X-driven jakolaatikko
E91 xdrive vm. 2011. Hei, nyt hyvät neuvot tarpeen! Olen jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota, että liikkeelle lähdön yhteydessä auto nykäsee automaatin vaihtaessa isommalle. Kävin korjaamolla kyselemässä mahdollista syytä. Siellä arveltiin oikopäätä, että vika on jakolaatikossa. osien arvio hinta on kuulemma noin 3500 € ja työtä noin pariituntia. Onko kellään kokemusta moisesta ongelmasta, onko tuo hinta oikea, vai löytyykö hallvempia korjaumahdollisuuksia.
Minulla meni jakolaatikko, eikä se oirehtinut noin. Jakolaatikko oirehtii niin, että esim. tasaisessa kiihdytyksessä auto nypyttää, eli vähän arpoo eri määrän tehoa eri renkaille. Tuo vaihdon yhteydessä tapahtuva nykiminen voisi olla ihan mahdollisesti vain kyse siitä, että vaihteiston adaptaatiot tulisi resetoida. Itse lähtisin siitä. Eli aja huoltoon ja pyydä että resetoivat vaihteiston adaptaatiot.rrm kirjoitti: ↑21 Kesä 2018, 13:23 E91 xdrive vm. 2011. Hei, nyt hyvät neuvot tarpeen! Olen jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota, että liikkeelle lähdön yhteydessä auto nykäsee automaatin vaihtaessa isommalle. Kävin korjaamolla kyselemässä mahdollista syytä. Siellä arveltiin oikopäätä, että vika on jakolaatikossa. osien arvio hinta on kuulemma noin 3500 € ja työtä noin pariituntia. Onko kellään kokemusta moisesta ongelmasta, onko tuo hinta oikea, vai löytyykö hallvempia korjaumahdollisuuksia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Se voimanjaon temppuilu on helppo testata - nyppää etukardaanin (muistaakseni xDriven kytkimen ohjauskaapeli riittää, mutta kardaani on ainakin varma) irti, niin jakolaatikon nyppiminen loppuu kuin seinään, kun auto toimii vain takavetona.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
- Auto: F11 520D XDrive 2014
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Tänään vaihdoin 3:nnen kerran jakolaatikon öljyt, aina 50-250km välillä ajaen. Loppui nypytys vedättäessä jo toisen vaihdon jälkeen, mutta varman päälle... Reilu 4 desiä sai kerralla ulos. 100mm ruiskuun letku ja sillä ensin mitä tulee. Sitten hokasin tallissa "mopon" etuputkien öljymäärän balanssiin tehdyn ruiskun, jossa on tosi ohut letku ja sen sai ujutettua syvemmälle. Öljynä BMW DTF1.
- tonysoprano
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
- Auto: BMW E90 335Xi
- Paikkakunta: Oulu
Carly ohjelmaan on myös tullut vaihdelaatikon adaptaation nollaus ohjelma, joten ei välttämättä kannata liikkeeseen viedä, jos omistaa ko appsin...salmol kirjoitti: ↑22 Kesä 2018, 11:16Minulla meni jakolaatikko, eikä se oirehtinut noin. Jakolaatikko oirehtii niin, että esim. tasaisessa kiihdytyksessä auto nypyttää, eli vähän arpoo eri määrän tehoa eri renkaille. Tuo vaihdon yhteydessä tapahtuva nykiminen voisi olla ihan mahdollisesti vain kyse siitä, että vaihteiston adaptaatiot tulisi resetoida. Itse lähtisin siitä. Eli aja huoltoon ja pyydä että resetoivat vaihteiston adaptaatiot.rrm kirjoitti: ↑21 Kesä 2018, 13:23 E91 xdrive vm. 2011. Hei, nyt hyvät neuvot tarpeen! Olen jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota, että liikkeelle lähdön yhteydessä auto nykäsee automaatin vaihtaessa isommalle. Kävin korjaamolla kyselemässä mahdollista syytä. Siellä arveltiin oikopäätä, että vika on jakolaatikossa. osien arvio hinta on kuulemma noin 3500 € ja työtä noin pariituntia. Onko kellään kokemusta moisesta ongelmasta, onko tuo hinta oikea, vai löytyykö hallvempia korjaumahdollisuuksia.
Tai jos jollain kaverilla sattuu löytymään, niin sitä kokeilisin ensin..
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
Merkkitesterillähän öljyn vaihdon yhteydessä opetetaan kytkin uudestaan. Pelkkä öljynvaihto ei periaatteessa riitä.jkz66 kirjoitti: ↑29 Kesä 2018, 00:06 Tänään vaihdoin 3:nnen kerran jakolaatikon öljyt, aina 50-250km välillä ajaen. Loppui nypytys vedättäessä jo toisen vaihdon jälkeen, mutta varman päälle... Reilu 4 desiä sai kerralla ulos. 100mm ruiskuun letku ja sillä ensin mitä tulee. Sitten hokasin tallissa "mopon" etuputkien öljymäärän balanssiin tehdyn ruiskun, jossa on tosi ohut letku ja sen sai ujutettua syvemmälle. Öljynä BMW DTF1.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
- Auto: F11 520D XDrive 2014
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Juu, Istalla nollailtu öljynvaihdon jälkeen...kallek77 kirjoitti: ↑17 Loka 2018, 19:11Merkkitesterillähän öljyn vaihdon yhteydessä opetetaan kytkin uudestaan. Pelkkä öljynvaihto ei periaatteessa riitä.jkz66 kirjoitti: ↑29 Kesä 2018, 00:06 Tänään vaihdoin 3:nnen kerran jakolaatikon öljyt, aina 50-250km välillä ajaen. Loppui nypytys vedättäessä jo toisen vaihdon jälkeen, mutta varman päälle... Reilu 4 desiä sai kerralla ulos. 100mm ruiskuun letku ja sillä ensin mitä tulee. Sitten hokasin tallissa "mopon" etuputkien öljymäärän balanssiin tehdyn ruiskun, jossa on tosi ohut letku ja sen sai ujutettua syvemmälle. Öljynä BMW DTF1.