Terve,
Ensimmäinen taloutemme BMW on tulossa, otsikon mukaisena versiona.
Kauppa on sovittu, mutta toki mahdollista vielä pakittaa kaupat mikäli jotakin asiatonta tulisi vastaan. Lähtökohtaisesti en kuitenkaan mene vain renkaita potkimaan..
Onko autossa jotakin, jota kannattaisi erityisesti ottaa huomioon? Ikään nähden auto on vähän ajettu, n. 70tkm.
En ole mistään löytänyt mm. kyseisen mallin todellista kiihtyvyyslukemaa kun eri lähteissä on heittoja.
Vaikka autolla on jo joku vuosi ikää niin laatuvaikutelma kuittaa tätä seikkaa. Sisältä auton tulisi olla kauppiaan mukaan uudenveroinen. Tämä yksilö ei ole mikään supervarusteltu, mutta perushimmelit löytyvät. Noh, sähköinen takaluukku on mukava, jota itse osaan ainakin arvostaa.
Tuleeko tosiaan mieleen jotakin, jota kannattaisi tarkistaa ja muutenkin kaikki ihan yleinen kokemus ja seikat ovat oikein tervetullutta ko. automallista?
Kiitokseni jo etukäteen! Toivottavasti BMW-foorumilla on aktiivinen henki..
BMW 320i Tbo A xDriv LTD Touring -2013 - Kertokaa?
Jakopää/öljypumpun ketju kannattaa kuunnella kahiseeko.
Nelivedon jakolaatikko kannattaa kanssa tarkastaa nykiikö, eli vaikka 3 vaihde päälle ja reipas kiihdyts mielellään loivassa kaarteessa 1000 rpm-> punarajalle jos vikaa niin tuossa se nykiminen esiintyy. Niin ja kannattaahan vikakooditkin lukea löytyykö mitään outoa.
Nelivedon jakolaatikko kannattaa kanssa tarkastaa nykiikö, eli vaikka 3 vaihde päälle ja reipas kiihdyts mielellään loivassa kaarteessa 1000 rpm-> punarajalle jos vikaa niin tuossa se nykiminen esiintyy. Niin ja kannattaahan vikakooditkin lukea löytyykö mitään outoa.
Viimeksi muokannut 314da, 16 Loka 2018, 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
- Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015 - Paikkakunta: Loviisa
Automobile catalog antaa seuraavat arvot :
BMW 320i xDrive Touring Steptronic (aut. 8) (2013) detailed performance and fuel economy data
factory claim and ProfessCars™ estimation
0-30 km/h (s): 1.6
0-40 km/h (s): 2.1
0-50 km/h (s): 2.7
0-60 km/h (s): 3.6
0-70 km/h (s): 4.5
0-80 km/h (s): 5.5
0-90 km/h (s): 6.9
0-100 km/h (s): 8.2
0-110 km/h (s) 9.7
0-120 km/h (s): 11.5
0-130 km/h (s): 13.7
0-140 km/h (s): 16.1
0-150 km/h (s): 18.9
0-160 km/h (s): 22.6
0-170 km/h (s): 26.8
0-180 km/h (s): 32.3
0-190 km/h (s): 40
0-200 km/h (s): 56
0-210 km/h (s): 86.9
BMW 320i xDrive Touring Steptronic (aut. 8) (2013) detailed performance and fuel economy data
factory claim and ProfessCars™ estimation
0-30 km/h (s): 1.6
0-40 km/h (s): 2.1
0-50 km/h (s): 2.7
0-60 km/h (s): 3.6
0-70 km/h (s): 4.5
0-80 km/h (s): 5.5
0-90 km/h (s): 6.9
0-100 km/h (s): 8.2
0-110 km/h (s) 9.7
0-120 km/h (s): 11.5
0-130 km/h (s): 13.7
0-140 km/h (s): 16.1
0-150 km/h (s): 18.9
0-160 km/h (s): 22.6
0-170 km/h (s): 26.8
0-180 km/h (s): 32.3
0-190 km/h (s): 40
0-200 km/h (s): 56
0-210 km/h (s): 86.9
Mukava huomata, että on aktiivinen foorumi. Yleensä kun hyvältä palstalta saa parhaat neuvot ja niksit, autojen oikeilta käyttäjiltä.
Täytyy yrittää kikkailla tuon nelivedon kanssa. Auto tulee onneksi 12kk laajennetulla takuulla. Maksaa hieman, mutta on melko kattava kun sisältää myös osan kulutusosista.
Kiitokset jo tässä vaiheessa tärpeistä! Yhden omistajan ”Suomi-auto” ja huoltokirjan pitäisi olla aukoton.
Tuo kiihtyvyyslukema 0-100km kuulostaa realistimalta kuin vaikkapa Nettiautossa on variansilla 7.5-7.9s, jotka kuulostavat eteenkin tuolla nopeimmalla puolella ns. liian kivoilta.
Jotakin saksasivuilta yritin lukea, että autosta saa kyllä ohjelmaoptimoinnilla helposti 250-280hp. Jos ymmärsin oikein, niin jossakin taisi olla, että saisi 328i:n kanssa tasan samoihin ihan heittämällä. Kyllähän tuommoinen auttamattomasti kiinnostaa kun ainakin lukeman mukaan on hyvinkin helppo homma ja turvallinen ohjelmamuutos.
Noh, kuhan jo intoilen, enhän ole vielä edes päässyt edes tyypittämään autoa..
Edit: Vielä tuosta xDrivestä. Eli laitan esim. vaikka sen kolmosen laatikon manuaalimoodissa ja kaasuttelen punaiselle asti? Pitäisi tuntua nytkyä tms. jos välityksessä jotakin sanomista?
Täytyy yrittää kikkailla tuon nelivedon kanssa. Auto tulee onneksi 12kk laajennetulla takuulla. Maksaa hieman, mutta on melko kattava kun sisältää myös osan kulutusosista.
Kiitokset jo tässä vaiheessa tärpeistä! Yhden omistajan ”Suomi-auto” ja huoltokirjan pitäisi olla aukoton.
Tuo kiihtyvyyslukema 0-100km kuulostaa realistimalta kuin vaikkapa Nettiautossa on variansilla 7.5-7.9s, jotka kuulostavat eteenkin tuolla nopeimmalla puolella ns. liian kivoilta.
Jotakin saksasivuilta yritin lukea, että autosta saa kyllä ohjelmaoptimoinnilla helposti 250-280hp. Jos ymmärsin oikein, niin jossakin taisi olla, että saisi 328i:n kanssa tasan samoihin ihan heittämällä. Kyllähän tuommoinen auttamattomasti kiinnostaa kun ainakin lukeman mukaan on hyvinkin helppo homma ja turvallinen ohjelmamuutos.
Noh, kuhan jo intoilen, enhän ole vielä edes päässyt edes tyypittämään autoa..
Edit: Vielä tuosta xDrivestä. Eli laitan esim. vaikka sen kolmosen laatikon manuaalimoodissa ja kaasuttelen punaiselle asti? Pitäisi tuntua nytkyä tms. jos välityksessä jotakin sanomista?
320i:stä ei saa softaamalla edes vakio 328:n tehoja TURVALLISESTI. Moottorissa eri palikkaa, joten vaarana on erityisesti saada kansi solmuun. Tietty jos riskillä mennään, niin saahan tuosta irti 328:n tehot mutta turha itkee lisätakuista korvausta. Jos tehoja mielit niin osta suoraan 328. On parempi viriaihiokin. Kaikkein paras tehoiltaan tietty kutoskoneinen, mut se onkin jo eri peli...
Kiitos inffosta. Ei tosiaan kiinosta riikkoa moottoria noin tietoisesti.. Noh, eipä tuo lähtökohtaisesti ole tulossa rikittelyaihioksi, luonnollisesti Toki rupesi aiheena kiinnostamaan kun törmäsin googleilun töminässä. Ehkä sitten jokin maltillinen optimointi jos nyt joskus ylipäätään innostuu moiseen. Ei vain haittaisi jos olisi hitusen vikkelämpi kiihtymään (sanoo kaveri, joka ei ole vielä edes käynyt tyypittämässä autoa ).
Ohiaiheen, mutta varmasti olisin katsonut tehokkaampaa versiota jos näitä vain olisi tarjolla.
Ohiaiheen, mutta varmasti olisin katsonut tehokkaampaa versiota jos näitä vain olisi tarjolla.
Hyvällä optimoinnilla n. 40 innokasta heppaa lisää ja käytännön arkisuorituskyky muuttuu ihan eriksi. Vakionahan toi 320i:kin on yllättävän tuhnun tuntuinen ja saa huudattaa jos haluaa tapahtuvan jotain. Varsinkaan dieselin jälkeen toi ei tunnu menevän mihinkään vaikka kyllä se vakionakin kuitenkin liikkuu jotenkin.
Nyt on bemari hankittu. Ensimmäinen ”valituksen aihe” on tuo istuin tai en ainakaan vielä onnistunut löytämään tästä itselleni oikein sopivaa asentoa. Täytyy vielä yrittää hakea. Ainakin tuommoinen reipas 200km matka rupesi jo alareisiin/jalkoihin särkemään pirullisesti (en muista ennen kärsineeni tämmöisestä missään pirssissä). Mitoiltani olen luokkaa perus, n. 180cm ja 85kg. Tuossa lopputaipalella vedin pitkälti vakkarilla ja koivet ristiasennonkaltaisesti istuen..
Onko tietoa, saako auton media/asetus -hässäkän päivitettyä Suomen kielelle? Olen nähnyt joissakin myynti-ilmoituksissa olevan ihan suomikäyttöliittymiä. Kovin paljoa en saanut koko systeemistä irti, mutta taitaakin olla enemmän autoihin, joissa on Navi tms. Meinaan, että on komea näyttö, mutta pääasiassa vain radiokäyttöön(kö)? Tikulla voi manuaalin mukaan softan päivittää, mutta onnistuukohan Suomelle jollain tempulla, hmpp?
Ei tuo auto nyt mikään nuhainen ole kun vain työntää poljinta.. Ei tietty mikään varsinainen raketti, mutta ei tuolla kyllä kenenkään jalkoihin jää, vaikkakin pitää kyllä hieman polkea, kierroskone kun tuntuu olevan. Minua hieman varoiteltiin rengasmelusta / auton äänekkyydestä, mutta ainakin alla olevilla kitkoilla oli todella, todella hiljainen auto, verrattiinpa ihan mihin vain. Oikeasti on ns. Premium-hiljainen, eteenkin 80-100km/h ei kuulu mitään ylimääräistä.
Tuo laatikko on aivan mahtava! Paras automaatti, jolla olen koskaan ajanut ja esim. polttoaineen kulutus on ainakin maantiellä erinomaisella tasolla. Autoa on pidetty esimerkillisesti ja melko varmasti on ollut yksinajaja aikaisemmin ratissa, koska menee aivan tuliterästä. Hyvin pienen käytön jälkeen, toistaiseksi tyytyväinen hankintaan.
Onko tietoa, saako auton media/asetus -hässäkän päivitettyä Suomen kielelle? Olen nähnyt joissakin myynti-ilmoituksissa olevan ihan suomikäyttöliittymiä. Kovin paljoa en saanut koko systeemistä irti, mutta taitaakin olla enemmän autoihin, joissa on Navi tms. Meinaan, että on komea näyttö, mutta pääasiassa vain radiokäyttöön(kö)? Tikulla voi manuaalin mukaan softan päivittää, mutta onnistuukohan Suomelle jollain tempulla, hmpp?
Ei tuo auto nyt mikään nuhainen ole kun vain työntää poljinta.. Ei tietty mikään varsinainen raketti, mutta ei tuolla kyllä kenenkään jalkoihin jää, vaikkakin pitää kyllä hieman polkea, kierroskone kun tuntuu olevan. Minua hieman varoiteltiin rengasmelusta / auton äänekkyydestä, mutta ainakin alla olevilla kitkoilla oli todella, todella hiljainen auto, verrattiinpa ihan mihin vain. Oikeasti on ns. Premium-hiljainen, eteenkin 80-100km/h ei kuulu mitään ylimääräistä.
Tuo laatikko on aivan mahtava! Paras automaatti, jolla olen koskaan ajanut ja esim. polttoaineen kulutus on ainakin maantiellä erinomaisella tasolla. Autoa on pidetty esimerkillisesti ja melko varmasti on ollut yksinajaja aikaisemmin ratissa, koska menee aivan tuliterästä. Hyvin pienen käytön jälkeen, toistaiseksi tyytyväinen hankintaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Sporttipenkit? Niihin pystyy retrofittaamaan ristiseläntuen jos se ongelma.
Jos ei ole sporttipenkkejä niin kannattaa varmaan tilata ebaystä tms. käytetyt penkit.
Jos ei ole sporttipenkkejä niin kannattaa varmaan tilata ebaystä tms. käytetyt penkit.
Taitaa olla ihan karvalakkijakkarat. Säätöjä ei ole kuin selkänojan kallistus, eteen/taakse -kiskot ja korkeussäätö. Tosin yleensä nämäkin ovat kyllä riittäneet pitkälle.
Hittolainen, ei tekisi kyllä mieli käydä vaihtamaan käytännössä uusia penkkejä. Tämmöisestä ei ole itsellä myöskään kokemusta, niin hieman arveluttaa. Auto ei ollut halpakaan, niin ikävä jos heti tulisi ylimääräistä menoa.. Eihän tuota normaalissa pätkäajoissani huomaa, mutta ei tarvitse kyllä olla tosiaan kuin se 200km niin käy jaloille melko ikävästi...
Kyselen vielä, että saako tuotan keskinäytön värkkiä Suomeksi? Kait joku bemuhoudini osaa tämän tehdä? Tietenkin valikkokielistä löytyy vinkukieliä, Ruotsia jne., muttei Suomea. Pystyvätköhän merkkipajalla tekemään, tai noh. Varmasti pystyvät, mutta tuskin suostuvat.. Eihän tuo Englanti mikään ongelma ole, mutta pitäisin Suomesta silti, täällä Suomessa kun ollaan. Mielestäni tulisi kuulua nykypäivään, myös autoissa.
Hittolainen, ei tekisi kyllä mieli käydä vaihtamaan käytännössä uusia penkkejä. Tämmöisestä ei ole itsellä myöskään kokemusta, niin hieman arveluttaa. Auto ei ollut halpakaan, niin ikävä jos heti tulisi ylimääräistä menoa.. Eihän tuota normaalissa pätkäajoissani huomaa, mutta ei tarvitse kyllä olla tosiaan kuin se 200km niin käy jaloille melko ikävästi...
Kyselen vielä, että saako tuotan keskinäytön värkkiä Suomeksi? Kait joku bemuhoudini osaa tämän tehdä? Tietenkin valikkokielistä löytyy vinkukieliä, Ruotsia jne., muttei Suomea. Pystyvätköhän merkkipajalla tekemään, tai noh. Varmasti pystyvät, mutta tuskin suostuvat.. Eihän tuo Englanti mikään ongelma ole, mutta pitäisin Suomesta silti, täällä Suomessa kun ollaan. Mielestäni tulisi kuulua nykypäivään, myös autoissa.
Ne peruspenkit on tunnettuja siitä, että aika suurelle osalle kuljettajista asentoa ei saa kelvolliseksi. Ehdottomasti kannattaa vaihtaa sporttipenkit tilalle, kun ei kerran kropallesi sovi. On huomattavasti helpompi myytävä aikanaan eteenpäinkin. Ja tosiaan ristiseläntuki on vielä erillinen lisävaruste penkkimallista riippumatta.
Suomi tuli kielivaihtoehdoksi vasta uudempiin vuosimalleihin, marmorikorjaamolta et apua ainakaan saa siihen.
Suomi tuli kielivaihtoehdoksi vasta uudempiin vuosimalleihin, marmorikorjaamolta et apua ainakaan saa siihen.
Omassa normaaliajossani jakkara on ihan käypäinen. Täytyy vielä tarkkailla kunhan tulee hieman pidempiä ajoja. Ei mitenkään viitsisi kajota sisustaan kun ei uutta häpeile. Totutellaan hetki ja katsotaan..
Tuo oli kyllä jännä, kun kävin kysymässä marmorilta kielipäivitystä Suomeksi, niin ”voi kun pitäisi olla 2014-mallia”. Kerroin, että autohan on rekisteröity 12/2013, mikä tässä on muuttunut?
Vastauksena tuli vain, että ”Suomi tuli 2014 niin ei voida muuttaa”.. Rivienvälistä onnistuu tasan yhtälailla, mutta eivät saa tehdä tätä tms. Melko ankeata touhua liikkeeltä, harmi..
Tuo oli kyllä jännä, kun kävin kysymässä marmorilta kielipäivitystä Suomeksi, niin ”voi kun pitäisi olla 2014-mallia”. Kerroin, että autohan on rekisteröity 12/2013, mikä tässä on muuttunut?
Vastauksena tuli vain, että ”Suomi tuli 2014 niin ei voida muuttaa”.. Rivienvälistä onnistuu tasan yhtälailla, mutta eivät saa tehdä tätä tms. Melko ankeata touhua liikkeeltä, harmi..
F31 vakiopenkin ongelma perheessämme on, että istuinosaa ei saa kallistettua (etureuna ei tue reiden alaosaa) ja että se ei nouse tarpeeksi korkealle varsinkaan matkustajan puolella. Saisikohan tähän tilattua varaosana sporttipenkin kallistussäädöllä varustetun alaosan? Muuten joudun asentamaan jonkun välikappaleen johonkin kohtaa penkkiä-ehkäpä istuinosan pehmusteen alle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Vaihda penkit:
https://www.ebay.de/itm/BMW-F30-Lederau ... 2827711810
https://www.ebay.de/itm/BMW-F30-Lederau ... 2827711810
Itse just ostanut vajaan 30k auton, niin ei paljoa tuommoinen lisähintalappu innosta, plus työt päälle, huhh. Koukkukin täytyy vielä tässä asentaa.. Lisäksi kun auto on myös sisältä virheetön, niin ei kannusta kovin noin arvokkaaseen projektiin. Tässä normaaliajossani ei valittamista tosin kyllä löydykään. Tuo reisien väsyminen on melko varmasti se, joka vaivaa pidempää pätkää ajaessa. Tosin ihan asiallisia juttuja on tuosta jalkatotuttautumisesta, monillakin automerkeillä ja voipi heittää pidemmälle matkalle vaikkapa esim. pikkutyynyn reisien alle, jos/kun ei kuitenkaan varsinaista maantieajoa ole kuin satunnaisesti yms.
Kertokaa mikäli tiedätte jonkun, joka osaa lisätä Suomen tuohon tuhon infojärjestelmään. Marmorilla tosiaan antoi ymmärtää, että ihan samat softat sinne menee, mutta eivät voi tehdä kun pitäisi olla rekisteröity 2014 puolella.. Hieman ärsyttävää..
Kertokaa mikäli tiedätte jonkun, joka osaa lisätä Suomen tuohon tuhon infojärjestelmään. Marmorilla tosiaan antoi ymmärtää, että ihan samat softat sinne menee, mutta eivät voi tehdä kun pitäisi olla rekisteröity 2014 puolella.. Hieman ärsyttävää..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Penkin kisko auki, kisko ylös, mutteri väliin etupään reikiin, pitempää pulttia kehiin ja avot, jakkara on sopivasti kallellaan. Kulut alle 1€
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Tuossahan on se kustannustehokas ratkaisu, syy jalkojen väsymiseen on juurikin tuo, että penkkiä ei saa tarpeeksi kallelleen normipenkillä. Itsellä sporttipenkit ja tuo säätö pitää olla aivan ääriasennossa jotta tukee pitkäjalkaisen kinttuja.