Huomaa ettet tiedä alkuunkaan mistä puhut.Havis kirjoitti: ↑09 Touko 2019, 20:18Minusta hybridistä hyötyy tänä päivänä vain ne, joiden pääsääntöinen ajo on taajamassa, max 20 km etappeja kerrallaan, pistorasiasta toiseen.315i kirjoitti: ↑08 Touko 2019, 17:35 Kattelin noita hintoja 330i vs 330e, ja huomasin, että eroa hybridin hyväksi reilu 5 tonttuu. Sillähän saa sopivasti Business M Sportin jonka hinta 5060.01€. Taitaa tuo hybridi houkutella, tosin olen hieman jäävi kun jo ajelen hybridillä. Tosin en tiedä mitä tuo puhdas bensa tekee paremmin? Hybridissä heppoja vajaa 300 buustilla. Noita 330i vääntölukemia en ny just löytäny.
Heti jos joutuu säännölllisesti ajamaan yhteen soittoon yli 100 km kerralla. ei näistä hybrideistä juuri ole hyötyä. Sellaisessa käytössä niiden pieni tankki vaan tekee rangesta normiautoa lyhyempiä.
Ja jos matkan teko on edellä kuvatun kaltaista lyhyttä pätkämatkaa, silloin ainoa oikea ekoteko on kulkea fillarilla, sähköpyörällä tai julkisilla.
Eli suomeksi: tilanteet jossa nykyhybridi on eduksi ei alkuunkaan edes vaadi yksityisauton käyttöä (poislukien liikuntavammaiset, lapsiperheet ja vanhukset)
Itse ajanut nyt reilun vuoden 330e hybridillä ja autona paras BMW jonka olen koskaan omistanut. Olin itsekin yhtä ennakkoluuloinen aikaisemmin. Käytännön kokemuksen myötä tiedän, etten enää edes harkitse muita kuin hybridejä jatkossa.
Tervetuloa nykyaikaan