Maalipinnan kovapinnoitteet

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
jonskuu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 13 Heinä 2019, 16:10

Olen harkinnut autooni laittaa Korrek Pro Cure kovapinnoitteen. Valmistaja lupaa pinnoitteelle kestoksi 5v/100000km. Onko hintansa arvoinen? Kertokaa kokemuksia? Hyvät ja huonot puolet?
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Mä olen menettänyt uskoni kovapinnoitteisiin aikoja sitten, varsinkin niihin lupauksiin pinnoitteen kestosta. Laboratoriossa varmaan joo, elävässä elämässä säiden, kemikaalien ja mekaanisen kulutuksen armoilla? Eppäillä tuota soppii...
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

*Ari* kirjoitti: 10 Elo 2019, 20:16 Mä olen menettänyt uskoni kovapinnoitteisiin aikoja sitten, varsinkin niihin lupauksiin pinnoitteen kestosta. Laboratoriossa varmaan joo, elävässä elämässä säiden, kemikaalien ja mekaanisen kulutuksen armoilla? Eppäillä tuota soppii...
Onko omia kokemuksia aiheesta vai vaan uskoa ja epäilyä?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

jonskuu kirjoitti: 10 Elo 2019, 18:33 Olen harkinnut autooni laittaa Korrek Pro Cure kovapinnoitteen. Valmistaja lupaa pinnoitteelle kestoksi 5v/100000km. Onko hintansa arvoinen? Kertokaa kokemuksia? Hyvät ja huonot puolet?
Riippuu. Käsinpesu oikeilla menetelmillä -- kestää se oikeastikin vuosia.

Kannattaa miettiä, että mitä pinnoitteella tavoittelet ja miten meinaat autoa ylläpitää? Jos peset käsin, niin pinnoite helpottaa pesua. Pinnoite myös näyttää hyvältä. Jos taas haluat suojata autoa mekaaniselta kulumalta, naarmuilta ja kolhuilta, niin auton kalvotus aikalailla ainoa oikeasti tehokas vaihtoehto. Muitakin tapoja suojata autoa on .. aika monta jopa. Kaikissa omat hyvät ja huonot puolet.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Pikkuykköseen meni talvella juurikin tuo Pro Cure -pinnoite, enkä vielä ole itse moitteen sijaa löytänyt. Minulla tausta on siinä, että olen huono pesijä ja todella onneton vahaaja - etenkin jälkimmäisen takia pinnoite on mahtava asia sekä autolle että minulle ja hintansa arvoinen. Innokas vahaaja ei siitä välttämättä samalla tapaa tykkää. Omalla kohdallani en odota ihan täyttä kestolupausta, mutta pari edellistä autoa pykälää edullisemmilla ja vanhemmilla tuotteilla pinnotettuna ovat vielä ~2v/90tkm suoritteen jälkeen olleet mielestäni ok kunnossa, vaikkeivat enää ihan uudenveroisia.

Ilmainenhan tuo ei ainakaan teetettynä ole ja tosiaan tälläkin foorumilla on myös porukkaa, joka vannoo enemmän laadukkaan vahan nimeen. Kannattaa tosiaan miettiä miksi on tekemässä/teettämässä ja mikä on omaan elämään se paras vaihtoehto.

Jos on menettänyt uskonsa jo aikoja sitten, saattaa uudemmissa tuotelinjoissa olla jotain, millä usko olisi jäänyt menettämättä jos olisi ollut aikaa sitten tarjolla. Nimenomaan saattaa, mitenkään varmaa se ei ole.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Wonderi kirjoitti: 10 Elo 2019, 20:21Onko omia kokemuksia aiheesta vai vaan uskoa ja epäilyä?
Ei ole kokemusta kyseisestä pinnoitteesta vaan muista vastaavista, niin omassa kun muiden autoissa eikä yksikään ole jättänyt lähtemätöntä vaikutusta kestävyyden osalta. Yhdellä tutulla on kyseinen pinnoite autossa mutta sen verran vähän aikaa ettei vielä voi tuomiota antaa, aiempien kokemusten perusteella olen erittäin skeptinen luvattuun 100000km/5v kestoon.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Uusimmassa (Korrekin nimellä) Curessa pisaran kontaktikulma pienenee jo yhdessä talvessa oleellisesti, vaikka paras Korrek onkin. Helppohan se Cure on toki laittaa tai laitattaa, mutta kallistakin on. Jonkinlaisen kestävyyden edellytys on 2*kerros. Korrekit ollu aina Korrekkia ja tuskin se sieltä paremmaksi nousee.

Jos pinnoitteeseen kuitenki päädyt, niin Nanolexilta ja Gyeonilta löytyy sellasta, jotka kestää oikeasti kovassakin suolapöllyajossa pari talvee hyvänä.

Pohjatyöt vaikuttaa kestoon eniten silti, oli tuote mikä hyvänsä.

Pinnoitetta (kulunuttakaan) ei saa sitten siitä pinnasta pois ilman hiontaa (2-3 step) , että mieti tarkkaan mitä oot valmis tekeen vuoden-parin päästä.

Itse käytän omissa autoissani BH:n Microfine pohjalle + Finis-Wax päälle. Kestää just sen yhden kauden, mut selviää helpommalla ja jotenki vaan tykkään maailman parhaasta vahasta.

Jos sen sijaan oot tosi laiska, niin tee kerran huolellisesti pohjat ja sen jälkeen 3 kk välein kinnaspesu ja sen jälkeen Gyeon Wetcoat sumutellen pintaan. Maksaa sen 30€/vuosi ja sulla on koko ajan auto, joka kiiltää helvetin paljo ja pisaran kontaktikulma eli beadaus ja hylkivyys maksimissaan. Toi Gyeon Wetcoat on ihan helvetin hyvä, helppo ja halpa tuote. Sisältää kvartsipinnoitteiden ainesosia, eikä lähe mihinkään bioliuottimilla yms. Linnunpaskatkin beadaa.

Terveisin todellinen detailing-harrastelija.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

masaf1 kirjoitti: 11 Elo 2019, 09:04 Uusimmassa (Korrekin nimellä) Curessa pisaran kontaktikulma pienenee jo yhdessä talvessa oleellisesti, vaikka paras Korrek onkin. Helppohan se Cure on toki laittaa tai laitattaa, mutta kallistakin on. Jonkinlaisen kestävyyden edellytys on 2*kerros. Korrekit ollu aina Korrekkia ja tuskin se sieltä paremmaksi nousee.
Veden hylkivyydestä ei todellakaan voi päätellä pinnoitteen antautumista. Ja varsinkin talvella se pinnoite tarttee myös kunnon liuotinpesun ja raudanpoiston, että saadaan paras terä taas esiin.

Ja senkin sanon, että Korrekin Curen kestävyys on testattu varsin huipputasolle. Muitakin hyviä tuotteita on, mutta niin on myös huonompia. Näistä lisää esim. autonhoitoryhmä facebookissa.

Mulla on auto korrekin curella pinnoitettu, jonka päälle säännöllisesti polymatrix leivotaan ja pesut suoritetaan vielä pinnoittavalla shampoolla (korrekin reload). Kuivausapuna käynyt useita tuotteita, nyt viimeisimpänä käytössä on Korrek Ultrafinish. Noiden kaikkien kakuttamisen jälkeen mulla ei ole hajuakaan mikä se alkuperäinen pinnoite siellä alla kestää. Vettä hylkii niin penteleesti ja kiiltää paremmin kuin uutena vielä 60 tkm / 2 vuotta jälkeen.

Kaikesta huolimatta kyljet ja helmat on jo ottaneet helsingin talvi-ilmaston tarjoamana hiusnaarmua. Viimeistään kolmen-neljän vuoden kohdalla tekee mieli myllytellä ja pinnoitella uusiksi tälläkin autonpidolla ja kilsamäärillä. Sinänsä jos pinnoite kestää kolme vuotta niin se on tarpeeksi.

Veikkaan että seuraavaksi pintaan menee Stardustin tuotteita, koska hovihankkija on sinne leiriin hypännyt.

Korrek Pro tuotesarja oli kovaa kamaa pari vuotta sitten, kun ostivat PPShield-liiketoiminnan, mutta sitten se kiinnostus sarjan tuotekehitykseen taisi loppua.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Se Korrekin Cure on poikkeuksellisen hyvää naarmuuntumaan ja menee ruman näköiseksi. Ja pinta tosiaan vetää tukkoon ja vaatii ehostamista jatkuvasti. Josta tullaan siihen johtopäätökseen, että mikä olikaan alkuperäisen tuotteen hyöty kun tarvii korjailla koko ajan sitä? Iloa siitä, että saa ostella eri aineita kaveriksi ja läträtä ja hieroo niiden kans? Tietty jos aikaa ja rahaa ylimäärin niin mikäs siinä. Mut kun hoitaa pitää niin miksei vedä 3 kk välein vaan Gyeon Wetcoat? Moni ei erota lopputulemaa keraamisista pinnotteista ja maksaa sen 15€ 2,5 vuoden ajalta. Saat sen vartissa pois koko autosta just sillon ku haluut, ilman kiillotuskonetta.

Nanolex Si3D HD kestää sen 2v/50-70tkm ilman mitään temppuja. Siksi sitä voi kutsua jo pinnoitteeksi. Mut sit taas laikkahommiksi meni...
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

masaf1 kirjoitti: 11 Elo 2019, 12:28 Se Korrekin Cure on poikkeuksellisen hyvää naarmuuntumaan ja menee ruman näköiseksi. Ja pinta tosiaan vetää tukkoon ja vaatii ehostamista jatkuvasti.
Täytyy kysyä minkälaista kokemusta sulla on? Asentajilta, jotka ovat eri tuotteita laittaneet, niin en ole edes suljettujen ovien takana ihan noin kovaa kritiikkia tuotteesta kuullut. Sun omat kokemukset tai ainakin odotustaso selkeästi eroaa. Omissa piireissäni myös Curen ostajat ovat olleet varsin tyytyväisiä.

Itsekin mulla on jo tokassa autossa tuote, ekassa se tietysti oli PPshieldin aiempaa kehitysversiota samasta litkusta.
masaf1 kirjoitti: 11 Elo 2019, 12:28 Nanolex Si3D HD kestää sen 2v/50-70tkm ilman mitään temppuja.
Jep, samaa mieltä. Tuo toimii, kestää ja hyvä ulkonäkö.
masaf1 kirjoitti: 11 Elo 2019, 12:28 Josta tullaan siihen johtopäätökseen, että mikä olikaan alkuperäisen tuotteen hyöty kun tarvii korjailla koko ajan sitä? Iloa siitä, että saa ostella eri aineita kaveriksi ja läträtä ja hieroo niiden kans?
Kivahan tuo on suoraan pestä sopivilla, toimivilla ja boostaavilla aineilla. Uusi auto on kuitenkin pakko myllyttää, niin sama siihen on pinnoite siinä sitten hieroa.

Mullakin on auto lämpimässä tallissa, kotona ja duunissa, joten talvella suola tarttuu ja saamarin kovaa. On kivaa vetää vaan raakaa liuotinta pintaan ja katsella kuinka kaikki valuu pois, ilman että suoja katoaa (vahat tippuis).

Homman järkevyyttä kaikkien kannattaa erikseen miettiä, mulle tää on harrastus.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

No mulla nyt on vähän haksahtanut odotustaso, 11 vuotta hc-detailingia takana (sitä ennen mentiin ns. markettituotteilla kunnes valaistuin) ja ennen kun esim. Projectech, yms. tuli niin aineet tilattiin Shinearamasta ja CYC:sta ulkomailta - ei ollu Suomessa kuultukaan tai mitään buumia päällänsä. Tuotteen pitää olla helppo kokonaisuus ja mun mielestä sen vuoden-parin-kolmen välein tarvittava 2-3-step myllytys + ylläpito suihkien sitä sun tätä ja tota ei ole helppoutta paitsi rahamiehille ja ylimääräistä aikaa omaaville.

Ei asentajat/pajat omia tuotteitaan kovin usein hauku, ainahan oma tuote on paras (se ikävä kyllä, millä helpoiten saa eniten katetta). Mielipidekysymyskin toki.

Ja kaikki ei oo rahamiehiä niin kun täällä foorumilla, eli ei vaihda autoa 1-2 vuoden välein ja ostaa uuteen aina se mylly + pinnoitus teetettynä. Aika harva tällä foorumilla taitaa ite myllytellä ja pinnoitella autonsa, mitä nyt olen muutaman vuoden seuraillut...

Mulle se on toki se ja sama, hieron autoon just sitä mitä halutaan jos halutaan. Perustallaajan kukkarolle sopii vaan mun mielestä niin paljon paremmmin hybridivaha + opastus naarmuttoman pesun ja autonhoidon saloihin.

KUNNOLLA kun tekee pohjaputsin, useamman stepin hionnan/kiillotuksen/viimeistelyn, yms. niin huolella tehtynä puhutaan kuitenki aika kalliista jutuista peruspenalle.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

masaf1 kirjoitti: 13 Elo 2019, 07:12
Ei asentajat/pajat omia tuotteitaan kovin usein hauku, ainahan oma tuote on paras (se ikävä kyllä, millä helpoiten saa eniten katetta). Mielipidekysymyskin toki.
Yksi Korrek Curen parhaita puolia on just sen asentamisen nopeus, joten helppohan siitä on ollut asentajan tykätä.


masaf1 kirjoitti: 13 Elo 2019, 07:12 Perustallaajan kukkarolle sopii vaan mun mielestä niin paljon paremmmin hybridivaha + opastus naarmuttoman pesun ja autonhoidon saloihin.
Mun kokemus taas on, että perustallaajalla on tosi harvoin tiloja, välineitä tai aikaa pestä autoa itse. Varsinkin pk-seudulla. Sen takia moni ostaa pinnoitteet autoonsa ja pesettää sitten käsinpesussa ja harjattomassa koneessa tilanteesta riippuen. Jos siis pintojen kunto kiinnostelee. Vähintään yhtä moni hommaa kuitenkin myllyt + pinnoitteen ja ajaa heti seuraavaksi pesuksi jo harjakoneeseen.

Mutta jos sitten on tilaa ja välineitä, niin silloin olet aivan oikeassa.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

On syytä ymmärtää eri tavoitetasoja mitä auton maalipinnalta ja puhtaudelta halutaan. On paljon ihmisiä joita ei voisi vähempää kiinnostaa pesuharjan tekemät naarmut tai pinnan muu lievä mattaisuus, kunhan valkoisen auton saa pestyä helpommin takaisin valkoiseksi. Näille autoilijoille on turha sanoa että vain neljä kertaa vuodessa tarvitsee vahata, moni ei vahaa edes neljän tai neljäntoista vuoden välein. Jos tähän joku pinnoite antaa helpotusta muutamaksi vuodeksi, on mahtava juttu. Ja vaikka kaikki ei eri syistä vaihdakaan autoa uuteen 2-3 vuoden välein, aika moni kuitenkin vaihtaa uudempaan tai muuten eri autoon, eikä minkään pinnoitteen tarvitse kestää isältä pojalle asti. Nykymaalit ottaa kiveniskemistä jälkiä niin kovaa tahtia, ettei senkään takia tarvitse ikuisesti pinnan kestää.

Tämä kaikki väheksymättä sitä, että toisten mielestä auton maalipinta pitää olla viimeisen päälle hienossa kunnossa, ja joidenkin mielestä auton puunaaminen on kivaa.
PJS
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 19 Touko 2013, 11:21
Auto: M3 (E46) Convertible
Paikkakunta: Porvoo

Itse teetin tänä kesänä avooni Korrekin Cure käsittelyn ammattilaisella siten, että tehdään niin hyvä kuin mahdollista tehdä. 37 työtuntia käytettiin työaikaa, ja vaikka itse sanonkin, tuli hyvä / hieno pinta. Ja kun vain kesäautona toimii, uskon investointini olevan joka euron arvoinen moneksi vuodeksi eteenpäin. Mutta kukin oman mieltymyksensä ja tarpeidensa mukaan... :thuup:
BMW E46 M3 CONVERTIBLE / 2005
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^Varmaan olis hieno pinta vaikka minkä pinnoitteen, vahan tai sealantin olis laittanut, jos pohjien teko on tuota tasoa. Näyttelypeleihin sitten kerrostettavat jutskat erikseen, näitähän voi liioitella vaikka kuinka jos haluaa mennä äärimmäisyyksiin.
Titaani
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Heinä 2018, 23:09

Teetin uuteen metallimustaan autoon viime kesänä korrek cure pinnoituksen ja nyt kun 30tkm ja vuosi takana, täytyy todeta että on edelleen paras pinta mitä on autoissa ollut. Pesu / vaha friikki ollut reilu 30v ja tulee pestyä kesät / talvet käytännössä lähes joka viikko, tarkoin vaahdoilla esipesut / liuottimilla ym talvisin ennen reload kinnastelua. Kaikki lika lähtee helposti pois, vaikka auto on lämpöisessä yöt ja suola pinttyy, lähtee hyvin pois cure pinnalta. Samoin kärpäs paskat keulasta kesäisin häipyy jo vaahdolla/pesurilla lähes täysin. Jos 3v päästä teettää uuden käsittelyn niin ei ole iso kulu ja pinta pysyy edelleen naarmuttomana.
G30 530e M-Sport -18, F40 118i M-Sport -20, 1600 GT 2011, ex e60 535D
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Itselläkin on ollut autojen pinnoissa aina pinnoitteet, pesemisen helppous talvella on se pinnoitteiden juttu. Edellisessä oli Cure ja nykyisessä on ollut Cure ja nykyisellään stardustia, yleensä teen kyllä vähintään kerran vuoteen uuden pinnoituksen että saa pienetkin naarmut pois. Mut tää vika päässä tulee kalliiks vaikka itse teenkin :dumb:
Liitteet
bmw.jpg
bmw.jpg (755.74 KiB) Katsottu 14079 kertaa
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Moi,

mulla on ollut perusvalkoisessa X5ssa Nanolexin Si3D n 3 vuotta ja 60 tkm ja on toiminut minusta hyvin. Vaikka auto seisoo tallissa niin lika lähtee kohtuu helposti irti. Olen pessyt esipesuna Solmaster AS-40 ja sitten BMWn omalla hyönteispesu ja autoshamppoolla, hyvin on lähtenyt. Minulle siis helppo puhdistettavuus tallissa kuivumisen jälkeen on tärkeämpi kuin ultrakiiltävä pinta.

nyt tulossa uusi tansanitsininen auto, mitä mä siihen laitan pintaan? onko Si3D edelleen Maß der Dinge?
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Vastaa Viestiin