii muutenkin bluetoothilla suoraan puhelimesta niin ei ole mikään juttu. Iphone myös paikantaa auton automaattisesti joten en siihenkään connectediä käytä erikseen. Minäkin osaan hukata auton 😂
kont
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Tammi 2018, 19:37
Auto: F20 LCI 120iA M-Sport -15

Bmw.fi:n konfiguraattorissa näyttää olevan uudet WLTP-mittauksen mukaiset päivitetyt hinnat.

Olen välillä käynyt 118i mallia suunnittelemassa ja jos en ihan väärin muista, niin olen päätynyt omilla varustevalinnoilla johonkin 34-35ke:n pintaan. Nyt automaattivaihteisen 118i:n hinta lähtee tuosta 34ke:sta. :-O

Varusteiden hintoja on korjattu omien muistikuvien mukaan hieman alemmas, mutta silti kun tekaisin nykyistä 120i m-sport varusteltua autoa vastaavaan 118i:n, hinta painui yli 39ke:n.

Ne jotka ovat tämän vuoden aikana ostaneet 118i:n, olisi kiinnostava kuulla mikä hintaero on WLTP-hinnoiteltuun vastaavaan autoon.
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

No mä en sitä lopullista hintaa tähän laita mutta jos listahinnat ois ottanu ni noin 36t kieppeillä se muistaakseni olis ollu aika tappiin varusteltuna. Mut mulla oli kampanjoita ym juttuja tässä
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Miksei muuten voi pistää lopullista hintaa ts. mitä salaista siinä nyt sitten on?
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Mulla 118iA Sportline varustettuna "hyvällä" varustetasolla jäi ilman talvirenkaita juuri alle 35 k€. Tilattu 12/17 toimitus 2/18 . Samanlainen laskettuna suoraan konfiguraattorilla nyt 39545. En tiedä näkyykö jotkut kampanjat kun laskee hinnan tolla "rakenna oma BMW" palvelulla.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

masaf1 kirjoitti: 02 Syys 2018, 08:34 Miksei muuten voi pistää lopullista hintaa ts. mitä salaista siinä nyt sitten on?
Harmittaa jos joku sai halvemmalla? :conf:
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

^Tai vaimo lukee foorumia, eikä tiedä kuinka kallis se auto olikaan? :)
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
jbmr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Maalis 2018, 23:02

kont kirjoitti: 01 Syys 2018, 19:07 Bmw.fi:n konfiguraattorissa näyttää olevan uudet WLTP-mittauksen mukaiset päivitetyt hinnat.

Olen välillä käynyt 118i mallia suunnittelemassa ja jos en ihan väärin muista, niin olen päätynyt omilla varustevalinnoilla johonkin 34-35ke:n pintaan. Nyt automaattivaihteisen 118i:n hinta lähtee tuosta 34ke:sta. :-O

Varusteiden hintoja on korjattu omien muistikuvien mukaan hieman alemmas, mutta silti kun tekaisin nykyistä 120i m-sport varusteltua autoa vastaavaan 118i:n, hinta painui yli 39ke:n.
Jep, hinta on noussut huomattavasti. Lisävarusteiden hinnoista on vaikea sanoa, sillä ne oli ilmoitettu konfiguraattorissa aiemmin verollisina, mutta nyt ne on selvästi muutettu verottomiksi WLTP-hintapäivityksen yhteydessä.
kont kirjoitti: 01 Syys 2018, 19:07 Ne jotka ovat tämän vuoden aikana ostaneet 118i:n, olisi kiinnostava kuulla mikä hintaero on WLTP-hinnoiteltuun vastaavaan autoon.
Muutokset on tulleet kahdessa vaiheessa. Ensin loppukeväästä otettiin asteittain käyttöön WLTP:stä takaisinlasketut NEDC-arvot, ja nyt varsinaiset WLTP-arvot. Liitän tähän 1.1 hinnaston, joka on siis ennen mitään WLTP-muutoksia. Tuosta nyt käytännössä näkyy, että hinnat on nousseet reilusti ja nousu on pelkkää veroa... :thdw:
Liitteet
BMW_Hinnasto_F20.pdf.asset.1514841977313.pdf
(774.38 KiB) Tiedosto ladattu 250 kertaa
Vastaa Viestiin