G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 540i xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

Marmorille saapui GW:nä uusi avain tehonsa menettäneen tilalle jonka eilen hain iltapäivällä.
Avaimet vaihdettiin ja sanottiin että uusi avain koodattu valmiiksi.
No vaimo istui ja odotti autossa kun tulin takaisin ja sanoin että kokeillaan toimiiko uusi avain ja autohan käynnistyi normaalisti.
Ajeltiin kotiin ja autosta noustuani painoin normaalisti ovenkahvasta ovia lukkoon, ei mitään vaikutusta sitten avaimet taskusta ja sama juttu.
En ajatellut että antaa vaimon laukussa olevista avaimista käynnistää ja pitää minun profiilini säätöineen.
No liikehän jo siinävaiheessa kiinni, mutta kysynkin ennenkuin maanantaina alan sinne soittelemaan että onkohan mitään keinoa saada uusia avaimia toimimaan kotikonstein?
Ongelmaa ei sinänsä ole kun minulla on kuitenkin tuo iso näytöllinen avain myös ja vaimonkin avaimilla vaihtamalla aina oman profiilin.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

tmikki kirjoitti: 27 Heinä 2019, 11:47 No liikehän jo siinävaiheessa kiinni, mutta kysynkin ennenkuin maanantaina alan sinne soittelemaan että onkohan mitään keinoa saada uusia avaimia toimimaan kotikonstein?
On! Laita uusi laita avain hetkeksi siihen auton ohjauspylvään juuressa olevan avain-logon kohdalle. Siihen siis missä aikoinaan oli avaimelle paikka. Sen jälkeen pitäisi avain toimia.

Siis kuinka tiedän? No hain itsekin aikoinaan uuden koodatun avaimen. Marssin sitten hetken päästä huollon tiskille takaisin, että mitä mä tällä teen kun ei avaa edes ovia... :mus: Onneksi connected drive sovelluksella auto auki ja kuskin paikalle avainta autolle näyttämään. Sitten kaikki toimi.
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

BMW e90 kirjoitti: 19 Heinä 2019, 22:55 Saman huomannut et todella hankala saada sopiva lämpötila. Surkea on :mad:
Mulla toukokuussa ajettu viimmeisin päivitys. Parempi se on mut ei kuitenkaan, jotenkin hämärää on ilmastoinnin toiminta!
Mulla on ollut aiemmin neljässä bemarissa(e46,e90lci,f30,f11) automaatti ilmastointi ja näistä mistään ei oo tarvinnut niin paljon säädellä kun tätä nykyistä G31. Täs saa jatkuvasti säätää lämpötilaa ja fiilisrullaa mut ikinä ei tunnu löytyvän sopivaa asentoa.
+30 kelillä:
keskusuuttimien säätö kylmällä, lämpötilaksi 20 , flekti 2 pykälään ja automaatille : ihan mukavaa , säädöt pitää lämpötilan sopivana.
+25 ulkolämmössä laitan 21 lämpötilaksi ja automaatille.
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 540i xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

lnaukkar kirjoitti: 27 Heinä 2019, 12:50
tmikki kirjoitti: 27 Heinä 2019, 11:47 No liikehän jo siinävaiheessa kiinni, mutta kysynkin ennenkuin maanantaina alan sinne soittelemaan että onkohan mitään keinoa saada uusia avaimia toimimaan kotikonstein?
On! Laita uusi laita avain hetkeksi siihen auton ohjauspylvään juuressa olevan avain-logon kohdalle. Siihen siis missä aikoinaan oli avaimelle paikka. Sen jälkeen pitäisi avain toimia.

Siis kuinka tiedän? No hain itsekin aikoinaan uuden koodatun avaimen. Marssin sitten hetken päästä huollon tiskille takaisin, että mitä mä tällä teen kun ei avaa edes ovia... :mus: Onneksi connected drive sovelluksella auto auki ja kuskin paikalle avainta autolle näyttämään. Sitten kaikki toimi.
Kiitos, nyt toimii!
Avaimen käyttäminen siinä ohjauspylväässä ei riittänyt tunnistamiseen, mutta kun samalla painoin starttinappulaa niin heräsi tulille ja nyt avain toimii.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Korjasin just muuten autostani just tänään tämmösen. Ehkäpä tää helle nyt irrottaa näitä lappuja ja päätyvät hauskoihin paikkoihin. Onneksi ton jarruvalon irrotus oli helppo ja nopee rasti.

Kuva

Kuvassa syyllinen:

Kuva
bmw740e
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Heinä 2019, 15:11

Tarvitsisin neuvoja ja apuja minun tilanteeseen. Eli kyseessä on bmw 740 e merkkinen auto, jolla ajettu nyt 49 tkm ja vuosimallia 7/2016. Autosta hajosi KLE ja se menee vaihtoon. Kysymys kuuluu, pitääkö minun maksaa vianetsintä ja vikakoodien luvut. mm.tuntiveloitus sähköasiantuntijasta jne. Yhteisumma reilu 400 euroa. Huoltona Laakkonen Herttoniemi. Tekniikkaa samaa 530 e kanssa, niin ajattelin kirjoittaa tänne.

KLE:n vaihtokustannukset tiedustelussa tehtaalla ja ovat todennäköisesti maksuttomia. Jotenkin tuntuu hurjalta maksaa tuota 400 euroa vaikka vianhaku olisi mennyt takuun sisällä veloituksetta. Nyt vain aika tuli vastaan.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

bmw740e kirjoitti: 29 Heinä 2019, 15:24 KLE:n vaihtokustannukset tiedustelussa tehtaalla ja ovat todennäköisesti maksuttomia. Jotenkin tuntuu hurjalta maksaa tuota 400 euroa vaikka vianhaku olisi mennyt takuun sisällä veloituksetta. Nyt vain aika tuli vastaan.
Oletko eka omistaja? Onko autossa BPS-takuu? Tai BMW Turva? Kerro ihmeessä miten tää tapaus päättyy, kuka maksaa mitä.
bmw740e
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Heinä 2019, 15:11

lnaukkar kirjoitti: 29 Heinä 2019, 16:38
bmw740e kirjoitti: 29 Heinä 2019, 15:24 KLE:n vaihtokustannukset tiedustelussa tehtaalla ja ovat todennäköisesti maksuttomia. Jotenkin tuntuu hurjalta maksaa tuota 400 euroa vaikka vianhaku olisi mennyt takuun sisällä veloituksetta. Nyt vain aika tuli vastaan.
Oletko eka omistaja? Onko autossa BPS-takuu? Tai BMW Turva? Kerro ihmeessä miten tää tapaus päättyy, kuka maksaa mitä.
Olen auton toinen omistaja. Auto on tuontiauto saksasta. Ostin sen 2 v vanhana ja 10 tkm ajettuna Suomesta. Onko kenelläkään ollut vastaavaa?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

bmw740e kirjoitti: 29 Heinä 2019, 15:24 Tarvitsisin neuvoja ja apuja minun tilanteeseen. Eli kyseessä on bmw 740 e merkkinen auto, jolla ajettu nyt 49 tkm ja vuosimallia 7/2016. Autosta hajosi KLE ja se menee vaihtoon. Kysymys kuuluu, pitääkö minun maksaa vianetsintä ja vikakoodien luvut. mm.tuntiveloitus sähköasiantuntijasta jne. Yhteisumma reilu 400 euroa. Huoltona Laakkonen Herttoniemi. Tekniikkaa samaa 530 e kanssa, niin ajattelin kirjoittaa tänne.

KLE:n vaihtokustannukset tiedustelussa tehtaalla ja ovat todennäköisesti maksuttomia. Jotenkin tuntuu hurjalta maksaa tuota 400 euroa vaikka vianhaku olisi mennyt takuun sisällä veloituksetta. Nyt vain aika tuli vastaan.
Ostitko yksityiseltä? Jos ostit, niin kaikki maksu menee sinun piikkiin.

Ostitko autoliikkeestä? Jos ostit, niin onko se aivan juuri ostettu? Jos ei, niin kaikki menee sinun piikkiin. Jos se on aivan juuri ostettu, niin autoliike tulee vastaan viimeistään kuluttajaviranomaisen motivoivana.

Maahantuoja ei tule koskaan vastaan, jos et ole auton ensimmäinen omistaja.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
bmw740e
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Heinä 2019, 15:11

Ostin autoliikkeestä 10kk sitten ja olen auton suomessa eka omistaja. Ihan eka oli bmw autoliike saksassa. On maahantuoja tullut sikäli jo vastaan, että autoon vaihdettu ilmaiseksi ratti kun nahka petti saumoista. Lähinnä mietin näiden hybridien kohdalla, että eikö tämmöiset kle tapaukset ole hyvin yleisiä, milteipä tyyppivikoja. Nopealla googlella löytyi toistakymmentä samaa ongelmaa
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Jos ostit käytetyn auton, jossa on takuu jo ajat sitten ummessa ja 10 kk kaupanteosta aikaa, joudut punnertamaan 400 euroa, niin semmosta se vaan on. Seuraavat viat onkin sitten jo kalliimpia...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Juha kirjoitti: 29 Heinä 2019, 21:18 Jos ostit käytetyn auton, jossa on takuu jo ajat sitten ummessa ja 10 kk kaupanteosta aikaa, joudut punnertamaan 400 euroa, niin semmosta se vaan on. Seuraavat viat onkin sitten jo kalliimpia...
Kyllä se näin vaan on, eli ei paljoa toivoa maksattaa mitään enää maahantuojalla. Joka on ollut BMW Germany AG eikä BMW Finland.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

salmol kirjoitti: 29 Heinä 2019, 18:25
bmw740e kirjoitti: 29 Heinä 2019, 15:24 Tarvitsisin neuvoja ja apuja minun tilanteeseen. Eli kyseessä on bmw 740 e merkkinen auto, jolla ajettu nyt 49 tkm ja vuosimallia 7/2016. Autosta hajosi KLE ja se menee vaihtoon. Kysymys kuuluu, pitääkö minun maksaa vianetsintä ja vikakoodien luvut. mm.tuntiveloitus sähköasiantuntijasta jne. Yhteisumma reilu 400 euroa. Huoltona Laakkonen Herttoniemi. Tekniikkaa samaa 530 e kanssa, niin ajattelin kirjoittaa tänne.

KLE:n vaihtokustannukset tiedustelussa tehtaalla ja ovat todennäköisesti maksuttomia. Jotenkin tuntuu hurjalta maksaa tuota 400 euroa vaikka vianhaku olisi mennyt takuun sisällä veloituksetta. Nyt vain aika tuli vastaan.

Maahantuoja ei tule koskaan vastaan, jos et ole auton ensimmäinen omistaja.
Mihin tämä perustuu? Minun autosta meni turbo. Olen 2. Omistaja ja auto tuotu Ruotsista. Mitään en maksanut - en tosin tiedä maksoiko maahantuoja vai tehdas viulut.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

salmol kirjoitti: 29 Heinä 2019, 21:39
Juha kirjoitti: 29 Heinä 2019, 21:18 Jos ostit käytetyn auton, jossa on takuu jo ajat sitten ummessa ja 10 kk kaupanteosta aikaa, joudut punnertamaan 400 euroa, niin semmosta se vaan on. Seuraavat viat onkin sitten jo kalliimpia...
Kyllä se näin vaan on, eli ei paljoa toivoa maksattaa mitään enää maahantuojalla. Joka on ollut BMW Germany AG eikä BMW Finland.
Virhevastuu kantaa yllättävän pitkälle..toiseksi KLE yksiköistä voi olla kamppis )ne,
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

bmw740e kirjoitti: 29 Heinä 2019, 21:09 Ostin autoliikkeestä 10kk sitten ja olen auton suomessa eka omistaja. Ihan eka oli bmw autoliike saksassa. On maahantuoja tullut sikäli jo vastaan, että autoon vaihdettu ilmaiseksi ratti kun nahka petti saumoista. Lähinnä mietin näiden hybridien kohdalla, että eikö tämmöiset kle tapaukset ole hyvin yleisiä, milteipä tyyppivikoja. Nopealla googlella löytyi toistakymmentä samaa ongelmaa
KLE:n pitäisi kestää huomattavasti 10kk/kolme vuotta pidempään, joten korjausvastuu kuuluu myyjälle. Vastuussa on nimenomaan myyjä, ei maahantuoja.

Virhevastuun perusteella myyjä siis tuosta todennäköisesti vastaa, mutta myyjälle on ensin tehtävä reklamaatio ja antaa hänen korjata/selvittää vika. Jos olet tämän laiminlyönyt, hankala saada takautuvasti korjauskuluja. Jos korjaus/vianhaun on tehnyt myyjäliike, niin silloin reklamaatiokin on käytännössä tehty eikä muuta kuin rahan palautusta vaatimaan.
EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Omalla 530e:llä ajettu nyt reilut 9000km ja nyt pidempää työmatkaa motarilla ajaessa olen pannut merkille ajoittaisen ärsyttävän vapinan ratissa 120km/h:sta ylöspäin. Tuntuu ajoittain myös penkkiin asti. Pajalle varattu aika tutkimuksiin reilun parin viikon päähän. Onkohan muilla ollut samanlaista? Rengastus minulla on vakio M Sport: edessä 245/45/18 ja takana 275/40/18. Misukan Runflatit alla.
EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Ja tänäänpä ilokseni huomasin pelkääjän puolen takaoven toisen 'ambient-valoraidan' pimentyneen. Alempi palaa, mutta ylempi ei. Muissa ovissa ok. Lisää reklamaatioita vetämään :)
Farkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Elo 2019, 19:32

Kepakko kirjoitti: 21 Maalis 2019, 20:27 Mielenkiintoista. Missähän menee raja, mikä on enää normaalia? Minusta omassa tuo alue on melkoisen iso. Kävin koeajoauton ajamassa marraskuussa pimeällä tiellä. Olosuhteet tietysti vähän olivat erilaiset, mutta en havainnut silloin valoissa mitään vastaavaa. Nyt uudella autolla kyllä hämmenti, kun ensimmäistä kertaa lähti pimeään lumiselle tielle. Todennäköisesti adaptiiviset ajovalot olisi tullut ruksittua, jos tämän olisi ennalta tiennyt.

Myyjäliikkeeltä olen asian perään jo kysellyt, mutta mikään kiire ei tunnu olevan selvittää asiaa.

Hankin juuri v2017 G31n ja siinä on juurikin sama tilanne. Oletko saanut vastauksia myyjäliikkeeltä?
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

EkaBMWKoskaan kirjoitti: 30 Heinä 2019, 20:33 Omalla 530e:llä ajettu nyt reilut 9000km ja nyt pidempää työmatkaa motarilla ajaessa olen pannut merkille ajoittaisen ärsyttävän vapinan ratissa 120km/h:sta ylöspäin. Tuntuu ajoittain myös penkkiin asti. Pajalle varattu aika tutkimuksiin reilun parin viikon päähän. Onkohan muilla ollut samanlaista? Rengastus minulla on vakio M Sport: edessä 245/45/18 ja takana 275/40/18. Misukan Runflatit alla.
Kaksi kertaa vaihdettu oem-vanteet uusiin (joka nurkassa 245/45/18) vanteiden pystyheiton takia. Yleinen vika, ilmeisesti ominaisuus. Jotenkin ihan uskomatonta laadun valvomattomuutta. Nyt on varmasti suorat ja pyöreät vanteet alla ja myös tasapainossa mutta edelleen ajoittain täristää ja vapina tuntuu juurikin hanurissa. Eikä kysymys ole mistään tienpinnan epätasaisuudesta johtuvasta nypytyksestä. Alkaa olla suht. uudeksi autoksi niin pitkä vikahistoria, ettei oikein vakuuta. Nämä vapinat on tietysti sellaisia asioita joita toinen ei edes huomaa ja toista se vaivaa todella paljon (lue; tietää miten paljon nätimmin auto voi rullata). Siskon mies on täysin tyytyväinen autoonsa ja mulla meinasi tulla välilevytyrä kun auto oli mulla ajossa.
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Miten saa navissa vakiohauksi HERE-haun?

Toisella autolla siis navin vakiohaku hakee netistä (here) ja toisella navin tietokannasta.

En löydä millään mistä tuon saa muutettua.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Vastaa Viestiin