Se on se aika vuodesta kun seuraavan loppukesän ajoreittiä pitää puuhastella. Ja ideoita stoppikohteiksi otetaan taas vastaan... Versio 1 alkaa olla hahmollansa ja alkupätkä on tietysti taas vaan siirtymistä tavalla tai toisella. Mutta kiinnostava homma alkaa Frankfurtin kentältä kartturin noudon jälkeen.
Tarkoitus tällä kertaa on välttää baanoja ja mennä vauhdikkaita pikkuteitä.
1. Frankfurtin lentokentältä --> Nierstein
2. Nierstein --> Heidelberg --> Schwarzwald (pikkuteitä) --> Hinterzarten
3. Hinterzarten (Schwarzwald läpi) --> Sveitsiin ja siellä Sustenpass (Furka kartanlukijalle kuulemma liian pelottava)
4. Vuorilta alas Grimselpass --> Sveitsiä lähteen laaksossa Martignyyn ja siittä St Bernard Pass Italiaan yöksi
5. Tunnelin läpi Chamonix sieltä takaisin Sveitsiin ja koilliseen päin vähän eri reittiä (jonnekin Thun huudeille)
6. Ylös Saksaa vähän eri reittiä Schwartzwaldissa, Todtnau, Freiburg ja siittä viinialueelle, yö Durbach
7. Frankfurtin lentokentälle, kartturin vapauttaminen ja sitten baanalle karstat poistamaan
Alla tarkempi suunnitelma arvioiduilla ajoajoilla. Idea olisi että ajoaika päivässä noin 4-5h ja sopivasti stoppeja sinne tänne. Vaan onko jotain ihan must see nähtävää kun kulmille menee?
-p
Topless Euro Grand Tour 2019
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Kiitos vinkistä. Ei taida osua tämän reissun varrelle, vedättää sen verran paljon itään. Mutta laitetaan korvan taakse kun sinne suuntaan tulee mentyä. Ajatuksena on tällä reissulla pörrätä Sveitsin makeimmat pätkät läpi. Furka antaa vähän makua mutta siinä on vieressä pari muutakin jotka on kaiketi vähän rauhallisempia ja nopeampia päästellä: https://youtu.be/qeKcCS6SMIg. Samalla tietysti tulee puhkaistua taas Saksakin.
-p
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Päivittäiset ajomatkat ihan kohtuullisia, tosin sen varmaan tiedätkin, että pikkuteillä 50km/h, on aika optimistinen keskivauhti. Alpeilla ainakin usein. Toisaalta, joskus tulee vastaan nin vastuttamattoman hieno paikka, että pakko vetää auto parkkiin, vaikka juuri tuli joku traktori ohitettua
Mutta aikataulussasihan tuollaisille kyllä on varaa
Itsellä taitaa nuo ajolomat jo olla vähän taka- alalla. Tosin ajatuksissa on vielä joskus tehdä uudestaan matka maailman äärille, eli Portugalin rannikolle
Nyt ollaan tyydytty viettää koko kuukausi Saksassa ja tehdä sitten päivän- parin retkiä jonnekin.
Mutta aikataulussasihan tuollaisille kyllä on varaa
Itsellä taitaa nuo ajolomat jo olla vähän taka- alalla. Tosin ajatuksissa on vielä joskus tehdä uudestaan matka maailman äärille, eli Portugalin rannikolle
Nyt ollaan tyydytty viettää koko kuukausi Saksassa ja tehdä sitten päivän- parin retkiä jonnekin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Näyttää käyvän jo enemmän työstä kun lomasta.phuksi kirjoitti: ↑31 Joulu 2018, 13:16 Se on se aika vuodesta kun seuraavan loppukesän ajoreittiä pitää puuhastella. Ja ideoita stoppikohteiksi otetaan taas vastaan... Versio 1 alkaa olla hahmollansa ja alkupätkä on tietysti taas vaan siirtymistä tavalla tai toisella. Mutta kiinnostava homma alkaa Frankfurtin kentältä kartturin noudon jälkeen.
Tarkoitus tällä kertaa on välttää baanoja ja mennä vauhdikkaita pikkuteitä.
1. Frankfurtin lentokentältä --> Nierstein
2. Nierstein --> Heidelberg --> Schwarzwald (pikkuteitä) --> Hinterzarten
3. Hinterzarten (Schwarzwald läpi) --> Sveitsiin ja siellä Sustenpass (Furka kartanlukijalle kuulemma liian pelottava)
4. Vuorilta alas Grimselpass --> Sveitsiä lähteen laaksossa Martignyyn ja siittä St Bernard Pass Italiaan yöksi
5. Tunnelin läpi Chamonix sieltä takaisin Sveitsiin ja koilliseen päin vähän eri reittiä (jonnekin Thun huudeille)
6. Ylös Saksaa vähän eri reittiä Schwartzwaldissa, Todtnau, Freiburg ja siittä viinialueelle, yö Durbach
7. Frankfurtin lentokentälle, kartturin vapauttaminen ja sitten baanalle karstat poistamaan
Alla tarkempi suunnitelma arvioiduilla ajoajoilla. Idea olisi että ajoaika päivässä noin 4-5h ja sopivasti stoppeja sinne tänne. Vaan onko jotain ihan must see nähtävää kun kulmille menee?
Reissuhahmo_Revisio_1.jpg
-p
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Meitä on moneen junaan, eh, autoon
Kun ajoimme Portugalin länsireunaan, teimme lähes vastaavan suunnitelman, vaikkakin Google Mapsia hyväksikäyttäen.
Ei yhtään koettu, että olisi ollut joku ahdistava työlista, tai jaa, meillä ei kyllä ollut juurikaan mitään paikkoja (linnoja, museoita tms) listalle laitettuna. Ne tuli sitten fiiliksen mukaan.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Kyllä tuo pelkkää lomaa on Irtiotto arjesta ja jos tuo työstä kävisi niin olisin vielä ahkerampi Ehkä jotain suunnitelmallisuusneurotiaa on takana... liekkö ammattitautia.
Se on tuo 640i katto alhaalla sen verran fiilistä ylläpitävä että riittää intoa joka päivälle. En vaan saanut siihen enää uutta putkea kun BMW lopetti performance-putken myynnin tähän malliin viranomaisten mielestä liian äänekkäänä (Saksassa). Mutta BMS:n suodattimen ajattelin tuoda seuraavalta jenkkireissulta ja laittaa paikalleen ennen tätä ajelua. Tosin pöntötkin voisi samalla tuoda...
Neljä tuntia on tosiaan aika hyvä ajosiivu ja nyt tarkoitus on ottaa Sveitisin serpentiinit testiin. Hotellithan tuon etenemisen rytmittää ja ne on jo kaikki tärkeimmät varattuna. Pakko olla ajoissa liikkeellä. Yhden nappasin täältä http://hideaways-hotels.com/ joka ei ole koskaan pettänyt odotuksia ja sitten toinen täkysivusto on https://www.bmw-routes.com/de/de/index.jsp josta bongasin yhden hotellin ja pari stoppikohdekandidaattia. BMW-routes sivuilla on myös hyviä ajoreittiehdotuksia. Joitain niistä taidetaan osittain tällä reissulla ajellakin.
Nyt alkaa olla siis reissun runko kasassa. Retki tosiaan alkaa Frankfurtista ja sieltä ensin koukkaan vähän takaisin päin Koblenziin ja Rhein-joen vartta alas pariin pikkukylään poiketen. Durbachin jälkeen sitten Schwarzwaldiin seikkailemaan kohti etelää ja Sveitsin puolelle Thuniin.
Thunista länttä kohti löytyy juustomesta josta mukaan riittävästi matkaevästä iltojen istumiseen ja Chamonixin kautta Itailan puolelle. BMW suositteli yhtä kuppilaa jossa varmaan on kaffepaussi ennen hotellia. Koukku myös BMW:n vinkkinä viinitilalle hakemaan juustolle seuraa ja sitten päästäänkin asiaan eli otetaan ensin haltuun St. Bernard Pass.
Fieschistä löytyy jäätikköä, syrjäistä hotellia jossa oma oluttuotanto, reitillä myös Grimsel Pass ja varmaan visiitti tykistöluolastoon. Grimsel Passin yläpäässä olisi Bond-hotelli ja se kuuluisa pato mutta ko. hotelli on harmiksi suljettuna kun sen koko kapasiteetti on myyty syksyksi patoremontin työntekijöille.
Paluuosuudelle alkuun Dragon Ride Luzernin kyljessä. Näytti ihan jännälle gondolille. Yksi kirkkokin näkyy päätyneen listalle ja jalottelua Saksan "vesiputouksilla". Ja taas Schwarzwaldin läpi hotelliin joka oli myös BMW:n suosittelema.
Viimeiset käänteet vielä parissa kaupungissa ja motarille kotia kohti.
Loppuviimein stopit valikoituu suunnitelman ja googlen väliltä sekä tietysti ruuhkien aikatauluttamana. Mutta tarkoitus on tosiaan mennä pikkuteitä ja jättää motariosuudet Frankfurtin pohjoispuolelle.
-p
Se on tuo 640i katto alhaalla sen verran fiilistä ylläpitävä että riittää intoa joka päivälle. En vaan saanut siihen enää uutta putkea kun BMW lopetti performance-putken myynnin tähän malliin viranomaisten mielestä liian äänekkäänä (Saksassa). Mutta BMS:n suodattimen ajattelin tuoda seuraavalta jenkkireissulta ja laittaa paikalleen ennen tätä ajelua. Tosin pöntötkin voisi samalla tuoda...
Neljä tuntia on tosiaan aika hyvä ajosiivu ja nyt tarkoitus on ottaa Sveitisin serpentiinit testiin. Hotellithan tuon etenemisen rytmittää ja ne on jo kaikki tärkeimmät varattuna. Pakko olla ajoissa liikkeellä. Yhden nappasin täältä http://hideaways-hotels.com/ joka ei ole koskaan pettänyt odotuksia ja sitten toinen täkysivusto on https://www.bmw-routes.com/de/de/index.jsp josta bongasin yhden hotellin ja pari stoppikohdekandidaattia. BMW-routes sivuilla on myös hyviä ajoreittiehdotuksia. Joitain niistä taidetaan osittain tällä reissulla ajellakin.
Nyt alkaa olla siis reissun runko kasassa. Retki tosiaan alkaa Frankfurtista ja sieltä ensin koukkaan vähän takaisin päin Koblenziin ja Rhein-joen vartta alas pariin pikkukylään poiketen. Durbachin jälkeen sitten Schwarzwaldiin seikkailemaan kohti etelää ja Sveitsin puolelle Thuniin.
Thunista länttä kohti löytyy juustomesta josta mukaan riittävästi matkaevästä iltojen istumiseen ja Chamonixin kautta Itailan puolelle. BMW suositteli yhtä kuppilaa jossa varmaan on kaffepaussi ennen hotellia. Koukku myös BMW:n vinkkinä viinitilalle hakemaan juustolle seuraa ja sitten päästäänkin asiaan eli otetaan ensin haltuun St. Bernard Pass.
Fieschistä löytyy jäätikköä, syrjäistä hotellia jossa oma oluttuotanto, reitillä myös Grimsel Pass ja varmaan visiitti tykistöluolastoon. Grimsel Passin yläpäässä olisi Bond-hotelli ja se kuuluisa pato mutta ko. hotelli on harmiksi suljettuna kun sen koko kapasiteetti on myyty syksyksi patoremontin työntekijöille.
Paluuosuudelle alkuun Dragon Ride Luzernin kyljessä. Näytti ihan jännälle gondolille. Yksi kirkkokin näkyy päätyneen listalle ja jalottelua Saksan "vesiputouksilla". Ja taas Schwarzwaldin läpi hotelliin joka oli myös BMW:n suosittelema.
Viimeiset käänteet vielä parissa kaupungissa ja motarille kotia kohti.
Loppuviimein stopit valikoituu suunnitelman ja googlen väliltä sekä tietysti ruuhkien aikatauluttamana. Mutta tarkoitus on tosiaan mennä pikkuteitä ja jättää motariosuudet Frankfurtin pohjoispuolelle.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Suunnittelet lomareissun eri tavalla kuin minä (ja ehkä joku muukin).
Nähtäviä paikkoja ja asioita on hyvä listata, mutta mun matkasuunnitelmassa olisi päivämäärä&kellonaika vain sille kun laiva saapuu Suomesta Tukholmaan/Travemündeen, ja toinen päivämäärä&kellonaika kun laiva lähtee takaisin Suomea. Kaiken sillä välillä aikataulutan fiilispohjalla, jos ei nyt joku erityinen juttu ole sovittuna matkalle. Laiva-/lentolipunkin tilaan usein vasta lähtöviikolla.
Nähtäviä paikkoja ja asioita on hyvä listata, mutta mun matkasuunnitelmassa olisi päivämäärä&kellonaika vain sille kun laiva saapuu Suomesta Tukholmaan/Travemündeen, ja toinen päivämäärä&kellonaika kun laiva lähtee takaisin Suomea. Kaiken sillä välillä aikataulutan fiilispohjalla, jos ei nyt joku erityinen juttu ole sovittuna matkalle. Laiva-/lentolipunkin tilaan usein vasta lähtöviikolla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Joo, jotain vikaa varmaan äijässä mutta tähän on tultu Liian monta isohkoa kriittistä juttua tullut vedettyä Ja arki kun menee tiukasti tahditettuna jotta ylipäätänsä toimii niin eihän sitä osaa vapaalla toisin...
Toi homma noista ajoajoista juontaa juurensa siittä, että kun reitti on hazardi niin on joku haju siittä että kauanko kestää. Ajatus kun on olla perillä päivän päätteeksi myös ajoissa kun on kylpylähotelleja ja hoitoja varattuna. Teinpä jo yhden pöytävarauksenkin ravintolaan Ja helposti haukkaa liian pitkiä siivuja.
Mutta aivot saan narikkaan kun on suunnitelma taskussa, noudattaa sitä tai sitten ei.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend