Nyt on taas hyvä olla kun on pussit täynnä. Autokeskus Airportissa (hyvää työtä ja palvelua!) vaihdettiin ilmapussit F11:een mukisematta kun sanoin autossa silloin tällöin perän tippuvan parin yön käyttämättömyden aikana.
Eli nyt parin viikon aikana auto saanut uuden EGR:n ja uudet ilmapussit takuuseen.
F10 vika-/ongelmalista
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Mistä voisi johtua semmoinen kun ajaa vaikka 60km/h. Sitten haluaa hiljentää vain niin että ottaa jalan kaasulta.
Kun automaatti alkaa vaihtamaan pienempää niin ihme tössäys.. Ihan kuin pieni jarrutus 4-3 3-2 2-1 jne..
Se eli kun vaihde menee pienemmälle tulee kuin pieni jarrutus joka kestää noin sekunnin ja sitten taas rullaa nätisti.
Minusta tätä ei tee jos painaa esim ihan vähän samalla kaasua kun hiljentää.
Kun automaatti alkaa vaihtamaan pienempää niin ihme tössäys.. Ihan kuin pieni jarrutus 4-3 3-2 2-1 jne..
Se eli kun vaihde menee pienemmälle tulee kuin pieni jarrutus joka kestää noin sekunnin ja sitten taas rullaa nätisti.
Minusta tätä ei tee jos painaa esim ihan vähän samalla kaasua kun hiljentää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 24 Tammi 2019, 16:55
- Auto: BMW F11 530xd
- Paikkakunta: Kuopio
Auton bluetoothin kanssa on ongelma, aivan kuin jossain oisin nähnyt että tästä olisi kirjotettu mutta en nyt löytänyt. Eli bluetooth yhdistyy normaalisti kun laittaa virrat päälle mutta parin minuutin jälkeen yhteys katkee ja yhdistyy vasta kun on odottonut tietyn aikaa ja katkaisee puhelimesta bluetoothin pois ja laittaa sen päälle uudestaan ja yhdistää auton soittimen kautta. Onko kellään tullut vastaavaa vastaan?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
- Auto: F11 535dA xDrive
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
2012 F11 alkoi rahisemaan ja nitisemään vasemman eturenkaan tienoilta. Nuo äänet kuuluvat vain hiljaisemmissa vauhdeissa (alle 50km/h).
Otin renkaan pois ja putsailin jarrua kun ajattelin, että rahina johtuisi jarrussa olevasta kivestä. Eipä auttanut.
Mietin myös pyöränlaakeria, mutta se ei tosiaan ääntele kovemmassa vauhdissa lainkaan.
Katselin myös muuten osia läpi ja vetoakselin kumi oli ehjä, mutta alapallonivelen päällä oli melkoisen paljon vaseliinia. Olisikohan siis tuo nivel kilahtanut? Kilometrejä on nyt kelattu 167t.
Otin renkaan pois ja putsailin jarrua kun ajattelin, että rahina johtuisi jarrussa olevasta kivestä. Eipä auttanut.
Mietin myös pyöränlaakeria, mutta se ei tosiaan ääntele kovemmassa vauhdissa lainkaan.
Katselin myös muuten osia läpi ja vetoakselin kumi oli ehjä, mutta alapallonivelen päällä oli melkoisen paljon vaseliinia. Olisikohan siis tuo nivel kilahtanut? Kilometrejä on nyt kelattu 167t.
Täysin hakuammuntana kyselen, että onko ääni sellaista narinaa ja tuleeko kääntäessä rattia vai myös suoraan ajaessa? Jos rattia kääntäessä eikä suoraan ajaessa ja kuulostaa narinalta, niin minulla teki samaa F30:ssä (2012) joka toipui sillä, että ratin akselin läpiviennin kumi voideltiin jollain vaseliinillä. Ei narissut enää. Mutta kyseessä voi olla eri vika.kailinds kirjoitti: ↑09 Huhti 2019, 10:29 2012 F11 alkoi rahisemaan ja nitisemään vasemman eturenkaan tienoilta. Nuo äänet kuuluvat vain hiljaisemmissa vauhdeissa (alle 50km/h).
Otin renkaan pois ja putsailin jarrua kun ajattelin, että rahina johtuisi jarrussa olevasta kivestä. Eipä auttanut.
Mietin myös pyöränlaakeria, mutta se ei tosiaan ääntele kovemmassa vauhdissa lainkaan.
Katselin myös muuten osia läpi ja vetoakselin kumi oli ehjä, mutta alapallonivelen päällä oli melkoisen paljon vaseliinia. Olisikohan siis tuo nivel kilahtanut? Kilometrejä on nyt kelattu 167t.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Hei kaikille. Olen uusi naama foorumilla. Lueskeltu on ennenkin ja nyt päätin rekisteröityä.
Ostin ensimmäisen BMW:ni 2kk sitten, 520d F11 vm.2016 business exlucive. Auto pelaa muuten hyvin, mutta kojelaudan ja ovien muovilistat napsuvat ja "räsähtelevät" varsinkin kun on aurinkoinen keli. Saman äänen saa niistä myös painamalla sormella listaa. Tarkoitan näitä kiiltävän mustia/harmaita listoja.
Onko muilla ollut ongelmaa? Joku peräti saanut korjattua? Tästä on tällä hetkellä premium aika kaukana...
Ostin ensimmäisen BMW:ni 2kk sitten, 520d F11 vm.2016 business exlucive. Auto pelaa muuten hyvin, mutta kojelaudan ja ovien muovilistat napsuvat ja "räsähtelevät" varsinkin kun on aurinkoinen keli. Saman äänen saa niistä myös painamalla sormella listaa. Tarkoitan näitä kiiltävän mustia/harmaita listoja.
Onko muilla ollut ongelmaa? Joku peräti saanut korjattua? Tästä on tällä hetkellä premium aika kaukana...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Takuu on nyt ummessa (vielä Laakkosen vastavaa marraskuulle tosin jäljellä). Viimeisinä takuukorjauksina vaihdettiin iskareiden suojakumit ja takaluukun avauspainike (kojelaudan alla oleva). Samassa rytäkässä meni jarruneste vaihtoon - sillähän ei sitten ole vikojen kanssa tekemistäVolvostaBemariin kirjoitti: ↑14 Maalis 2019, 11:39 Nyt on taas hyvä olla kun on pussit täynnä. Autokeskus Airportissa (hyvää työtä ja palvelua!) vaihdettiin ilmapussit F11:een mukisematta kun sanoin autossa silloin tällöin perän tippuvan parin yön käyttämättömyden aikana.
Eli nyt parin viikon aikana auto saanut uuden EGR:n ja uudet ilmapussit takuuseen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29 Kesä 2019, 21:26
- Auto: -17 530e iPerformance
Onko kenelläkään kokemusta mistä mahtaisi johtua varsinkin alhaisissa nopeuksissa, kun pyörittelee autoa parkkipaikalla niin tietyissä kohdissa rattia kääntäessa kuuluu "ulinaa" hetkellisesti. Yleensä auton lämmettyä tai kovemmissa nopeuksissa sitä ei taas kuulu ollenkaan.
Ohjaustehostin?Vilzu10 kirjoitti: ↑14 Loka 2019, 21:31 Onko kenelläkään kokemusta mistä mahtaisi johtua varsinkin alhaisissa nopeuksissa, kun pyörittelee autoa parkkipaikalla niin tietyissä kohdissa rattia kääntäessa kuuluu "ulinaa" hetkellisesti. Yleensä auton lämmettyä tai kovemmissa nopeuksissa sitä ei taas kuulu ollenkaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29 Kesä 2019, 21:26
- Auto: -17 530e iPerformance
se voi hyvin olla. Joku epäili muualla, että saattaisi olla kyse mahdollisesti laakereista.salmol kirjoitti: ↑15 Loka 2019, 11:27Ohjaustehostin?Vilzu10 kirjoitti: ↑14 Loka 2019, 21:31 Onko kenelläkään kokemusta mistä mahtaisi johtua varsinkin alhaisissa nopeuksissa, kun pyörittelee autoa parkkipaikalla niin tietyissä kohdissa rattia kääntäessa kuuluu "ulinaa" hetkellisesti. Yleensä auton lämmettyä tai kovemmissa nopeuksissa sitä ei taas kuulu ollenkaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 23 Loka 2019, 11:43
Oma käyttökokemukseni viiden vuoden ajalta 520da F11:
- Ilmajouset vuotaa n.80tkm.
- Ilmajousituksen kompressori ääntää pakkasella -> vaimennusaineen vaihto.
- Ovien kynnyslistat eivät kestä normaalia käyttöä, metalliosat irtoilevat.
- Akkuongelmia pakkasella.
- Takajarrut ryytyvät usein kaupunkiajosta johtuen.
- Pyöränlaakerit edessä loppu molemmat 120tkm.
- Ilmastointilaitteesta tulee palanut käry ajoittain, ilmeisesti etuvastus aiheuttaa.
- Ilmastointilaitteen automaattimoodi ei pidä tuulilasia auki pakkasella.
- Stereoissa säröä oikeassa etukanavassa.
- Auto ei ole koskaan kulkenut suoraan. Uraherkkä.
- Pesuvedet pääsevät takaovien sisään. Valuu ulos kun pesun jälkeen avaa oven.
- Maalipinta on jotenkin herkästi naarmuuntuva.
- Koristepaneeli vaihdekepin vieressä naarmuuntuu helposti.
- Moottoritilan muovit rämisevät matalilla kierroksilla vaikka mitä tekisi.
- Automaattivaihteisto sekoilee ylä/alamäkiajossa.
- Lukkopultin avain hajoaa helposti.
- Raitisilmansuodatin on naurettavassa paikassa.
- Hansikaslokeron sulakeboksi on käsittämätön toteutus.
- Edessä alatukivarsissa sekä raidetangon sisäpäässä välystä katsastuksessa n.100tkm.
- Kulutus kaupunkiajossa 8,5l/100km. Maantiellä menee pienellä.
- Kaikista kettumaisin vika on pysäköintiavustimessa, anturi (200e/kpl) molemmilla puolilla ei kestä normaalia käyttöä/pesua. En ole koskaan käyttänyt tätä ominaisuutta autossa, mutta aina kun laittaa tutkat päälle tulee vikailmoitus...
- Ilmajouset vuotaa n.80tkm.
- Ilmajousituksen kompressori ääntää pakkasella -> vaimennusaineen vaihto.
- Ovien kynnyslistat eivät kestä normaalia käyttöä, metalliosat irtoilevat.
- Akkuongelmia pakkasella.
- Takajarrut ryytyvät usein kaupunkiajosta johtuen.
- Pyöränlaakerit edessä loppu molemmat 120tkm.
- Ilmastointilaitteesta tulee palanut käry ajoittain, ilmeisesti etuvastus aiheuttaa.
- Ilmastointilaitteen automaattimoodi ei pidä tuulilasia auki pakkasella.
- Stereoissa säröä oikeassa etukanavassa.
- Auto ei ole koskaan kulkenut suoraan. Uraherkkä.
- Pesuvedet pääsevät takaovien sisään. Valuu ulos kun pesun jälkeen avaa oven.
- Maalipinta on jotenkin herkästi naarmuuntuva.
- Koristepaneeli vaihdekepin vieressä naarmuuntuu helposti.
- Moottoritilan muovit rämisevät matalilla kierroksilla vaikka mitä tekisi.
- Automaattivaihteisto sekoilee ylä/alamäkiajossa.
- Lukkopultin avain hajoaa helposti.
- Raitisilmansuodatin on naurettavassa paikassa.
- Hansikaslokeron sulakeboksi on käsittämätön toteutus.
- Edessä alatukivarsissa sekä raidetangon sisäpäässä välystä katsastuksessa n.100tkm.
- Kulutus kaupunkiajossa 8,5l/100km. Maantiellä menee pienellä.
- Kaikista kettumaisin vika on pysäköintiavustimessa, anturi (200e/kpl) molemmilla puolilla ei kestä normaalia käyttöä/pesua. En ole koskaan käyttänyt tätä ominaisuutta autossa, mutta aina kun laittaa tutkat päälle tulee vikailmoitus...
Sopiskos kysyä, paljonko autollasi on ajettu?bmwautoilija kirjoitti: ↑23 Loka 2019, 15:51 Oma käyttökokemukseni viiden vuoden ajalta 520da F11:
- Ilmajouset vuotaa n.80tkm.
- Ilmajousituksen kompressori ääntää pakkasella -> vaimennusaineen vaihto.
- Ovien kynnyslistat eivät kestä normaalia käyttöä, metalliosat irtoilevat.
- Akkuongelmia pakkasella.
- Takajarrut ryytyvät usein kaupunkiajosta johtuen.
- Pyöränlaakerit edessä loppu molemmat 120tkm.
- Ilmastointilaitteesta tulee palanut käry ajoittain, ilmeisesti etuvastus aiheuttaa.
- Ilmastointilaitteen automaattimoodi ei pidä tuulilasia auki pakkasella.
- Stereoissa säröä oikeassa etukanavassa.
- Auto ei ole koskaan kulkenut suoraan. Uraherkkä.
- Pesuvedet pääsevät takaovien sisään. Valuu ulos kun pesun jälkeen avaa oven.
- Maalipinta on jotenkin herkästi naarmuuntuva.
- Koristepaneeli vaihdekepin vieressä naarmuuntuu helposti.
- Moottoritilan muovit rämisevät matalilla kierroksilla vaikka mitä tekisi.
- Automaattivaihteisto sekoilee ylä/alamäkiajossa.
- Lukkopultin avain hajoaa helposti.
- Raitisilmansuodatin on naurettavassa paikassa.
- Hansikaslokeron sulakeboksi on käsittämätön toteutus.
- Edessä alatukivarsissa sekä raidetangon sisäpäässä välystä katsastuksessa n.100tkm.
- Kulutus kaupunkiajossa 8,5l/100km. Maantiellä menee pienellä.
- Kaikista kettumaisin vika on pysäköintiavustimessa, anturi (200e/kpl) molemmilla puolilla ei kestä normaalia käyttöä/pesua. En ole koskaan käyttänyt tätä ominaisuutta autossa, mutta aina kun laittaa tutkat päälle tulee vikailmoitus...
Itsellä ollu nyt noin kuukauden -11 F10 520dA ja on pakko todeta, että aiemmin E39:jä omistaneena ja E60:illä satunnaisesti ajelleena aikamoinen järkytys ollut tämä..
- todella uraherkkä
- ei mene ikinä suoraan, puoltaa oikealle (tai yleensäkin tien kallistuksen suuntaan (käytetty 15 kk aikana 4 kertaa nelipyöräsuuntauksessa))
- tärisee sisältä tyhjäkäynnillä
- rengasmelu on karmea, olen ehtinyt jo kokeilla useammilla renkailla - kuulostaa lähinnä 80-luvun japsilta, josta poistettu lattiamatto
- outona ominaisuutena pidän, että autooni on valittu täysautomaattinen ilmastointi, mutta silti keskisuuttimien lämpötilaa pitää veivata itse kuten Taunuksessa aikanaan
+ hyvän näköinen
+ menee vähällä dieselillä suorituskykyyn nähden
+ pitänee hyvin arvonsa ihmisten luullessa BMW:n olevan edelleen premium-auto
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Tuota rengasmelua en kyllä osta. Hiljainen auto luokassaan. Varmaan edustusluokasta löytyy hiukan hiljaisempia sitten. Uudet kitkat alla ja menee kyllä sukkasillaan, kun kuulee maantielläkin jopa edellä menevän nastojen ropinat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Näitä rekisteröityy aina merkkifoorumeille. Yks lysti.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Ne vedet tuskin on oven sisällä, vaan oven ja korin väliin jäävässä tilassa tiivisteiden välissä kynnyskotelon päällä. Sinnehän vesi pääsee pesussa ikkunareunojen kohdalta valumalla, koska siellä ei ole tiivistettä oven ulkopinnassa toisin kuin oven alareunassa.bmwautoilija kirjoitti: ↑23 Loka 2019, 15:51 Oma käyttökokemukseni viiden vuoden ajalta 520da F11:
...
- Pesuvedet pääsevät takaovien sisään. Valuu ulos kun pesun jälkeen avaa oven.
...
Vai onko oikeasti myös oviverhoilun alareuna märkä?
Alareunan tiivisteessä pitäisi tätä varten olla pieni rako jossain takakulmassa valumavesien poistumiseksi
Harmi jos tällaisen ns. normaaliksi luettavan ominaisuuden takia ihmiset repii oviverhoilujaan auki, kun oikea ratkaisu olisi tehdä tiivisteen valumaraosta hiukan reilumpi.
Itse hoidan asian pois päiväjärjestyksestä niin, että pesun päätyttyä pidän kutakin ovea auki kunnes veden valuminen kynnyskotelon päältä loppuu. Vedet varmaan poistuu oviraosta myös ajon aikana pikkuhiljaa itsekseen.
Ite pidän ominaisuutta loistavana ja käytettävyyttä suuresti parantavana, jollainen sais olla kaikissa autoissa. Harmi ettei ihmiset ymmärrä käyttää säädintä tarvittaessa...
En tarkoittanut, että tuo on huono ominaisuus vaan että se on outo kun ei ole ennen tuollaista ollut. Varmaan tottuu sitä säätelemään.
Pyöränkulmia on tosiaan säädelty tosi usein (edellisen omistajan toimesta) mutta ei ole vieläkään oikein hyvä. Pitänee ostaa camber-säädettävät tukivarret ja käyttää sitten jossain BMW:istä ymmärtävällä suuntaajalla.
Koneen tärinä ilmeisesti johtuu kuitenkin hajonneista koneen kumeista, se kone kun heiluu helposti ihan käsivoimin (en aluksi tajunnut edes tarkistaa tätä, kannakkeet kun on vaihdettu 25 tkm sitten).
Ja tohon koeajojuttuun; tottakai koeajan auton ennen ostamista, mutta liikkeen ympäristössä sattui olemaan hyväkuntoiset, vastauusitut tiet niin ei tuo uraherkkyys ja kallistuksiin päin vetely tullut ilmi. Mutta nämä korjaantunee kun saa ne kulmat oikeiksi.
Jos vähän negatiivistakin bemarista keksii, niin miksi sitä ei merkkifoorumilla saisi kirjoittaa..? Ei kai siitä heti tarvitse provosoitua. Ennemmin täällä näistä juttelisin kuin Suomi24:ssa tms. vastaavassa, ajattelin että täältä voisi jopa apuja löytyä - josko jollain olisi ollut samanlaisia kokemuksia.