G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
Kepakko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Maalis 2019, 19:33

Tervehdys!

Kysymys vakio Led-ajovaloista.

Kuuluuko asiaan, että pitkän ja lyhyen väliin jää selkeä sinertävä "rako", joka näyttäytyy tiellä jokseenkin hämmentävänä pimeänä kohtana.

Linkissä esimerkkikuvat:
https://imgur.com/a/pH2Pgld
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Outoa, ei mun autossa tollasta sinistä viirua ole.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Kepakko kirjoitti: 21 Maalis 2019, 19:39
Kysymys vakio Led-ajovaloista.

Kuuluuko asiaan, että pitkän ja lyhyen väliin jää selkeä sinertävä "rako", joka näyttäytyy tiellä jokseenkin hämmentävänä pimeänä kohtana.
Joo yleistä vakiovaloissa tuo, jossain autoissa voimakkaampi kuin toisissa. On kyllä herättänyt kysymyksiä muuallakin tuo "sininen viiva" esim.
https://g30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1572423
https://g30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1496731
Kepakko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Maalis 2019, 19:33

Mielenkiintoista. Missähän menee raja, mikä on enää normaalia? Minusta omassa tuo alue on melkoisen iso. Kävin koeajoauton ajamassa marraskuussa pimeällä tiellä. Olosuhteet tietysti vähän olivat erilaiset, mutta en havainnut silloin valoissa mitään vastaavaa. Nyt uudella autolla kyllä hämmenti, kun ensimmäistä kertaa lähti pimeään lumiselle tielle. Todennäköisesti adaptiiviset ajovalot olisi tullut ruksittua, jos tämän olisi ennalta tiennyt.

Myyjäliikkeeltä olen asian perään jo kysellyt, mutta mikään kiire ei tunnu olevan selvittää asiaa.
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Uusimman päivityksen jälkeen connected drive appi sanoi sopimuksen irti ios alustalla, appi sulkee itse itsensä
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Anssi79 kirjoitti: 27 Maalis 2019, 12:49 Uusimman päivityksen jälkeen connected drive appi sanoi sopimuksen irti ios alustalla, appi sulkee itse itsensä
Saman tekee täälläkin.

Kyllä nämä päivitykset alkaa olla melkoista kuraa, oli kyseessä mikä tahansa tietoliiikenne värkki...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

gestapo kirjoitti: 27 Maalis 2019, 13:36
Anssi79 kirjoitti: 27 Maalis 2019, 12:49 Uusimman päivityksen jälkeen connected drive appi sanoi sopimuksen irti ios alustalla, appi sulkee itse itsensä
Saman tekee täälläkin.

Kyllä nämä päivitykset alkaa olla melkoista kuraa, oli kyseessä mikä tahansa tietoliiikenne värkki...
Poistin apin ja latasin uudelleen, taas toimii
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

Kepakko kirjoitti: 21 Maalis 2019, 19:39 Tervehdys!

Kysymys vakio Led-ajovaloista.

Kuuluuko asiaan, että pitkän ja lyhyen väliin jää selkeä sinertävä "rako", joka näyttäytyy tiellä jokseenkin hämmentävänä pimeänä kohtana.

Linkissä esimerkkikuvat:
https://imgur.com/a/pH2Pgld
Ei taidot/ kärsivällisyys riittänyt kuvaa laittamaan, mutta äsken ajoin pitkät päällä ylämäkeen ja harmaaseen hiekatiehenkin piirtyi järkky viiva pitkien ja lyhyiden välimaastoon. Täytyy jaksaa kysellä mitä tuumaavat. Muutenkin paskat pitkät verrattuna F10 xenoneihin.
X3 30e M-Sport 2022
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

Bemmisti kirjoitti: 20 Maalis 2018, 05:51 Uutena lisänä nyt alkanut napsamaan ne a-palkit sekä etuovet. Lisäksi kuskin oven tiivisteet alko narisemaan kovilla pakkasilla. Siihen auto huollon tiivisteiden rasvaus. Tiedä sit miten pitkään.

Eli lähtölaskenta on alkanut tälle kinnerille.
Onko tiedossa tähän ovien natinaan korjausta? Kun avaa oven loppuun asti niin vänkärin oven a-palkki natisee mielettömästi. Kuskin puolellakin havaittavasti muttei yhtä paha. Samaten kuuluu ihme naksumisia sieltä täältä kojelaudasta, en ole paikantanut vielä mistä... :curse:
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Onko kojelaudan päällä keskellä oleva kaiutin ritilä vaihdettu vai alkuperäinen? Se on ainakin yks syy jos naksahtelee. Siihen on puma. Huonoa muovia joka naksahtelee varsinkin kun lämpötila vaihtelee. Itsellä hiljeni vaihdon jälkeen. Nyt joskus satunnaisesti kojelaudan koristelista naksuu. Siihen ei oo bemarilta mitään ohjetta ja se on onneksi aika vähäistä et taidan antaa olla. Vielä kun saisi ilmastointiautomatiikan niin hyvän mitä oli vanhas F11.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Nyt tuli sellainen vika että takalasin pyyhin toimii aina välillä. Sitten kun käy liikuttamassa kädellä vähän pyyhintä niin alkaa taas toimia :conf:
Takuu menossa toukokuussa umpeen ja tulikin sopivasti kirje bemarilta jossa kutsu ilmaiseen takuu tarkastukseen.
joukotapio
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Marras 2014, 18:18

Löytyipähän vika, jota ei kukaan osaa korjata.
Kun on ajanut normaalia ajoa yli 30km ja pysähtyy vaikka liikennevaloihin, niin siitä lähtö tapahtuu hiivatin moisen nykäisyn kanssa. Siististi ei voi lähteä vaikka kuinka varovaisesti kaasupedaalia painaa. Kylmänä, siis alle 30 km ajettuna kaikki toimii kuten pitääkin.
Onnettomat olivat hädissään keksineet korjaukseksi ohjelmistopäivityksen, joka tulee joskus joulukuussa tai sitten ei ja siinä ehkä ongelma saadaan korjattua.
Tehtaan takuu päättyy elokuun lopulla, mutta se ei heitä haittaa. Mielenkiintoista, että valmistaja ei osaa korjata tuotteessaan olevaa vikaa.

Olen ensimmäisen kerran valittanut asiasta helmikuun viimeisellä viikolla, heti ensimmäisen huollon jälkeen. On aika mielenkiintoista, että minun edellytetään ajavan viallisella autolla vuoden verran, vaikka takuu on päällä.
Reklamaation olen tehnyt heidän asiakaspalveluunsa, mutta aika hiljaista sielläpäin on ollut.
Jonkun verran harmittaa.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

joukotapio kirjoitti: 15 Touko 2019, 17:21 Löytyipähän vika, jota ei kukaan osaa korjata.
Kun on ajanut normaalia ajoa yli 30km ja pysähtyy vaikka liikennevaloihin, niin siitä lähtö tapahtuu hiivatin moisen nykäisyn kanssa. Siististi ei voi lähteä vaikka kuinka varovaisesti kaasupedaalia painaa. Kylmänä, siis alle 30 km ajettuna kaikki toimii kuten pitääkin.
Onnettomat olivat hädissään keksineet korjaukseksi ohjelmistopäivityksen, joka tulee joskus joulukuussa tai sitten ei ja siinä ehkä ongelma saadaan korjattua.
Tehtaan takuu päättyy elokuun lopulla, mutta se ei heitä haittaa. Mielenkiintoista, että valmistaja ei osaa korjata tuotteessaan olevaa vikaa.

Olen ensimmäisen kerran valittanut asiasta helmikuun viimeisellä viikolla, heti ensimmäisen huollon jälkeen. On aika mielenkiintoista, että minun edellytetään ajavan viallisella autolla vuoden verran, vaikka takuu on päällä.
Reklamaation olen tehnyt heidän asiakaspalveluunsa, mutta aika hiljaista sielläpäin on ollut.
Jonkun verran harmittaa.
Onpa ikävän kuuloinen vika. Jos oikeasti tuommoisella on pakko ajella vuoden loppuun, voi rytkinnästä hajota moni muu paikka korjausta odotellessa. Ja ajamisen ilo varmaan vertaansa vailla.

Kummallista asiakaspalvelua liikkeen osalta.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

joukotapio kirjoitti: 15 Touko 2019, 17:21 Löytyipähän vika, jota ei kukaan osaa korjata.
Kun on ajanut normaalia ajoa yli 30km ja pysähtyy vaikka liikennevaloihin, niin siitä lähtö tapahtuu hiivatin moisen nykäisyn kanssa. Siististi ei voi lähteä vaikka kuinka varovaisesti kaasupedaalia painaa. Kylmänä, siis alle 30 km ajettuna kaikki toimii kuten pitääkin.
Tuliko tää ekan huollon jälkeen vai missä yhteydessä alkoi?
joukotapio
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Marras 2014, 18:18

Juu heti ensimmäisen huollon jälkeen sen huomasin ja kävin samantien siitä sanomassa. Ottivat vehkeen tutkintaan, mutta eivät osanneet tehdä muuta, kuin päivittää softaa. Vaikutusta päivityksellä ei ollut.

Sanoin muuten siitä, että voimansiirtoa ei ole tehty tommosta nykäisyä varten ja pelkään, että sieltä ennen pitkää jotain hajoaa. Vastaus oli aika mainio: "No sitten tiedetään mitä korjata". Seuraus siis pystyttäisiin korjaamaan, mutta syytä ei.
Emppu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Huhti 2014, 19:39
Paikkakunta: Pk-seutu

joukotapio kirjoitti: 15 Touko 2019, 17:21 Olen ensimmäisen kerran valittanut asiasta helmikuun viimeisellä viikolla, heti ensimmäisen huollon jälkeen. On aika mielenkiintoista, että minun edellytetään ajavan viallisella autolla vuoden verran, vaikka takuu on päällä.
Joskus on uskomatonta, miten hitaasti autonvalmistaja reagoi isompiinkin tiedossa oleviin ongelmiin. Minulla oli muutama vuosi sitten erimerkkinen auto vm. 2009, joka tietyllä rekisteriotteessa mainitulla rengaskoolla alkoi täristää voimakkaasti 80 - 85 km/h nopeudella. Kyseessä oli kuulemma automaattivaihteiston ohjelmistovika, joka oli valmistajan tiedossa. Valmistajan virallinen ohje oli "joko ajaa hieman kovempaa tai hiljempää tai vaihtaa manuaalisesti päälle pienempi vaihde". Autossa oli kaikki uusimmat ohjelmistot mitä vaihteistoon löytyi, joten huolto nosti asiassa kädet pystyyn. Auto oli siis vuodelta 2009, toimivat vaihteiston konfiguraaparametrit saatiin vasta vuonna 2013!
joukotapio
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Marras 2014, 18:18

Aika voimaton olo ja harmittaa, kun uuden ostaa täydellä hinnalla ja lapsellisesti kuvittelee, että saa ainakin takuun ajan ajaa ehjällä.
Mutta heitä ilmeisesti vain raha kiinnostaa. Vastuuta myymästä kamasta ei oteta.
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Mistä tuo sinun autosi on ostettu?
Kyllä minä ainakin reklamoisin tommoisesta palvelusta vaikka suoraan BMW:lle tai kyseisen liikkeen johdolle..
joukotapio
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Marras 2014, 18:18

Laakkoselta sen ostin. Sinne en ole näitä "palvelumyyjiä" lukuunottamatta asiasta valittanut, mutta BMW:n ns. asiakaspalveluun olen lähettänyt kirjallisen reklamaation.
BMW Suomen toimitusjohtajan sähköpostiosoitetta olen yrittänyt kaivella, mutta en vielä ole sitä löytänyt.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

joukotapio kirjoitti: 17 Touko 2019, 09:00 BMW Suomen toimitusjohtajan sähköpostiosoitetta olen yrittänyt kaivella, mutta en vielä ole sitä löytänyt.
Kuinka paljon efforttia laitoit tuohon kaivamiseen? 3 sec googlella antoi vaikka tommoista dataa. Eiköhän se noista synny se osoite...

https://rocketreach.co/christer-stahl-email_23213570
Vastaa Viestiin