En äkikseltään löytänyt keskustelua tästä aiheesta, joten avataan uusi.
Eli F30:ssä on sellanen ongelma ollut, että lämmöt ei nouse - siis jäähdytysnesteen lämmöt - oikein millään sinne 90 asteen tienoille. Työmatkaa mulla on 27 km ja tänäkin aamuna pakkasta -2 ja lämmöt nousi vaan 70 asteeseen. Termostaatti vaihdettu toiseen kertan eilen ja termarin vaihdon jälkeen toimii normaalisti niin kauan, kun pääsee ekan kerran jäähtymään ja sen jälkeen ei lämpene enää. Nyt on siis jo toinen uusi termostaatti ja sama homma oli ekalla uudella termarilla. Pitäiskö jo uusia termarin koppa, vai onko jollakin käsitystä, että mistä voisi johtua?
Ostin auton kolme vuotta sitten ja silloin lämmöt nousi normaalisti ja pysyi normisti siellä ysikympin tienoilla. Viimetalvena hokasin, että lämmöt ei nouse normisti ja nyt aloitettiin termariralli...
-jallu
F30 2.0 dieseli, termostaatti ja lämmöt
Ihan vaan varmistuksena, että katsotko veden lämmöt piilovalikosta? Mittaritaulussahan on öljynlämpomittari pelkästään..Jallujee kirjoitti: ↑08 Marras 2019, 08:54 En äkikseltään löytänyt keskustelua tästä aiheesta, joten avataan uusi.
Eli F30:ssä on sellanen ongelma ollut, että lämmöt ei nouse - siis jäähdytysnesteen lämmöt - oikein millään sinne 90 asteen tienoille. Työmatkaa mulla on 27 km ja tänäkin aamuna pakkasta -2 ja lämmöt nousi vaan 70 asteeseen. Termostaatti vaihdettu toiseen kertan eilen ja termarin vaihdon jälkeen toimii normaalisti niin kauan, kun pääsee ekan kerran jäähtymään ja sen jälkeen ei lämpene enää. Nyt on siis jo toinen uusi termostaatti ja sama homma oli ekalla uudella termarilla. Pitäiskö jo uusia termarin koppa, vai onko jollakin käsitystä, että mistä voisi johtua?
Ostin auton kolme vuotta sitten ja silloin lämmöt nousi normaalisti ja pysyi normisti siellä ysikympin tienoilla. Viimetalvena hokasin, että lämmöt ei nouse normisti ja nyt aloitettiin termariralli...
-jallu
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
- Auto: Tesla MYLR23
- Paikkakunta: Vantaa
X3 3.0sd:lla harjoiteltu, kyllä voi olla. Originaalilla toimi samantien loput 70 tkm, jonka auto minulla oli ennen vaihtoa seuraavaan.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Osaako kukaan sanoa, että onko ko. mallissa muita termostaatteja? Bemu Oy väittää, että siellä olisi lauhduttimessa termostaatti, mutta käsittääkseni siellä ei pitäisi olla kuin yksi termari koko jäähdytysjärjetelmässä.