Muuten hyvä selitys, mutta eikö f10, f20 tai f30 ole kaikissa nykyään sähköllä tehostettu ohjausvaihde? Sieltä ei paljon muutakun asennusrasvan muodossa öljyä löydy.kallek77 kirjoitti: ↑17 Loka 2018, 23:57
Käynnissä kun öljynpainetta niin välykset häipyy, tullut joskus katsastuksessa hylätty vastaavan takia, toki siihen riitti kun kirjoitettiin lappu että noin sen kuuluukin toimia. Käynnissä ei ollut mitään välystä, sammuksissa raidetankojen sisäpäiden tienoilta tuli ääni. Jossain muussakin merkissä muistaakseni mutta en nyt muista mikä.
F3X sekalaiset kysymykset
Totta ja joo toikin esimerkki oli muuten X1:stä jossa normaali ohjaus, F10:kin kumpaakin. Sähköisessä ei tosiaan öljynpainetta kun hihnalla se tehostus ja moottori siinä tangon kyljessä. Toki voi siinäkin olla niin että moottori virrattomana niin on jossain kohtaa välystä, enpä ole tuota asiaa sen enempää miettinyt.Petsku333 kirjoitti: ↑18 Loka 2018, 07:48Muuten hyvä selitys, mutta eikö f10, f20 tai f30 ole kaikissa nykyään sähköllä tehostettu ohjausvaihde? Sieltä ei paljon muutakun asennusrasvan muodossa öljyä löydy.kallek77 kirjoitti: ↑17 Loka 2018, 23:57
Käynnissä kun öljynpainetta niin välykset häipyy, tullut joskus katsastuksessa hylätty vastaavan takia, toki siihen riitti kun kirjoitettiin lappu että noin sen kuuluukin toimia. Käynnissä ei ollut mitään välystä, sammuksissa raidetankojen sisäpäiden tienoilta tuli ääni. Jossain muussakin merkissä muistaakseni mutta en nyt muista mikä.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
- Auto: F20 LCI 118dA M-sport
Ajomoodi vaikuttaa vaihteiston lisäksi kaasunvasteeseen (ja lisävarusteista riippuen ohjaukseen, sekä alustaan, joihin vaikuttavuutta voi säätää iDrivestä).
Eco-modella kun kaasua painaa puoleen väliin niin ei tapahdu vielä mitään, mutta viimeisellä sentillä tapahtuu sitten paljonkin. Sportilla kun painaa kaasua puoleen väliin niin onkin jo täysi kaasu, eli hipaisusta täydet. Tästä syystä en ole nähnyt mitään hyötyä käyttää muuta kuin comfortia, jolla saa parhaiten itse kontrolloitua paljonko vääntöjä laitetaan käyttöön. Vaihdekeppi sportille aiheuttaa vaihteiston osalta saman efektin kuin sport ajomoodi. Näin ainakin 1-sarjalaisessa. Uskoisin saman pätevän 3-sarjaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Minusta pesurit on omassani. Ne vaan tulee esiin joka ännäs tuulilasin pesukerta tai jotain. Ei siis joka kerta.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
toukopouko kirjoitti: ↑26 Heinä 2019, 15:45Minusta pesurit on omassani. Ne vaan tulee esiin joka ännäs tuulilasin pesukerta tai jotain. Ei siis joka kerta.
Vaatineeko jotsin tiettyä valoisuutta yms kun ainakaan näillä keleillä ei tule esiin edes erittäin isolla n:n arvolla? Pidin ajovaloja muutaman päivän ihan kokeeksi päällä pakotettuna ja itikoita on pesty ikkunasta huolella mutta valoille ei kyllä ole pruikkinut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Nappaa kiinni siitä lätkästä ja nosta. Jos siinä on pesuri, se kyllä nousee.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Auto F31 kävi Vianorilla nelipyöräsuuntauksessa. Huomasin nyt vasta muutama viikko jälkeenpäin raportista, että siinä luki F34. Onkohan kulmissa eroa eli pitääkö nostaa mellakka?
Edit: vihdoin sain jonkun kiinni Vianorilta. Ainoa ero viitearvoissa on takacampereissa mutta niissäkin toteuma oli f31 haarukassa
Edit: vihdoin sain jonkun kiinni Vianorilta. Ainoa ero viitearvoissa on takacampereissa mutta niissäkin toteuma oli f31 haarukassa
Mikä on noiden kiinnikkeiden tarkoitus? En löytänyt ruotsinkielisestä ohjekirjastakaan apua. Toisesta puuttuu tuo muovisuojakin - mahtaako sille olla joku osanumero?
- Liitteet
-
- IMG-20190819-WA0015.jpg (131.36 KiB) Katsottu 25255 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 13 Marras 2019, 07:29
- Auto: F30 330e 2016
Uuden F30 omistajan kysymys, onko tämä kuten auton kuuluisi toimia?
Kun auto on pysähdyksissä ja sytytys päällä ja avaa kuskin oven, tulee "ignition switch on" varoitus kojelautaan ja gongit alkavat soida kuin Buddhalaisessa temppelissä. Ainoa tapa miten varoitus ei tule on että laittaa auton kokonaan pois päältä käynnistysnapista ennen kuin avaa oven.
Sama varoitus tulee kaikissa näissä tapauksissa:
- Jos laittaa heti ensimmäisenä pelkän sytytksen päälle tai
- ajaa autolla ja pysäköi tai
- pysäköinnin jälkeen painaa käynnistysnappia jarru pohjassa.
Vasta jos tosiaan sammuttaa auton kokonaan selviää ilman varoituksia.
Tuntuu hieman hassulta räpeltää tuon käynnistysnapin kanssa kun on kaikki comfort accessit yms., onko tuo tosiaan normaali ominaisuus ja saako jotenkin esim. Bimmercodella pois?
Kun auto on pysähdyksissä ja sytytys päällä ja avaa kuskin oven, tulee "ignition switch on" varoitus kojelautaan ja gongit alkavat soida kuin Buddhalaisessa temppelissä. Ainoa tapa miten varoitus ei tule on että laittaa auton kokonaan pois päältä käynnistysnapista ennen kuin avaa oven.
Sama varoitus tulee kaikissa näissä tapauksissa:
- Jos laittaa heti ensimmäisenä pelkän sytytksen päälle tai
- ajaa autolla ja pysäköi tai
- pysäköinnin jälkeen painaa käynnistysnappia jarru pohjassa.
Vasta jos tosiaan sammuttaa auton kokonaan selviää ilman varoituksia.
Tuntuu hieman hassulta räpeltää tuon käynnistysnapin kanssa kun on kaikki comfort accessit yms., onko tuo tosiaan normaali ominaisuus ja saako jotenkin esim. Bimmercodella pois?
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Osikohan nyt kuitenkin kyse sitä että auto start/stop on pysäyttänyt auton valmiustilaan?
Vilkaiseppa sieltä kierroslukunäytöstä onko se 0 rpm kohdassa vai Ready kohdassa. Jos Ready kohdassa, niin start/stop on stopannut enginen, mutta starttivirta on päällä.
Vilkaiseppa sieltä kierroslukunäytöstä onko se 0 rpm kohdassa vai Ready kohdassa. Jos Ready kohdassa, niin start/stop on stopannut enginen, mutta starttivirta on päällä.
Ex: F20 118dA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 13 Marras 2019, 07:29
- Auto: F30 330e 2016
Kiitosta vastauksista, tämä selkeytti! Pitää muistaa painaa nappia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 17:27
Kellään jäänyt hyllyyn android obd2 bluetooth putikkaa jolla pääsisi bimmercodeen sisään?
Onko tuosta N20 moottorista mihinkään, vai pitääkö sitäkin vältellä kuten E9x-sarjasta tuttua N47-moottoria? Kiinnostukseni on alkanut heräämään tuollaista pre-LCI F30 328i:tä kohtaan. F3x-sarja vaikutaisi olevan ainakin E9x-sarjaan verrattuna todella paljon modernimman oloinen. Ja mitä nyt youtubesta on tullut videoita katsottua, niin tuntuu olevan ainakin automaattivaihteisena varsin ripeä menopeli.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Ei ole verrattavissa B47:ään, totta kai vikoja löytyy mutta kaiken kaikkiaan F30 320/328i on melko pätevä tapaus. 328 on hieno peli, mutta jos haetaan ihan kulkuvälinettä arkiajoon, niin tuolla 328 v 320 hintaerolla (joka taisi olla kymppitonnin luokkaa uutena) saa melko hyvin varusteita ja pienempiä ajomääriä. Kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa kumpaakin vaihtoehtoa. Lisäksi tehokkaampaa 328/330iA:ta on sen verran vähemmän tarjolla, että harvinaisuuskin nostaa jo hintaa. Mutta toisin päin, Suomessahan ei mistään uutena paljon maksaneesta haluta maksaa yhtään lisää, joten Suomi-328:in voi löytää myöskin johonkin siedettävään hintaan. Mutta saisiko kuitenkin samalla hinnalla sitten LCI F30:en..?Hene kirjoitti: ↑06 Helmi 2020, 13:07 Onko tuosta N20 moottorista mihinkään, vai pitääkö sitäkin vältellä kuten E9x-sarjasta tuttua N47-moottoria? Kiinnostukseni on alkanut heräämään tuollaista pre-LCI F30 328i:tä kohtaan. F3x-sarja vaikutaisi olevan ainakin E9x-sarjaan verrattuna todella paljon modernimman oloinen. Ja mitä nyt youtubesta on tullut videoita katsottua, niin tuntuu olevan ainakin automaattivaihteisena varsin ripeä menopeli.
Olen saanut vuoden sisään yhteensä 4 ajovalojen pesua omassani: F30 LCI.wsaarja kirjoitti: ↑26 Heinä 2019, 18:02toukopouko kirjoitti: ↑26 Heinä 2019, 15:45Minusta pesurit on omassani. Ne vaan tulee esiin joka ännäs tuulilasin pesukerta tai jotain. Ei siis joka kerta.
Vaatineeko jotsin tiettyä valoisuutta yms kun ainakaan näillä keleillä ei tule esiin edes erittäin isolla n:n arvolla? Pidin ajovaloja muutaman päivän ihan kokeeksi päällä pakotettuna ja itikoita on pesty ikkunasta huolella mutta valoille ei kyllä ole pruikkinut.
Sen verran uskaltaisin väittää, että ajovalojen (kerran sain pesun kytkin automaattiasennossa) lisäksi ainakin tihkukytkimen pitää olla päällä, jotta lampunpesurit toimivat.
Väittäisin myös, että valoisuudella on merkitystä siten, että mittarivalojen pitää olla ”yöasennossa” l. punaisena (digitaalimittaristossa).
Jos joku keksii tuon algoritmin, kuinka nuo saadaan toimimaan kuljettajan tahdosta, kuulisin mielelläni.