F10 vika-/ongelmalista
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
ratz: minulla jäätymisongelma on just kuin sinullakin. Lampuille yleensä tulee nestettä, mutta lasille ei yhtään. Kun auto on tallissa pari tuntia, niin taas toimii lasillekin. Outoa !
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Nyt on jo kolmena aamuna peräkkäin ajon jälkeen (siis auton sammutuksen jälkeen) mittariston info näyttöön tullut varoitus "Battery level too low". Vaikka siis ajoa tulee päivisin yhteensä noin 2h. Tänään tuli myös ekaa kertaa iltapäivän ajon jälkeen sama varoitus. Kun tuo varoitus ilmestyy, niin sisävalot sammuu, samoin ulkokahvojen valot pimeänä.
Auto on kylmässä tallissa yön (toki lohko+sis. lämppäri päällä) ja päivät ulkosalla.
Onko kukaan muu huomannut samaa asiaa ? Ei kai akku nyt näin uudessa autossa (10tkm) vielä pitäisi olla kaput ?
Auto on kylmässä tallissa yön (toki lohko+sis. lämppäri päällä) ja päivät ulkosalla.
Onko kukaan muu huomannut samaa asiaa ? Ei kai akku nyt näin uudessa autossa (10tkm) vielä pitäisi olla kaput ?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitos tiedosta nk_user!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Pari kertaa herjannut tuota - molemmilla kerroilla kova pakkanen (yli 25 c). Ekalla kertaa latasin akun, tokalla en tehnyt mitään ja ilmoitus hävisi. Voisiko johtua siitä kun akku on peräkontissa kylmässä....Turbo kirjoitti:Nyt on jo kolmena aamuna peräkkäin ajon jälkeen (siis auton sammutuksen jälkeen) mittariston info näyttöön tullut varoitus "Battery level too low". Vaikka siis ajoa tulee päivisin yhteensä noin 2h. Tänään tuli myös ekaa kertaa iltapäivän ajon jälkeen sama varoitus. Kun tuo varoitus ilmestyy, niin sisävalot sammuu, samoin ulkokahvojen valot pimeänä.
Auto on kylmässä tallissa yön (toki lohko+sis. lämppäri päällä) ja päivät ulkosalla.
Onko kukaan muu huomannut samaa asiaa ? Ei kai akku nyt näin uudessa autossa (10tkm) vielä pitäisi olla kaput ?
Sinänsä tuo ei haittaa niin kauan kuin auto vain toimii, eikä jää akun varaustason takia tielle.
Eli pitäisikö tuosta akun varaustasosta alkaa olla huolissaan ?
Pakkastahan nyt on pidemmän aikaa öisin ollut reilut -20C vaikka päivisin -15C.
Onko nämä uudet akut jotain "ei pakkasta kestäviä", kun missään autossa milloinkaan minulle ei ole tuollaista ongelmaa ollut (toisaalta eipä ehkä ne olisi siitä edes ilmottaneetkaan varoituksella).
Eli pitäisikö tuosta akun varaustasosta alkaa olla huolissaan ?
Pakkastahan nyt on pidemmän aikaa öisin ollut reilut -20C vaikka päivisin -15C.
Onko nämä uudet akut jotain "ei pakkasta kestäviä", kun missään autossa milloinkaan minulle ei ole tuollaista ongelmaa ollut (toisaalta eipä ehkä ne olisi siitä edes ilmottaneetkaan varoituksella).
Oiskohan syynä se ettei akku lataudu kunnolla kylmässä (siis peräkontissa). Ei varmaan haittaa vaikka laturilla lataisi välillä.
Viimeksi muokannut JukkaE60, 16 Helmi 2011, 21:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sama homma. Tänään ei ole herjannut mutta eilen ja edellispäivänä herjasi akkujännitettä. Päivittäin ajoa tulee vähintään 40-50km joten pitäisi kyllä ladata noilla määrillä. Saattaa olla että ottaa nokkiinsa jos käyttää pershehkuja taajaan. Mulla on lisäksi näillä pakkasilla rattilämmitys lähes aina päällä.Turbo kirjoitti:Sinänsä tuo ei haittaa niin kauan kuin auto vain toimii, eikä jää akun varaustason takia tielle.
Eli pitäisikö tuosta akun varaustasosta alkaa olla huolissaan ?
Pakkastahan nyt on pidemmän aikaa öisin ollut reilut -20C vaikka päivisin -15C.
Onko nämä uudet akut jotain "ei pakkasta kestäviä", kun missään autossa milloinkaan minulle ei ole tuollaista ongelmaa ollut (toisaalta eipä ehkä ne olisi siitä edes ilmottaneetkaan varoituksella).
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ei huono ajatus!JukkaE60 kirjoitti: Ekalla kertaa latasin akun, tokalla en tehnyt mitään ja ilmoitus hävisi. Voisiko johtua siitä kun akku on peräkontissa kylmässä....
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Minulla tulee päivittäin ajoa ~100km, eikä käynnistyksiä ole kuin kaksi-kolme per päivä. Eli kyllä latausaikaa pitäisi olla riittävästi. Ehkäpä nämä uudet akut eivät vain ota riittävästi jännitettä pakkasella, mitä lie akkuja sitten ovatkaan...vaiska kirjoitti:Sama homma. Tänään ei ole herjannut mutta eilen ja edellispäivänä herjasi akkujännitettä. Päivittäin ajoa tulee vähintään 40-50km joten pitäisi kyllä ladata noilla määrillä. Saattaa olla että ottaa nokkiinsa jos käyttää pershehkuja taajaan.
Peffagrilli on päällä max 5min ajoon lähdön jälkeen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 01 Tammi 2011, 21:07
- Auto: BMW 520d Sport A Business '10
Akku ei tosiaankaan ota virtaa vastaan kovalla pakkasella. Minulla on työmatkaa 100 km per sivu ja siitä huolimatta polttoainelämmitin ei ole käynnistynyt ajastuksella töistä lähdettäessä. Ilmoittaa liian vähän polttoainetta (ei totta) tai akun varaus alhainen.
Ainakin E60:ssä jos jännite putoaa alle 12V:n niin alkaa auto herjata akusta. Tosin pelkkä jännitehän ei kerrovaiska kirjoitti:Uskoisin tässä olevan kyse siitä että akun hälytystaso ohjelmassa on liian alhainen... ohjelmabugi tms.
akun kunnosta mitään, amppeerit ratkaisevat ja niitähän ei voi mitata kuin kunnollisella rasitusmittarilla.
Huollossa voivat mitata akun kunnon ja jos epäilee huollon puolueettomuutta niin ei em.mittaus akkuliikkeessäkään maksa paria kymppiä enempää.
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Tänään aamulla oli -27C, eilen ja edellis aamulla -30C. Tehdasasenteinen Webasto oli ~25min päällä ja Defan säteilijä + laturi oli kytkettynä ~3h eli homma toimii aivan loistavasti noilla vermeillä. Sätelijästä en usko olevan paljoakaan hyötyä tälläisillä pakkasilla, mutta laturi varmasti tekee sen, että auto ei valita akkujännitteestä ja näin ollen antaa Webaston käydä maximi ajan tarvittaessa.
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Hydrophyte kirjoitti:Tänään aamulla oli -27C, eilen ja edellis aamulla -30C. Tehdasasenteinen Webasto oli ~25min päällä ja Defan säteilijä + laturi oli kytkettynä ~3h eli homma toimii aivan loistavasti noilla vermeillä. Sätelijästä en usko olevan paljoakaan hyötyä tälläisillä pakkasilla, mutta laturi varmasti tekee sen, että auto ei valita akkujännitteestä ja näin ollen antaa Webaston käydä maximi ajan tarvittaessa.
Outoa, kun eilen hehkuvalo välähti, mutta tänään ei edes välähtänyt, vaikka oli -37C:
Moro,
Piti nyt lopultakin kirjautua tähän foorumiin kun olen seuraillut keskustelua tästä akun varaus-ongelmasta. Itsellä on myös joulukuussa liikenteeseen otettu F10 ja tuo akun herja on jo tuttua puuhaa. Tänään sitten paloi hermo kun alhaisen varauksen johdosta koppiin ei tullut lämpöä kun pudotti vastukset pois päältä ja ulkona -33 pakkasta. Eihän se nyt näin voi olla, että tämän luokan autossa pitää pilkkihaalarit olla vakiovarusteena. Soitin myyjälle ja pyysin saada asiaan selvyyden, mitä voi tehdä ja voiko esim. ohjelmallisesti korjata asiaa niin, ettei nuo lämppärin sähkövastukset tipahda pois päältä. Vastaus: ei voi. Ja jatkoksi, että hanki akkuvahti. AMG akku on kuulemma niin kylmässä paikassa peräkontissa, ettei sen jännitetaso pysy tarpeeksi korkealla kovilla pakkasilla. Eli ei kait muu auta kuin harmitella merkin vaihtoa ja palella kunnes tulee kesä tai vaihtaa autoa
Piti nyt lopultakin kirjautua tähän foorumiin kun olen seuraillut keskustelua tästä akun varaus-ongelmasta. Itsellä on myös joulukuussa liikenteeseen otettu F10 ja tuo akun herja on jo tuttua puuhaa. Tänään sitten paloi hermo kun alhaisen varauksen johdosta koppiin ei tullut lämpöä kun pudotti vastukset pois päältä ja ulkona -33 pakkasta. Eihän se nyt näin voi olla, että tämän luokan autossa pitää pilkkihaalarit olla vakiovarusteena. Soitin myyjälle ja pyysin saada asiaan selvyyden, mitä voi tehdä ja voiko esim. ohjelmallisesti korjata asiaa niin, ettei nuo lämppärin sähkövastukset tipahda pois päältä. Vastaus: ei voi. Ja jatkoksi, että hanki akkuvahti. AMG akku on kuulemma niin kylmässä paikassa peräkontissa, ettei sen jännitetaso pysy tarpeeksi korkealla kovilla pakkasilla. Eli ei kait muu auta kuin harmitella merkin vaihtoa ja palella kunnes tulee kesä tai vaihtaa autoa
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Olisit hommannut F11:sen, niin olisit saanut Tekniikan Maailman VIIDEN tähden talviautonMiguel kirjoitti:Eihän se nyt näin voi olla, että tämän luokan autossa pitää pilkkihaalarit olla vakiovarusteena.
Minkähänlaisia tuon testin muut autot enää onkaan, jos VIIDEN tähden talviautolla tulee akun kanssa ongelmia?
Tuolla ylläpitolaturilla kyllä pääset eroon ongelmasta, mutta onhan se jotenkin säälittävää mun mielestä (vaikka itse käytänkin).
- 540iA
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 131
- Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:20
- Auto: BMW M4 F83 LCI Competition
Semmoinen tästä tuli mieleen, että miten se ulkopuolinen laturi auttaa tossa ongelmassa jos akku edelleen on kylmä?
Eikö akku pitäisi saada lämpimämmäksi jotta ottaa latausta vastaan? Vai?
Eikö akku pitäisi saada lämpimämmäksi jotta ottaa latausta vastaan? Vai?
ex bemarit: F11 M550d, F11 520dA M-Sport, E 46 330Ci M-Sport II, Z3 M Coupe, E 39 540iA, E 39 523i
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Eikös tää nyt kuitenkin ollu tää auto, joka melkeen tuli valituksi vuoden 2011 TM talviautoksiMiguel kirjoitti:Eihän se nyt näin voi olla, että tämän luokan autossa pitää pilkkihaalarit olla vakiovarusteena. Soitin myyjälle ja pyysin saada asiaan selvyyden, mitä voi tehdä ja voiko esim. ohjelmallisesti korjata asiaa niin, ettei nuo lämppärin sähkövastukset tipahda pois päältä. Vastaus: ei voi. Ja jatkoksi, että hanki akkuvahti.
PS. Onko kellään käsitystä mitä Calixin tai Defan akkulaturi asennettuna kustantaa?
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Ongelma on kyllä sitä luokkaa että autossa saisi olla akunlämmitin jotta auton oma laturi hoitaisi latauksen kylmälläkin säällä joita tämä meneillään oleva ilmastonmuutos (lämpiäminen?) tuntuu aiheuttavan talvesta toiseen. Mitähän tuo F10/F11 kylmänilmanversio muutoin on syönyt....Miguel kirjoitti:Moro,
Vastaus: ei voi. Ja jatkoksi, että hanki akkuvahti. AMG akku on kuulemma niin kylmässä paikassa peräkontissa, ettei sen jännitetaso pysy tarpeeksi korkealla kovilla pakkasilla. Eli ei kait muu auta kuin harmitella merkin vaihtoa ja palella kunnes tulee kesä tai vaihtaa autoa
PS. Onko kellään käsitystä mitä Calixin tai Defan akkulaturi asennettuna kustantaa?
Tänään kyselin X1:een defan akkulaturia:Laakkonen jkl n.390€ ja Bosch car service hieman alle 200€.Hinnat asennettuna.Ajan tilasin jälkimmäiseen maanantaiksi.Akkuherjaa näyttää myös minun Bemu,käyntiin lähtee kyllä hyvin.
Tänään kyselin X1:een defan akkulaturia:Laakkonen jkl n.390€ ja Bosch car service hieman alle 200€.Hinnat asennettuna.Ajan tilasin jälkimmäiseen maanantaiksi.Akkuherjaa näyttää myös minun Bemu,käyntiin lähtee kyllä hyvin.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.