530e kokemuksia ja keskustelua

G30, G31
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

LuZiaN0 kirjoitti: 03 Huhti 2019, 08:37
Tactica kirjoitti: 22 Heinä 2018, 10:22
Toinen iso pettymys on ollut ”Hifi-äänentoisto”. Todella huono. Edellisessä Skoda Octaviassa (MY18 FL) oli vakiona huomattavasti paremmat. Alkaa oikeasti mietityttämään, onko autossa edes kyseinen lisävaruste...mistä vakion ja tämän Hifin erottaa parhaiten ulkoisesti? Etupenkkien alta en ainakaan mitään subbaria muistuttavaa näe.
Juurikin noin. F10:ssä oli hifit, ja matalat äänet kuului todella hienosti, basso riitti säädettynä hieman yli puolen välin. Tietysti samat otin G30, mutta matalista äänistä ei juuri tietoakaan verrattuna F10 vaikka säätäisi bassot tappiin. Miten ihmeessä näissäkin voidaan mennä huonompaan suuntaan, korpee todella. Suurimmaksi osaksi kuuntelen radiota. Parhaiten eron huomaa siitä, että hiljempaa kuunnellessa ei matalat äänet kuulu juuri lainkaan, edelleen verrattuna kuinka hienosti ne jyskytti F10:ssä.

Myyjä selvitteli asiaa, mutta kuulemma mitään muutoksia edelliseen ei ole tullut sanoi tuotepäällikkö :conf:
Sulla oli tehty jotain parannuksia F10 hifeihin? Meidän F11 hifeissä on bassot täysillä, mutta silti äänentoisto on auttamattoman ohutta...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

LuZiaN0 kirjoitti: 03 Huhti 2019, 08:37
Tactica kirjoitti: 22 Heinä 2018, 10:22
Toinen iso pettymys on ollut ”Hifi-äänentoisto”. Todella huono. Edellisessä Skoda Octaviassa (MY18 FL) oli vakiona huomattavasti paremmat. Alkaa oikeasti mietityttämään, onko autossa edes kyseinen lisävaruste...mistä vakion ja tämän Hifin erottaa parhaiten ulkoisesti? Etupenkkien alta en ainakaan mitään subbaria muistuttavaa näe.
Juurikin noin. F10:ssä oli hifit, ja matalat äänet kuului todella hienosti, basso riitti säädettynä hieman yli puolen välin. Tietysti samat otin G30, mutta matalista äänistä ei juuri tietoakaan verrattuna F10 vaikka säätäisi bassot tappiin. Miten ihmeessä näissäkin voidaan mennä huonompaan suuntaan, korpee todella. Suurimmaksi osaksi kuuntelen radiota. Parhaiten eron huomaa siitä, että hiljempaa kuunnellessa ei matalat äänet kuulu juuri lainkaan, edelleen verrattuna kuinka hienosti ne jyskytti F10:ssä.

Myyjä selvitteli asiaa, mutta kuulemma mitään muutoksia edelliseen ei ole tullut sanoi tuotepäällikkö :conf:

Jaa, onko noissa perusvermeissä g30: ssä montaa versiota ? Itsellä 12 kaiutinversio, kyllä siinä humppa jytkää alaäänilläkin ihan riittävästi. Eikös siellä penkin alla ole vakiona joku wooferi ?
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

Juha kirjoitti: 03 Huhti 2019, 10:22
LuZiaN0 kirjoitti: 03 Huhti 2019, 08:37
Tactica kirjoitti: 22 Heinä 2018, 10:22
Toinen iso pettymys on ollut ”Hifi-äänentoisto”. Todella huono. Edellisessä Skoda Octaviassa (MY18 FL) oli vakiona huomattavasti paremmat. Alkaa oikeasti mietityttämään, onko autossa edes kyseinen lisävaruste...mistä vakion ja tämän Hifin erottaa parhaiten ulkoisesti? Etupenkkien alta en ainakaan mitään subbaria muistuttavaa näe.
Juurikin noin. F10:ssä oli hifit, ja matalat äänet kuului todella hienosti, basso riitti säädettynä hieman yli puolen välin. Tietysti samat otin G30, mutta matalista äänistä ei juuri tietoakaan verrattuna F10 vaikka säätäisi bassot tappiin. Miten ihmeessä näissäkin voidaan mennä huonompaan suuntaan, korpee todella. Suurimmaksi osaksi kuuntelen radiota. Parhaiten eron huomaa siitä, että hiljempaa kuunnellessa ei matalat äänet kuulu juuri lainkaan, edelleen verrattuna kuinka hienosti ne jyskytti F10:ssä.

Myyjä selvitteli asiaa, mutta kuulemma mitään muutoksia edelliseen ei ole tullut sanoi tuotepäällikkö :conf:
Sulla oli tehty jotain parannuksia F10 hifeihin? Meidän F11 hifeissä on bassot täysillä, mutta silti äänentoisto on auttamattoman ohutta...
Ei ollut parannuksia, auto oli mulla uudesta. Elleivät salaa tehtaalla parannelleet... :rolle:
X3 30e M-Sport 2022
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

bemul13 kirjoitti: 03 Huhti 2019, 13:11
LuZiaN0 kirjoitti: 03 Huhti 2019, 08:37
Tactica kirjoitti: 22 Heinä 2018, 10:22
Toinen iso pettymys on ollut ”Hifi-äänentoisto”. Todella huono. Edellisessä Skoda Octaviassa (MY18 FL) oli vakiona huomattavasti paremmat. Alkaa oikeasti mietityttämään, onko autossa edes kyseinen lisävaruste...mistä vakion ja tämän Hifin erottaa parhaiten ulkoisesti? Etupenkkien alta en ainakaan mitään subbaria muistuttavaa näe.
Juurikin noin. F10:ssä oli hifit, ja matalat äänet kuului todella hienosti, basso riitti säädettynä hieman yli puolen välin. Tietysti samat otin G30, mutta matalista äänistä ei juuri tietoakaan verrattuna F10 vaikka säätäisi bassot tappiin. Miten ihmeessä näissäkin voidaan mennä huonompaan suuntaan, korpee todella. Suurimmaksi osaksi kuuntelen radiota. Parhaiten eron huomaa siitä, että hiljempaa kuunnellessa ei matalat äänet kuulu juuri lainkaan, edelleen verrattuna kuinka hienosti ne jyskytti F10:ssä.

Myyjä selvitteli asiaa, mutta kuulemma mitään muutoksia edelliseen ei ole tullut sanoi tuotepäällikkö :conf:

Jaa, onko noissa perusvermeissä g30: ssä montaa versiota ? Itsellä 12 kaiutinversio, kyllä siinä humppa jytkää alaäänilläkin ihan riittävästi. Eikös siellä penkin alla ole vakiona joku wooferi ?
Wooferit on kyllä penkin alla, mutta todella tukkoiset.
X3 30e M-Sport 2022
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Meillä on myös Hifit G30:ssa ja verrattuna f30:n ovat tosiaan tukkoisemmat. En kyllä ole säätänyt bassoja tai muutakaan tappiin. Toisto on kyllä yllättävän heikkoa. Varmaan pitäisi päivitellä siihen johonkin settiin, joka tulee vakiopaikoille
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Aikamoisia mallikohtaisia eroja näissä saman nimisissä äänentoistoissa näköjään on. E70 "HIFI" oli aivan järkyttävää kuraa , kun taas F25 pre LCI vastaavasti nimetyn paketin sointi on yläpäästä miellyttävän ilmava ja erotteleva ja bassokin yllättävän kuiva , tarkka ja tanakka.
joukotapio
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Marras 2014, 18:18

530e kävi ensihuollossa maaliskuussa minkä jälkeen alkoi niskoja koettelevat liikeellelähdöt. Kylmänä kaikki toimii kuten pitääkin, mutta kun on ajanut yli 50km bensalla ja kone ja vissiin vaihdelaatikko on kunnolla lämmennyt, niin pysähdysten jälkeen, vaikkapa liikennevaloista, tapahtuu hiivatinmoinen rykäys. Oiretta voisi kuvailla vaikka imukupin irrottamisella lasista, tasainen veto mutta irtoaa yht'äkkiä.
Kaksi kertaa ollut liikkeessä ihmeteltävänä ja kolmas aika on tilattu.
Onko kukaan moiseen nykäisyyn törmännyt.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Uusimmassa Bemaristi-lehdessä oli ihan hyvä artikkeli tästä. Eipä se voimalinja kovin vakuuttavalta vaikuta.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Juha kirjoitti: 20 Huhti 2019, 19:56 Uusimmassa Bemaristi-lehdessä oli ihan hyvä artikkeli tästä. Eipä se voimalinja kovin vakuuttavalta vaikuta.
Miksei? Kerro ihmeessä mihin tää liittyy.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

No muutama poiminta

Polttomoottori tulee liian herkästi mukaan.
”Vaikka omistajat hehkuttavat polttomoottorin ja sähkövastaavan sujuvaa yhteispeliä, minusta meno oli välillä vähän töksähtelevää”
Ohitukset alkaa ripeästi, mutta voima loppuu kesken ohituksen, kun virta loppuu.
Automaattiohjaus on lähinnä vitsi.

Nämä siis lainauksia, ei mun sanoja.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Ok! Avataan paria
Polttomoottori tulee liian herkästi mukaan.
-> Tää on hybridi eikä sähköauto. Jos haluaa kituuttaa pitkin maailmaa 100 hevosella, niin mikäs siinä. Osta sähköauto, jos häiritsee. Tää on kyllä kestosuosikki valitusten aiheena hybridillä kuin hybridillä. En välttämättä ymmärrä miksi, mutta niin paljon sitä kuulee, että pakko sen on olla totta. Jos joku kysyy "pitäiskö ostaa hybridi, haluan ajaa sähköllä" niin mä vastaan "ei, osta sähköauto"

Vaikka omistajat hehkuttavat polttomoottorin ja sähkövastaavan sujuvaa yhteispeliä, minusta meno oli välillä vähän töksähtelevää
Juu on se voimalinja mahdollista yllättää ja mäkin tiedän miten se onnistuu. Tää on valitettavasti hybridien huono puoli.

Mut jos ajan liikenteen rytmissä, niin ei sitä mulla käy. Ja kun tiedän ajavani dynaamisesti, niin auto sportille, jolloin voimalinja toimii kuin unelma. Ajoin just 211 km siirtymän alusta loppuun sportilla. Miksi? Koska se on kivaa. Mitä sitten? niin...

Ei välttämättä normaalissa käytössä häiritse. Ja omaan makuun voimalinjan hyvät puolet (reagointi, äänettömyys) peittoaa tän huonon.

Täyssähköinen voimalinja sitten on tässä suhteessa hemmetin hyvä, mutta siinä menettää bensapistoolin edut.

Ohitukset alkaa ripeästi, mutta voima loppuu kesken ohituksen, kun virta loppuu.
Autollahan ei ole edes ajettu :lol:
Viimeksi muokannut lnaukkar, 20 Huhti 2019, 22:24. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

lnaukkar kirjoitti: 20 Huhti 2019, 22:11
Ohitukset alkaa ripeästi, mutta voima loppuu kesken ohituksen, kun virta loppuu.
Autolla ei ole edes ajettu :lol:
Täh? Ajokokemuksia nuo oli.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Onko kukaan muuten keksinyt mistä johtuu jännät luvut 530e-mallin teho- ja vääntönäytöllä: Kun auto on comfort- tai sport-ajotilassa ja polkaiset kickdownille, niin tehomittari kelaa 250 hevoseen asti. Juuri kuten pitääkin. Kun taas vedät vaihteiston kepin vasemmalle M/S tilaan (tunnistaa S-vaihdelukemista), niin tehonäytöllä nousee lukemat jonkin verran korkeammalle, aina 280-290 asti. Vähän enemmän kuin autossa pitäisi olla tehoa.

Valehteleeko auton tehomittari? Ois kiva jos joku testais jollain kiihtyvyysmittarilla, että onko oikeasti mitään eroa vaikka 0-100 tai jollain muulla kiihdytysvälillä.


Keppi D-asennossa

Kuva


Keppi M/S

Kuva
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

^ Voisko tässä olla vastaava sähköbuusti, jota uudessa 330e:ssä mainostetaan ?
Vai mitä tuo energiamittarin pohjassa oleva eBoost tarkoittaisi ?
Tänään kokeilin muutaman "ramppikiihdytyksen" täyskaasulla, ja kyllä tämä ihan mukavasti kiihtyy, kun huomioi bensakoneen olevan "lussu 20i".

Kuva
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Markku J kirjoitti: 21 Huhti 2019, 19:28 ^ Voisko tässä olla vastaava sähköbuusti, jota uudessa 330e:ssä mainostetaan ?
Vai mitä tuo energiamittarin pohjassa oleva eBoost tarkoittaisi ?
Tänään kokeilin muutaman "ramppikiihdytyksen" täyskaasulla, ja kyllä tämä ihan mukavasti kiihtyy, kun huomioi bensakoneen olevan "lussu 20i".
eBoostilla otetaan hetkellisesti "kaikki" irti akuista. Sama ominaisuus löytyy edelleen myös uudesta 3-sarjasta. Tällöin teho on 252hv.

3-sarjasta löytyy kuitenkin vielä lisäksi XtraBoost-ominaisuus, joka antaa vaihteston Sport-asennossa 41 lisähevosvoimaa, eli yhteensä 293hv.

Uskoisin, että tänä vuonna myös 5-sarja saa XtraBoostin, koska malli saa heinäkuussa uuden neljännen sukupolven akuston. Tuolloin toimintamatka sähköllä nousee takavedossa 64 kilometriin. Uudessa 530e xDrivessä toimintamatka on 57 kilometriä.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

El_Ucca kirjoitti: 22 Huhti 2019, 00:01 3-sarjasta löytyy kuitenkin vielä lisäksi XtraBoost-ominaisuus, joka antaa vaihteston Sport-asennossa 41 lisähevosvoimaa, eli yhteensä 293hv.
Koitapa omaa vitostasi ja kerro miltä tuntuu
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

El_Ucca kirjoitti: 22 Huhti 2019, 00:01
Markku J kirjoitti: 21 Huhti 2019, 19:28 ^ Voisko tässä olla vastaava sähköbuusti, jota uudessa 330e:ssä mainostetaan ?
Vai mitä tuo energiamittarin pohjassa oleva eBoost tarkoittaisi ?
Tänään kokeilin muutaman "ramppikiihdytyksen" täyskaasulla, ja kyllä tämä ihan mukavasti kiihtyy, kun huomioi bensakoneen olevan "lussu 20i".
eBoostilla otetaan hetkellisesti "kaikki" irti akuista. Sama ominaisuus löytyy edelleen myös uudesta 3-sarjasta. Tällöin teho on 252hv.

3-sarjasta löytyy kuitenkin vielä lisäksi XtraBoost-ominaisuus, joka antaa vaihteston Sport-asennossa 41 lisähevosvoimaa, eli yhteensä 293hv.

Uskoisin, että tänä vuonna myös 5-sarja saa XtraBoostin, koska malli saa heinäkuussa uuden neljännen sukupolven akuston. Tuolloin toimintamatka sähköllä nousee takavedossa 64 kilometriin. Uudessa 530e xDrivessä toimintamatka on 57 kilometriä.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Kuudensuora kirjoitti: 22 Huhti 2019, 11:08
El_Ucca kirjoitti: 22 Huhti 2019, 00:01
Markku J kirjoitti: 21 Huhti 2019, 19:28 ^ Voisko tässä olla vastaava sähköbuusti, jota uudessa 330e:ssä mainostetaan ?
Vai mitä tuo energiamittarin pohjassa oleva eBoost tarkoittaisi ?
Tänään kokeilin muutaman "ramppikiihdytyksen" täyskaasulla, ja kyllä tämä ihan mukavasti kiihtyy, kun huomioi bensakoneen olevan "lussu 20i".
eBoostilla otetaan hetkellisesti "kaikki" irti akuista. Sama ominaisuus löytyy edelleen myös uudesta 3-sarjasta. Tällöin teho on 252hv.

3-sarjasta löytyy kuitenkin vielä lisäksi XtraBoost-ominaisuus, joka antaa vaihteston Sport-asennossa 41 lisähevosvoimaa, eli yhteensä 293hv.

Uskoisin, että tänä vuonna myös 5-sarja saa XtraBoostin, koska malli saa heinäkuussa uuden neljännen sukupolven akuston. Tuolloin toimintamatka sähköllä nousee takavedossa 64 kilometriin. Uudessa 530e xDrivessä toimintamatka on 57 kilometriä.
Vain 3 sarjalaiseen xtraboost

https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... -show-2019
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

^ Virallisesti joo. Kutsukoot sitä miksi haluavat. Mutta vitonen käyttäytyy ainakin jonkin verran samalla tavalla, jota ihmettelen.
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

lnaukkar kirjoitti: 22 Huhti 2019, 11:57 ^ Virallisesti joo. Kutsukoot sitä miksi haluavat. Mutta vitonen käyttäytyy ainakin jonkin verran samalla tavalla, jota ihmettelen.
Täytyy testata. Jos tehonäyttö näyttää mullakin eriä, niin kokeilen ottaa kellolla aikaa.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Vastaa Viestiin