Uusi BMW X3 xDrive 30e

jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Edelleen tuosta X3 30e hybridin akkukapasiteetista:
Näyttää nyt siltä, että puhe 17 kWh kapasiteetista ei pidä paikkaansa - palataan siis (ikävä kyllä) takaisin12 kWh kapasiteettiin.
Tässä "faktoja" saksalaisten jo käytössä olevasta myyntityökalusta (tiedot peräisin aiemmin tässä threadissä viitatulta foorumilta):

elektrische Reichweite gesamt nach WLTP 46,0km
elektrische Reichweite innerorts nach WLTP 52,0km
CO2 Emission nach WLTP gesamt: 49,0g/km
Stromverbrauch nach WLTP kombiniert 18,70 KWh/100km
Batterie Brutto 12,0kwh
Tankinhalt 50,0 Liter
Anhängelast laut technischen Daten: 2000kg 8/12% Steigung gebremst (750kg ungebremst)
Stützlast 100kg
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Harmi - ehkä tuo tulee sitten seuraavaan vuosimalliin?

Tuli itsellekin mieleen, että tuo tuskin pitää paikkaansa, sillä jos akku kasvaisi, WLTP testit yms pitäisi tehdä uudelleen ja tässä lyhyessä ajassa ennen myynnin alkua voi olla aika hankala rasti
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Alla linkki X3 30e Saksan "viralliseen" hintalistaan (listassa on esillä koko X3 mallisto mukaan lukien siis myös 30e hybridi):

https://www.bmw.de/content/dam/bmw/mark ... 637665.pdf

Lista saattaa antaa jotain osviittaa aikanaan julkaistavista Suomen hinnoista
jartsa2018
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:09
Auto: Tulossa: i4M50

Auton valmistus alkaa kk päästä ja suomen bmw ei vieläkään julkistanut hintoja. Sama oli 330e, liian pitkään jahkailivat niiden kanssa. Kerkee merkki vaihtumaan kun muilla hinnat päivittyy ja mallit kehittyy. Volvollakin nyt kaikki mallit saatavissa ladattavana ja taitaa lähes kaikissa olla neliveto samoin. Bmw ladattavat nelikot aika vähissä.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Autoveroton hinta on 61.500 e
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

jpk kirjoitti: 19 Syys 2019, 11:18 Edelleen tuosta X3 30e hybridin akkukapasiteetista:
Näyttää nyt siltä, että puhe 17 kWh kapasiteetista ei pidä paikkaansa - palataan siis (ikävä kyllä) takaisin12 kWh kapasiteettiin.
Tässä "faktoja" saksalaisten jo käytössä olevasta myyntityökalusta (tiedot peräisin aiemmin tässä threadissä viitatulta foorumilta):

elektrische Reichweite gesamt nach WLTP 46,0km
elektrische Reichweite innerorts nach WLTP 52,0km
CO2 Emission nach WLTP gesamt: 49,0g/km
Stromverbrauch nach WLTP kombiniert 18,70 KWh/100km
Batterie Brutto 12,0kwh
Tankinhalt 50,0 Liter
Anhängelast laut technischen Daten: 2000kg 8/12% Steigung gebremst (750kg ungebremst)
Stützlast 100kg

49 päästöt? Tähän ei voi varusteita lisäillä ilman, että menee valmistajalle kriittisen 50gr yli. Ennakoiko tämä, että isompaa akkua olisi tulossa pian? Miksi bemari myisi yli 50gr päästäviä hybridimalleja..? Vai onko eu päästöhyvitysrajat rajat ilman varusteita? Norjassa myyjä oli nettikeskustelun perusteella maininnut 330e mallin saavan pian hieman isomman akun. Sehän olisi hyvin nopea päivitys, mutta saahan tuore 320d moottorikin jo ensi vuoden aikana uuden version (kevythybridi).
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Kuudensuora kirjoitti: 19 Loka 2019, 21:09
jpk kirjoitti: 19 Syys 2019, 11:18 Edelleen tuosta X3 30e hybridin akkukapasiteetista:
Näyttää nyt siltä, että puhe 17 kWh kapasiteetista ei pidä paikkaansa - palataan siis (ikävä kyllä) takaisin12 kWh kapasiteettiin.
Tässä "faktoja" saksalaisten jo käytössä olevasta myyntityökalusta (tiedot peräisin aiemmin tässä threadissä viitatulta foorumilta):

elektrische Reichweite gesamt nach WLTP 46,0km
elektrische Reichweite innerorts nach WLTP 52,0km
CO2 Emission nach WLTP gesamt: 49,0g/km
Stromverbrauch nach WLTP kombiniert 18,70 KWh/100km
Batterie Brutto 12,0kwh
Tankinhalt 50,0 Liter
Anhängelast laut technischen Daten: 2000kg 8/12% Steigung gebremst (750kg ungebremst)
Stützlast 100kg

49 päästöt? Tähän ei voi varusteita lisäillä ilman, että menee valmistajalle kriittisen 50gr yli. Ennakoiko tämä, että isompaa akkua olisi tulossa pian? Miksi bemari myisi yli 50gr päästäviä hybridimalleja..? Vai onko eu päästöhyvitysrajat rajat ilman varusteita? Norjassa myyjä oli nettikeskustelun perusteella maininnut 330e mallin saavan pian hieman isomman akun. Sehän olisi hyvin nopea päivitys, mutta saahan tuore 320d moottorikin jo ensi vuoden aikana uuden version (kevythybridi).
Joo, tuo 50 g CO2 päästöraja on mm. Saksassa tärkeä, koska siihen on sidottu hybridiauton ostoon liittyvä 1.500 euron valtion tuki. Tuella on myös muita ehtoja mm. se, että auton listahinta ei saa olla yli 60.000 euroa. Saksalaisilla foorumeilla kuitenkin ennustavat, että X3 hybridi pääsee tukeen oikeuttavien autojen listalle vielä loppuvuodesta. Tuo em. lista löytyy täältä:
https://www.bafa.de/SharedDocs/Download ... nFile&v=91

X3:sesta on ehkä 2021 tulossa facelift, jossa varmaankin nostetaan esim. akkukapasiteettia. Kun X3 30e:n tuotanto alkaa vasta tämän vuoden joulukuussa, saattaisi olettaa, että sillä tekniikalla mennään sitten 2021 puolella...?
PHEVmielessä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Loka 2019, 11:53

@Huivei
Tuo arvioisi tuosta X3 xDrive 30e hinnasta, onko se valistunut arvaus vai tieto?
Jos autoveroton hinta on tuo niin listahinta menee uuden plugari Q5 (ilmajousitus vakiona) ja uuden GLC350 faceliftin väliin (tai hiukan lähemmäksi Q5 hintaa).
Vakiovarustelu ohjaa hintaa, mutta jos varustelu sama kuin polttis X3:ssa niin mielestäni hinta menee pitkäksi.
Saksassa X3 plugarin perusvarustukseen kuuluu navigaattori joka toki vaikuttaa hintaan.
Mesessä kuitenkin tehoa 320hv ja vääntöä 700Nm eli eroa on. Samoin sähkömoottorin teho on korkeampi.
Harmi jos hinta lähemmäksi 65k€ kuin 60k€, koska valinta menee silloin mesen suuntaan, vaikka X3 olisi ehkä muuten mieluisampi :conf:
Minua ihmetyttää myös maahantuojan vatulointi listahintojen kanssa. Keväästä asti on ollut tiedossa, että tuotanto alkaa joulukuussa 2019 :thdw:
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

PHEVmielessä kirjoitti: 20 Loka 2019, 12:10 @Huivei
Tuo arvioisi tuosta X3 xDrive 30e hinnasta, onko se valistunut arvaus vai tieto?
Jos autoveroton hinta on tuo niin listahinta menee uuden plugari Q5 (ilmajousitus vakiona) ja uuden GLC350 faceliftin väliin (tai hiukan lähemmäksi Q5 hintaa).
Vakiovarustelu ohjaa hintaa, mutta jos varustelu sama kuin polttis X3:ssa niin mielestäni hinta menee pitkäksi.
Saksassa X3 plugarin perusvarustukseen kuuluu navigaattori joka toki vaikuttaa hintaan.
Mesessä kuitenkin tehoa 320hv ja vääntöä 700Nm eli eroa on. Samoin sähkömoottorin teho on korkeampi.
Harmi jos hinta lähemmäksi 65k€ kuin 60k€, koska valinta menee silloin mesen suuntaan, vaikka X3 olisi ehkä muuten mieluisampi :conf:
Minua ihmetyttää myös maahantuojan vatulointi listahintojen kanssa. Keväästä asti on ollut tiedossa, että tuotanto alkaa joulukuussa 2019 :thdw:
Noin minulle Laakkoselta kerrottiin, eli sanoisin että tuo on tieto. Vakiovarusteista en tiedä, mutta vastannee muiden BMW plugareiden lauch paketteja.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Olettaisin, että perushinta asettuu Suomessa noin 64.000 euron tienoille ja että siinä on mukana navigaattori kuten Saksassakin (vähintäänkin Live Cockpit Plus). Tai oikeistaan parempi navigaattori kuten nyt on Suomen 330e:ssä: BMW Live Cockpit Professional.
Lisävarusteet ovat hybridissä tunnetusti hiukan edullisempia kuin mitä on totuttu maksamaan polttomoottoriversioiden yhteydessä, koska hybridin autovero X3 30e:n osalta on noin 4%.

Samaa mieltä, että kauanpa kestää hinnastojen ja konfiguraattorin tulo Suomeen. Keski Euroopassa ovat hinnat olleet tiedossa jo kuukauden päivät ja foorumeilla keskustelevat tilattujen X3 30e:n toimituspäivistä.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Mikä estää tilaamasta uuttakin autoa Keski-Euroopasta?
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Wonderi kirjoitti: 20 Loka 2019, 15:25 Mikä estää tilaamasta uuttakin autoa Keski-Euroopasta?

Alv
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Kuudensuora kirjoitti: 20 Loka 2019, 16:23
Wonderi kirjoitti: 20 Loka 2019, 15:25 Mikä estää tilaamasta uuttakin autoa Keski-Euroopasta?
Alv
Miten se sen estää?
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Nyt X3 30e malleja voi tilata jo Suomestakin, tosin "yleisö" konfiguraattori vielä puutuu, mutta BMW autokaupassa pystyvät tarvittaessa hoitamaan homman. Näyttäisi siltä, että kovin dramaattisia hintaeroja ei enää synny esim. Saksan konfiguraattorin tarjoamien hintojen suhteen. Hinnoissa on edelleen kyllä eroa pääosin seurausta Saksan pienemmästä alv:sta. Mutta ero ei kuitenkaan ole niin suuri, että se puoltaisi uuden auton tilaamista Saksasta kaikkine pikku lisä askareineen.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Miten noihin lisävarusteiden hintaan on saatu tuollainen 25% autovero ??
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

melperri kirjoitti: 05 Marras 2019, 16:45 Miten noihin lisävarusteiden hintaan on saatu tuollainen 25% autovero ??
...koska ne on laskettu 164g/km päästöarvolla, joka on hybridin kohdalla täysin pielessä. Oikea lukema on n. 50 g/km, jolloin autoveroprosentiksi tulee vähän varusteista riippuen n. 4%. BMW:n maahantuoja ei näköjään ole tarkastanut listaa ennen julkaisua.
PHEVmielessä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Loka 2019, 11:53

jpk on oikeassa, alkeellinen virhe hinnastossa.

Itse kävin jo aikaisemmin Laakkosella speksaamassa X3 hybridiä ja CO2 arvoksi tuli 52g/km (mm. 19” nakit).
Arvioitu autovero tällöin 3,90%.
Ilmeisesti mitään Launch pakettia ei ole tulossa?
Connected paketti kuuluu vakiovarustukseen :thuup:
Aatu83
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Heinä 2012, 19:24

Nyt olisi ensimmäinen tehtaalta tilattu BMW laitettu tilaukseen ja arvioitu toimitus meni maaliskuulle, pitkät 4 kk siis edessä.

Speksit seuraavanlaiset:
Business M-sport
Alpine White
20 double spoke 699M vanteet
Lämmitettävä ohjauspyörä
Parking paketti (Parking assistant plus+kääntyvät ja himmenevät tausta+ulkopeilit), tämä paketti lähinnä top/surround view takia
Adaptiiviset ledit
Panoramakatto
Comfort access
Akustiikka lasit
H&K audio
Mustat kattokaiteet, maskin ympäryksen suhteen vielä vaihtoehto auki kromi vs musta
Varuste ja mallimerkinnät myös tarkoitus poistaa.

Assistant paketit jäivät pois lisävarustebudjetin rajoitusten takia kun työsuhdeauto. 1ke jäi vielä tilaa mutta en nähnyt pelkässä Driving assistantissa tarpeeksi hyötyä , plussana sen olisin voinut mielellään ottaakin.

Kommentteja setupin ja varusteiden osalta kokeneemmilta otetaan mielellään vastaan, vielä on hieman aikaa mahdollisia muutoksia tehdä...
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Mulle spostissa luvattiin suoraan 5kk toimitusaika. Saitko ns. "hyvän" tarjouksen kun olit ajoissa liikkeellä?
Vastaa Viestiin